STFU piel.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:14 schreef S1nn3rz het volgende:
wrom is het slotje er weer af, wat een piel die mod.
Waarom woon je dan in Maastricht?quote:Op zondag 3 mei 2009 15:24 schreef Seam het volgende:
LimburgsGa toch gewoon ABN praten stelletje idioten
sommige mensen gaan iets doen met hun leven en in mijn geval is dat studeren. Verder vind ik Limburg erg leuk, behalve dat tyfusdialect.quote:
Limburgers zullen gewoon NL tegen je spreken als ze merken dat je niet van hier komt. Amsterdammers, en ander Randstadrapalje gaan gewoon door met hun tering chhhgggGGGcchhh-accent.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:33 schreef Seam het volgende:
[..]
sommige mensen gaan iets doen met hun leven en in mijn geval is dat studeren. Verder vind ik Limburg erg leuk, behalve dat tyfusdialect.
Echt niet. Er zijn genoeg mensen die gewoon blijven doorlullen in het dialect terwijl ze weten dat je er geen bal van snapt.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:35 schreef fratsman het volgende:
[..]
Limburgers zullen gewoon NL tegen je spreken als ze merken dat je niet van hier komt. Amsterdammers, en ander Randstadrapalje gaan gewoon door met hun tering chhhgggGGGcchhh-accent.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:14 schreef ManianMan het volgende:
In limburg is het de trend om je vrienden piel te noemen. Dus zo'n maat begon er pas geleden mee. Hij zij: Enne piel wie geit 't? Ik weet dat piel ook een andere betekenis heeft. Dus ik heb hem uitgescholden voor kutkop.
Wat jij niet snapt is dat het taaltje wat jij zelf bezigt waarschijnlijk vervuild is met allerlei verbasteringen die je als 'normaal' ziet, terwijl WIJ LIMBURGERS gewoon het Nederlands gebruiken dat we op school bijgebracht hebben gekregen, het echte ABN dus.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:33 schreef Seam het volgende:
[..]
sommige mensen gaan iets doen met hun leven en in mijn geval is dat studeren. Verder vind ik Limburg erg leuk, behalve dat tyfusdialect.
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:49 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat het taaltje wat jij zelf bezigt waarschijnlijk vervuild is met allerlei verbasteringen die je als 'normaal' ziet, terwijl WIJ LIMBURGERS gewoon het Nederlands gebruiken dat we op school bijgebracht hebben gekregen, het echte ABN dus.
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:49 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt is dat het taaltje wat jij zelf bezigt waarschijnlijk vervuild is met allerlei verbasteringen die je als 'normaal' ziet, terwijl WIJ LIMBURGERS gewoon het Nederlands gebruiken dat we op school bijgebracht hebben gekregen, het echte ABN dus.
Ik gebruik het ook bijna nooit, alleen is het wel handig om privé-dingen met vrienden te bespreken in de regionen buiten Limburg. Die verstaan dat dan ook echt serieus niet.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:02 schreef Seam het volgende:
[..]
![]()
Verder kan ik ook gewoon Limburgs praten omdat ik hier ook gewoon ben opgegroeid. Pas later besefte ik wat voor een lompe boeren en idiote taal het is.
Jullie limbo's praten met een Haarlems accent? (echte abn)quote:Op zondag 3 mei 2009 17:49 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik heb er doorgaans weinig moeite mee om het te verstaan, maar dat heb ik met veel "streek" talen. Behalve als men heel snel gaat praten dan moet ik echt gaan nadenken wat er nu weer gebrabbeld wordtquote:Op zondag 3 mei 2009 18:08 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook bijna nooit, alleen is het wel handig om privé-dingen met vrienden te bespreken in de regionen buiten Limburg. Die verstaan dat dan ook echt serieus niet.![]()
Oja, ik gebruik het ook als ik naar de bakker, kapper enzovoorts ga. Meestal toch mensen uit de regio.
Gefeliciteerd, u bent genomineerd voor de meest ongenuanceerde en kortzichtige post van het jaar.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:09 schreef stamppot het volgende:
In limburg is iedereen sowieso gay dus waarom niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |