abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68510250
Gebrek aan (rechten)kennis bij winkelpersoneel tijdens een tassencontrole.
Ik heb al vanalles gezien en gehoord tijdens het winkelen:

• Personeel dat medewerking EIST, en meldt dat je niet mag weigeren. (Ook dreigen met politie)
  • Personeel dat zelf maar even de tas van de klant binnenstebuiten keert.
  • Personeel dat met z'n handen in de jaszak en binnenzak van de klant gaat.
  • Personeel dat (bij navraag) eigenlijk geen flauw idee heeft wat ze wel of niet mogen.
  • Personeel dat (bij navraag) niet weet wat ze moeten doen als een klant medewerking weigert.
  • Etc....

Voor de duidelijkheid:
    De 1e: Medewerking is niet verplicht, weigeren kan en mag. Politie mogen ze bellen, maar zolang jij nergens op bent betrapt, kunnen ze je nergens op aanhouden. Houden ze je toch aan, blijf dan gewoon lekker wachten, zet ze maar voor schut tegenover de politie.
    De 2e: Dit mag niet. Wijs ze hierop, en dwing ze te stoppen.
    De 3e: Dit is aanranding. Fouilleren is voorbehouden aan opsporingsambtenaren (oa. politie), en winkelpersoneel moet gewoon van je afblijven. Dwing ze te stoppen, desnoods met gepast geweld (dus geen arm op de rug draaien of een knal voor z'n kop geven).

Klacht #1: Winkelpersoneel weet niet hoe ze om moeten gaan met visitatie (tassencontrole).
    Klacht #2: Winkelpersoneel dat denkt dat het postertje met "het personeel heeft het recht uw tas te controleren" een vrijbrief is. Eigenlijk zou het verplicht moeten worden om het volgende ook op de poster te zetten: "De klant heeft het recht om dit te weigeren".
    Klacht #3: Die teringlul van de beveiliging @ C1000 Bastiaansplein, Delft, denkt dat hij de regels beter weet dan ik.

En ja, soms als ik in een zeikbui ben ga ik hierover een discussie starten, dit geeft mij dan een plezierig gevoel in mijn onderbroekje.
  • Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
    ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
      woensdag 29 april 2009 @ 20:35:04 #2
    225619 BELASTING
    Nu nóg makkelijker
    pi_68510456
    Hahah, TS draagt een onderbroekje.

Verder: Gegronde klacht. Stelletje pipo's denken dat ze het beter weten omdat ze daar 'werken'.
    Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
    Een topic over verstandig FOK!ken.
    'Roestige daken, vochtige kelders'
    pi_68510575
    Dat dit kan in Nederland!

Vallen beveiligingsmedewerkers eigenlijk onder deze controle? En hoe zit het met auto's doorzoeken?
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      woensdag 29 april 2009 @ 20:39:12 #4
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_68510612
    Werkelijke klacht: gebrek aan (rechten)kennis bij mensen die winkelen. Iedereen pikt altijd alles.
    pi_68510629
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:35 schreef BELASTING het volgende:
    Hahah, TS draagt een onderbroekje.
    Ja! Een roze! Eigenlijk ook iets te klein!
    Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
    ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
    pi_68510675
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:39 schreef TNA het volgende:
    Werkelijke klacht: gebrek aan (rechten)kennis bij mensen die winkelen. Iedereen pikt altijd alles.
    Dan moet je gewoon goed opletten, en je personeel goed scholen. Hoef je ook geen onschuldige mensen te verplichten om mee te werken aan iets dat eigenlijk vrijwillig is.
    Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
    ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
      woensdag 29 april 2009 @ 20:41:22 #7
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_68510681
    Ja, want de meeste juristen staan te springen om als winkelbediende aan de slag te gaan
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      woensdag 29 april 2009 @ 20:41:51 #8
    225619 BELASTING
    Nu nóg makkelijker
    pi_68510697
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:39 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Ja! Een roze! Eigenlijk ook iets te klein!
    Als ie geel was had ik je op de Fok! meet keihard op je bek geslagen!
      woensdag 29 april 2009 @ 20:42:07 #9
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_68510705
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:41 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Dan moet je gewoon goed opletten, en je personeel goed scholen. Hoef je ook geen onschuldige mensen te verplichten om mee te werken aan iets dat eigenlijk vrijwillig is.
    De winkel is gebaat bij al die onwettige maatregelen. Waarom zouden ze ermee stoppen als het winkelend publiek toch geen verstand van zaken heeft?
    pi_68510760
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:41 schreef Adelante het volgende:
    Ja, want de meeste juristen staan te springen om als winkelbediende aan de slag te gaan
    Wat is dat dan weer voor een kont opmerking.
    Beveiligers krijgen er ook lesstof over, zijn ook geen juristen.

Als je je personeel 1 ochtend laat scholen, kan er zelfs ff een rollenspel gedaan worden.
    Sterker nog, regel een locatie en tegen onkostenvergoeding kom ik voorlichting geven.
    ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
      woensdag 29 april 2009 @ 20:45:41 #11
    230721 The.Apple
    Future, Vision, Respect, Life
    pi_68510816
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:28 schreef NielsTriple het volgende:
    Gebrek aan (rechten)kennis bij winkelpersoneel tijdens een tassencontrole.
    Ik heb al vanalles gezien en gehoord tijdens het winkelen:

• Personeel dat medewerking EIST, en meldt dat je niet mag weigeren. (Ook dreigen met politie)
  • Die had je gewoon zelf moeten bellen, met de melding van gijzeling.
    klaar dan was de rest niet nodiggeweest.
    Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
      woensdag 29 april 2009 @ 20:47:12 #12
    225619 BELASTING
    Nu nóg makkelijker
    pi_68510873
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:43 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Wat is dat dan weer voor een kont opmerking.
    Beveiligers krijgen er ook lesstof over, zijn ook geen juristen.

Als je je personeel 1 ochtend laat scholen, kan er zelfs ff een rollenspel gedaan worden.
    Sterker nog, regel een locatie en tegen onkostenvergoeding kom ik voorlichting geven.
    Maar daar zie ik eigenlijk het nut niet van. Het meeste wat er bij zo'n supermarkt werkt heeft dat baantje als bijbaantje naast school of iets dergelijks. Dus die zijn vaak na een jaar weer weg. En dan is je geld ook weg.
    (Al moet je bij een callcenter ook 1 dag scholen voor je aan de slag kan..)
    pi_68511062
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:47 schreef BELASTING het volgende:

[..]

Maar daar zie ik eigenlijk het nut niet van. Het meeste wat er bij zo'n supermarkt werkt heeft dat baantje als bijbaantje naast school of iets dergelijks. Dus die zijn vaak na een jaar weer weg. En dan is je geld ook weg.
    (Al moet je bij een callcenter ook 1 dag scholen voor je aan de slag kan..)
    Het zijn niet alleen supermarkten hoor!
    ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
      woensdag 29 april 2009 @ 20:56:01 #14
    225619 BELASTING
    Nu nóg makkelijker
    pi_68511181
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:52 schreef NielsTriple het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen supermarkten hoor!
    Totally true.
    Maar ook in de gewone winkels werken van die puberale knurften die daar een bijbaantje hebben.
    Ken er zat die ook in winkels en supermarkten werken.
    pi_68511527
    nou dan rechtenstuudjes, die zich 100x beter voelen dan het winkelpersoneel... en vervolgens eisen dat ze geld terug krijgen als ze spijt hebben van de aankoop... want daar heb je recht op
    There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
      woensdag 29 april 2009 @ 21:31:46 #16
    79102 Pool
    Noord noch Zuid
    pi_68512481
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:28 schreef NielsTriple het volgende:
    De 1e: Medewerking is niet verplicht, weigeren kan en mag. Politie mogen ze bellen, maar zolang jij nergens op bent betrapt, kunnen ze je nergens op aanhouden. Houden ze je toch aan, blijf dan gewoon lekker wachten, zet ze maar voor schut tegenover de politie.

(..)

Klacht #2: Winkelpersoneel dat denkt dat het postertje met "het personeel heeft het recht uw tas te controleren" een vrijbrief is. Eigenlijk zou het verplicht moeten worden om het volgende ook op de poster te zetten: "De klant heeft het recht om dit te weigeren".
    Ze mogen je wel de toegang tot de winkel ontzeggen op het moment dat je weigert. Je mag dus inderdaad weigeren om in je tas te laten kijken, maar ze mogen dan wel met hulp van de politie jou buiten zetten. Dat even ter aanvulling.

Goed punt verder.
    pi_68512885
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 21:31 schreef Pool het volgende:

[..]

Ze mogen je wel de toegang tot de winkel ontzeggen op het moment dat je weigert. Je mag dus inderdaad weigeren om in je tas te laten kijken, maar ze mogen dan wel met hulp van de politie jou buiten zetten. Dat even ter aanvulling.

Goed punt verder.
    Klopt, maar goed, dat weten zij vaak weer niet..
    ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
      woensdag 29 april 2009 @ 21:47:55 #18
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_68513004
    -edit-.

[ Bericht 39% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-04-2009 00:02:13 ]
    Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
    is simply not giving the kiss the attention it deserves.
      woensdag 29 april 2009 @ 21:48:06 #19
    94846 zomaareennaam
    vindt overal wel wat van
    pi_68513010
    ik neem nooit een tas mee naar de winkel - alleen maar lastig.
    hoeven ze dr ook niet in te kijken he?
    zoekt en gij zult vinden
    maar of je het gevondene waardeeert?
      woensdag 29 april 2009 @ 21:53:12 #20
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_68513157
    -edit-.

[ Bericht 24% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-04-2009 00:02:32 ]
      woensdag 29 april 2009 @ 22:07:04 #21
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_68513587
    -edit-.

[ Bericht 49% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-04-2009 00:03:05 ]
    pi_68514375
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 21:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Beveiligingsmedewerkers hebben net zoveel bevoegdheden als burgers bij aanhouding op heterdaad, en dat is: staande houden en overdragen aan gewone opsporingsambtenaren. Meer niet. En ik ben het met de topicstarter eens. Heel veel winkelmedewerkers doen maar wat, en maken bij een verdenking ongeoorloofd inbreuk op andermans fundamentele vrijheidsrechten.
    En als je Buitengewoon Opsporings Ambtenaar bent? Mag je dan wat meer? Ik bedoel, op een vliegveld word je wel degelijk gefouilleerd en dat is geen politie. Of is dat altijd Marechaussee?

En wanneer mag je auto eigenlijk doorzocht worden?
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
    pi_68514466
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 22:07 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Een verdenking op grond van feiten of omstandigheden zijn al voldoende om iemand aan te houden door een opsporingsambtenaar, zowel voor een misdrijf als een overtreding; aangezien het hier om een aanhouding op heterdaad gaat. Buiten heterdaad moet er een vordering zijn van de OvJ of de hulpofficier om iemand aan te houden. Kan er niet gewacht worden op een vordering (bijvoorbeeld door vluchtgevaar als men de verdachte tegen komt) dan is iedere opsporingsambtenaar bevoegd een verdachte aan te houden. Wel moet het om een misdrijf gaan waar voorlopige hechtenis voor geldt.
    En hoe zit dat dan met 100% controles waarbij de politie iedere auto doorzoekt? Is daar dan ook een bevel van de OvJ voor nodig?
      woensdag 29 april 2009 @ 22:40:52 #24
    51398 MisterJ.Lo
    LL.M (Master of Laws).
    pi_68514803
    -edit-.

[ Bericht 12% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-04-2009 00:02:46 ]
    pi_68515347
    Ik wacht nog steeds op het moment dat ik slechte zin hebt of dat me onvriendelijk gevraagd wordt of ze in mijn tas mogen kijken. Dan zou ik inderdaad ook zeggen: "Nee, haal de politie er maar bij". Die agenten vinden het natuurlijk ook super dat ze helemaal voor niks naar de supermarkt moeten komen.

Maar tot nu toe is het me altijd vriendelijk gevraagd en dan heb ik er eigenlijk geen problemen mee.

Al zou het natuurlijk leuk zijn zo'n vakkenvuller een aai over de neus te geven
    Pauperz
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')