Ik denk dat die mensen een stuk meer hebben meegemaakt dan jij denkt. En trouwens, zit heel Nederland niet in een ivoren toren de gebeurtenissen in de rest van de wereld te becommentariseren?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:09 schreef Twerk het volgende:
Bij nader inzien: Ik betreur de onschuldige slachtoffers etc., maar het is anderzijds een goede zaak dat de nutteloze grootverbruikers zoals Jostie Alexander en Bea het echte leven eens van dichtbij hebben meegemaakt na decennia lang in een ivoren toren geouwehoerd te hebben....
Ja, het is de voorzienigheidquote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:19 schreef Strani het volgende:
[..]
On-topic: Ik vond het eigenlijk wel eigenaardig dat het juist de naald is die de auto uiteindelijk stopte. Alsof Wilhelmina (met Hendrik) zelf opstond en er een einde aan maakte.
Allemaal inleveren ok. De gouden koets omsmelten ook en natuurlijk Jostie Alexander te werk stellen op de sociale werkplaats...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:21 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, het is de voorzienigheid![]()
Ben het wel met Twerk eens trouwens. Afserveren die hap, tijd om die kliek op te doeken
Daar is hij z'n hele leven al aan het werk...iets met water of zoquote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:23 schreef Twerk het volgende:
Jostie Alexander te werk stellen op de sociale werkplaats...
Sure, maar dan wel verdomd goed betaald... Hij is meer iemand - met zijn eenvoudige geest - om 10 uur per dag te werken a 11 euro per uur.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Daar is hij z'n hele leven al aan het werk...iets met water of zo
En toch is hij wél aardig en ook redelijk gevat. Heb hem ooit een keer van dichtbij mee mogen maken bij het in de vaart brengen van een zeilschip en ik moest zowaar een paar keer lachen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:26 schreef Twerk het volgende:
[..]
Sure, maar dan wel verdomd goed betaald... Hij is meer iemand - met zijn eenvoudige geest - om 10 uur per dag te werken a 11 euro per uur.
Ja, ik ga mij identificeren met volslagen onbekende slachtoffers. Vind je dát niet raar?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:32 schreef Strani het volgende:
Tóch vind ik dit niet het moment om het bestaansrecht van het koningshuis ter discussie te stellen. Laten we er gemakshalve maar van uit gaan dat de overledenen wel vrij koningsgezind waren, die zouden hier niet blij mee zijn.
Je zóu het natuurlijk kunnen proberen je te realiseren dat dit gewoon niet het juiste moment is. Wacht er in elk geval een dagje mee totdat je je heilige mening kunt delen met mensen die er verder ook niks aan kunnen veranderen?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:33 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, ik ga mij identificeren met volslagen onbekende slachtoffers. Vind je dát niet raar?
Het is geen heilige mening hoor, ik slaap er verder prima om.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Je zóu het natuurlijk kunnen proberen je te realiseren dat dit gewoon niet het juiste moment is. Wacht er in elk geval een dagje mee totdat je je heilige mening kunt delen met mensen die er verder ook niks aan kunnen veranderen?
Edit: Serieus, wat is er eigenlijk raar aan?
Slaap lekkerquote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:42 schreef Strani het volgende:
Maar goed, ik ga slapen. * Strani schudt Neemmijnietserieus de hand.
Zoals ik al eerder zei: Het is natuurlijk een absurde gedachte om te denken dat buitenstaanders er oprecht mee zitten. Slachtoffers en familie ok, maar relax met een biertje voor de buis of op het plein ligt er natuurlijk niemand wakker van een gebeurtenis die goedbeschouwd vrij betekenisloos is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Het is geen heilige mening hoor, ik slaap er verder prima om.
Wat ik raar aan vind is dat je dagelijks kunt lezen over duizenden doden, dat er gewoon mensen dood gaan van de honger, iedere dag weer. En dat dit nu opeens zo opgeklopt moet worden, dat vind ik wel een beetje raar.
En hou mij ten goede, het is gewoon kut dat daar vijf mensen tijdens een feestje het leven laten, makkelijk zat. Maar om daar nu de vlag half stok voor te laten hangen, dat gaat er bij mij niet in.
Dat jij dat feestje aan het vieren bent omdat Hare Majesteit de Koningin jarig is (geweest in januariquote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
En hou mij ten goede, het is gewoon kut dat daar vijf mensen tijdens een feestje het leven laten, makkelijk zat. Maar om daar nu de vlag half stok voor te laten hangen, dat gaat er bij mij niet in.
Het is een tot nu toe unieke gebeurtenis in de geschiedenis van Nederland. Met alle respect voor hongersnood, maar dat is strikt genomen geen nieuws. In je rug overhoop gereden worden terwijl je naar de koningin staat te zwaaien wel.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:40 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Wat ik raar aan vind is dat je dagelijks kunt lezen over duizenden doden, dat er gewoon mensen dood gaan van de honger, iedere dag weer. En dat dit nu opeens zo opgeklopt moet worden, dat vind ik wel een beetje raar.
Ik ben helemaal geen feestje aan het vieren geweest, fuck die mensenmenigtequote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:48 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat jij dat feestje aan het vieren bent omdat Hare Majesteit de Koningin jarig is (geweest in januari) gaat er bij mij dan niet in.
Ja, dat in de rug aanvallen vind ik ook best wel laf. Even claxonneren is toch niet zoveel moeite? Dan hadden die mensen even de tijd gehad om zich om te draaien zodat hij ze frontaal kon pakkenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het is een tot nu toe unieke gebeurtenis in de geschiedenis van Nederland. Met alle respect voor hongersnood, maar dat is strikt genomen geen nieuws. In je rug overhoop gereden worden terwijl je naar de koningin staat te zwaaien wel.
"Natuurlijk een absurde gedachte" (= aanname). Ik heb net wat meer respect voor mensen die over dingen nadenken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:48 schreef Twerk het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: Het is natuurlijk een absurde gedachte om te denken dat buitenstaanders er oprecht mee zitten. Slachtoffers en familie ok, maar relax met een biertje voor de buis of op het plein ligt er natuurlijk niemand wakker van een gebeurtenis die goedbeschouwd vrij betekenisloos is.
Ik heb net wat meer respect voor mensen die zich bewust zijn van de wereldproblematiek (hongersnood etc.), dan van mensen die nergens over nadenken en meehuilen met de massa als er toevallig een incidentje plaatsvindt in een dorpje in de provincie.![]()
Maar wellicht ben ik gek. So be it.
Enkel uniek in de zin van het voorval op zich. Maar dat neemt niet weg dat alle mensen die zo hard huilen enkel bekrompen geesten zijn die selectieve verontwaardiging bezigen...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het is een tot nu toe unieke gebeurtenis in de geschiedenis van Nederland. Met alle respect voor hongersnood, maar dat is strikt genomen geen nieuws. In je rug overhoop gereden worden terwijl je naar de koningin staat te zwaaien wel.
Whehe.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:55 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, dat in de rug aanvallen vind ik ook best wel laf. Even claxonneren is toch niet zoveel moeite? Dan hadden die mensen even de tijd gehad om zich om te draaien zodat hij ze frontaal kon pakken![]()
Maar het is ook weer niet zo uniek in de Nederlandse geschiedenis, het is enkel uniek in ons betrekkelijk korte geheugen en in de korte tijd dat wij hier mogen verpozen.
nou ik vond het ook nog al wat.....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het is selectieve verontwaardiging per definitie. Toch? En weerleg het anders maar.. Vanzelfsprekend is het dan natuurlijk ook absurd om te denken dat mensen er oprecht mee zitten.... Als ik jouw zusje doodschiet,, dan ZIT jij ergens mee en jouw mama, niet als er een provinciaal van 57 wordt overreden toevallig door een suzuki..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
"Natuurlijk een absurde gedachte" (= aanname). Ik heb net wat meer respect voor mensen die over dingen nadenken.![]()
Tegen de massa aanschoppen is meer jouw ding dan meejanken hè?
Selectieve verontwaardiging? Hoe ver wil je dat doorvoeren? Als je huilt op de begrafenis van je moeder moet je ook huilen op de begrafenis van je vader?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 05:56 schreef Twerk het volgende:
[..]
Enkel uniek in de zin van het voorval op zich. Maar dat neemt niet weg dat alle mensen die zo hard huilen enkel bekrompen geesten zijn die selectieve verontwaardiging bezigen...
Real?quote:Keep it real. Dan heb je recht van spreken. En fuck landgenoten.
Als het vanzelfsprekend is is het moeilijk te weerleggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:01 schreef Twerk het volgende:
[..]
Het is selectieve verontwaardiging per definitie. Toch? En weerleg het anders maar.. Vanzelfsprekend is het dan natuurlijk ook absurd om te denken dat mensen er oprecht mee zitten.... Als ik jouw zusje doodschiet,, dan ZIT jij ergens mee en jouw mama, niet als er een provinciaal van 57 wordt overreden toevallig door een suzuki..
Ja, ik constateer dat ook bij sommigen, maar ik zelf kan er echt niets mee. Begrijp er ook geen ruk van. Ben ik dan zo wreed, zo ongevoelig vraag ik mij af en toe af? Nah, ik denk dat dát wel meevalt en ik denk dat er ook best veel zijn die krokodillentranen laten. Een minuut of tien later slaan ze elkaar de hersens weer in? In ieder geval zie ik van al die "betrokkenheid" niets terug in het dagelijks leven, integendeel!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat jij je niet kunt voorstellen dat mensen oprecht verdrietig worden om iets wat ze op televisie zien en door hun fantasie en empathie meebeleven tekent juist je eigen bekrompenheid.
jeetje er is toch nog wel verschil tussen zitten te janken of geschokt zijn?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, ik constateer dat ook bij sommigen, maar ik zelf kan er echt niets mee. Begrijp er ook geen ruk van. Ben ik dan zo wreed, zo ongevoelig vraag ik mij af en toe af? Nah, ik denk dat dát wel meevalt en ik denk dat er ook best veel zijn die krokodillentranen laten. Een minuut of tien later slaan ze elkaar de hersens weer in? In ieder geval zie ik van al die "betrokkenheid" niets terug in het dagelijks leven, integendeel!
Frits, goede vriend. Ik begrijp het verdriet wel van betrokkenen. Vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging? Hoe ver wil je dat doorvoeren? Als je huilt op de begrafenis van je moeder moet je ook huilen op de begrafenis van je vader?![]()
Dat jij je niet kunt voorstellen dat mensen oprecht verdrietig worden om iets wat ze op televisie zien en door hun fantasie en empathie meebeleven tekent juist je eigen bekrompenheid.
[..]
Real?
Nee zoiets doet ons vrijwel niets.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:13 schreef FANN het volgende:
[..]
jeetje er is toch nog wel verschil tussen zitten te janken of geschokt zijn?
doet het je écht helemaal niets dan zoiets?
Ik heb laatst om drie uur 's nachts de politie gebeld toen een vrouw op straat om hulp schreeuwde, dus mijn betrokkenheid is echt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:11 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Ja, ik constateer dat ook bij sommigen, maar ik zelf kan er echt niets mee. Begrijp er ook geen ruk van. Ben ik dan zo wreed, zo ongevoelig vraag ik mij af en toe af? Nah, ik denk dat dát wel meevalt en ik denk dat er ook best veel zijn die krokodillentranen laten. Een minuut of tien later slaan ze elkaar de hersens weer in? In ieder geval zie ik van al die "betrokkenheid" niets terug in het dagelijks leven, integendeel!
Waarom wil je dat het mij echt wat zou doen?quote:
Minimaal tot niets. Misschien dat ik het ook wel heel bewust blokkeer, ik weet het niet. Als ik anderen zie reageren denk ik er best wel over na hoe dat nu toch kan en waarom ik dat minder tot niet heb.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:13 schreef FANN het volgende:
[..]
jeetje er is toch nog wel verschil tussen zitten te janken of geschokt zijn?
doet het je écht helemaal niets dan zoiets?
Mij deed het niet zo heel veel tot het zien van één bepaalde foto. Kreeg ik wel een beetje kippenvel van. En sommige quotes op tv. Maar who cares? Daar had ik het niet over. Ik heb daar totaal niks over gepost tot nu toe, maar voor je dingen gaat aannemen..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:13 schreef Twerk het volgende:
[..]
Frits, goede vriend. Ik begrijp het verdriet wel van betrokkenen. Vanzelfsprekend.
Maar het is natuurlijk lachwekkend om te stellen dat jij er echt mee hebt gezeten vandaag. Het scoort wel om dat te beweren en wellicht vinden veel mensen het nog sympathiek ook, maar ik weet wel beter. Er was even de schok, de sensatie en daarna gaan we weer over tot de orde van de dag.
Meehuilers zijn er slechts op tv en voor de vorm. Mij doet het in ieder geval weinig tot niets. En uiteraard zou je mij als een sociopaat kunnen betitelen (en deels kan dat zomaar eens zo zijn), maar het is misschien zinvoller om dan anderzijds eens een grote jongen te worden en de feiten eens in een wat breder perspectief te zijn dan een incidentje in de provincie.
Appels met peren enzo. Actief betrokken en argeloze teletekster enz. Makes no sense.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik heb laatst om drie uur 's nachts de politie gebeld toen een vrouw op straat om hulp schreeuwde, dus mijn betrokkenheid is echt.![]()
Ik zeg niet dat mensen die niet ontdaan zijn bekrompen zijn, dat zou juist bekrompen zijn, maar het afdoen als krokodillentranen is gewoon ignorant. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit met een man naar bed ga, maar dat er homo's zijn verbaast me niet.
Maar dat heb ik dus ook wel. Als ik kan helpen, help ik. Als ik iets zie dat niet deugt, ik zeg er meestal iets van. Maar het geeft dan op dat moment meer opwinding en adrenaline dan dat ik oprecht begaan ben met iemand. Ik heb wel een paar ongelukken meegemaakt, ook met dodelijke slachtoffers, voor mij is het net een film. Het dringt niet echt door. Ik vraag mij dan ook regelmatig af hoe mijn reactie zal zijn als bijvoorbeeld mijn ouders de geest geven.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik heb laatst om drie uur 's nachts de politie gebeld toen een vrouw op straat om hulp schreeuwde, dus mijn betrokkenheid is echt.![]()
Ik vind het echt vaak krokodillentranen. Mensen die meelopen in een stoet met een witte ballon in de hand en elkaar even later de hersens inslaan omdat er toevallig iemand op z'n hiel stapt. Als mensen echt begaan waren, betrokken zouden zijn, dan deden ze er iets mee en niet alleen op dat moment. Nogmaals, ik merk daar niets van, de samenleving wordt volgens mij enkel agressiever.quote:Ik zeg niet dat mensen die niet ontdaan zijn bekrompen zijn, dat zou juist bekrompen zijn, maar het afdoen als krokodillentranen is gewoon ignorant. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit met een man naar bed ga, maar dat er homo's zijn verbaast me niet.
Hehe, same.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:18 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Minimaal tot niets. Misschien dat ik het ook wel heel bewust blokkeer, ik weet het niet. Als ik anderen zie reageren denk ik er best wel over na hoe dat nu toch kan en waarom ik dat minder tot niet heb.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:24 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Maar dat heb ik dus ook wel. Als ik kan helpen, help ik. Als ik iets zie dat niet deugt, ik zeg er meestal iets van. Maar het geeft dan op dat moment meer opwinding en adrenaline dan dat ik oprecht begaan ben met iemand. Ik heb wel een paar ongelukken meegemaakt, ook met dodelijke slachtoffers, voor mij is het net een film. Het dringt niet echt door. Ik vraag mij dan ook regelmatig af hoe mijn reactie zal zijn als bijvoorbeeld mijn ouders de geest geven.
[..]
Ik vind het echt vaak krokodillentranen. Mensen die meelopen in een stoet met een witte ballon in de hand en elkaar even later de hersens inslaan omdat er toevallig iemand op z'n hiel stapt. Als mensen echt begaan waren, betrokken zouden zijn, dan deden ze er iets mee en niet alleen op dat moment. Nogmaals, ik merk daar niets van, de samenleving wordt volgens mij enkel agressiever.
Nee, onschuldige omstanders vind ik veel erger en de manier waarop.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:22 schreef Twerk het volgende:
[..]
Appels met peren enzo. Actief betrokken en argeloze teletekster enz. Makes no sense.
Maar wat ik dus min of meer betoog is dat mensen wel erg selectief verontwaardigd en "geschokt" zijn. Ik kan jou zo 3 gevallen dit jaar laten zien die veel meer reden tot ophef zouden veroorzaken. Of geef je dat echt wat om die koninklijke familie?
En gewenning denk ik? Na het derde lijk gezien te hebben weet je ongeveer hoe een vierde eruit zal zien en stel je je daar automatisch op in?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:26 schreef Twerk het volgende:
[..]
Hehe, same.
Heeft er denk ik mee te maken dat je het geheel wat meer ziet/wil zien + dat jij wellicht van nature, dwz in psychologisch/bio-en neurologisch opzicht wat minder zit met bepaalde zaken.. Om welke reden dan ook. Hehe.
Slaap lekker Fannquote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:30 schreef FANN het volgende:
nah..... slaap zacht allemaal.......
Hartverscheurend, ik zit hier met tranen in mijn ogen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:33 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Ik vind het trouwens best vaak kut dat ik zo ben. Ik moet altijd vanuit mijn tenen medeleven tonen om anderen niet voor het hoofd te stoten. "Vind jij het ook zo erg?". En ik dan maar met al mijn invoelend vermogen, ergens vandaan sleurend, "Ja, het is best wel kut allemaal". Maar, ik voel verdomme niets!!!!
Nee, dat kan ook prima samen. Het enige wat ik zei is dat de verontwaardiging selectief is. Mij persoonlijk doet het allemaal vrijwel niets. Al zou het gehele koninklijk huis NU gebombardeerd worden. Het is ook meer de vraag waarop de selectie is gebaseerd... Want zoals je weet doet het feit dat jij en anderen selectief verontwaardigd zijn mij vanzelfsprekend ook niets..quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Nee, onschuldige omstanders vind ik veel erger en de manier waarop.
Ja en dan, als ik die voorbeelden ken? Überhaupt, is er een regel dat je alles wat even erg je even erg moet aantrekken die ik heb gemist?
Vandaar ook die vader/moeder vergelijking net, jij ging over op betrokken of niet, maar dat geldt voor beide.
Ik vind iig van niet. De moord op Theo van Gogh deed mij dan weer niks, door die op Fortuyn was ik geschokt.
Reikt tissue of vier aanquote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:35 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Hartverscheurend, ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Jij bent gewoon nooit verontwaardigd of hoor je er stiekem ook bij?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:36 schreef Twerk het volgende:
[..]
Nee, dat kan ook prima samen. Het enige wat ik zei is dat de verontwaardiging selectief is. Mij persoonlijk doet het allemaal vrijwel niets. Al zou het gehele koninklijk huis NU gebombardeerd worden. Het is ook meer de vraag waarop de selectie is gebaseerd... Want zoals je weet doet het feit dat jij en anderen selectief verontwaardigd zijn mij vanzelfsprekend ook niets..
Jawel, maar niet selectief. Vandaar mijn vraag ook waarom die selectie. Goed beschouwd is het natuurlijk vooral terug te voeren op een vrij eenvoudige geest... De laatste woorden van jouw zin skip ik maar even.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 06:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jij bent gewoon nooit verontwaardigd of hoor je er stiekem ook bij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |