?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:50 schreef Koewam het volgende:
Kijk.
Het huis van de burgemeester van Parijs is groter dan het paleis van de koningin. Dat is calvinisme, en wat mij betreft positief.
Calvinisme is niet 1 biertje nemen wanneer je er twee kunt nemen. BASTA.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calvinisme#Populair_taalgebruikquote:In het spraakgebruik wordt met calvinisme een verzameling eigenschappen bedoeld die typisch Nederlands lijken te zijn. Ingetogen gedrag, ingetogen in het uiten van emoties, niet te koop lopen met je successen, niet te koop lopen met je kapitaal, zuinigheid en arbeidsethos.
Op arbeidsethos na is het allemaal kut en saai.quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:59 schreef Argento het volgende:
In het spraakgebruik wordt met calvinisme een verzameling eigenschappen bedoeld die typisch Nederlands lijken te zijn.
Ingetogen gedrag,![]()
ingetogen in het uiten van emoties,![]()
niet te koop lopen met je successen,![]()
niet te koop lopen met je kapitaal,![]()
zuinigheiden
arbeidsethos
Wat snap je er niet aan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:57 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Calvinisme#Populair_taalgebruik
Eigenlijk alles.quote:
Ja? arbeidsethos vind je wel sexy en spectaculair?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:01 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Op arbeidsethos na is het allemaal kut en saai.
Nee, maar wel goed.quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Ja? arbeidsethos vind je wel sexy en spectaculair?
dit snap ik in het geheel niet - zou je dit kunnen verduidelijken?quote:Op dinsdag 28 april 2009 20:50 schreef Koewam het volgende:
Kijk.
Calvinisme is niet 1 biertje nemen wanneer je er twee kunt nemen. BASTA.
je gaat je vast ook laten inschrijven zodat je naar de baardmannetjs in Afghanistan kan om die te beschermen tegen de enge Talibani?quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:08 schreef JanusAnus het volgende:
Ingetogen gedrag,![]()
ingetogen in het uiten van emoties,![]()
niet te koop lopen met je successen,![]()
niet te koop lopen met je kapitaal,![]()
zuinigheiden
arbeidsethos
niet te hard laten rollen hoor - dan ben je uitgerold en rol je in de goot....quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:31 schreef behangplakker het volgende:
Niet laten zien van kapitaalAls ik later rijk ben mag iedereen het weten ook. Daarom begrijp ik ook niet waarom iedereen altijd zeikt op die rijke artiesten in de VS (met name op negers). Als ik ze was zou ik mijn geld ook laten rollen
Mwoah, ik vind die kettingen etc. gewoon lelijk. Ik zou eerder 20 hyper-dure pakken kopen ofzo.quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:31 schreef behangplakker het volgende:
Niet laten zien van kapitaalAls ik later rijk ben mag iedereen het weten ook. Daarom begrijp ik ook niet waarom iedereen altijd zeikt op die rijke artiesten in de VS (met name op negers). Als ik ze was zou ik mijn geld ook laten rollen
Ja, ik zou niet hetzelfde kopen als zijquote:Op dinsdag 28 april 2009 22:35 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mwoah, ik vind die kettingen etc. gewoon lelijk. Ik zou eerder 20 hyper-dure pakken kopen ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |