Dat is precies het punt. En ik erger me er kapot aan dat een niets presterende tuthola constant bovenaan staat vanwege een schijnbare rijke achterban. Als je alleen kunt winnen met en lief gezicht dan heeft dit niets meer met overleven te maken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:01 schreef Stefan het volgende:
Je hebt wel een punt. Met 400 euro staat iemand heel erg bovenaan. Komt ook omdat de stemmen realtime te zien zijn voor de kijkers dus dat is ook een beinvloedfactor. Je ziet hoeveel je nog moet stemmen om iemand te laten winnen. Als Vlemmix elke keer 600 euro aan Peter uitgeeft wint ie voor slechts 3000 euro.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:16 schreef Peter6000 het volgende:
Als je het exact zo uitvoert als in de OP heeft dat ook nadelen:De overlevers weten de tussenstand Het is erg gericht op challanges, en ik ben bang dat er dan teveel van komen, op 1 dag Als de achterban heel veel stemt op 1 persoon, krijgt die heel veel kansen om challanges te winnen, en dan zal hij/ zij er vast wel een aantal winnen. Dat tackelt het bezwaar van achterban-stemmers niet
Het idee verwerken in het originele concept lijkt me beter.
Dat de challanges wel om credits gaan, zodat er meer op het spel staat, zonder dat het alles-overheersend wordt.
en dan doen ze dat allemaal en is het weer helemaal eerlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 23:09 schreef Stefan het volgende:
Als ik erin had gezeten had ik me laten sponsoren, af en toe een merknaam noemen, en mn familie voor 3000 euro votes laten kopen. Hou je nog geld over ook.
maar heb je bewijs dat er gesjoemeld wordt? En dan nog geldt; niets belet de achterban van de anderen hetzelfde te doen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:25 schreef Stefan het volgende:
Bij Idols en dat soort programma's geloof ik niet zo in eerlijke stemmen per sms
precies. en net als bij elk programma waarbij de kijker bepaalt wint degene met de grootste achterban + fanbase die ook bereid zijn te stemmen. Bij Big Brother, De Gouden Kooi, Idols etc gaat dat per sms of telefoon, maar ook daar geldt dat je met genoeg geld natuurlijk uiteindelijk de overwinning kunt beïnvloeden. Ik zie werkelijk het probleem (en het nut van een ingewikkelde constructie als in de OP) niet.quote:Op donderdag 7 mei 2009 10:56 schreef Maanvis het volgende:
wij bepalen wie wint en wie naar huize gaat!
Blijkbaar geven ze nog genoeg om bepaalde luxe. Peter geeft zoveel om zn gel dat ie dreigde weg te gaan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:14 schreef Stefan het volgende:
[..]
Luxe of geen luxe voor 3 weken of 10.000 euro. Who cares (behalve Renate)
Dat Jeroen en Peter zich laten kaalscheren voor persoonlijke luxe halen alle sancties onderuit. Als Eline zo roept: ik loop een uur naakt rond als ik een slaapzak mag vannacht wordt dat ook gehonoreerd.
Ja, nu kun je dus veel meer strategisch stemmen ipv alleen maar op wie je leuk vindt. Erg leuk ook dat je in de min kunt stemmen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:15 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
[..]
Nee, het is juist niet hetzelfde als bij andere spellen. Hier kun je namelijk realtime de tussenstand zien. Per minuut weet je hoeveel je moet bijstorten en heeft dus niets te maken met "kans". En dat is bij andere spellen juist anders. Daar moet je "in the blind" bepalen of iemand meer stemmen nodig heeft : dat is wel "kans".
Dat was een spel. Als ie 1000E uit de prijzenpot zou krijgen dan had ie het toch mooi voor elkaar, vind je ook niet?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:19 schreef Marrije het volgende:
[..]
Blijkbaar geven ze nog genoeg om bepaalde luxe. Peter geeft zoveel om zn gel dat ie dreigde weg te gaan.
Waar je eerder zo tegen B en B aanschopte ben je nu blijkbaar het belang van je forumgebruikers vergeten. Die willen voornamelijk genieten van een leuk spel. Er best wel wat geld aan uit willen geven maar het moet wel redelijk blijven. Wanneer de ouders van een deelnemer (dat zie ik namelijk een fokker niet snel doen) 10.000 credits kopen dan is het invloed van het forum compleet weggevaagd. Je kan dan alleen nog maar hopen dat de directe achterban van de anderen ook zo gek zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:13 schreef Danny het volgende:
[..]
precies. en net als bij elk programma waarbij de kijker bepaalt wint degene met de grootste achterban + fanbase die ook bereid zijn te stemmen. Bij Big Brother, De Gouden Kooi, Idols etc gaat dat per sms of telefoon, maar ook daar geldt dat je met genoeg geld natuurlijk uiteindelijk de overwinning kunt beïnvloeden. Ik zie werkelijk het probleem (en het nut van een ingewikkelde constructie als in de OP) niet.
quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, nu kun je dus veel meer strategisch stemmen ipv alleen maar op wie je leuk vindt. Erg leuk ook dat je in de min kunt stemmen.
Of bundelen, zoals hier op Fok! gebeurt. Nou kom ik niet op Nolife en VOL, maar ik kan me zo voorstellen dat men daar ook bundelt. Je zou maar dezelfde omhoog of omlaag stemmen, die 3 fora, dan kan het hard gaan hoor.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:25 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Marrije, je gaat vooral in op wat "leuk" is. Maar de essentie is wel dat je eerst genoeg geld moet hebben om te kunnen stukslaan.
wederom onzin. Er zijn meer kijkers dan alleen de mensen op FOK!. Het zou niet alleen naïef, maar ook bijzonder arrogant zijn als ik zou beweren dat FOK!kers een onevenredig grote invloed hebben op het spelverloop.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:24 schreef akveor het volgende:
[..]
Waar je eerder zo tegen B en B aanschopte ben je nu blijkbaar het belang van je forumgebruikers vergeten. Die willen voornamelijk genieten van een leuk spel. Er best wel wat geld aan uit willen geven maar het moet wel redelijk blijven. Wanneer de ouders van een deelnemer (dat zie ik namelijk een fokker niet snel doen) 10.000 credits kopen dan is het invloed van het forum compleet weggevaagd. Je kan dan alleen nog maar hopen dat de directe achterban van de anderen ook zo gek zijn.
Wij waren toch in control? Of ligt nu de volledige macht bij de directe achterban. Ik snap je niet.
NMNS houdt het stemgedrag aardig bij en die ziet het omhoog of omlaag gaan nav bepaalde acties van de deelnemers. Waar ik nu benieuwd naar ben: het stemgedrag tussen 19.30 en 19.55 zaterdagavond.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik vind dit veel leuker (en verslavender)
Ik snap dat gedoe niet zo. Is het niet open dan is onduidelijk of alles wel eerlijk verloopt. Nu kun je ZIEN dat alles eerlijk verloopt en worden er weer obscure scenario's bedacht om DIT concept onderuit te halen. Ik vind 't systeem prima zoals het is. Duidelijk, overzichtelijk en transparant. Het is aan een ieder zelf om te beslissen of hij wel of niet stemt. In tegenstelling tot gesloten systemen kun je hier zien hoeveel geld er nodig is om je favoriet van de laatste plaats af te houden en kun je zelf bepalen of je dat ervoor over hebt of dat je daartoe een bijdrage wil leveren.
Perfect imo en beter dan allerlei rare spelletjes bedenken waarmee ze puntjes kunnen winnen of verliezen.
Omdat de massa zoveel groter is. Juist om dat het een open systeem is en je zal zien dat er enorme schommelingen gaan komen heeft het voor de kleine stemmer geen zin meer om te gaan stemmen. De kijkers is dan niet meer in control maar alleen de achterban.quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:29 schreef Danny het volgende:
[..]
wederom onzin. Er zijn meer kijkers dan alleen de mensen op FOK!. Het zou niet alleen naïef, maar ook bijzonder arrogant zijn als ik zou beweren dat FOK!kers een onevenredig grote invloed hebben op het spelverloop.
En bij bv BigBrother, DGK en IDOLS gebeurt misschien wel hetzelfde. Mensen die voor duizenden euro's sms'sen voor hun favoriet. Verschil is dat je daar misschien fors mee zit te doen terwijl het misschien helemaal geen nut heeft. Hier kun je veel eerlijker beslissen of je vindt dat jouw stem nut heeft.
WIJ zijn niet in control. De KIJKER is in control. De achterban behoort gewoon tot de kijkers natuurlijk.
En wat dit met mijn schoppen tegen B&B te maken heeft ontgaat me. Vind dat argument dan ook vooral een enorm zwaktebod van je.
Dat moet ik eerst nog zien. Je baseert dat op pure speculatie. Maar zelfs al zou het gebeuren, dan nog zie ik het probleem niet. Het concept is toch gewoon bekend bij iedereen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 11:59 schreef akveor het volgende:
Omdat de massa zoveel groter is. Juist om dat het een open systeem is en je zal zien dat er enorme schommelingen gaan komen heeft het voor de kleine stemmer geen zin meer om te gaan stemmen.
Onzin. Als de kijkers massaal tegen stemmen dan moet je als achterban wel een HELE grote zak geld meenemen. En dat is dan weer positief voor Bram en Bart en dus positief voor The Bunker en The Bunker 2,3,4 etc.quote:De kijkers is dan niet meer in control maar alleen de achterban
Ow, de vader van amber, de vriend van marielin etc zitten hier toch echt. Vooral in de chat zijn ze met enige regelmaat te vinden. Niet dat ik zie in welke mate dat ook maar enigszins relevant is, maar goed.quote:De directe achterban kom ik niet tegen op Fok of Vol.
Ik wel hoor. Meerderen zelfs.quote:Je verdedigde Fok vanwege promotie op NL en het niet goed promoten van Fok op de TBO site. Fok bestaat, denk ik, juist uit de kleine stemmers die invloed willen hebben. Jij hebt zoals jezelf zei al veel geld (voor mij enorm veel geld) uitgeven om te stemmen. Ik heb verder niemand op Fok horen zeggen dat ze er zoveel aan hebben uitgegeven.
Dat zie ik dan wel weer, maar dat is dan toch mijn probleem en niet dat van de makers? Ik snap echt niet waar je heen wilt. Eerlijker dan het nu gaat ga je het echt niet krijgen hoor.quote:Wat ik probeer te zeggen dat jouw vele stemmen enorme invloed uitoefenden. Het kan peanuts worden als de achterban echt los gaat. Ben jij dan nog bereid om credits te kopen?
De exit wordt bepaald aan de hand van de hoeveelheid stemmen. Dat is het concept. Dat is het spel. Dus ja, dat is fair. Jij wil niet een andere manier van stemmen, maar jij wil het concept veranderen. Ik denk dat die kans erg klein tot nihil is. En dat hoop ik ook want ik vind het concept prima zoals het is.quote:Als het spel de Bunker heet en het gaat om overleven is het dan fair dat een rijke achterban verhoudingsgewijs zoveel invloed kan uitoefenen?
ok, dan verschillen we in de basis al van mening. Dat kanquote:Ik vind dat een lacune die er juist extra sterk uitkomt door het aantal kijkers cq stemmers. Dat is hoe ik het zie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |