Bart komt bij de groep zitten met vervelend nieuws. We hebben de uitslag van de eerste weekpol bij ons diegene die onderaan de lijst zit zal de bunker moeten verlaten.
Dat zal Bobby zijn in dit geval. Echter is er een hecker geweest die hele vreemde sprongen heeft laten maken aan de poll. Wij hebben besloten in zeer hoge uitzondering om de onderste twee bekend te laten maken en dan kunnen jullie de overlevers zelf hieruit kiezen wie de bunker gaat verlaten.
Tevens maken wij bekend wie de nummer 1 is op de poll. Dat is Pim en die krijgt 5 minuten warm water om te douchen
ONZE PETER beland op nummer 3! En zit zeker veilig!
Het gaat dus tussen Renate en Bobby waartussen gekozen moet worden door de bewoners om te vertrekken. 15 minuten om te beslissen wie met de koffer bij het voorraad hok zal staan.
Excusses voor het ongemak.
Peter geeft gelijk aan dat hij liever Bobby der uit stuurt dan Renate. terwijl Amber gelijk gilt Renate deruit! Het spel staat nog open want iedereen ziet bobby ineens als concurrent. Renate laat weten dat zij der graag uitgaat met een opgeheven hoofd en trots is op haarzelf dat zij toch niet als laatste staat op de lijst. "Ik ben wie ik ben en zo verlaat ik mogelijk de bunker".
Gelijk gaat het probleem "Bobby mogelijk eruit" in de discussie groep. Jeroen en Marielin gaan helemaal mee in deze gedachtengang. Peter blijft goed on topic en blijft iedereen goed bij houden en blijft zelfs Renate aan de twijfel brengen.
Bobby wilt graag aan het woord. Hij vindt zichzelf geen concurent en zit in de bunker voor 10.000 euro en niet voor 7.500 euro. Dus hij stemt graag voor vertrek Renate.
Marielin ziet dit gelijk als kans om aan te geven dat Renate misschien wel sterker is dan zij denkt. Renate haakt gelijk hier op in en zegt sowieso naar huis te willen en ziet het hele plaatje nog niet! Nu is het een front Jeroen, Marielin en Peter die de rest proberen over te halen om Renate er in te houden. Pim wilt alleen op Bobby weg stemmen als Renate er nog bij blijft. Eline blijkt duidelijk onder de indruk en denkt er ook over om Bobby er uit te stemmen. Amber is alleen bang dat zij de volgende zal zijn omdat zij op plaats 6 staat. Peter geeft aan dat de groepsopdrachten en pollprijzen er makkelijk toe kunnen doen om geld bij te krijgen.
De meeste stemmen gelden en die sturen Bobby er uit! Renate knikt er alleen bij en Bobby is lacherig! Marieline hamert er op de groepsopdrachten flink te knallen, want anders gaat het geld er aan.
Wij geven Peter een appplaus, want hij stelde dit wel aan de kaak! SUPER..
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+