Wie bepaald wat cultureel is?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:55 schreef Stofje het volgende:
Dat komt door historie en media, inderdaad. Lowlands pretendeert een culturele hoofdstad te zijn, tenmidden van de weilanden. Elke kunststroming is op Lowlands te vinden. De media, zoals FOK!, maar zeker ook de Volkskrant en de NPS, willen graag cultureel verantwoord zijn en berichtten dus graag over dit festival.
Dancefeesten zijn -in de ogen van deze zelfde media- gewoon feesten, zonder cultureel belang. En misschien is dat ook wel zo.
Volgens mij heb ik bijna alle grotere Nederlandse dancefeesten wel genoemd toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:56 schreef Meddo het volgende:
Ze vergeten even de enorm grote feesten/festivals
En dan noem je dance feesten waar een nog kleinere minderheid komt
Ja, en dan ook alleen de dance feestenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik bijna alle grotere Nederlandse dancefeesten wel genoemd toch?
Vergeet verder dans en theater optredens niet, het is een podium voor nieuw en opkomend talent in alle takken van de entertaiment industrie. Dat kan ik van Dance Valley nou niet echt zeggen, tuurlijk er komen een hoop mensen, maar het is maar gericht op 1 stroming (dance muziek).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:56 schreef Hukkie het volgende:
Lowlands is voor ieder wat wils, van Opeth naar Faithless met daartussen een snuif cultuur. Het is wat breder dan al die dance meuk. Dus vandaar dat het wat meer aansprekend is voor niet-dance liefhebbers.
Jawel hoor, van allerlei soorten.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:58 schreef PP. het volgende:
Volgens mij heeft TS geen idee wat Lowlands allemaal voor diverse muziek stromingen biedt.
Het probleem is dat er bijna alleen aandacht aan de muziek wordt geschonken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:59 schreef wuutwuut het volgende:
Pure onzin, wat jij opnoemt zijn dancefeesten totaal niet te vergelijken met een festival ala lowlands(kunt, cultuur, muziek).
Breder ja, niet groter.quote:Dat de media lowlands "hype'd" komt omdat het veel toegankelijker is voor veel mensen dus een veel breder publiek aanspreekt dan een feest ala defqon.
Er zullen toch ook nog een hoop twintigers zijn die noch naar Lowlands gaan, noch pillen-slikkend stuiterend op een house-feest staan. Misschien wel de meerderheid zelfs.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:50 schreef Ritmo het volgende:
M'n ouders hebben nu b.v. het idee dat 90 % van m'n leeftijdsgenoten (20-30) zo is als de gemiddelde Lowlands-bezoeker en dat ik juist degene ben die deel uitmaakt van een minderheid. Ook de bezoekers zelf hebben het idee dat zij degenen zijn die 'normaal' (meerderheid) zijn en dat er voor de rest alleen een paarduizend pillenslikkers zijn. Wanneer je een keer negatief reageert krijg je een reactie als: " jij luistert zeker hardcore".
Valt reuze mee hoor. Ik zou haast zeggen dat het een afspiegeling is van de Nederlandse bevolking ware het niet dat het percentage allochtonen/gekleurden te verwaarlozen is. Je vindt er van alles, van gothic tot breezer.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 19:50 schreef Ritmo het volgende:
(niet dat er alleen echte alto's rondlopen, maar toch een tikkeltje afwijkende mensen)
Dit is dus een beetje met wat ik bedoel. Als ik foto's en video's van LL zie, dan zie ik totaal geen gelijkenis met wat ik op een gemiddelde zomermiddag in de stad op een terras zie, of op m'n school, of voetbalvereniging of..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:04 schreef Horloge het volgende:
[..]
Valt reuze mee hoor. Ik zou haast zeggen dat het een afspiegeling is van de Nederlandse bevolking ware het niet dat het percentage allochtonen/gekleurden te verwaarlozen is.
Nu vinden alternatievere mensen al snel iemand een breezer.quote:Je vindt er van alles, van gothic tot breezer.
Zelfs de dance daar is redelijk alternatief.quote:Zelfs de muzieksmaak is niet altijd alternatief te noemen, er zijn genoeg mensen die alleen maar voor een aantal mainstream acts komen.
Net of iedereen op een festival in hun dagelijkse kleding gaan lopen. Ik loop ook niet in een net overhemd en me goede schoenen op lowlands rond.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dit is dus een beetje met wat ik bedoel. Als ik foto's en video's van LL zie, dan zie ik totaal geen gelijkenis met wat ik op een gemiddelde zomermiddag in de stad op een terras zie, of op m'n school, of voetbalvereniging of..
[..]
Nu vinden alternatievere mensen al snel iemand een breezer.En Goths zullen het toch alweer te 'blij' vinden?
[..]
Zelfs de dance daar is redelijk alternatief.Een Armin van Buuren of Fedde Le Grand komt er daar niet in hoor.
Ik heb het niet alleen over kleding.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 20:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Net of iedereen op een festival in hun dagelijkse kleding gaan lopen. Ik loop ook niet in een net overhemd en me goede schoenen op lowlands rond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |