abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68518390
Ik werk bij een bedrijf waar ontslagen in de lucht hangen.
Kan gebeuren, het economische klimaat is nu eenmaal niet geweldig.
Maar.. waar ik me aan erger is dat onze baas dit schijnbaar een ideaal moment vind om zijn plannetjes uit te voeren die hij er in goede tijden niet doorheen gedrukt kreeg.

Hij rommelt de hele tijd met de werktijden van zijn personeel, zet mensen zomaar van de ene ploeg naar de andere zonder naar het sociale gedeelte van het personeel te kijken en ineens is het weer normaal dat mensen 'vrijwillig' op zondag komen werken zonder enige vorm van compensatie.

Onze mini-bond is niet bij machte een vuist te maken tegen deze praktijken want ook deze mensen kunnen elk moment ontslagen worden. Het vreemde van alles is dat we eerst 50% uitzendkrachten hebben, dat die er nu allemaal uit zijn en we het werk niet meer aan kunnen zo druk is het. (vandaar ook dat we af en toe een zondagje mogen komen werken)

Klacht: baas maakt zwaar misbruik van de economische situatie en er is niks wat ik er tegen kan doen, behalve een andere job zoeken. Dat is erg jammer want ik hou van het werk wat ik nu doe.
pi_68518425
Tja, ga staken?
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_68518462
Sluit een deal met je baas dat iedereen 10% van zijn loon inleverd, maar dat alles zo blijft en iedereen ook mag blijven
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
  donderdag 30 april 2009 @ 00:35:22 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_68518463
Is dit niet ergens te melden? Vakbond of OR of iets Kassa-achtigs? Ieder bedrijf met >35 mensen moet iets als een Raad hebben.
How can I make this topic about me?
  donderdag 30 april 2009 @ 00:35:54 #5
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_68518476
Tja.. Dan moet je je baas dus terugpakken op een of andere manier.
Heeft ie huisdieren?
pi_68518494
Je hebt een baan met werk waar je van houdt. En genoeg werk. Je hébt een baan. Wat is nu werkelijk je probleem.
pi_68518519
met zn allen gaan staken. hij ontslaat zeker niet al zijn werknemers in 1 keer
  donderdag 30 april 2009 @ 00:40:22 #8
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_68518595
Je kan wel degelijk een vuist maken, doe dat dan met z'n allen.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_68518670
Hmm..
Ik zie aan de opmerkingen van 'ga met z'n allen staken' dat ik nog iets belangrijks vergeten ben te melden.
Mijn collega's zijn namelijk allemaal lamzakken die het allemaal prima vinden en gewoon 50 uur werken als de baas dat vraagt. Ik kan wel een staking organiseren, een groot kartonnen bord maken voor iedereen en de kantine sluiten voor straf maar waarschijnlijk komt het er dan op neer dat ik als enige met honger buiten in de regen sta en de rest naar de baas gaat van:' tsja ik heb nog zo gezegd dat ik het normaal vind dat we zondag even moeten komen hoor. '

Hij heeft idd een paard waar ie heel trots op is maar ik geloof dat het per 1 januari 2009 verboten ist om daar iets mee uit te spoken. Aan de andere kant.. als ik er rosbief van laat maken lijkt me dat niet onder die wet te vallen die per 1-1-09 is ingevoerd...
pi_68518789
50 uur per week is peanuts.
  donderdag 30 april 2009 @ 00:50:16 #11
242036 Jeej
Elke dag een feest
pi_68518820
zeg gewoon dat je vanwege religieuze redenen niet kunt komen op zondag
  donderdag 30 april 2009 @ 00:50:55 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_68518835
Gewoon op die zondagen een bommelding doorbellen.
pi_68519049
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:48 schreef Rasher het volgende:
50 uur per week is peanuts.
Ik snap serieus niet waarom mensen een contract opstellen wat voor beide zijden bindend is, waar in staat dat je loon krijgt op basis van een 38 urige werkweek, en het dan ineens normaal vinden dat er structureel 50 uur gewerkt wordt. Flexibel zijn en een keer 40 uur werken moet geen problem zijn, maar als je in de problemen komt bij de baas omdat je weigert om op elke zondag 4 uur te komen werken is die baas de zaak gewoon kei-hard aan het flessen en misbruik aan het maken van de economische situatie.

Zoiets flikt ie namelijk niet als er overal werk zat is, wan dan zeggen de werknemers: weet je wat je met die zondag kunt doen? Die kun je in je hol stoppen ik ga ergens anders werken.
Als mijn baas wil dat ik 50 uur per week kom werken vind ik dat prima, gaan we samen aan de tafel zitten, pakken we mijn contract en maken we van die 38 uur gewoon 50 uur. Ik wil best 60 uur per week komen werken hoor, zolang het maar netjes in mijn contract staat en ik ook netjes 60 uur uitbetaald krijg.
Maar nee, de baas wil van 2 walletjes tegelijk eten en iedereen slikt het voor zoete koek.

ps, iemand een idee wat paardenvlees per kilo opbrengt tegenweurdig?
  donderdag 30 april 2009 @ 01:03:11 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68519091
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:35 schreef Lundegaard het volgende:
Tja.. Dan moet je je baas dus terugpakken op een of andere manier.
Heeft ie huisdieren?
pi_68519216
quote:
Op donderdag 30 april 2009 01:00 schreef Noin het volgende:

[..]

Ik snap serieus niet waarom mensen een contract opstellen wat voor beide zijden bindend is, waar in staat dat je loon krijgt op basis van een 38 urige werkweek, en het dan ineens normaal vinden dat er structureel 50 uur gewerkt wordt. Flexibel zijn en een keer 40 uur werken moet geen problem zijn, maar als je in de problemen komt bij de baas omdat je weigert om op elke zondag 4 uur te komen werken is die baas de zaak gewoon kei-hard aan het flessen en misbruik aan het maken van de economische situatie.

Zoiets flikt ie namelijk niet als er overal werk zat is, wan dan zeggen de werknemers: weet je wat je met die zondag kunt doen? Die kun je in je hol stoppen ik ga ergens anders werken.
Als mijn baas wil dat ik 50 uur per week kom werken vind ik dat prima, gaan we samen aan de tafel zitten, pakken we mijn contract en maken we van die 38 uur gewoon 50 uur. Ik wil best 60 uur per week komen werken hoor, zolang het maar netjes in mijn contract staat en ik ook netjes 60 uur uitbetaald krijg.
Maar nee, de baas wil van 2 walletjes tegelijk eten en iedereen slikt het voor zoete koek.

ps, iemand een idee wat paardenvlees per kilo opbrengt tegenweurdig?
Als je het geen probleem vindt om 50 uur te werken dan zou ik je contract niet laten aanpassen. Voor overuren krijg je meer betaald. Of krijg je geen dubbeltje extra voor die 10 uur?
  donderdag 30 april 2009 @ 01:16:23 #16
251194 Dynames
The harder styles
pi_68519316
Dat dit kan in Nederland
pi_68520152
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:35 schreef Dropdown het volgende:
Sluit een deal met je baas dat iedereen 10% van zijn loon inleverd, maar dat alles zo blijft en iedereen ook mag blijven
Meen je dat serieus?
  donderdag 30 april 2009 @ 10:41:49 #18
212492 Jarzwork
'ave we got a video??
pi_68522762
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:35 schreef Dropdown het volgende:
hmmm lekker polderen! toevallig in paars gezeten?
pi_68523120
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:32 schreef Noin het volgende:
Klacht: baas maakt zwaar misbruik van de economische situatie en er is niks wat ik er tegen kan doen, behalve een andere job zoeken. Dat is erg jammer want ik hou van het werk wat ik nu doe.
Och, nog beter dat dan werkloos. Dat ben ik zelf nu en vind geen baan, ondanks dat ik alles wil aanpakken. Bedrijven zoeken NU mensen met 20jaar ervaring en lage eisen. Die lopen nu ook idd rond, dus die komen eerst in aanmerking.
pi_68523155
Chinese praktijken @ TS z'n werk.
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')