Ik ben het eens met cybey hier hoorquote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef Koenholio het volgende:
Ah, jij bent er ookal zo eentje dus...
Ik werk zelf niet bij dat soort baantjes. Maar kan me goed voorstellen dat als je in de horeca werkt als bijbaantje dat je niet krom gaat liggen of je persoonlijke leven verschuift voor je werk.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:17 schreef Koenholio het volgende:
Ah, jij bent er ookal zo eentje dus...
Je vergeet een deelquote:Op woensdag 29 april 2009 10:24 schreef VatosLoco het volgende:
Het is een vrouw, om 8 uur vertrekken, thuis komen, douchen, kleren uitzoeken, kleren uitzoeken, kleren uitzoeken, kleren uitzoeken, kleren uitzoeken, zeuren dat ze dik is, kleren uitzoeken, kleren uitzoeken, make up, kleren uitzoeken, kleren uitzoeken, kleren aandoen, nog ff snel plassen, langs de spiegel in de gang lopen, terug naar boven om nieuwe kleren uit te zoeken, kleren uitzoeken, en wederom omkleden, terug naar beneden, in de auto stappen, zien in je spiegeltje dat je lippenstift niet goed is, nieuwe lippenstift, vertrekken, aankomen, tijdstip : 23.30 uur.
Dus, onterechte klacht, begrijpelijk tijdstip dat die meid vertrekt
ben ik ook met je eens, maar als ze een keer aangeeft of ze eerder weg kan ivm met een verjaardag en de baas stemt daarmee in. Waarom zou ze dan niet weggaan? Als je 's avonds toch niets geplant hebt, laat je uiteraard je collega's niet in de steek, vele handen maken overigens licht werk.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:28 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Ik vind dat echt zo'n kanker instelling he....ik begrijp die reacties hier ook niet!
Bij m'n vorige bijbaantje werkte ik volgens mij bijna elke dag (dat ik moest werken) wel een uur langer door, maar als ik op zaterdag ochtend een uur te laat kwam kreeg ik er ook niks van te horen en zei die baas/werkgever...naja, ga maar snel aan het werk dan. En dat gebeurde 2/3 keer per maand. En regelmatig namen we ipv een kwartier een half uur en ipv een half uur een uur pauze.....Maar dan 's avonds ook niet zeuren als iedereen moest doorwerken tot het werk klaar was....Ik heb 10x liever zo'n sfeer binnen een bedrijf als dat stipte kanker gedoe.
Volledig eens met de TS
Is het wel eens in je opgekomen dat niet iedereen een leuke baas heeft?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:28 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Ik vind dat echt zo'n kanker instelling he....ik begrijp die reacties hier ook niet!
Bij m'n vorige bijbaantje werkte ik volgens mij bijna elke dag (dat ik moest werken) wel een uur langer door, maar als ik op zaterdag ochtend een uur te laat kwam kreeg ik er ook niks van te horen en zei die baas/werkgever...naja, ga maar snel aan het werk dan. En dat gebeurde 2/3 keer per maand. En regelmatig namen we ipv een kwartier een half uur en ipv een half uur een uur pauze.....Maar dan 's avonds ook niet zeuren als iedereen moest doorwerken tot het werk klaar was....Ik heb 10x liever zo'n sfeer binnen een bedrijf als dat stipte kanker gedoe.
Volledig eens met de TS
Bij ons op het werk hangt er ook een hele relaxte sfeer en de meeste collega's zijn niet te beroerd om elkaar even te helpen. Maar als er afgesproken is dat ze om 8 uur weggaat zou ik dat ook gewoon doen. Misschien zit degene waar ze heen moet ook wel op haar te wachten.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:28 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Volledig eens met de TS
Mwah, af en toe eens bijspringen is oke. Maar als je elke keer dat je moet werken een uur langer door moet gaan/ gaat, dan zou ik toch die baas eens flink op z'n bek laten gaan, zodat hij eens leert plannen.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:28 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Volledig eens met de TS
quote:Op woensdag 29 april 2009 10:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mwah, af en toe eens bijspringen is oke. Maar als je elke keer dat je moet werken een uur langer door moet gaan/ gaat, dan zou ik toch die baas eens flink op z'n bek laten gaan, zodat hij eens leert plannen.Nu is het lekker makkelijk voor hem, het lost zichzelf wel op. Jullie werken je uit de naad en zo hoeft hij niks te doen aan z'n beroerde planning.
Waardeloze werknemer ben je ook als je 2/3 keer per maand een uur te laat komt.Dat je baas daar niks van zegt betekent gewoon dat hij de touwtjes niet in handen heeft. Net als dat jullie langer door moeten: hij heeft z'n zaken niet op orde. Een relaxte sfeer is oke als je eens te laat komt of er langer doorgewerkt moet worden, maar dit is het andere uiterste. Volgens mij is jouw eerdere baas gewoon een druif.
Misschien deed ze dat al? Of ze ziet het simpelweg gewoon niet als haar carriere zoals jij dat doetquote:Op woensdag 29 april 2009 10:13 schreef Koenholio het volgende:
Wat zijn collega's toch fijn. Als je er wat aan hebt.
Zoals sommigen van jullie wel weten werk ik als bedienend personeel in een restaurant. En in een restaurant kan het best druk worden. Zo ook afgelopen zaterdag (eerder geen tijd gehad om een topic te openen). Alles liep lekker, iedereen was druk in de weer. Maar toen werd het 8 uur.
"Ik ga naar huis!", zei een meisje opeens, die ook in de bediening werkt. "Want ik heb afgesproken dat ik om ongeveer 8 uur naar huis moet, ik heb namelijk een verjaardag."
Wat voor collega ben je dan? Iedereen werkt zich uit de naad, iedereen is nodig, en dat mens gaat weg. Kijk, als ze een goede reden had was er niks aan de hand geweest. Maar kom op, een verjaardag?Verjaardagen gaan nog door tot een uur of 2 's nachts, daar hoef je echt niet zo vroeg te zijn. Het lijkt me een simpele keuze of je nog even een (half)uurtje doorwerkt om je collega's zoveel mogelijk te helpen, of meteen naar een verjaardag te gaan om daar eerst een uur in je eentje te zitten omdat er verder nog niemand is.
Iemand anders ook zulke leuke "collega's"?
En nee het was niet d'r eigen verjaardag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |