abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68515570
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Het verspreid zich helemaal niet snel, alle gevallen komen voor zover ik het nieuws gezien heb nog steeds direct uit mexico en de mortaliteit ligt op 0,5%
Zelfde cijfers als een normale griep ongeveer.
I feel kinda Locrian today
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:03:53 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68515600
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:01 schreef Metatron het volgende:

[..]

Dus welke resources worden er dan precies verbrand?
Alle resources van onderzoekers en persconferenties en bobo's... Voor 7 doden. Aan PREVENTIE wordt geen ruk gedaan. Ik kan morgen op een vliegtuig naar Mexico City stappen.

Gelet op het laatste is er dus geen fuck aan de hand. Er wordt vrij verkeer van mensen werkelijk NIETS in de weg gelegd en in een week zijn er 40 gevallen bijgekomen.... schokkend allemaal.
pi_68515603
Er werden zojuist in België 7 mogelijk nieuwe gevallen gemeld.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:04:25 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68515615
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:02 schreef starla het volgende:

[..]

Zelfde cijfers als een normale griep ongeveer.
Alleen is daar het infectiecijfer een tikkie hoger.
pi_68515639
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen is daar het infectiecijfer een tikkie hoger.
Prevalentie bedoel je?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:06:19 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68515673
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:05 schreef starla het volgende:

[..]

Prevalentie bedoel je?
Nee infectiviteit.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:06:56 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68515688
Anyway, ik kom over een week wel weer eens lezen hoe schokkend hoog de cijfers dan zijn.
pi_68515704
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee infectiviteit.
Nah goed, gaat natuurlijk wel hand in hand, hoe besmettelijker een ziekte is, hoe hoger de incidentie en prevalentie. Weet je ook hoeveel maal besmettelijker influenza is als de varkensgriep?
pi_68515754
De minister van Kroatië heeft laten weten dat waarschijnlijk een student die terugkwam uit Chicago het virus bij zich heeft.

Dus nu niet alleen maar mensen die in mexico zijn geweest, maar ook al mensen die in andere delen van de wereld zijn geweest brengen het virus met zich mee...
pi_68515783
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:57 schreef Schuifpui het volgende:
Volgens mij wordt dat phase systeem van de who net zo'n blamage als een weeralarm van het knmi.

Ik zie nog steeds niet in wat er verschillend is met een gewone griep. Elk jaar is er een nieuwe griep variant, elke dag gaan er zo'n 1000 mensen dood aan normale griep, nu zijn er 8 doden door de mexicaansegriep en rond de 100 besmettingen en is het gelijk paniek.
De normale griep kent enkele varianten, waarbinnen de jaarlijkse nieuwe strain valt. De infectiekans is vrij laag, omdat bijna iedereen wel met alle varianten in aanraking is gekomen, en van veel mensen het imuunsysteem de nieuwe strain herkent.

Dit virus betreft een compleet nieuwe virus-familie, waar niemand nog mee in aanraking is gekomen, en waarvoor binnen de populatie dus geen resistentie bestaat. Dat zorgt voor het in werking zetten van de pandemische inschaling. Die classificering heeft niets te maken met de hoeveelheid patienten, maar met de potentie.

De term 'pandemie' wordt gewoon verkeerd gebruikt door mensen.
quote:
Er zal best een klein risico zijn, maar het wordt nu wel heel erg opgeblazen. Hoop niet op een negatief reis advies naar Texas, want daar ga ik binnenkort heen.
Ik kan het risico niet inschatten, daarvoor weet ik er weer te weinig van af. Ik denk alleen niet dat de WHO de zaak opblaast, die hebben gewoon al jarenlang protocollen die bepalen hoe er met dit soort nieuwe virussen omgegaan dient te worden. Ik denk eerder dat de media daar schuldig aan zijn.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_68515826
Die Egyptenaren zetten zichzelf ook voor schut trouwens, maarja.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:12:41 #237
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68515838
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:07 schreef starla het volgende:

[..]

Nah goed, gaat natuurlijk wel hand in hand, hoe besmettelijker een ziekte is, hoe hoger de incidentie en prevalentie. Weet je ook hoeveel maal besmettelijker influenza is als de varkensgriep?
quote:
Als een vliegtuig met één grieppatiënt aan boord drie uur aan de grond staat met een kapot ventilatiesysteem, dan krijgt 72% van de passagiers in de daaropvolgende drie dagen griep.
quote:
Als het griepvirus via je kind of jezelf in het gezin ronddwarrelt, krijgt uiteindelijk tenminste 30% van de andere gezinsleden ook griep
quote:
De schatting is dat ongeveer 5 tot 15% van de mensen over de hele wereld per jaar griep krijgen
Dat zijn cijfers waar je niet gelukkig van wordt.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:13:06 #238
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68515852
We zitten in fase V!
The End Times are wild
pi_68515953
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat zijn cijfers waar je niet gelukkig van wordt.
Dus de varkensgriep is gewoon een kansloos virus

dezelfde mortaliteit als influenza + lagere besmettelijkheid (op basis van aantal patienten nu met varkensgriep)

Jezus mensen, waar maakt iedereen zich druk om? Ohja, het virus is nieuw...so what. Het influenzavirus is ook elk jaar 'nieuw'.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:18:48 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68516008
Het virus kan nadat het in ruime mate verspreid is natuurlijk wel muteren. De Spaanse Griep was in eerste instantie ook niet zo'n probleem.
The End Times are wild
  woensdag 29 april 2009 @ 23:19:12 #241
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68516019
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan komt zo meteen natuurlijk de dooddoener "Ja omdat het WHO er boven op zit". Das net zoiets als 'wij van wc-eend...'
  woensdag 29 april 2009 @ 23:20:05 #242
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68516041
Laat dat varkenspestvirus maar komen.

*zet whiskey en sos klaar*
pi_68516057
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:10 schreef Metatron het volgende:

[..]

De normale griep kent enkele varianten, waarbinnen de jaarlijkse nieuwe strain valt. De infectiekans is vrij laag, omdat bijna iedereen wel met alle varianten in aanraking is gekomen, en van veel mensen het imuunsysteem de nieuwe strain herkent.

Dit virus betreft een compleet nieuwe virus-familie, waar niemand nog mee in aanraking is gekomen, en waarvoor binnen de populatie dus geen resistentie bestaat. Dat zorgt voor het in werking zetten van de pandemische inschaling. Die classificering heeft niets te maken met de hoeveelheid patienten, maar met de potentie.
Dat laatste snap ik inderdaad, met het hele circus eromheen is zo opgeblazen. Ergens in dit topic staat een kaartje met een grafiekje en daarbij ook de who phases en ook een andere schaal. Die andere schaal is wmb veel realistischer.
quote:
De term 'pandemie' wordt gewoon verkeerd gebruikt door mensen.
Voornamelijk door de WHO. Als het in Europa nog wat verder verspreid, heet het bij de WHO al een pandemie, zou morgen of overmorgen al kunnen zijn. Dan zijn er misschien 10 - 20 mensen overleden en enkele honderden ziek, waarvan de het grootste deel niet meer dan een lichte griep heeft.
quote:
[..]
Ik kan het risico niet inschatten, daarvoor weet ik er weer te weinig van af. Ik denk alleen niet dat de WHO de zaak opblaast, die hebben gewoon al jarenlang protocollen die bepalen hoe er met dit soort nieuwe virussen omgegaan dient te worden. Ik denk eerder dat de media daar schuldig aan zijn.
Ik denk dat de WHO en regeringen met hun spoedbijeenkomsten e.d. de media hier toe aanzetten. Het risico kan ik inderdaad ook niet inschatten, maar ik verwacht nog steeds geen pandemie met miljoenen doden.
pi_68516093
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alle resources van onderzoekers en persconferenties en bobo's... Voor 7 doden. Aan PREVENTIE wordt geen ruk gedaan. Ik kan morgen op een vliegtuig naar Mexico City stappen.

Gelet op het laatste is er dus geen fuck aan de hand. Er wordt vrij verkeer van mensen werkelijk NIETS in de weg gelegd en in een week zijn er 40 gevallen bijgekomen.... schokkend allemaal.
Het virus kan ook muteren zodat het wel een groot gevaar wordt. Doen alsof je neus bloedt in dit soort gevallen is vragen om moeilijkheden. Fase 5, zoals nu is afgekondigd, houdt ook een reisbeperking in.

Wat ga je dan doen, klagen dat niemand wat ondernomen heeft ?
pi_68516149
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:20 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Dat laatste snap ik inderdaad, met het hele circus eromheen is zo opgeblazen. Ergens in dit topic staat een kaartje met een grafiekje en daarbij ook de who phases en ook een andere schaal. Die andere schaal is wmb veel realistischer.
[..]

Voornamelijk door de WHO. Als het in Europa nog wat verder verspreid, heet het bij de WHO al een pandemie, zou morgen of overmorgen al kunnen zijn. Dan zijn er misschien 10 - 20 mensen overleden en enkele honderden ziek, waarvan de het grootste deel niet meer dan een lichte griep heeft.
[..]

Ik denk dat de WHO en regeringen met hun spoedbijeenkomsten e.d. de media hier toe aanzetten. Het risico kan ik inderdaad ook niet inschatten, maar ik verwacht nog steeds geen pandemie met miljoenen doden.
CNN gooide net de term 'infodemic' rond. Is wel een interessante term.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:25:09 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68516170
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Het virus kan ook muteren zodat het wel een groot gevaar wordt. Doen alsof je neus bloedt in dit soort gevallen is vragen om moeilijkheden.
Quote me even waar ik dit precies voorstel, meneer 'ik leg iedereen woorden in de mond'
quote:
Fase 5, zoals nu is afgekondigd, houdt ook een reisbeperking in.
Is dat zo? Dus al het verkeer van personen van en naar Mexico en andere regio's waar besmetting is geconstateerd is nu verboden? Elke andere maatregel is natuurlijk een lachertje.
quote:
Wat ga je dan doen, klagen dat niemand wat ondernomen heeft ?
Nee ik verwacht dat er passende maatregelen worden genomen. Niet dat er met een kanon op een mug wordt geschoten en erger nog... men dan nog mist ook.
  Donald Duck held woensdag 29 april 2009 @ 23:26:04 #247
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_68516193
De omstandigheden moeten zeker niet overdreven worden. Maar de naïviteit van sommigen is ook weer een ander uiterste.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_68516294
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Quote me even waar ik dit precies voorstel, meneer 'ik leg iedereen woorden in de mond'
[..]

Hier :
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus schei nou toch uit met je 'met bosjes omvallen'. Er is een nieuw virusje. Goed om in de gaten te houden, maar op dit moment worden er gewoon resources verband voor twee keer niks.
Het is niet zomaar "een nieuw virusje". En de WHO doet gewoon z'n werk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:33:20 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68516400
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Hier :
fail, misselijke kanker troll
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:22 schreef gelly het volgende:
Doen alsof je neus bloedt
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Goed om in de gaten te houden
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 april 2009 @ 23:33:59 #250
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68516419
En daar sterf je wel aan groningse tyfusnicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')