Beveiliging is juist geen schijnveiligheid.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:44 schreef ASroma het volgende:
[..]
beveiliging is altijd maar een schijnveiligheid hoor, het is nu eenmaal zo als bepaalde gekken dit willen doen ze het overal en waar ook kunnen doen. Kun je weinig tegen doen helaas.
Netjes.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:39 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon gevraagd hoe dat in dit soort situaties geregeld wordt omdat ik op tv begreep dat deze mensen nog geen hulp hadden gehad. En verder heb ik om contactgegevens van die groep gevraagd omdat ik ze graag iets wil aanbieden. Geen slachtofferhulp, overigens, want ik ben geen psycholoog.
Uiteraard zijn er altijd risico's, MAAR die risico's moet je tot het minste minimaliseren. En dat er risico's zijn hoeft in principe geen probleem te zijn, zolang je maar exact weet welke risico's er zijn (in dit geval hadden ze geen rekening gehouden met het feit dat er een gek met een auto als een dolle ging rond rijden).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:50 schreef Greys het volgende:
Maar JohnDope, dan blokkeren ze alles zo dat er niemand hard doorheen kan rijden. Oke.
Niemand wordt gefouilleerd van al die duizenden mensen die daar langs de weg gaan kijken. Kan ook niet, want dan moet je ook alle huizen langs de route uitpluizen. Er hoeft maar 1 debiel tussen te staan die een granaat in die open bus werpt en klaar. Snap je wat ik wil zeggen? Er is įltijd een mogelijkheid, hoe goed je ook beveiligt.
Vreselijk inderdaad, met lolbroek Dolf Jansen en hitsige Anky van Grunsven die op zoek naar een vent leek als je zag hoe ze continue uit haar ogen keek naar Dolf.quote:
Ik heb het afgezet hoor.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vreselijk inderdaad, met lolbroek Dolf Jansen en hitsige Anky van Grunsven die op zoek naar een vent leek als je zag hoe ze continue uit haar ogen keek naar Dolf.
Je had toch op zijn minst 3 dagen rouw verwacht. En ze liepen me daar toch lollig te doen over pruiken en toupetjes, aan tafel nb. met gewonde negers die dierbaren hadden verloren de dag er voor.²
Vanmorgen stond er hier één in de krant: Netty Martens (50) uit Zutphenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:08 schreef gelly het volgende:
Ik zie eigenlijk nergens de namen van de slachtoffers terug. Of zijn die nog niet bekend gemaakt ?
-(1)vrouw uit Apeldoorn (vrouw van bestuurslid csv Apeldoorn)quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:08 schreef gelly het volgende:
Ik zie eigenlijk nergens de namen van de slachtoffers terug. Of zijn die nog niet bekend gemaakt ?
Ja, dat zijn geen namen.. Vreemd toch, meestal worden dat soort zaken snel gepubliceerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
[..]
-(1)vrouw uit Apeldoorn (vrouw van bestuurslid csv Apeldoorn)
-(2)moeder en (3)14 jarige dochter uit Moergestel, Brabant.
-(4)een man van de antiliaanse dansgroep uit Almere.
-(5)een 55-jarige man uit Apeldoorn lid van de Marechaussee
-(6)een 50-jarige vrouw uit zutphen
-(7)de dader
?
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
Namen worden in dit soort situaties nooit gepubliceerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, dat zijn geen namen.. Vreemd toch, meestal worden dat soort zaken snel gepubliceerd.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je had toch op zijn minst 3 dagen rouw verwacht.
ja maar ze hebben daar vrienden en kenissen lopen interviewen...... kan toch haast niet anders?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:39 schreef Mysterion het volgende:
[..]
Volgens Hart van Nederland. Andere berichten spreken dit tegen.
De Hyves van het meisje wordt overspoeld met beterschapswensen, niet met condoleances. Daaruit maak ik op dat ze waarschijnlijk niet zijn overleden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:41 schreef ASroma het volgende:
[..]
ja maar ze hebben daar vrienden en kenissen lopen interviewen...... kan toch haast niet anders?
Die zijn NIET overleden, maar wel gewond geraakt.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:
Dezelfde Telegraaf die, mocht de dader een Marokkaan zijn geweest, had geschreven dat zijn geloof en culturele achtergrond de oorzaak waren ?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Medelijden, ook met de dader..... Staat een drama verhaal in de telegraaf over hem. Hij zou meerdere keren zijn baan en huis zijn verloren. Ik praat het niet goed, maar begrijp wel dat de bom dan wel een keer barst.
Kan ook niet anders dan in een maatschappij die steeds harder wordt...
Hoogst ongelukkige woordkeuze bij HvNL dus...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:50 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die zijn NIET overleden, maar wel gewond geraakt.
quote:Ook verslagenheid in Moergestel
Publicatie: 01/05/09 22:04
Laatst gewijzigd: 02/05/09 08:11
Niet alleen in Almere en Apeldoorn, ook in Moergestel is de verslagenheid onder de inwoners groot.
In dit kleine Brabantse plaatsje zijn twee slachtoffers te betreuren. Het gaat om de 38-jarige [..] en haar 14-jarige dochter [..]. Veel inwoners van Moergestel kennen het gezin dat gisteren in Apeldoorn was om de feestelijkheden bij te wonen.
Slachtoffer is niet gelijk een dode.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:54 schreef Mysterion het volgende:
[..]
Hoogst ongelukkige woordkeuze bij HvNL dus...
[..]
Hmm, zo heb ik dat toch echt niet gezien....quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Dezelfde Telegraaf die, mocht de dader een Marokkaan zijn geweest, had geschreven dat zijn geloof en culturele achtergrond de oorzaak waren ?
Grappig toch dat nuancering en zelfs een soort van begrip bij een autochtone dader geen enkele moeite kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |