abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68587812
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:44 schreef ASroma het volgende:

[..]

beveiliging is altijd maar een schijnveiligheid hoor, het is nu eenmaal zo als bepaalde gekken dit willen doen ze het overal en waar ook kunnen doen. Kun je weinig tegen doen helaas.
Beveiliging is juist geen schijnveiligheid.
Je kan er genoeg tegen doen, je kan de weg sowieso al blokkeren dat het onmogelijk is dat iemand daar zo hard kan gaan rijden.
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 12:50:01 #277
163650 Greys
pi_68587918
Maar JohnDope, dan blokkeren ze alles zo dat er niemand hard doorheen kan rijden. Oke.
Niemand wordt gefouilleerd van al die duizenden mensen die daar langs de weg gaan kijken. Kan ook niet, want dan moet je ook alle huizen langs de route uitpluizen. Er hoeft maar 1 debiel tussen te staan die een granaat in die open bus werpt en klaar. Snap je wat ik wil zeggen? Er is įltijd een mogelijkheid, hoe goed je ook beveiligt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2009 @ 12:52:08 #278
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68587960
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:39 schreef Shitney het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewoon gevraagd hoe dat in dit soort situaties geregeld wordt omdat ik op tv begreep dat deze mensen nog geen hulp hadden gehad. En verder heb ik om contactgegevens van die groep gevraagd omdat ik ze graag iets wil aanbieden. Geen slachtofferhulp, overigens, want ik ben geen psycholoog.
Netjes.

Je hoeft overigens geen psycholoog te zijn om bij slachtofferhulp te kunnen werken. Je zou bijvoorbeeld kunnen werken om de slachtoffers op te zoeken en ze in contact brengen met de hulpverleners van slachtofferhulp. Precies dat doen waarvan jij vind dat het slecht geregeld is.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_68587963
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:50 schreef Greys het volgende:
Maar JohnDope, dan blokkeren ze alles zo dat er niemand hard doorheen kan rijden. Oke.
Niemand wordt gefouilleerd van al die duizenden mensen die daar langs de weg gaan kijken. Kan ook niet, want dan moet je ook alle huizen langs de route uitpluizen. Er hoeft maar 1 debiel tussen te staan die een granaat in die open bus werpt en klaar. Snap je wat ik wil zeggen? Er is įltijd een mogelijkheid, hoe goed je ook beveiligt.
Uiteraard zijn er altijd risico's, MAAR die risico's moet je tot het minste minimaliseren. En dat er risico's zijn hoeft in principe geen probleem te zijn, zolang je maar exact weet welke risico's er zijn (in dit geval hadden ze geen rekening gehouden met het feit dat er een gek met een auto als een dolle ging rond rijden).

En als die beveiligers dus nooit een basistraining hebben gehad, waarin een auto als een malle begint te scheuren, dan vraag ik mij af welke scenario-trainingen ze nog meer gemist hebben

Zitten we in Disneyland ofzo

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 02-05-2009 13:05:19 ]
"Mensen die tegen Israėl zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:56:30 #280
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68588048
Pauw en Witteman was echt smakeloos zeg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:07:30 #281
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68588268
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:56 schreef oh-oh het volgende:
Pauw en Witteman was echt smakeloos zeg.
Vreselijk inderdaad, met lolbroek Dolf Jansen en hitsige Anky van Grunsven die op zoek naar een vent leek als je zag hoe ze continue uit haar ogen keek naar Dolf.

Je had toch op zijn minst 3 dagen rouw verwacht. En ze liepen me daar toch lollig te doen over pruiken en toupetjes, aan tafel nb. met gewonde negers die dierbaren hadden verloren de dag er voor.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_68588290
Ik zie eigenlijk nergens de namen van de slachtoffers terug. Of zijn die nog niet bekend gemaakt ?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:10:29 #283
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_68588324
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vreselijk inderdaad, met lolbroek Dolf Jansen en hitsige Anky van Grunsven die op zoek naar een vent leek als je zag hoe ze continue uit haar ogen keek naar Dolf.

Je had toch op zijn minst 3 dagen rouw verwacht. En ze liepen me daar toch lollig te doen over pruiken en toupetjes, aan tafel nb. met gewonde negers die dierbaren hadden verloren de dag er voor.

²
Ik heb het afgezet hoor.
Ik had zo met die mannen te doen, ik dacht alleen maar hou op met domme vragen stellen zeg!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Sport zaterdag 2 mei 2009 @ 13:12:01 #284
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68588348
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:08 schreef gelly het volgende:
Ik zie eigenlijk nergens de namen van de slachtoffers terug. Of zijn die nog niet bekend gemaakt ?
Vanmorgen stond er hier één in de krant: Netty Martens (50) uit Zutphen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:27:29 #285
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68588595
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:08 schreef gelly het volgende:
-(1)vrouw uit Apeldoorn (vrouw van bestuurslid csv Apeldoorn)
-(2)moeder en (3)14 jarige dochter uit Moergestel, Brabant.
-(4)een man van de antiliaanse dansgroep uit Almere.
-(5)een 55-jarige man uit Apeldoorn lid van de Marechaussee
-(6)een 50-jarige vrouw uit zutphen
-(7)de dader

?
pi_68588621
Alle slachtoffers:

José van den Berg
Netty Martens
Wilfrido Plantijn
Roel Nijenhuis
?
?

-edit- namen weggehaald

[ Bericht 44% gewijzigd door Mysterion op 02-05-2009 14:05:42 ]
pi_68588642
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:27 schreef ASroma het volgende:

[..]

-(1)vrouw uit Apeldoorn (vrouw van bestuurslid csv Apeldoorn)
-(4)een man van de antiliaanse dansgroep uit Almere.
-(5)een 55-jarige man uit Apeldoorn lid van de Marechaussee
-(6)een 50-jarige vrouw uit zutphen
-(7)de dader

?
Ja, dat zijn geen namen.. Vreemd toch, meestal worden dat soort zaken snel gepubliceerd.
pi_68588687
quote:

!
I feel kinda Locrian today
pi_68588689
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dat zijn geen namen.. Vreemd toch, meestal worden dat soort zaken snel gepubliceerd.
Namen worden in dit soort situaties nooit gepubliceerd.
pi_68588719
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je had toch op zijn minst 3 dagen rouw verwacht.
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_68588792
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:33 schreef starla het volgende:

[..]

!
Volgens Hart van Nederland. Andere berichten spreken dit tegen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 13:41:28 #292
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68588824
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:39 schreef Mysterion het volgende:

[..]

Volgens Hart van Nederland. Andere berichten spreken dit tegen.
ja maar ze hebben daar vrienden en kenissen lopen interviewen...... kan toch haast niet anders?
pi_68588918
Medelijden, ook met de dader..... Staat een drama verhaal in de telegraaf over hem. Hij zou meerdere keren zijn baan en huis zijn verloren. Ik praat het niet goed, maar begrijp wel dat de bom dan wel een keer barst.

Kan ook niet anders dan in een maatschappij die steeds harder wordt...
pi_68588939
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:41 schreef ASroma het volgende:

[..]

ja maar ze hebben daar vrienden en kenissen lopen interviewen...... kan toch haast niet anders?
De Hyves van het meisje wordt overspoeld met beterschapswensen, niet met condoleances. Daaruit maak ik op dat ze waarschijnlijk niet zijn overleden.
pi_68588955
quote:

Die zijn NIET overleden, maar wel gewond geraakt.

http://www.hartvannederla(...)nheid_in_Moergestel_
pi_68588976
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Medelijden, ook met de dader..... Staat een drama verhaal in de telegraaf over hem. Hij zou meerdere keren zijn baan en huis zijn verloren. Ik praat het niet goed, maar begrijp wel dat de bom dan wel een keer barst.

Kan ook niet anders dan in een maatschappij die steeds harder wordt...
Dezelfde Telegraaf die, mocht de dader een Marokkaan zijn geweest, had geschreven dat zijn geloof en culturele achtergrond de oorzaak waren ?

Grappig toch dat nuancering en zelfs een soort van begrip bij een autochtone dader geen enkele moeite kost.
pi_68589018
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:50 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Die zijn NIET overleden, maar wel gewond geraakt.
Hoogst ongelukkige woordkeuze bij HvNL dus...
quote:
Ook verslagenheid in Moergestel
Publicatie: 01/05/09 22:04
Laatst gewijzigd: 02/05/09 08:11

Niet alleen in Almere en Apeldoorn, ook in Moergestel is de verslagenheid onder de inwoners groot.

In dit kleine Brabantse plaatsje zijn twee slachtoffers te betreuren. Het gaat om de 38-jarige [..] en haar 14-jarige dochter [..]. Veel inwoners van Moergestel kennen het gezin dat gisteren in Apeldoorn was om de feestelijkheden bij te wonen.
pi_68589039
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:54 schreef Mysterion het volgende:

[..]

Hoogst ongelukkige woordkeuze bij HvNL dus...
[..]
Slachtoffer is niet gelijk een dode.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slachtoffer

Maar ze hadden in dat stukje best kunnen benadrukken dat het om gewonden gaat idd. De moeder is er overigens wel slecht aan toe blijkt uit dat filmpje.
pi_68589194
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 13:51 schreef gelly het volgende:

[..]

Dezelfde Telegraaf die, mocht de dader een Marokkaan zijn geweest, had geschreven dat zijn geloof en culturele achtergrond de oorzaak waren ?

Grappig toch dat nuancering en zelfs een soort van begrip bij een autochtone dader geen enkele moeite kost.
Hmm, zo heb ik dat toch echt niet gezien....
  zaterdag 2 mei 2009 @ 14:03:36 #300
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68589216
Hebben ze het voertuig eigenlijk al onderworpen aan een uitvoerige analyse? Of is dit helemaal niet relevant voor de recherche?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')