Okquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:13 schreef byah het volgende:
[..]
Nevermind, ik heb het stuk inderdaad te snel (lees niet goed) gelezenJe hebt gelijk
Laat het netwerken beginnen!quote:In Duitsland is de Mexicaanse griep vastgesteld bij een vrouw die de ziekte niet in Mexico heeft opgelopen. Het is het vierde geval van de Mexicaanse griep in Duitsland, en de eerste zieke die in eigen land is geïnfecteerd.
De vrouw is besmet door een van de drie andere patiënten. De autoriteiten maken haar identiteit niet bekend, maar Duitse media zeggen dat ze verpleegster is. Ze is alweer beter.
In Mexico heeft de regering besloten om het openbare leven er vijf dagen plat te leggen. Van twaalf Mexicanen is volgens de autoreiten vastgesteld dat ze zijn overleden aan de nieuwe griep.
Dat ligt eraan welke stukjes van het virus in het vaccin zitten. Als juist deze eiwitten gemuteerd zijn, dan werkt het vaccin niet meer.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
Mocht het virus inderdaad muteren, werkt het vaccin dat nu ontwikkeld wordt dan ook op het gemuteerde virus?
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
wutquote:Van twaalf Mexicanen is volgens de autoreiten vastgesteld dat ze zijn overleden aan de nieuwe griep.
is volgens de autoreiten vastgesteld
volgens de autoreiten
autoreiten
De verpleegster die alweer beter is, neem ik aan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
In Duitsland één iemand ziek geworden die niet naar Mexico is geweest.
Zojuist hebben ze het geval in Hong Kong kunnen bevestigen op de BBC.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:16 schreef buachaille het volgende:
Het zwijnenvirus schijnt ook in Hong Kong aangeland te zijn. Met de aantallen mensen per m2 is het daar volgens mij onmogelijk dat ze mekaar niet aansteken.
Mutaties vinden plaats op genetisch (RNA) niveau. Sommige mutaties maken het virus dodelijk, door bijvoorbeeld de delingssneldheid te verhogen maar veranderen niets aan het viraal membraan. Vaccins zijn gebaseerd op het in staat stellen van het lichaam om te reageren op deze virale membranen. Sommige mutaties maken vaccins dus niet minder werkzaam.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
Mocht het virus inderdaad muteren, werkt het vaccin dat nu ontwikkeld wordt dan ook op het gemuteerde virus?
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8028974.stmquote:BBC report "Man confirmed as first case of swine flu that moved from human to human in UK"
Nog niet op community level.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dan zijn er dus human to human transmissions in twee regio's -> who phase 6
oh noes
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aCq75QoLBuDo&refer=homequote:Mexico has about 35,000 samples waiting to be analyzed, said Dick Thompson, a spokesman at the WHO.
Op zich zou het natuurlijk schitterend zijn als de halve islamitsche wereld wordt aangestoken met een zeer milde variant van het zwijnengriep virus. Een virus waar toch een stukje genetisch materiaal van het varken inzit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb al 2 dagen fixe griep, moet ik me zorgen gaan maken?²
Die ene is een verpleegster van een man met het zwijnengriepvirus dus die telt niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dan zijn er dus human to human transmissions in twee regio's -> who phase 6
oh noes
neequote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb al 2 dagen fixe griep, moet ik me zorgen gaan maken?²
Het is niet onwaarschijnlijk dat ze nu ziektebeelden (is dat 't goede woord?) van een paar maanden terug ook even retroactief gaan laten testen, hoe onwaarschijnlijk het ook is dat er nog iets wordt gevonden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:40 schreef byah het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aCq75QoLBuDo&refer=home
Ja lachuhquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Op zich zou het natuurlijk schitterend zijn als de halve islamitsche wereld wordt aangestoken met een zeer milde variant van het zwijnengriep virus. Een virus waar toch een stukje genetisch materiaal van het varken inzit.
Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest die zich over dit feit zit te verkneukelen.![]()
Als het een beetje meezit kan jij t.z.t. je eigen avatar maken, ik denk dat het proces in ieder geval al begonnen is. Misschien post er hier dan ook weer iemand met jouw werk als avatar. Wie weet...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Op zich zou het natuurlijk schitterend zijn als de halve islamitsche wereld wordt aangestoken met een zeer milde variant van het zwijnengriep virus. Een virus waar toch een stukje genetisch materiaal van het varken inzit.
Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest die zich over dit feit zit te verkneukelen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |