abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79227978
Dankje voor je antwoord! Klinkt leuk die moestuindag, eens kijken of we een Welkoop in de buurt hebben. We willen inderdaad een soort teeltplan opstellen met een vruchtwisseling, even kijken welke indeling het beste is, ook qua zon enzo.
Als de resultaten een beetje goed zijn, zal ik het wel bijhouden op fok
pi_79237127
van de week ook bezig geweest.
Had een paar nog kleine prei plantjes die ik vorig jaar al gezaaid had maar niet uitgeplant. Stonden in de koude kas en hebben de vorst overleefd.

Heb ze vandaag uitgeplant.

Moet binnenkort ook weer gaan zaaien.

Heb ook nog steeds boerenkool staan die nu al twee jaar oud is. Begint hopelijk weer met groeien, is trouwens nu zo'n 60 cm hoog. Anders moet ik weer eens nieuwe zaaien.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_79241241
Snijd je dan iedere keer bladeren van die boerenkool af? Of probeerde je zaad te winnen?
pi_79261688
We zijn ook weer bezig Goed mest eronder wat al een jaar ligt en spitten
Helaas is het meeste zaaigoed door de muizen opgevreten
pi_79267469
ik haalde iedere keer een paar bladeren er van af.
Alleen in de winter was het bevroren en de bladeren nog te klein, dus heb ik niets gedaan. Nu beginnen ze weer verder te groeien.
Wel grappig. Ik dacht namelijk dat het 1jarig was. Eens kijken hoe lang ik ervan kan genieten zonder dat ze doorschieten. Zodra ze doorschieten gaan ze eruit.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_79279416
Vandaag voor het eerst weer buiten gezeten en niet eens in de zon!
En wat sleedoorns uit de boskant gehaald en langs de achterkant gezet. Als ze wat groter zijn geven ze elk voorjaar een of twee dagen een witte achtergrond.
Me vergist in het klaverzaad: 5 kg gekocht en dat bleek EUR 50 te kosten. Veel te veel zaad, dus als iemand uit de buurt wat wil hebben......
Per post opsturen wordt te duur, denk ik.

@merry77: leuk idee! Eens kijken of dat bij mij ook wil, gewoon voor de grap.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79284283
Ik kan nu echt niet meer wachten: vandaag gaan de uien de grond in!
Het weerbericht ziet er goed uit. Met het zaaien van wortelen wacht ik nog maar even. (iets te koud 's nachts denk ik).
pi_79307110
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:59 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag voor het eerst weer buiten gezeten en niet eens in de zon!
En wat sleedoorns uit de boskant gehaald en langs de achterkant gezet. Als ze wat groter zijn geven ze elk voorjaar een of twee dagen een witte achtergrond.
Onze sleedoornen bloeien wel iets langer hoor .
Heb je de soort die zoetige pruimpjes levert of de blauwe zuurbekjes?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79361729
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:26 schreef sigme het volgende:

[..]

Onze sleedoornen bloeien wel iets langer hoor .
Heb je de soort die zoetige pruimpjes levert of de blauwe zuurbekjes?
Geen idee, ik heb ze als opschot/uitschot pas deze week uitgestoken en verplant. Hoop dat ze aanslaan.

Je vertelt me iets nieuws. Ik ken spierwitte en gelige bloesem, maar geen zoetige of zurige vruchten. Alleen wrange, waar je een goede wijn van kunt maken en daarvan weer een uitstekend destillaat. Nondedju wat lekker!
Maar ik heb me wel eens afgevraagd of er iets als rassen onderscheiden zou kunnen worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79365739
hallo,

even een vraagje over een moestuintje in de stad. Wil namelijk een stukje van mijn tuin inrichten als moestuin. Maar er zijn veel katten in de buurt. Is er dan een grote kans dat ze de planten onder plassen/poepen?
Hebben jullie tips om dat te voorkomen?
Alvast bedank, Goldmund
pi_79366172
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:53 schreef Goldmund het volgende:
hallo,

even een vraagje over een moestuintje in de stad. Wil namelijk een stukje van mijn tuin inrichten als moestuin. Maar er zijn veel katten in de buurt. Is er dan een grote kans dat ze de planten onder plassen/poepen?
Alvast bedank, Goldmund
Ja ze vinden de mooie losse grond wel aangenaam volgens mij. Wij hebben er een stroomdraadje omheen (zo'n schokapparaat voor vee) wat goed werkt, weet alleen niet of dit handig is in de stad.
pi_79378832
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:53 schreef Goldmund het volgende:
hallo,

Alvast bedank, Goldmund
Op http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/ is er vast wel een topic met tips.
pi_79386996
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:15 schreef sigme het volgende:
Als je serieus over wil komen maar niet teveel moeite wil doen, neem dan binnenkort een paar grondmonsters en ga 20 maart bij een filiaal van de Welkoop langs op de moestuindag.
Een goede bodem is het begin van het halve werk. Neem op diverse plaatsen een bodemmonster, meng dit door elkaar en neem wat tuingrond mee naar onze winkel voor een pH-bepaling en kalkadvies op maat. Klaar terwijl u wacht en geheel gratis.

Misschien doe ik dat ook nog wel
Hmm. Ik bleek koploper van de dag. Op de zuurteschaal welteverstaan.
Dus nu moet ik voor straf 2kilo kalk per 10m2 moestuin gaan uitstrooien en inmasseren, en dit najaar opnieuw. Alleen de aardappelvelden hoeven niet want die houden wel van een beetje zuur, zei de Welkoopman. Op de fiets kon ik zoveel kalk niet beuren, dus moet ik nog weerom met de auto.

Ik heb nog wel een kilo of 15 kalk liggen, ik hoop dit weekend toe te komen aan minstens één bed bekalken, en daar vervolgens sjalotten en ui poten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_79413694
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 21:28 schreef sigme het volgende:

Ik heb nog wel een kilo of 15 kalk liggen, ik hoop dit weekend toe te komen aan minstens één bed bekalken, en daar vervolgens sjalotten en ui poten.
Dat is gelukt. Bed 12 staat vol gele uien + twee rijtjes sjalotten en twee rijtjes rode uien.
pi_79455748
Bed 6: kalk, mest, 2 rijen tuinbonen.

En in voorzaaibakjes:
  • 12 Aubergine Firenze
  • 12 Aubergine Indische
  • 24 Tomaten Marzano (Roma oftewel pruimtomaten)
  • ik moet verrassend weinig
      dinsdag 23 maart 2010 @ 18:59:16 #176
    119091 Glesse
    Nachtbakker
    pi_79501711

Ze zijn alweer van de herfst in 2008, maar ik dacht ik plaats ze voor de mensen die na deze paar warme dagen alweer uitkijken naar de herfst
    pi_79507742
    herfst

Ben heel blij met de lente. De fruitstruiken hebben van die leuke groene blaadjes.
    pi_79518568
    Mooie foto's .
    Hoewel ik natuurlijk alweer enorme oogsten voor de bril heb, ben ik nu nog dagelijks de blaadjes úit de bomen & struiken aan het kijken. Per dag is er meer groen zichtbaar.
    pi_79520251

lente
    pi_79599184
    Heeft iemand het al aangedurfd om erwten en kapucijners te zaaien?
    Ik wil ze niet in een kas hebben maar in de koude grond.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')