Wie bepaald wat cultureel is?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:55 schreef Stofje het volgende:
Dat komt door historie en media, inderdaad. Lowlands pretendeert een culturele hoofdstad te zijn, tenmidden van de weilanden. Elke kunststroming is op Lowlands te vinden. De media, zoals FOK!, maar zeker ook de Volkskrant en de NPS, willen graag cultureel verantwoord zijn en berichtten dus graag over dit festival.
Dancefeesten zijn -in de ogen van deze zelfde media- gewoon feesten, zonder cultureel belang. En misschien is dat ook wel zo.
Volgens mij heb ik bijna alle grotere Nederlandse dancefeesten wel genoemd toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:56 schreef Meddo het volgende:
Ze vergeten even de enorm grote feesten/festivals
En dan noem je dance feesten waar een nog kleinere minderheid komt
Ja, en dan ook alleen de dance feestenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik bijna alle grotere Nederlandse dancefeesten wel genoemd toch?
Vergeet verder dans en theater optredens niet, het is een podium voor nieuw en opkomend talent in alle takken van de entertaiment industrie. Dat kan ik van Dance Valley nou niet echt zeggen, tuurlijk er komen een hoop mensen, maar het is maar gericht op 1 stroming (dance muziek).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
Lowlands is voor ieder wat wils, van Opeth naar Faithless met daartussen een snuif cultuur. Het is wat breder dan al die dance meuk. Dus vandaar dat het wat meer aansprekend is voor niet-dance liefhebbers.
Jawel hoor, van allerlei soorten.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:58 schreef PP. het volgende:
Volgens mij heeft TS geen idee wat Lowlands allemaal voor diverse muziek stromingen biedt.
Het probleem is dat er bijna alleen aandacht aan de muziek wordt geschonken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:59 schreef wuutwuut het volgende:
Pure onzin, wat jij opnoemt zijn dancefeesten totaal niet te vergelijken met een festival ala lowlands(kunt, cultuur, muziek).
Breder ja, niet groter.quote:Dat de media lowlands "hype'd" komt omdat het veel toegankelijker is voor veel mensen dus een veel breder publiek aanspreekt dan een feest ala defqon.
Er zullen toch ook nog een hoop twintigers zijn die noch naar Lowlands gaan, noch pillen-slikkend stuiterend op een house-feest staan. Misschien wel de meerderheid zelfs.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:50 schreef Ritmo het volgende:
M'n ouders hebben nu b.v. het idee dat 90 % van m'n leeftijdsgenoten (20-30) zo is als de gemiddelde Lowlands-bezoeker en dat ik juist degene ben die deel uitmaakt van een minderheid. Ook de bezoekers zelf hebben het idee dat zij degenen zijn die 'normaal' (meerderheid) zijn en dat er voor de rest alleen een paarduizend pillenslikkers zijn. Wanneer je een keer negatief reageert krijg je een reactie als: " jij luistert zeker hardcore".
Valt reuze mee hoor. Ik zou haast zeggen dat het een afspiegeling is van de Nederlandse bevolking ware het niet dat het percentage allochtonen/gekleurden te verwaarlozen is. Je vindt er van alles, van gothic tot breezer.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:50 schreef Ritmo het volgende:
(niet dat er alleen echte alto's rondlopen, maar toch een tikkeltje afwijkende mensen)
Dit is dus een beetje met wat ik bedoel. Als ik foto's en video's van LL zie, dan zie ik totaal geen gelijkenis met wat ik op een gemiddelde zomermiddag in de stad op een terras zie, of op m'n school, of voetbalvereniging of..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:04 schreef Horloge het volgende:
[..]
Valt reuze mee hoor. Ik zou haast zeggen dat het een afspiegeling is van de Nederlandse bevolking ware het niet dat het percentage allochtonen/gekleurden te verwaarlozen is.
Nu vinden alternatievere mensen al snel iemand een breezer.quote:Je vindt er van alles, van gothic tot breezer.
Zelfs de dance daar is redelijk alternatief.quote:Zelfs de muzieksmaak is niet altijd alternatief te noemen, er zijn genoeg mensen die alleen maar voor een aantal mainstream acts komen.
Net of iedereen op een festival in hun dagelijkse kleding gaan lopen. Ik loop ook niet in een net overhemd en me goede schoenen op lowlands rond.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dit is dus een beetje met wat ik bedoel. Als ik foto's en video's van LL zie, dan zie ik totaal geen gelijkenis met wat ik op een gemiddelde zomermiddag in de stad op een terras zie, of op m'n school, of voetbalvereniging of..
[..]
Nu vinden alternatievere mensen al snel iemand een breezer.En Goths zullen het toch alweer te 'blij' vinden?
[..]
Zelfs de dance daar is redelijk alternatief.Een Armin van Buuren of Fedde Le Grand komt er daar niet in hoor.
Ik heb het niet alleen over kleding.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Net of iedereen op een festival in hun dagelijkse kleding gaan lopen. Ik loop ook niet in een net overhemd en me goede schoenen op lowlands rond.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb niet iets tegen alle modder-rollers.
[ afbeelding ]
Misschien ligt dat aan het feit dat meestal de vrolijke/aparte mensen in beeld genomen worden, maar toen ik daar was had ik nooit het idee dat er een heel apart gezelschap rondliep. Afgezien van de ontbrekende allochtonen zou je een groepssamenstelling als deze prima op een terras kunnen tegenkomen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:09 schreef Ritmo het volgende:
Dit is dus een beetje met wat ik bedoel. Als ik foto's en video's van LL zie, dan zie ik totaal geen gelijkenis met wat ik op een gemiddelde zomermiddag in de stad op een terras zie, of op m'n school, of voetbalvereniging of..
Ik ben zelf helemaal geen 'alternatiever' persoon en ik acht mijzelf goed in staat om te kunnen zeggen wanneer iemand breezer is of niet. Bij het optreden van N*E*R*D vorig jaar stond ik middenin zo'n groepje breezermeiden. En ik weet niet wat gothics ervan vinden, doorgaans, maar ik heb ze wel degelijk zien rondlopen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:09 schreef Ritmo het volgende:
Nu vinden alternatievere mensen al snel iemand een breezer.En Goths zullen het toch alweer te 'blij' vinden?
[..]
Ik had het niet over de geprogrammeerde muziek, maar de muzieksmaak van de bezoekers.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:09 schreef Ritmo het volgende:
Zelfs de dance daar is redelijk alternatief.Een Armin van Buuren of Fedde Le Grand komt er daar niet in hoor.
Prachtig. Maar lowlands en echte blubber is ook al niet meer zo sinds 2002-2003.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:15 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb niet iets tegen alle modder-rollers.
[ afbeelding ]
Een paar dagen niet (fatsoenlijk) douchen draagt ook niet bij aan een fris uiterlijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tja dude, natuurlijk loop ik er niet bij zoals ik door de stad loop. Ik ga daar niet in mn sjeike pantalon met kantoortruitje lopen en ik slaap in een freaking tent, dus ik zie dr ook ietwat verfomfaaider uit dan "normaal". En ja op een werkdag draai ik niet mn eerste jointje voor ik mn tent uit ben om em, op weg naar de wc barakken stommelend voor een ochtendplas op een beduimelde pot, weg te spoelen met een whiskey cola, dat zal ook niet meehelpen aan de pretty picture zeg maar.
'Heel apart' zou ik het niet noemen nee.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:23 schreef Horloge het volgende:
[..]
Misschien ligt dat aan het feit dat meestal de vrolijke/aparte mensen in beeld genomen worden, maar toen ik daar was had ik nooit het idee dat er een heel apart gezelschap rondliep.
Ik ken niemand die zichzelf een 'alto' vindt. Een klasgenoot van mij b.v. is echt alternatief (halflang haar, altijd houthakkershemden aan, versleten spijkerbroeken, rock-liefhebber) en die vindt zichzelf geen alto, maar elke jongen die een klein beetje modieuze kleding heeft of wat gel in z'n haar vindt ie meteen een mooiboy.quote:Ik ben zelf helemaal geen 'alternatiever' persoon en ik acht mijzelf goed in staat om te kunnen zeggen wanneer iemand breezer is of niet.
Er zullen er uiteraard wat rondlopen, maar de echte breezers lopen in de discotheken rond.quote:Bij het optreden van N*E*R*D vorig jaar stond ik middenin zo'n groepje breezermeiden. En ik weet niet wat gothics ervan vinden, doorgaans, maar ik heb ze wel degelijk zien rondlopen.
Alleen dat al is een reden voor me om nooit te gaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:24 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een paar dagen niet (fatsoenlijk) douchen draagt ook niet bij aan een fris uiterlijk.
Daar vergis je je dan toch echt in. Zowel bij lowlands als bij rockwerchter er toch al genoeg gezien (relatief dan).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
'Heel apart' zou ik het niet noemen nee.Maar als ik het vergelijk met andere events wel iets aparter. Dat kan hoor, maar mainstream-publiek zou ik het ook niet noemen.
[..]
Ik ken niemand die zichzelf een 'alto' vindt. Een klasgenoot van mij b.v. is echt alternatief (halflang haar, altijd houthakkershemden aan, versleten spijkerbroeken, rock-liefhebber) en die vindt zichzelf geen alto, maar elke jongen die een klein beetje modieuze kleding heeft of wat gel in z'n haar vindt ie meteen een mooiboy.Zichzelf vindt ie 'gemiddeld'.
![]()
[..]
Er zullen er uiteraard wat rondlopen, maar de echte breezers lopen in de discotheken rond.Die staan niet in de modder in elk geval.
Rock Werchter?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar vergis je je dan toch echt in. Zowel bij lowlands als bij rockwerchter er toch al genoeg gezien (relatief dan).
Ik heb zo'n gevoel dat elke verzorgd uitziende vrouw als breezah bestempeld wordt iddquote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Rock Werchter?Wat vinden jullie breezer he?
Elke meid die niet in t-shirt en versleten broek loopt?
Doe eens een foto van een 'breezer' op LL/RW volgens jullie.
Tuurlijk. Niet iedereen die naar lowlands gaat is wereldvreemd hoor. Denk dat iedereen zich wel van die echte modepopjes of breezers in kan beelden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:53 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat elke verzorgd uitziende vrouw als breezah bestempeld wordt idd
Ik zou wel graag een voorbeeld zien van jequote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Niet iedereen die naar lowlands gaat is wereldvreemd hoor. Denk dat iedereen zich wel van die echte modepopjes of breezers in kan beelden.
Dan vraag ik me af wat wel mainstream publiek is...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
'Heel apart' zou ik het niet noemen nee.Maar als ik het vergelijk met andere events wel iets aparter. Dat kan hoor, maar mainstream-publiek zou ik het ook niet noemen.
Vertrouw er maar op dat ik capabel genoeg ben om te kunnen beoordelen dat ik een niet-alternatief persoon ben. Echt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:29 schreef Ritmo het volgende:Ik ken niemand die zichzelf een 'alto' vindt. Een klasgenoot van mij b.v. is echt alternatief (halflang haar, altijd houthakkershemden aan, versleten spijkerbroeken, rock-liefhebber) en die vindt zichzelf geen alto, maar elke jongen die een klein beetje modieuze kleding heeft of wat gel in z'n haar vindt ie meteen een mooiboy.
Zichzelf vindt ie 'gemiddeld'.
Ook zo'n vooroordeel dat het één grote modderpoel is... alleen als het keihard geregend heeft is het zo dat er bij één tent modder ligt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:29 schreef Ritmo het volgende:
Er zullen er uiteraard wat rondlopen, maar de echte breezers lopen in de discotheken rond.Die staan niet in de modder in elk geval.
Die heb ik in ieder geval niet (ben niet van plan daarnaar te gaan zoeken), maar je doet nu net alsof wij (Dennis101 en ik) te verknipt zijn om te kunnen zeggen dat het inderdaad breezermeisjes waren...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:33 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Rock Werchter?Wat vinden jullie breezer he?
Elke meid die niet in t-shirt en versleten broek loopt?
Doe eens een foto van een 'breezer' op LL/RW volgens jullie.
Dat dus.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:55 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Niet iedereen die naar lowlands gaat is wereldvreemd hoor. Denk dat iedereen zich wel van die echte modepopjes of breezers in kan beelden.
Het publiek dat je in de (18+) clubs en op Sensation White e.d. vindt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:03 schreef Horloge het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat wel mainstream publiek is...
Ok ik geloof je.quote:Vertrouw er maar op dat ik capabel genoeg ben om te kunnen beoordelen dat ik een niet-alternatief persoon ben. Echt.
Ja ok, maar Gucci schoentjes raken al vies van een beetje zand he?quote:Ook zo'n vooroordeel dat het één grote modderpoel is... alleen als het keihard geregend heeft is het zo dat er bij één tent modder ligt.
Nee zo bedoel ik het niet. Maar als jij LL al niet aan de alternatieve kant vindt vraag ik me af wat je wél alternatief vindt.quote:Die heb ik in ieder geval niet (ben niet van plan daarnaar te gaan zoeken), maar je doet nu net alsof wij (Dennis101 en ik) te verknipt zijn om te kunnen zeggen dat het inderdaad breezermeisjes waren...
Eh, ik noem een Dave Clarke, een Laurent Garnier, een miss Kittin, Groove Armada. En dan heb ik het alleen nog over 2007, 2006 had je Louie Austen, DJ Rush, DJ Shadow, MSTRKRFT, Miss Djax, 2005 LCD Soundsystem, Roni Sizequote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:09 schreef Ritmo het volgende:Zelfs de dance daar is redelijk alternatief.Een Armin van Buuren of Fedde Le Grand komt er daar niet in hoor.
tja, je noemt ze wel.... maar wie het zijnquote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:37 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Eh, ik noem een Dave Clarke, een Laurent Garnier, een miss Kittin, Groove Armada. En dan heb ik het alleen nog over 2007, 2006 had je Louie Austen, DJ Rush, DJ Shadow, MSTRKRFT, Miss Djax, 2005 LCD Soundsystem, Roni Size, Miss Kittin etc.
Je moet eens wat beter onderzoek gaan doen voordat je domme dingen gaat zeggen. De reden dat lowlands meer in het nieuws komt dan een gemiddeld dancefestival is al genoemd in het topic, namelijk omdat het een breed publiek trekt, 55.000 man die je overal wel mee kan plezieren, en dus niet een festival als een dancevalley waar je maar 1 onderwerp hebt.
Ooit gehoord van het zinnetje kwaliteit boven kwantiteit?
Als je als dance liefhebber het gros van de namen niet kent, of geen enkele, dan zou ik me afvragen of je eigenlijk wel op een festival als sensation en soortgelijken thuis hoort.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:40 schreef Meddo het volgende:
[..]
tja, je noemt ze wel.... maar wie het zijn
De meeste ken ik wel hoor, maar met een DJ Shadow heb ik niet zoveel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:43 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Als je als dance liefhebber het gros van de namen niet kent, of geen enkele, dan zou ik me afvragen of je eigenlijk wel op een festival als sensation en soortgelijken thuis hoort.
Crookers waren er wel een keer geloof ik, die zou ik wel op Sensation willen zien.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:49 schreef Dzy het volgende:
Zijn niet echt Sensation namen though. Wel bekende namen.
Wat is daar breezer aan?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:00 schreef PP. het volgende:
Bewijs dat er ook breezer wijven op Lowlands komen, in 2002 zelfs al.
quote:Op zondag 3 mei 2009 00:22 schreef mafkees01 het volgende:
Idd ja FUCK LOWLANDS.
Defqon FTW
Ben het met je eens TS. Ze doen net of het heel wat is. Zelfs defqon was nog sneller uitverkocht, maar "dat kent niemand dan weer"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |