en bij voorbaat twijfelen aan het so far officiele verhaal wat totally sense maakt gaat wel ergens over?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we nou maar gewoon op de officiele verklaring van het OM wachten, want dat papagaaien lawaai van de media en de televisiekijker gaat gewoon nergens over.
Waar denk je dat zo'n teletext bericht vandaan komt?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Laten we nou maar gewoon op de officiele verklaring van het OM wachten, want dat papagaaien lawaai van de media en de televisiekijker gaat gewoon nergens over.
Stel hij is moedwillig door een afzetting gereden, dan heeft hij geweten dat er een afzetting was. Stel als hij wist dat er een afzetting was, en stel dat hij redelijk goed bij z'n verstand was (aangezien hij normale beroepen als beveiliging en vorkheftruckchaffeur heeft gehad), dan kun je aannemen dat hij wist dat er iets achter die afzetting gaande was. En stel nou dat hij dat alles wist en om wat voor reden toch door die afzetting is gereden, dan heeft hij moedwillig door die afzetting gereden om daar achter 'iets' te doen. Dat 'iets' doen heeft dus direct betrekking op hetgeen wat achter die afzetting plaats vind. In dit geval is dat dus koninginnedag. En daarom is de kans dat hij een aanslag wilde plegen op die koninklijke familie voor mij groter dan een bizar ongeluk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:37 schreef JohnDope het volgende:
Daarom noem ik het ook een bizar ongeluk. Het is natuurlijk dan geen ongeluk in dat geval, maar het is zeker geen aanslag.
Dat teletekst bericht komt van de media en die zouden meer geld verdienen als het een aanslag is dan wanneer het een ongeluk is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Waar denk je dat zo'n teletext bericht vandaan komt?
Je bent niet wijs.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat teletekst bericht komt van de media en die zouden meer geld verdienen als het een aanslag is dan wanneer het een ongeluk is.
Voor hetzelfde geld was die dader zo geïrriteerd en had hij geen zin om te rijden dat hij voluit gas gaf en dat dan incombinatie met drugs.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:40 schreef Redux het volgende:
[..]
Stel hij is moedwillig door een afzetting gereden, dan heeft hij geweten dat er een afzetting was. Stel als hij wist dat er een afzetting was, en stel dat hij redelijk goed bij z'n verstand was (aangezien hij normale beroepen als beveiliging en vorkheftruckchaffeur heeft gehad), dan kun je aannemen dat hij wist dat er iets achter die afzetting gaande was. En stel nou dat hij dat alles wist en om wat voor reden toch door die afzetting is gereden, dan heeft hij moedwillig door die afzetting gereden om daar achter 'iets' te doen. Dat 'iets' doen heeft dus direct betrekking op hetgeen wat achter die afzetting plaats vind. In dit geval is dat dus koninginnedag. En daarom is de kans dat hij een aanslag wilde plegen op die koninklijke familie voor mij groter dan een bizar ongeluk.
zit die ONZ mods niet zo te pesten belhamelquote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:43 schreef sig000 het volgende:
Kan dit topic niet naar het goede subforum verplaatst worden?
Het Koningshuis staat hier sowieso buiten, want die vent heeft hun hele dag zwaar verpest. En voor de kinderen is het ook heel erg afschuwelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:45 schreef opgebaarde het volgende:
maar dan zal de lijkschouwing dus sowieso jouw gevoel bevestigen JohnDope of niet? Als ze drugs vinden, dan was het een ongeluk. En als ze geen drugs vinden, dan is dat een stunt van de media/ een samenzwering van het koningshuis?
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:50 schreef -jos- het volgende:
Ik verzoek iedereen even om redelijke standpunten in te nemen en geen vergezochte theorien zonder onderbouwing of bronvermelding te plaatsen. (@Lambiekje en JohnDope)
Bedankt.
Er is inmiddels autopsie verricht op het slachtoffer. En er zijn alleen maar sporen van canabis aangetroffen. Maar dat kan ook van weken terug zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld was die dader zo geïrriteerd en had hij geen zin om te rijden dat hij voluit gas gaf en dat dan incombinatie met drugs.
Maar misschien zat hij wel zo in een drugstrip dat hij dacht dat hij in een vliegtuig zat en er wel even over heen kon vliegen.
Drugs doet hele rare dingen met mensen.
Die theorie van mij is heel erg ver gezocht, maar dat iemand met een heel klein autootje een aanslag wil plegen op een hele grote mega bus is ook vergezocht.
Dus geen sporen van (zware) drugs die volgens jou nodig zijn voor een dergelijke actie.quote:Verdachte van aanslag overleden aan hersenletsel
2 mei 2009 - Landelijk Parket
De 38-jarige verdachte van de aanslag op Koninginnedag is overleden aan hersenletsel dat hij bij het incident heeft opgelopen. Dat blijkt uit het voorlopig sectierapport van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI).
In opdracht van het Landelijk Parket is vrijdagavond een gerechtelijke sectie verricht op het lichaam van de verdachte, die vrijdag om 02.58 uur is overleden. Het doel van de sectie was het veststellen van de doodsoorzaak.
In het bloed van de verdachte is geen alcohol aangetroffen. In de bloedmonsters zijn sporen van cannabis aangetoond. Dergelijke sporen kunnen tot enkele weken na gebruik van cannabis waarneembaar blijven,
Het stoffelijk overschot van de verdachte is gisteravond vrijgegeven door de officier van justitie.
Het onderzoek door de Nationale Recherche richt zich op de toedracht van en het motief achter de aanslag in Apeldoorn, die aan zes bezoekers langs de route het leven kostte. Er liggen nog acht gewonden in het ziekenhuis.
Dat is allemaal verzonnen door de media.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:14 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Er is inmiddels autopsie verricht op het slachtoffer. En er zijn alleen maar sporen van canabis aangetroffen. Maar dat kan ook van weken terug zijn.
Overal duiken verschillende verhalen op.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:16 schreef snowgoon het volgende:
Ow wacht, dat ga jij natuurlijk niet zomaar geloven. Vooruit dan, een persbericht van het OM
[..]
Dus geen sporen van (zware) drugs die volgens jou nodig zijn voor een dergelijke actie.
http://www.om.nl/actueel/nieuws-_en/@150635/verdachte_van_1/
quote:Karst Tates was niet dronken. Hooguit stoned..
Nu de CSI-snijders van het Nederlands Forensisch Instituut klaar zijn met het ontleden van het stoffelijk overschot van Karst Tates is er meer duidelijkheid over de toestand waarin hij zich bevond voordat hij Koninginnedag 2009 om zeep hielp. Het OM laat zojuist weten dat de officiële doodsoorzaak 'hersenletsel' te noemen.
Kan technisch gesproken nog steeds een gevalletje BOOM HEADSHOT van een geheim agent geweest zijn. Maar algemeen wordt aangenomen dat de klap tegen het het monument De Naald in combinatie met het rammen van diverse wegversperringen teveel is geweest voor zijn hersenpan. In ieder geval kan worden uitgesloten dat Karst alvorens zeven mensen de dood in te jagen zich bij een biertent moed heeft ingedronken: Zijn bloed bevatte geen sporen van alcohol. Overigens wel cannabis, maar zoals iedereen weet blijven die sporen wekenlang te traceren in een lichaam. Blijven over de verklaringen van kennissen van Tates vandaag in de Televaag. Volgens hen had de 38-jarige ex-vorkheftruckchauffeur het vooral gemunt op de veiligheidsdiensten, in plaats van het Koninklijk huis. "Hij wilde wraak nemen op de beveiliging die hem heeft ontslagen, en om aan te tonen dat de beveiliging in Apeldoorn niet goed was." aldus anonieme boezemvriend Marcel.
Des te vreemder is ons inziens de verklaring van een bijna hersendode Tates vlak na de crash tegenover een agent dat Koningin Beatrix doelwit geweest zou zijn. Enfin, non-believers onder u kijken anders nog even naar de maar liefst 200 inzendingen op YouTube van filmende omstanders. Wellicht ontdekt u nog iets vreemds in de beelden...
bron: geenstijl.
Ik heb je 2 minuten geleden een persbericht van het OM gegevenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
bron: geenstijl.
Laten we nou maar gewoon wachten op wat het OM te melden heeft.
Ik zie het morgen waarschijnlijk wel op het nieuws. Ik moet zo weg namelijk.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb je 2 minuten geleden een persbericht van het OM gegeven
Maar goed, dat wachten, houd dat ook in dat jij geen vage theorien meer gaat posten?
Het nieuws is toch niet te vertouwen, die vedraaien toch alles zo dat het hun veel geld opleverd?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zie het morgen waarschijnlijk wel op het nieuws. Ik moet zo weg namelijk.
Als er straks een persconferentie komt dan zit het heus wel goed.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:25 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het nieuws is toch niet te vertouwen, die vedraaien toch alles zo dat het hun veel geld opleverd?
Heb je nu de persco gezien waarin het OM zei dat de dader heeft gesproken met de agenten?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als er straks een persconferentie komt dan zit het heus wel goed.
Hij beweegt z'n rechterarm/hand dus zelfs al had de agent zijn linker arm of schouder vast dan moet hij hem wel zelf hebben bewogen aangezien die agent daar nooit bij kan vanuit die kant.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:42 schreef MrHoodigan het volgende:
Hij bewoog iig nog wel nadat hij het monument geraakt heeft
http://www.rtl.nl/compone(...)ri09.man_beweegt.xml En je ziet zijn arm ook bewegen[ afbeelding ]
Hier zie je de linker hand van de agent op de linkerschouder zitten en ik zou niet weten hoe je op deze manier de arm van de verdachte op deze manier met de hand in de lucht zou kunnen krijgen op de manier zoals je in het filmpje kan zien....
Kortom: Volgens mij zou het best kunnen dat de verdachte het een en ander gezegd zou hebben
Ik heb het ook op een youtube-filmpje gezien en gehoord dat die agent die zijn hoofd in de wagen vast hield(vraag me af of het die agente was die ternauwernood kon ontsnappen, mijn hemel die is volgens mij nog over haar fiets heen geklapt) dat ze aan het praten was. Had het idee dat ze tegen de dader en collega's sprak.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:35 schreef vanhal het volgende:
Op 1:11 zie je dat tates z'n hand beweegt:
En volgens mij is dat ook het moment dat tates iets tegen de fiets-agent zegt, want die agent buigt wat naar de bestuurder toe, z'n aandacht wordt even door tates getrokken en je ziet ook dat de agent z'n hoofd naar tates toe buigt.
quote:'Karst T. kondigde daad aan'
Uitgegeven: 4 mei 2009 07:45
Laatst gewijzigd: 4 mei 2009 07:45
AMSTERDAM - De dader van de aanslag bij Koninginnedag heeft zijn daad nog geen maand geleden aangekondigd. Dat zegt zijn voormalige buurman uit Velp maandag in het AD.
Toen Karst T. nog in Velp woonde, zou hij zich in een café in een gesprek met de buurman hebben beklaagd over de uitzichtloosheid van zijn bestaan.
Nadat hij had geblowd zou hij hebben gezegd dat hij baalde van zijn situatie als werkloze en dat hij 'misschien wel gekke dingen' ging doen als hij de huur niet meer kon betalen.
Volgens het AD had hij afgelopen vrijdag, een dag na het drama, de sleutels in moeten leveren. De buurman nam de uitingen destijds niet serieus.
Willem-Alexander
De Telegraaf schrijft op basis van medewerkers van de marechaussee dat T. het had voorzien op prins Willem-Alexander en prinses Máxima. Hij zou hun namen meerdere keren hebben genoemd na vragen van een agent die direct na de aanslag was toegesneld.
De ex-buurman van T. gaat er niet van uit dat hij het speciaal op de twee had gemunt. Volgens hem wilde T., die 'iets tegen het keurslijf van de maatschappij' had, deze maatschappij raken door het Koningshuis in het algemeen te treffen.
De voormalige buurman uit Velp.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:28 schreef -jos- het volgende:
Nieuwe informatie van 'anonieme' bronnen.
[..]
Dat jij (te)veel films kijkt betekent niet dat iedereen die iets raars doet ook per se een film heeft gekeken hoorquote:Op zondag 3 mei 2009 23:50 schreef Lambiekje het volgende:
Volgens mij heeft Karst deze film gekeken vlak voor zijn daad.
Heeft de politie daar al aan gedacht? Als de cannibis ook al besproken wordt als ?!?
och het was meer een Terug Troll. sorry hoor.quote:
dank, ik ben lui.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:03 schreef Mysterion het volgende:
Een op 29 april geplaatst artikel over de bus, met foto's en filmpje: http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=96454
En raar daaraan is ....wat precies? (<=== duh, Amerikanisme)quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:17 schreef JohnDope het volgende:
Dus eerst kon die gewonde man nog hele volzinnen uitspreken en daarna was hij hersendood?
Het is wel prachtig hoe jij ALLES wat er gebeurt in het land verklaart met "er moeten meer kranten verkocht worden"!!!! Vooral omdat we een publieke omroep hebben, met een zwak verkoop motief en een heeeeeeeeeeele lange traditie van objectiviteit en non-commercialiteit.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:19 schreef JohnDope het volgende:
Voor mij blijft het toch weer een verkoop praatje van de media.
Ik wacht liever op bevestiging van het OM.
Nee was meer een reactie op de bezopenheid dat Cannabis de schuldige zou zijn.quote:Op maandag 4 mei 2009 12:14 schreef Redux het volgende:
[..]
Dat jij (te)veel films kijkt betekent niet dat iedereen die iets raars doet ook per se een film heeft gekeken hoor
Dus jij denkt dat hij een film heeft gekeken omdat gewelddadig gedrag steeds meer verbonden wordt met het kijken naar geweldadige films?quote:Op maandag 4 mei 2009 15:10 schreef Lambiekje het volgende:
Nee was meer een reactie op de bezopenheid dat Cannabis de schuldige zou zijn.
Games worden toch ook steeds vaker verbonden met gewelddadig gedrag. Met films net zo.
Dus de strekking dat Karst een film heeft gekeken en vervolgens zijn wanhoopsdaad is legitiem. Misschien niet die obscure film, maar ik dacht dat het wel een toepasselijke was.
Nee ik zeg als ze cannabis aanwijzen dat men ook zijn film keuze, games en weet ik veel moeten analyseren.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:14 schreef Redux het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat hij een film heeft gekeken omdat gewelddadig gedrag steeds meer verbonden wordt met het kijken naar geweldadige films?
'medicatie-gedragingen' zijn onzin en zijn een verzinsel om schizofrene paranoia te verdoezelen.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee ik zeg als ze cannabis aanwijzen dat men ook zijn film keuze, games en weet ik veel moeten analyseren.
Om tot het profiel te komen.
Nee geweldgames worden misbruikt om medicatie-gedragingen te maskeren.
quote:Op maandag 4 mei 2009 15:33 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
'medicatie-gedragingen' zijn onzin en zijn een verzinsel om schizofrene paranoia te verdoezelen.
ohja ?quote:Op maandag 4 mei 2009 15:33 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
'medicatie-gedragingen' zijn onzin en zijn een verzinsel om schizofrene paranoia te verdoezelen.
quote:Tamilflu
Tokyo’s Ministry of Health and Welfare today instructed the Japanese distributor of the drug to include a warning not to give the drug to patients aged between 10 and 19, after reports that at least 18 Japanese children taking Tamiflu have died as a result of irrational behaviour.
Hoe bezopen is het om cocaïne aan babies te geven?!!quote:Ritalin: The New Violence
There is nothing accidental about the ``new violence'' sweeping America, in which children are killing each other, their parents, and themselves. Creating killer kids using Nintendo techniques and animated violence is a multimillion-dollar business, and it is deliberate.
Babies under a year old are being prescribed Ritalin to keep them quiet, and the insane craze of Pokémon, or Pocket Monsters, as the Japanese-created animated hit is known, is being investigated for causing photosensitive epilepsy.
Indeed, the ``new violence'' has reached the level of a national emergency. Recently, in little more than a week, the nation witnessed a wave of child shootings and killings. The Feb. 28 shooting of a six-year-old girl, by another six-year-old, in their Flint, Michigan schoolyard, was immediately followed by the non-fatal shooting of a classmate by a seven-year-old, who learned to load and shoot a gun from viewing television. That was followed by a rash of teenage killings and shootings at schools throughout the country.
Vermoedelijk was Karst onder invloed van Prozac.quote:Prozac:
Prozac is the antidepressant made by Eli Lilly. It is the most profitable drug in history. The side effects of Prozac include that it makes people violent. Many of the most sensational killing sprees have been committed by drug-crazed people who were made that way by Prozac.
Prozac heeft wel degelijke raakvlak met onze Karst.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:24 schreef -jos- het volgende:
Inderdaad. Lambiekje je hebt het nu over algemene dingen terwijl dit topic alleen gaat over de verklaring van Richard Karst Tates. Ik heb je al eerder gewaarschuwd dus dit is de laatste keer anders laat ik het topic wel sluiten.
Sure.quote:Uitgegeven: 30 mei 2009 08:54
Laatst gewijzigd: 30 mei 2009 08:55
AMSTERDAM - Karst T. lijkt zijn dollemansrit door het Koninginnedagpubliek in Apeldoorn doelbewust te hebben voorbereid.
Dat blijkt uit het politieonderzoek naar de aanslag, meldt Trouw zaterdag. Ooggetuigen hebben T. kort voor de aanslag met een verrekijker op de uitkijk zien staan, zeggen 'kringen rond het onderzoek'.
Direct na de aanslag meldde justitie al dat T. leden van de koninklijke familie als doelwit had. De zwaargewonde T. zou dat hebben gezegd in eerste contacten met de politie.
Verondersteld werd dat hij sprak vanuit het wrak van zijn auto, maar T. zou ook in de ambulance op weg naar het ziekenhuis nog bij bewustzijn zijn geweest en met politiemensen hebben gesproken.
De 38-jarige T. bezweek in de nacht na Koninginnedag in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De aanslag kostte aan nog eens zeven mensen het leven. Aan het onderzoek van de Nationale Recherche naar de toedracht van de aanslag werkten aanvankelijk 250 politiemensen.
Nu zijn dat er nog ongeveer honderd. Het onderzoek wordt naar verwachting over twee tot drie weken afgerond.
© Novum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |