abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68598558
Allereerst: no offence tegen alle Lowlands-bezoekers (op de modder-rollers na ). Het is niet mijn ding, maar daar gaat het nu niet over. Ik hoop er dan ook een normale discussie op na te houden.

Het moge duidelijk zijn dat Lowlands hét Fok-evenement is, bijna iedereen hier lijkt te gaan. Daarom bericht Fok er ook erg veel over elk jaar. Wat me echter stoort is de media-aandacht op de publieke (radio)zenders voor dit festival waardoor een het beeld gevormd wordt dat Lowlands het festival van Nederland is. Dit terwijl het in mijn ogen een redelijk alternatief festival is (niet dat er alleen echte alto's rondlopen, maar toch een tikkeltje afwijkende mensen). M'n ouders hebben nu b.v. het idee dat 90 % van m'n leeftijdsgenoten (20-30) zo is als de gemiddelde Lowlands-bezoeker en dat ik juist degene ben die deel uitmaakt van een minderheid. Ook de bezoekers zelf hebben het idee dat zij degenen zijn die 'normaal' (meerderheid) zijn en dat er voor de rest alleen een paarduizend pillenslikkers zijn. Wanneer je een keer negatief reageert krijg je een reactie als: " jij luistert zeker hardcore ".

Ze vergeten even de enorm grote feesten/festivals Mysteryland, Dance Valley, Sensation, In Qontrol, Awakenings, Solar, Qlimax, Citymoves, Dance Parade, Defqon, Ground Zero, Trance Energy (en zo kan ik er nog wel 10 tot 15 noemen) die echt totaal genegeerd worden, behalve op het NOS-journaal als er 4 mensen op zijn gepakt voor drugs. En dat zijn events van meer dan 30.000 tot 50.000 bezoekers per stuk. Terwijl naar mijn idee toch driekwart van de twintigers juist hier meer van is.

Dat de media (vooral bestuurd door 40-plussers) zoveel aandacht besteedt aan Lowlands wil niet zeggen dat het hét festival van Nederland is, wat sommige mensen echt lijken te denken. Wat dat wel is, geen idee. Maar naast Lowland en Pinkpop heb je erg weinig van dat soort festivals, terwijl er van bovengenoemde evenementen echt 10 keer meer zijn en elk jaar weer meer komen.

Komt dit echt volledig door de media, of zullen LL-bezoekers ook op de bovengenoemde events komen?

Klacht: Lees maar eens een keer een OP goed of zie de TT, ik typ niet voor niets.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 02-05-2009 19:57:46 ]
-
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:52:35 #2
141808 Knuck-les
ik bats je moeder.
pi_68598649
Eensch met TS

en bovendien: lowlands
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:52:58 #3
102466 cappp
Ondertitel
pi_68598663
Pillenslikker.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_68598704
Lowlanders komen overal, van dancefeesten tot rockconcerten tot hiphopoptredens. Dat er een hoop vaag volk tussen zit is zeker waar, maar wil jij wat er (bijvoorbeeld) op dance valley komt allemaal normaal noemen?
pi_68598737
Dat komt door historie en media, inderdaad. Lowlands pretendeert een culturele hoofdstad te zijn, tenmidden van de weilanden. Elke kunststroming is op Lowlands te vinden. De media, zoals FOK!, maar zeker ook de Volkskrant en de NPS, willen graag cultureel verantwoord zijn en berichtten dus graag over dit festival.
Dancefeesten zijn -in de ogen van deze zelfde media- gewoon feesten, zonder cultureel belang. En misschien is dat ook wel zo.
pi_68598758
slik je pillen ofzo ?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:56:07 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_68598781
Lowlands is voor ieder wat wils, van Opeth naar Faithless met daartussen een snuif cultuur. Het is wat breder dan al die dance meuk. Dus vandaar dat het wat meer aansprekend is voor niet-dance liefhebbers.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_68598790
Ze vergeten even de enorm grote feesten/festivals

En dan noem je dance feesten waar een nog kleinere minderheid komt
You dream it, I live it.
pi_68598794
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:55 schreef Stofje het volgende:
Dat komt door historie en media, inderdaad. Lowlands pretendeert een culturele hoofdstad te zijn, tenmidden van de weilanden. Elke kunststroming is op Lowlands te vinden. De media, zoals FOK!, maar zeker ook de Volkskrant en de NPS, willen graag cultureel verantwoord zijn en berichtten dus graag over dit festival.
Dancefeesten zijn -in de ogen van deze zelfde media- gewoon feesten, zonder cultureel belang. En misschien is dat ook wel zo.
Wie bepaald wat cultureel is?
-
pi_68598831
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:56 schreef Meddo het volgende:
Ze vergeten even de enorm grote feesten/festivals

En dan noem je dance feesten waar een nog kleinere minderheid komt
Volgens mij heb ik bijna alle grotere Nederlandse dancefeesten wel genoemd toch?
-
pi_68598864
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:57 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik bijna alle grotere Nederlandse dancefeesten wel genoemd toch?
Ja, en dan ook alleen de dance feesten
You dream it, I live it.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 19:58:28 #12
222505 PP.
Heldt.
pi_68598883
Volgens mij heeft TS geen idee wat Lowlands allemaal voor diverse muziek stromingen biedt.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_68598923
Pure onzin, wat jij opnoemt zijn dancefeesten totaal niet te vergelijken met een festival ala lowlands(kunt, cultuur, muziek).

Dat de media lowlands "hype'd" komt omdat het veel toegankelijker is voor veel mensen dus een veel breder publiek aanspreekt dan een feest ala defqon.
pi_68598931
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
Lowlands is voor ieder wat wils, van Opeth naar Faithless met daartussen een snuif cultuur. Het is wat breder dan al die dance meuk. Dus vandaar dat het wat meer aansprekend is voor niet-dance liefhebbers.
Vergeet verder dans en theater optredens niet, het is een podium voor nieuw en opkomend talent in alle takken van de entertaiment industrie. Dat kan ik van Dance Valley nou niet echt zeggen, tuurlijk er komen een hoop mensen, maar het is maar gericht op 1 stroming (dance muziek).
pi_68598936
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:58 schreef PP. het volgende:
Volgens mij heeft TS geen idee wat Lowlands allemaal voor diverse muziek stromingen biedt.
Jawel hoor, van allerlei soorten.
-
pi_68598980
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:59 schreef wuutwuut het volgende:
Pure onzin, wat jij opnoemt zijn dancefeesten totaal niet te vergelijken met een festival ala lowlands(kunt, cultuur, muziek).
Het probleem is dat er bijna alleen aandacht aan de muziek wordt geschonken.
quote:
Dat de media lowlands "hype'd" komt omdat het veel toegankelijker is voor veel mensen dus een veel breder publiek aanspreekt dan een feest ala defqon.
Breder ja, niet groter.
-
pi_68599076
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:50 schreef Ritmo het volgende:
M'n ouders hebben nu b.v. het idee dat 90 % van m'n leeftijdsgenoten (20-30) zo is als de gemiddelde Lowlands-bezoeker en dat ik juist degene ben die deel uitmaakt van een minderheid. Ook de bezoekers zelf hebben het idee dat zij degenen zijn die 'normaal' (meerderheid) zijn en dat er voor de rest alleen een paarduizend pillenslikkers zijn. Wanneer je een keer negatief reageert krijg je een reactie als: " jij luistert zeker hardcore ".
Er zullen toch ook nog een hoop twintigers zijn die noch naar Lowlands gaan, noch pillen-slikkend stuiterend op een house-feest staan. Misschien wel de meerderheid zelfs.
Verder is er inderdaad veel media-aandacht voor Lowlands. Terwijl het eigenlijk ook gewoon maar een paar dagen camperen is met heel veel bier en wiet en wat muziek. Dat enorme aanbod van cultuur ontgaat mij meestal als ik op Lowlands ben, maar dat kan ook aan mij liggen.
pi_68599092
onzin er word ook veel aandacht aan caberet geschonken en het "lowlands gevoel" wat imo een stukje cultuur is.

een breder publiek staat gelijk aan een groter publiek lijkt mij?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:04:45 #19
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_68599146
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 19:50 schreef Ritmo het volgende:
(niet dat er alleen echte alto's rondlopen, maar toch een tikkeltje afwijkende mensen)
Valt reuze mee hoor. Ik zou haast zeggen dat het een afspiegeling is van de Nederlandse bevolking ware het niet dat het percentage allochtonen/gekleurden te verwaarlozen is. Je vindt er van alles, van gothic tot breezer.

Zelfs de muzieksmaak is niet altijd alternatief te noemen, er zijn genoeg mensen die alleen maar voor een aantal mainstream acts komen.
pi_68599317
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:04 schreef Horloge het volgende:

[..]

Valt reuze mee hoor. Ik zou haast zeggen dat het een afspiegeling is van de Nederlandse bevolking ware het niet dat het percentage allochtonen/gekleurden te verwaarlozen is.
Dit is dus een beetje met wat ik bedoel. Als ik foto's en video's van LL zie, dan zie ik totaal geen gelijkenis met wat ik op een gemiddelde zomermiddag in de stad op een terras zie, of op m'n school, of voetbalvereniging of..
quote:
Je vindt er van alles, van gothic tot breezer.
Nu vinden alternatievere mensen al snel iemand een breezer. En Goths zullen het toch alweer te 'blij' vinden?
quote:
Zelfs de muzieksmaak is niet altijd alternatief te noemen, er zijn genoeg mensen die alleen maar voor een aantal mainstream acts komen.
Zelfs de dance daar is redelijk alternatief. Een Armin van Buuren of Fedde Le Grand komt er daar niet in hoor.
-
pi_68599446
prodigy?
pi_68599474
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:09 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dit is dus een beetje met wat ik bedoel. Als ik foto's en video's van LL zie, dan zie ik totaal geen gelijkenis met wat ik op een gemiddelde zomermiddag in de stad op een terras zie, of op m'n school, of voetbalvereniging of..
[..]

Nu vinden alternatievere mensen al snel iemand een breezer. En Goths zullen het toch alweer te 'blij' vinden?
[..]

Zelfs de dance daar is redelijk alternatief. Een Armin van Buuren of Fedde Le Grand komt er daar niet in hoor.
Net of iedereen op een festival in hun dagelijkse kleding gaan lopen. Ik loop ook niet in een net overhemd en me goede schoenen op lowlands rond.
pi_68599524
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 20:13 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Net of iedereen op een festival in hun dagelijkse kleding gaan lopen. Ik loop ook niet in een net overhemd en me goede schoenen op lowlands rond.
Ik heb het niet alleen over kleding.
-
pi_68599558
Ik heb niet iets tegen alle modder-rollers.

zaterdag 2 mei 2009 @ 20:15:47 #25
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_68599580
Ho-lands
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')