Ik vind het een hele rare regel dat Heerenveen play offs moet spelen en ik snap ook als hij de meeste spelers op vakantie laat gaan, maar waarom grijpt Heerenveen deze PO-wedstrijden niet aan om het beloftenteam en zonodig A1-spelers te laten spelen. Ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die het wel leuk vinden om tegen bv. Feyenoord te spelen.quote:Heerenveen stuurt UEFA brief over play-offs
SC Heerenveen heeft bij de UEFA een verzoek ingediend om niet deel te nemen aan de play-offs voor Europees voetbal. Dat schrijft Spits woensdag.
De Friezen zijn door het behalen van de bekerfinale zeker van een plaats voor de Europa League. Wanneer Heerenveen de eindstrijd van FC Twente verliest, heeft het echter een slechter plaatsbewijs dan de winnaar van de play-offs.
Zodoende is de club bij een verlies in de bekerfinale genoodzaakt om tijdens de play-offs te strijden om een beter ticket. Heerenveen-trainer Trond Sollied schilderde dat afgelopen weekend al af als 'bullshit'.
De Noor voelt weinig voor een verlenging van het seizoen wanneer Heerenveen al zeker is van Europees voetbal. Mocht de UEFA het verzoek van de Friezen honoreren, dan zullen de nummers zes tot en met negen strijden om het laatste plaatsbewijs voor Europa.
http://www.voetbalprimeur(...)_over_play_offs.html
Ik mag hopen dat dit een eenmalige uitzondering is? Stel dat Volendam de finale had gehaald, dan hadden die dus weer naast Europees voetbal gegrepen..quote:KNVB lijkt mee te denken met SC Heerenveen
06/05/2009 18:13
De KNVB heeft de UEFA verzocht een uitzondering te maken voor deelname aan de Europa League. De Nederlandse voetbalbond pleitte ervoor de verliezend bekerfinalist geen ticket voor deze competitie te geven.
Daarmee lijkt de KNVB SC Heerenveen te willen helpen. De Friese ploeg heeft weinig trek uit te komen in de play-offs. Coach Trond Sollied noemde deelname bullshit. De clubleiding heeft de voetbalbond zelfs officieel verzocht niet te hoeven deelnemen aan de play-offs, als Heerenveen de finale van het KNVB-bekertoernooi verliest.
Mocht de Friese ploeg in deze eindstrijd sneuvelen tegen FC Twente, dan krijgt Heerenveen volgens het UEFA-reglement een deelnamebewijs voor de tweede kwalificatieronde van de Europa League. Vervolgens zou de ploeg van Sollied in de play-offs moeten strijden om deelname aan de derde voorronde van de Europa League.
Mocht de UEFA gehoor geven aan het verzoek van de KNVB, dan krijgt Heerenveen (indien het de bekerfinale verliest) geen ticket voor de tweede voorronde van de Europa League. Máár als nummer vijf van de Eredivisie incasseert Heerenveen dan het deelnamebewijs voor de derde voorronde. De nummers zes tot en met negen van de Eredivisie strijden dan in de play-offs om kwalificatie voor de tweede voorronde van de Europa League.
Ach, jullie nemen doorgaans ook geen hond mee naar uitwedstrijden. Wat dat betreft doet het niet veel van elkaar onder.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:09 schreef Robinhoo het volgende:
Is het nog steeds niet gelukt om al die kaarten voor de bekerfinale te verkopen?
Jullie waren volgens de VI toch de populairste club van Nederland?
zo zie je het verschil wel tussen toeschouwers en supporters.
Wij staan dan ook niet hoog bij de populaire clubs volgens VIquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:12 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ach, jullie nemen doorgaans ook geen hond mee naar uitwedstrijden. Wat dat betreft doet het niet veel van elkaar onder.
Bedanktquote:Op donderdag 7 mei 2009 12:52 schreef MaxPower het volgende:
Ja hoor jullie zijn fanatieker. Nou doeiiiii
Waar staat dat het nog niet is gelukt de kaarten te verkopen. Zoals je weet waren bijna alle kaarten al verkocht en konden de CC-houders pas sinds maandag kaarten kopen. De reden dat de SCC-houders nog niet alles hebben opgekocht is denk ik omdat de pakes de reis naar rotterdam tussen allemaal aangeschoten Heerenveenfans niet zien zitten en omdat er te weinig bussen rijden. Beiden dus de schuld van de bus/treincombi verplichting. Voor de CC-houders is het nog veel moeilijker. Meestal wonen die al niet in de buurt van Heerenveen, maar die zijn verplicht om vanuit Heerenveen naar Rotterdam te komen, dat vormt een hele drempel, aangezien dat zo'n kaartje al veel duurder maakt. Ik moet mocht er geen oplossing komen eerst een enkeltje (met gelukkig 40% korting) Heerenveen kopen van 17euri, en dan een 2,5 uur durende reis van Den Haag naar Heerenveen maken, om vervolgens een net zo'n lange treinreis naar rotterdam te maken. Die 17euri komt nog bij de 45 euro voor het kaartje, en dan heb ik het niet over die 5uur extra die mij deze wedstrijd kost.quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:09 schreef Robinhoo het volgende:
Is het nog steeds niet gelukt om al die kaarten voor de bekerfinale te verkopen?
Jullie waren volgens de VI toch de populairste club van Nederland?
zo zie je het verschil wel tussen toeschouwers en supporters.
quote:Kaarten voor KNVB bekerfinale uitverkocht
De fans van sc Heerenveen steunen de Friese club massaal bij hun poging beslag te leggen op de KNVB-beker. Seizoen- en clubkaarthouders hebben massaal kaarten gekocht voor de KNVB bekerfinale op zondag 17 mei. Alle ruim 18.000 kaarten zijn verkocht!
De informatie over de exacte opstapplaatsen en vertrektijden volgt begin volgende week. Voor actuele informatie: klik hier.
Sponsoren zijn apart geïnformeerd over hun bestelling.
De Kuip is te klein. Kom naar het plein!
Gaat u niet naar De Kuip? Kom dan 17 mei naar het bekerfinalefeest op het plein voor het Abe Lenstra stadion. Vanaf 14.00 uur maken we er een mooi feest van met een bekende artiest, rapper Remon en een DJ. De voorbeschouwing en wedstrijd worden op grote schermen getoond. De toegang is gratis!
Bij winst zullen de festiviteiten en de huldiging ’s avonds op dit plein zijn.
Heerenveen had toch opstapplaatsen in andere steden?quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:08 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Waar staat dat het nog niet is gelukt de kaarten te verkopen. Zoals je weet waren bijna alle kaarten al verkocht en konden de CC-houders pas sinds maandag kaarten kopen. De reden dat de SCC-houders nog niet alles hebben opgekocht is denk ik omdat de pakes de reis naar rotterdam tussen allemaal aangeschoten Heerenveenfans niet zien zitten en omdat er te weinig bussen rijden. Beiden dus de schuld van de bus/treincombi verplichting. Voor de CC-houders is het nog veel moeilijker. Meestal wonen die al niet in de buurt van Heerenveen, maar die zijn verplicht om vanuit Heerenveen naar Rotterdam te komen, dat vormt een hele drempel, aangezien dat zo'n kaartje al veel duurder maakt. Ik moet mocht er geen oplossing komen eerst een enkeltje (met gelukkig 40% korting) Heerenveen kopen van 17euri, en dan een 2,5 uur durende reis van Den Haag naar Heerenveen maken, om vervolgens een net zo'n lange treinreis naar rotterdam te maken. Die 17euri komt nog bij de 45 euro voor het kaartje, en dan heb ik het niet over die 5uur extra die mij deze wedstrijd kost.
Ik heb het er gelukkig voor over, maar niet iedereen is zo gek om meer dan 5 uur over een treinreis naar rotterdam te doen als het je eigenlijk maar een kwartiertje hoeft te kosten.
Kijk eens naar de thuiswedstrijden, die zijn altijd uitverkocht. Met de wachtlijst erbij heeft Heerenveen iets van 35.000 scc-houders, wij krijgen met gemak in Heerenveen een stadion met 40.000 stoeltjes vol, terwijl de gemeente Heerenveen misschien net 30.000 inwoners telt. Dat noem ik populair.
Voor welke degradatiekandidaat is robinhoo dan? Of issie voor een eerstedivisieclub
edit: ik heb zo'n idee dat hij voor twente is. hoe zit het daar met die bus/treincombi-verplichting? trekken jullie ook fans uit de randstad of zijn het allemaal comazuipende tukkertjes die jullie meezeulen.
wel heel goed van twente als het daar met die bus en treincombi iets beter is geregeld.
waar moet ik jaloers op zijn ?quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:19 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
meneer robinhoo praat te veel.
hij is denk ik jaloers omdat wij door een onafhankelijk onderzoek bestempeld zijn als de meeste financieel gezonde en meest populaire club van nederland...
http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id=42457/contentid=10104
[..]
quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:27 schreef MaxPower het volgende:
Ik denk dat jullie volgend seizoen een stuk hoger staan dan nu. En van zo'n imago-onderzoek koop je geen nieuwe spelers. Je zoekt gewoon naar bevestiging dat jullie zo geweldig zijn en dat komt wat sneu over.
Dat hoop ik ook ja.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:35 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
En wij happen massaal..
Ach, de kaartverkoop rondom Twente en dan meer in het bijzonder, de communicatie daar omheen is gewoon beter geregeld geweest (m.u.v. de stroeve start online) dan bij Heerenveen. Tel daarbij op het gemiddeld genomen wat jongere en deels ook fanatiekere publiek en dan is het inderdaad eerder uitverkocht. Maar who cares, bij ons zijn alle kaarten nu ook weg. En laten we er gewoon een mooi voetbalfeest van maken de 17e!
quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:28 schreef MaxPower het volgende:
Twente is ook nog niet uitverkocht. Zijn 1500 kaarten beschikbaar nog daar.
Haha, wat een kutpubliek zeg. Zogenaamd fanatiek.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:28 schreef MaxPower het volgende:
Twente is ook nog niet uitverkocht. Zijn 1500 kaarten beschikbaar nog daar.
Chill! bron?quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Jan de Jonge blijft gewoon in Heerenveen als hoofd opleidingen en gaat niet naar Sparta, tussen alle kaartperikelen door trouwens.
Pnwd!quote:Op donderdag 7 mei 2009 12:23 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
en ik vind het nog wel een verschil. kaarten binnen anderhalf uur uitverkocht, of zoals heerenveen nog niet eens uitverkocht binnen een week.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |