abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 mei 2009 @ 15:23:41 #126
87694 Robin__
letitredno
pi_69419602
Ik heb over 3 weken rijtest/eerste les
pi_69421076
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 08:48 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Veel succes!
Het heeft geholpen, ben geslaagd! Rintje Ritsma ook, dus die gaat binnekort ook op de openbare weg rijden ipv circuit!

DomeiN: Gefeliciteerd
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 26 mei 2009 @ 19:59:59 #128
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_69429454
@ DoimeN & FG & Rintje: Gefeliciteerd!
Nothing has changed. Everything has changed.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 mei 2009 @ 22:11:52 #129
159915 -Menn0-
MNO
pi_69435015
12 Juni AVB maar vandaag gingen de achtjes echt zwaar kut! Gelukkig gaat de rest allemaal super! Maar ik baal van die achtjes
,,/
pi_69446519
Straks 3 uurtjes les, volgende week woensdag ook en dan donderdag AVB !

Bij mij gaan vooral de langzaam rijdende oefeningen lastig, stapvoets rijden en langzame slalom. achtje heb ik nog niet gedaan, maar halve bocht gaat wel lekker, en eigenlijk zijn het er daar gewoon 2 van
Fingerspitzgefühl
pi_69453247
Kleine update van mijn kant:
Gisteren AVB examen gehad....
Was er een uur tevroeg (kan niet wachten tot ik niet meer met de bus hoef ), aangemeld en kon meteen rijden.
7 oefeningen gedaan, alle 7 in 1 keer helemaal goed
Nu nog het volgende examen op dezelfde manier afleggen en ik kan (eindelijk) de weg op
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:47:54 #132
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_69453334
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 13:44 schreef KleinVosje het volgende:

7 oefeningen gedaan, alle 7 in 1 keer helemaal goed
Netjes!
Nothing has changed. Everything has changed.
  woensdag 27 mei 2009 @ 13:50:56 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69453434
* Isdatzo toekomstig motorrijders groet: .

Succes enzo .
Huilen dan.
pi_69504333
Vandaag mezelf getrakteerd op wat motorkadootjes .

Jas:

Handige jas met 2 uitritsbare delen, zo kan je van de jas een:
- zomerjas maken (alles eruit)
- regenjas, er zit een membraan ingeritst die al het water buiten houdt.
- winterjas, waterdichte membraan + wintervoering erin ritsen.

Ook zitten er veel reflectoren aan en heb je de mogelijkheid om er een Vision vest aan vast te maken (voorbereidingen zitten er al op) .

Hij ziet er zo een beetje suf uit, maar staat echt heel stoer.

En handschoenen, met Gore-tex, zijn niet volledig van leer, bovenkant is van textiel:

Fingerspitzgefühl
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:21:09 #135
255486 ukker
Jezweetzelf
pi_69505047
Ik ga aanstaande dinsdag beginnen met een 2 uur durende intake. Theorie heb ik al binnen, stelde niet zo veel voor. Ik heb nog wel een vraag:

Als je slaagt voor je voertuigbeheersing en je zakt daarna voor het uiteindelijke examen vervalt dan ook je voertuigbeheersingscertificaat of iets dergelijks?
pi_69505092
Mooie jas! Hij beweegt
Ik kocht zelf mn spullen pas toen ik mn rijbewijs had, maar die jassen van de rijschool stonken! Vooral in de zomer na het lessen moest ik altijd shirt wisselen en eigenlijk ook douchen
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_69505120
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:21 schreef ukker het volgende:
Ik ga aanstaande dinsdag beginnen met een 2 uur durende intake. Theorie heb ik al binnen, stelde niet zo veel voor. Ik heb nog wel een vraag:

Als je slaagt voor je voertuigbeheersing en je zakt daarna voor het uiteindelijke examen vervalt dan ook je voertuigbeheersingscertificaat of iets dergelijks?
Nope, pas na een jaar, net als je theorie
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:31:25 #138
255486 ukker
Jezweetzelf
pi_69505374
Zag vandaag ook een motorjack en laarzen in de lidl-krant en denk eraan om deze eens te bekijken, voor 't geld hoef je het niet te laten (59,99.. & 24,99)
Iemand misschien ervaring met het merk "Cordura"?

Plaatje:

Specs:
* Goede zichtbaarheid in het donker door het 3M Scotchlite®-reflectiemateriaal
* CE-protectoren op de schouders en ellebogen
* Temperatuurregulerend door ventilatieopeningen
* Perfecte pasvorm door de verstelbare taillegordel
* Met verbindingsrits voor alle gangbare motorbroeken
* Verschillende maten
* 25% korting
* Van 79.99, voor

Plaatje:

Specs:
* Per paar
* Stevige lederen laars met scheen- en enkelbescherming
* Water-en winddicht; ademend dankzij Tex-membraan
* Voering en binnenzool van ademend Mesh
* Geprofileerde, slijtvaste TPR-zool
* Bovenmateriaal: o.a. leder
* Verschillende maten
* 37% korting
* Van ¤ 39.99, voor
pi_69505982
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:31 schreef ukker het volgende:
Zag vandaag ook een motorjack en laarzen in de lidl-krant en denk eraan om deze eens te bekijken, voor 't geld hoef je het niet te laten (59,99.. & 24,99)
Iemand misschien ervaring met het merk "Cordura"?

Plaatje:
[ afbeelding ]
Specs:
* Goede zichtbaarheid in het donker door het 3M Scotchlite®-reflectiemateriaal
* CE-protectoren op de schouders en ellebogen
* Temperatuurregulerend door ventilatieopeningen
* Perfecte pasvorm door de verstelbare taillegordel
* Met verbindingsrits voor alle gangbare motorbroeken
* Verschillende maten
* 25% korting
* Van 79.99, voor

Plaatje:
[ afbeelding ]
Specs:
* Per paar
* Stevige lederen laars met scheen- en enkelbescherming
* Water-en winddicht; ademend dankzij Tex-membraan
* Voering en binnenzool van ademend Mesh
* Geprofileerde, slijtvaste TPR-zool
* Bovenmateriaal: o.a. leder
* Verschillende maten
* 37% korting
* Van ¤ 39.99, voor
Dit had ik van het weekend ook gezien in de folder.

Ik ben toch bang dat dit zeker qua pasvorm niet te vergelijken zal zijn met een merk uit de motorwinkel. Ik heb daar van alles aangetrokken, van super duurt tot goedkoop. En dan gewoon kijken wat het lekkerst zit. En dan zie/voel je zeker wel verschil in pasvorm en gebruikte materialen bij jassen van 400+, maar dat is mij te gek. Ik begin pas net, dus heb voor de middenweg gekozen.

Handschoenen zijn in verhouding wel duur, maar ook wel belangrijk dat ze goed zitten, daar betaal ik dan graag wat meer voor .
Fingerspitzgefühl
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:53:57 #140
255486 ukker
Jezweetzelf
pi_69506217
Thanks voor het advies, ga morgen wel even naar de motorzaak in de buurt en wat passen, dan ff naar de lidl dinsdag kan ik wat vergelijken en dan kan ik nog altijd zien wat ik doe. Wil opzich ook wel een beetje een middenweg en 400 euro vind ik ook iets te ver gaan..
pi_69506349
Ik heb deze jas. Goed dingetje, maar na enkele maanden heb je over losse draadjes van het stiksel.
pi_69506447
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:53 schreef ukker het volgende:
Thanks voor het advies, ga morgen wel even naar de motorzaak in de buurt en wat passen, dan ff naar de lidl dinsdag kan ik wat vergelijken en dan kan ik nog altijd zien wat ik doe. Wil opzich ook wel een beetje een middenweg en 400 euro vind ik ook iets te ver gaan..
Doen ! Gewoon passen, en zeker daarna die van de Lidl even uitproberen, misschien zit die wel veel beter. Je weet maar nooit. Ik ben zelf bij Motoport geweest (in Leek welliswaar), en daar hebben ze echt heel veel motorkleding, van verschillende merken in verschillende prijsklassen. Kijk eens op motoport.nl, misschien is er ook eentje bij jou in de buurt, vind het personeel erg deskundig en vriendelijk .
Fingerspitzgefühl
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:03:20 #143
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_69506658
Ik heb vorige model schoenen gekocht en daar hele winter mee gereden (daarna viel de binnenkant uit elkaar bij de naden) Nooit koud gehad en zaten prima. Voor de prijs zijn ze super dus. Alleen dit model schijnt anders te zijn, maar denk dat merendeel van buiten zal zijn.
Jas zou ik niet lang in de regen/kou mee rijden, ga je dat doen neem dan een echte. Kost je paar tientjes meer maar heeft betere kwaliteit en bescherming (jas had ik zelf niet gekocht alleen even bekeken)
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:14:03 #144
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69507041
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 20:59 schreef ForumGek het volgende:
Vandaag mezelf getrakteerd op wat motorkadootjes .

Jas:

[ afbeelding ]

Handige jas met 2 uitritsbare delen, zo kan je van de jas een:
- zomerjas maken (alles eruit)
- regenjas, er zit een membraan ingeritst die al het water buiten houdt.
- winterjas, waterdichte membraan + wintervoering erin ritsen.

Ook zitten er veel reflectoren aan en heb je de mogelijkheid om er een Vision vest aan vast te maken (voorbereidingen zitten er al op) .

[ afbeelding ]

Hij ziet er zo een beetje suf uit, maar staat echt heel stoer.

En handschoenen, met Gore-tex, zijn niet volledig van leer, bovenkant is van textiel:

[ afbeelding ]

Die jas heb ik ook voor als 't regent / winter etc. Wel andere kleur, maar prima jas .
Huilen dan.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:21:03 #145
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_69507277
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die jas heb ik ook voor als 't regent / winter etc. Wel andere kleur, maar prima jas .
Nooit gebruikt dus
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:24:16 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_69507387
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:21 schreef fs180 het volgende:

[..]

Nooit gebruikt dus
Jawel jawel jawel, ik heb wel eens gereden als 't <12 graden was .

En ook 2 keer in de regen .

En nog een keer in de regen alleen toen gokte ik erop dat 't droog zou blijven en kon ik tot grote hilariteit op m'n bestemming een nat leren pak uittrekken . Afgelopen zaterdag was dat .
Huilen dan.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:29:06 #147
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_69507571
Onder de 12 graden, winterbikkel die bent en ook nog eens in de regen, heb je soms een bmw ?!
pi_69507603
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:58 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Doen ! Gewoon passen, en zeker daarna die van de Lidl even uitproberen, misschien zit die wel veel beter. Je weet maar nooit. Ik ben zelf bij Motoport geweest (in Leek welliswaar), en daar hebben ze echt heel veel motorkleding, van verschillende merken in verschillende prijsklassen. Kijk eens op motoport.nl, misschien is er ook eentje bij jou in de buurt, vind het personeel erg deskundig en vriendelijk .
Motoport is idd een prima winkel, hier in de buurt van Den Haag zit er een in Wateringen. Ik heb alleen een helm laten bestellen en die hebben ze na... ik gok nu anderhalve maand nog steeds niet, en niks laten horen. Dat vind ik dan weer geen service maargoed ik werd ook geholpen door een puistenkop met 0 verstand geloof ik.

Keren daarvoor waren wel geslaagd
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_69630502
Motoport is een hel. Veel te duur, bestellen duurt te lang, slecht contact, duur onderhoud, dure motoren, medewerkers die maar wat doen.
pi_69630876
Heb ook even laarzen, helm en handschoenen gescoord bij de lidl . Voor het lessen in september en alles wat daarna kapot gaat vervangen voor me eigen smaak ..
Wie niet dom is moet slim zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')