Ik snap serieus niet waarom mensen een contract opstellen wat voor beide zijden bindend is, waar in staat dat je loon krijgt op basis van een 38 urige werkweek, en het dan ineens normaal vinden dat er structureel 50 uur gewerkt wordt. Flexibel zijn en een keer 40 uur werken moet geen problem zijn, maar als je in de problemen komt bij de baas omdat je weigert om op elke zondag 4 uur te komen werken is die baas de zaak gewoon kei-hard aan het flessen en misbruik aan het maken van de economische situatie.quote:
quote:Op donderdag 30 april 2009 00:35 schreef Lundegaard het volgende:
Tja.. Dan moet je je baas dus terugpakken op een of andere manier.
Heeft ie huisdieren?
Als je het geen probleem vindt om 50 uur te werken dan zou ik je contract niet laten aanpassen. Voor overuren krijg je meer betaald. Of krijg je geen dubbeltje extra voor die 10 uur?quote:Op donderdag 30 april 2009 01:00 schreef Noin het volgende:
[..]
Ik snap serieus niet waarom mensen een contract opstellen wat voor beide zijden bindend is, waar in staat dat je loon krijgt op basis van een 38 urige werkweek, en het dan ineens normaal vinden dat er structureel 50 uur gewerkt wordt. Flexibel zijn en een keer 40 uur werken moet geen problem zijn, maar als je in de problemen komt bij de baas omdat je weigert om op elke zondag 4 uur te komen werken is die baas de zaak gewoon kei-hard aan het flessen en misbruik aan het maken van de economische situatie.
Zoiets flikt ie namelijk niet als er overal werk zat is, wan dan zeggen de werknemers: weet je wat je met die zondag kunt doen? Die kun je in je hol stoppen ik ga ergens anders werken.
Als mijn baas wil dat ik 50 uur per week kom werken vind ik dat prima, gaan we samen aan de tafel zitten, pakken we mijn contract en maken we van die 38 uur gewoon 50 uur. Ik wil best 60 uur per week komen werken hoor, zolang het maar netjes in mijn contract staat en ik ook netjes 60 uur uitbetaald krijg.
Maar nee, de baas wil van 2 walletjes tegelijk eten en iedereen slikt het voor zoete koek.
ps, iemand een idee wat paardenvlees per kilo opbrengt tegenweurdig?
Meen je dat serieus?quote:Op donderdag 30 april 2009 00:35 schreef Dropdown het volgende:
Sluit een deal met je baas dat iedereen 10% van zijn loon inleverd, maar dat alles zo blijft en iedereen ook mag blijven
hmmm lekker polderen!quote:Op donderdag 30 april 2009 00:35 schreef Dropdown het volgende:
Sluit een deal met je baas dat iedereen 10% van zijn loon inleverd, maar dat alles zo blijft en iedereen ook mag blijven
Och, nog beter dat dan werkloos. Dat ben ik zelf nu en vind geen baan, ondanks dat ik alles wil aanpakken. Bedrijven zoeken NU mensen met 20jaar ervaring en lage eisen. Die lopen nu ook idd rond, dus die komen eerst in aanmerking.quote:Op donderdag 30 april 2009 00:32 schreef Noin het volgende:
Klacht: baas maakt zwaar misbruik van de economische situatie en er is niks wat ik er tegen kan doen, behalve een andere job zoeken. Dat is erg jammer want ik hou van het werk wat ik nu doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |