ik ken ook geen bedrijven die 42 uur als fulltime werkweek zien.quote:Op donderdag 30 april 2009 21:55 schreef eer-ik het volgende:
Het stuk gaat trouwens over het gemiddeld aantal werkuren dat in fulltime werkweken zit.
Er zijn geen (misschien amper) bedrijven die 60 uur rekenen voor een fulltime werkweek.
40 is heel normaal.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ik ken ook geen bedrijven die 42 uur als fulltime werkweek zien.
bron cijfers uit 2006quote:Nederlanders die fulltime werken hebben gemiddeld de kortste werkweek van de Europese Unie: 38,9 uur.
dat is wel zo, maar waarom zou iemand die 32 uur werkt geen fulltime baan (kunnen) hebben?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:30 schreef eer-ik het volgende:
[..]
40 is heel normaal.
32 komt minder vaak voor.
M'n enige punt is, dat er niet een 'standaard' voor is maar dat het per bedrijf bepaald wordt.
Het gemiddelde is iets meer dan 40, klaarblijkelijk, wat 32 uur een uitzonderlijk laag aantal uur maakt, voor een fulltime werkweek.
't kan wel maar het klinkt ook allerminst logisch.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
dat is wel zo, maar waarom zou iemand die 32 uur werkt geen fulltime baan (kunnen) hebben?
denk het wel ja, 6 dagen zijn vooral verkoopbedrijven (zoals supermarkten)quote:Op donderdag 30 april 2009 22:37 schreef eer-ik het volgende:
Oh, en ja, er zijn vast bedrijven die 4 of 6 dagen als werkweek hanteren, om deze reactie vast onderuit te halen.
Als ze werk doen wat niet 5 dagen (laat ik dat als standaard houden) kunnen uitoefenen zal ik zeker niet zeggen dat ze geen fulltime baan hebben. Echter blijf ik bij m'n standpunt dat het erg weinig is, voor een fulltime functie.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
denk het wel ja, 6 dagen zijn vooral verkoopbedrijven (zoals supermarkten)
Ken verder geen bedrijven met een vierdaagse werkweek, maar zou me niets verbazen als die bestaan.
Maar daarnaast hangt het ook af van de functie die iemand binnen een bedrijf doet. Althans dat vind ik.
Want er kan voor functie A een werkweek van 40 uur gelden, voor functie B een werkweek van 36 uur en voor functie C een werkweek van 32 uur zijn, maar wil dat dan automatisch betekenen dat de mensen van functie B en C geen fulltime baan hebben?
daar ben ik het mee eens met jequote:Op donderdag 30 april 2009 22:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Als ze werk doen wat niet 5 dagen (laat ik dat als standaard houden) kunnen uitoefenen zal ik zeker niet zeggen dat ze geen fulltime baan hebben. Echter blijf ik bij m'n standpunt dat het erg weinig is, voor een fulltime functie.
redelijk goed naar omstandigheden, met jou?quote:
Heel erg moe. Zoals wel vaker de afgelopen 2 weken.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
redelijk goed naar omstandigheden, met jou?
Ja, het had een feestdag moeten wordenquote:Op donderdag 30 april 2009 22:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Heel erg moe. Zoals wel vaker de afgelopen 2 weken.
Rare dag dit. Zit telkens vol ongeloof achter die tv..
Nah ik doe zowiezo al geen f*ck aan koninginnedag. Hier in de buurt niets te doen en geen zin om veel te reizen. Alleen het had wel een dag zonder zorgen en alles mogen wezen ja.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, het had een feestdag moeten worden
Ik duik ook zo mijn bedje maar eens in, want het is alweer bijna 11 uur
ik doe ook niets aan Koninginnedag, maar het gaat om het principequote:Op donderdag 30 april 2009 22:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Nah ik doe zowiezo sowieso ik zal bootje voorzijnal geen f*ck aan koninginnedag. Hier in de buurt niets te doen en geen zin om veel te reizen. Alleen het had wel een dag zonder zorgen en alles mogen wezen ja.
thnx, jij ook alvastquote:Slaap lekker dan![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |