Er loopt hier genoeg kennis rond voor wat goede adviezenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:42 schreef Chai het volgende:
Ik ben geen foto kenner en kan dus ook geen goede tips geven. Als ik jou was zou ik deze foto's op DPZ plaatsen dan krijg je echt commentaar waar je wat aan hebt(mits je dat nog niet gedaan hebt).
Wel te jongquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:51 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Trieste opmerking.. Het is een zeer mooie dame!
DPZ en DH komen ze ook opquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:42 schreef Chai het volgende:
Ik ben geen foto kenner en kan dus ook geen goede tips geven. Als ik jou was zou ik deze foto's op DPZ plaatsen dan krijg je echt commentaar waar je wat aan hebt(mits je dat nog niet gedaan hebt).
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:58 schreef kvdv het volgende:
Wat mij opvalt: het model is in geen een foto volledig te zien. Het zijn allemaal MC's en CU's (mediumclose/close-up). Wellicht was het aardig geweest om haar (voor de afwisseling) eens wat wijder te nemen in je kader. Zowieso vind ik dat je nogal krappe kaders gebruikt, zoals bij 1 en 5. 5 Had het volgens mij beter gedaan met een nog veeeel groter blauw vlak. Je hebt dit keer gekozen voor een simpele achtergrond welke nauwelijks een rol speelt, maar toch vind ik dat je deze wat slordig in je compositie plaatst. Neem bijv 1 en 3, bij beide staat de horizon scheef, en bij 4 snijd je het water linksonderin wat ongelukkig af.
Wat betreft belichting zit je al een eind de goede richting in, al kan het spannender maar dat is een keuze die je maakt.
3 vind ik te onnatuurlijk, geforceerd overkomen.
Al met al dus niet echt onder de indruk, 2 is best aardig. Je hebt in je serie duidelijk bewust gebruik gemaakt van scherptediepte effecten en dat is ook goed gelukt.
Een andere tip die ik je graag wil geven: stop eens met dat gecrop. Ga eens composities maken met het beeld zoals het er in de zoeker uitziet. Dat kan prima en volgens mij leer je op die manier bewuster composities samen te stellen. Naar mijn idee en fotofilosofie hoort croppen helemaal niet nodig te zijn. (ongeacht het formaat dat je hanteerd: 3:2, 4:3, 6x6 you name it)
Tip aan het model: laat die zonnebril lekker thuis liggen. Zien we die mooie ogen van 1 en 2 teminste wat vaker.
Klopt, 17 om precies te zijnquote:
Ik zal het doorgeven aan haarquote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:17 schreef Heider00sje het volgende:
Ik heb een tipje voor het model, of de persoon die de kledingkeuze heeft gemaakt
Ze heeft kleding aan met horizontale strepen. Hierdoor lijkt iemand er iets voller uit te zien op een foto. Verticale lijnen bereik je juist het tegenovergestelde mee: dan lijkt iemand slanker.
Verder heb ik geen verstand van goed uitziende foto's en zou dan ook niet weten of welke punten ik zou kunnen letten.
Misschien is dat omdat je dan denkt: "ze is helemaal niet dik, dat lijkt alleen maar zo door haar horizontaal gestreepte kleding"quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:17 schreef Heider00sje het volgende:
Ze heeft kleding aan met horizontale strepen.
Hmmm...ik ken de reacties op DPZ een beetje. Ik zou het niet doen als ik jou was tenzij je in staat bent om vervelend commentaar naast je neer te leggen. Ze hebben daar geheel eigen ideeen over wat voor soort foto's ze willen zien en deze gaan daar niet aan voldoen.quote:
told him alreadyquote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:36 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmm...ik ken de reacties op DPZ een beetje. Ik zou het niet doen als ik jou was tenzij je in staat bent om vervelend commentaar naast je neer te leggen. Ze hebben daar geheel eigen ideeen over wat voor soort foto's ze willen zien en deze gaan daar niet aan voldoen.
En hier zijn de reacties zo geweldig? model wordt compleet afgezeken.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
told him already
daar komen dus echt alleen maar schijtzeikers....
klopt.. hier is t meestal kinderachtiger... maar op dpz is het gewoon nooit goed wat je doet.. tenzij lid van het kliekje e.d.... ze hebben daar echt altijd wel wat te zeiken... en als je soms ziet wat ze zelf presteren...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
En hier zijn de reacties zo geweldig? model wordt compleet afgezeken.
Wat overigens niet nodig is, ze is een mooie meid!![]()
Wat betreft de foto's heb je denk ik wel alle tips gekregen die je nodig hebt.
at ik wel nog zou adviseren is, gebruik een reflectiescherm, dan vallen haar ogen wat minder terug, je kan ook gewoon een plaat piepschuim gebruiken daarvoor.
en de horloge aflaten, die heeft geen toegevoegde waarde bij zo'n shoot.
Ik ben met name wel tevreden over de belichting. Helemaal omdat het 2 uur 's middags was en de zon dus behoorlijk irritant aanwezig was.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:36 schreef PdeHoog het volgende:
Op zich een aardige eerste poging. Ik zou volgende keer goed letten op afgesneden lichaamsdelen. Je kadert je foto nu zodanig dat armen voor de helft wegvallen. Niet handig en zeker niet fraai. Bijv. #4 had je beter staand kunnen nemen.
Belichting heb je best goed gedaan denk ik. Geen rare en storende slagschaduwen in het gezicht en zo. Nice. DOF-jes zien er ook best ok uit.
Heb inmiddels al wat reacties gehad inderdaad. Ook op Zoom en DH. Valt me eerlijk gezegd nog mee, meeste gaan toch over de uitsnede en het model zelf. En over een vuiltje op mijn sensor die ik zelf nog niet gevonden had.quote:Hmmm...ik ken de reacties op DPZ een beetje. Ik zou het niet doen als ik jou was tenzij je in staat bent om vervelend commentaar naast je neer te leggen. Ze hebben daar geheel eigen ideeen over wat voor soort foto's ze willen zien en deze gaan daar niet aan voldoen.
Denk dat je deze twee samen kunt voegenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:08 schreef sanger het volgende:
- Wat meer foto's waar het model helemaal op staat
- Uitsnedes
Ja je hebt gelijkquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Denk dat je deze twee samen kunt voegen
Scherpstellen op de ogen.. de focus in 1, 2 en 3 is nu nogal politiek-incorrect..quote:
daar heb je hele handige standaarden voor en om de standaard weer vast te houden een zandzak.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 14:41 schreef dvr het volgende:
[..]
Reflectiescherm is op zich een goed idee, maar dan heb je ook weer iemand nodig om dat ding vast te houden.
Maar ja, om nou dat hele eind naar het strand met zo'n zware zandzak te moeten slepen...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:09 schreef snakelady het volgende:
daar heb je hele handige standaarden voor en om de standaard weer vast te houden een zandzak.
Zand genoeg, schepje mee en die zandzak ter plekke vullenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:46 schreef dvr het volgende:
[..]
Maar ja, om nou dat hele eind naar het strand met zo'n zware zandzak te moeten slepen...
Dat is echt onzin, op DPZ zitten heel wat mensen die heel goed in staat zijn om zowel inhoudelijk en technisch een foto goed te beoordelen en commentaar/tips te geven.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 10:30 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
told him already
daar komen dus echt alleen maar schijtzeikers....
Laat eens zien dan met je grote mond...quote:Op zondag 3 mei 2009 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom heb je de zee als model genomen ?
Kon beter een mooie dame nemen i.m.o.
Ohja: Vind de foto's niet echt speciaal.... Dat kan ik ook met mijn wegwerp Kodak.
niets mis met het model, maar dat jij je er niet op af kan trekken is natuurlijk geen argumentquote:Op zondag 3 mei 2009 14:35 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom heb je de zee als model genomen ?
Kon beter een mooie dame nemen i.m.o.
Ohja: Vind de foto's niet echt speciaal.... Dat kan ik ook met mijn wegwerp Kodak.
Die BH bandjes was me al bekend indd.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:31 schreef Re het volgende:
[..]
niets mis met het model, maar dat jij je er niet op af kan trekken is natuurlijk geen argument
OT: wat hierboven is gezegd klopt allemaal wel gedeeltelijk, ik heb geen last van de kadering of afgehakte ledenmaten, wel zou ik er wat meer verzadiging in gooien, foto's zijn wat flets (of wat meer zomerse kleding) en de volgende keer alsjeblieft dat zwarte topje weglaten, dat stoort echt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |