abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2009 @ 12:20:41 #26
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68455272
tvp
pi_68455293
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:13 schreef tuxepux het volgende:
Maar, dus, even samenvattend:
  • Het is in Mexico begonnen
  • Alleen in Mexico zijn mensen overleden aan de ziekte
  • Mensen buiten Mexico die ziek zijn, hebben het allemaal in Mexico opgelopen
  • Mensen buiten Mexico die ziek zijn, genezen vanzelf weer

Waarom de paniek?
  • Omdat de levens van veel mensen blijkbaar niet interessant genoeg zijn. Deze typetjes grijpen elk nieuwsfeitje aan om te schreeuwen dat WO 3 is begonnen of het einde van de mensheid eraan zit te komen.
    pi_68455363
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:18 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Er zijn al een aantal gevallen bekend van mensen die de ziekte hebben opgelopen en niet in Mexico zijn geweest, maar waarvan een vriend of vriendin dat wel is geweest.
    Dat is denk ik het meest zorgwekkende nieuws.....
    Ik zie ook niet in waarom dat niet zou gebeuren.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_68455389
    Zelfs de beurzen dalen als gevolg van de zwijnengriep.
    quote:
    "We had finally begun to see a bottom for the global economy and that has been ruined by pigs," said analyst Tsuyoshi Segawa of Shinko Securities.
    pi_68455463
    tvp.

Nu is er inderdaad nog weinig reden tot paniek. Pas als niet-Mexicanen, ondanks goede behandeling, ook echt gaan overlijden aan het virus wordt het echt serieus denk ik.
    "A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
    "Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
      Redactie Frontpage dinsdag 28 april 2009 @ 12:26:31 #31
    145738 superworm
    is erbij
    pi_68455494
    tvp
    Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_68455502
    quote:
    Ook de aandelen Dela
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:28:59 #33
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_68455588
    Wat een hysterie... de media maakt van een mug weer een olifant en de bevolking laat zich zonder zelf na te denken meeslepen

Ohwww noes laten we snel mondkapjes kopen voor het te laat is
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:29:41 #34
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_68455616
    Het blijft toch wel scary, ben benieuwd tegen hoogseizoen vakantie tijd, hoever zal het gevorderd zijn of is het dan al helemaal onder controle, blijf alles dus volgen.
    ze wachten echt wel zolang mogelijk met alles platleggen want dat kost teveel geld..
    en waar draait het dan weer om.. juist geld
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_68455644
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ook de aandelen Dela
    Roche en GSK varen er wel bij in ieder geval.
    quote:
    Flu drug hopes boost UK stocks

The stock prices of drug multinationals that make anti-viral treatments, including Britain’s GlaxoSmithkline, soar.
    The risk of a flu pandemic gave a boost to the London stock market which chased upwards the share prices of drug multinationals, including Britain’s GlaxoSmithkline (GSK), even as it pounded the stock of travel companies and airlines, including British Airways.

The stock prices of companies that make anti-viral treatments soared. Gaining 5.7 per cent was GSK, the firm which makes Relenza, an anti-viral drug shown to be effective in treating the strain of influenza involved in the Mexican outbreak.

The prospect of flu profits also boosted shares in foreign drug giants, including Roche, the Swiss firm which makes Tamiflu, another anti-viral effective against the Mexican strain; Roche stock rose by 3.5 per cent.

Sales of Relenza earned GSK £262 million in revenue in 2007 when governments were stockpiling the drug in response to the Avian flu scare. A year later revenues fell to just £57 million.

The two companies were today assessing the mechanism to increase production of Tamiflu and Relenza.

Roche said it had a “rapid response stockpile” of 3 million courses of its oral antiviral while GS said it had already supplied Mexico with 100,000 packs of Relenza and 170,000 additional doses of the firm’s seasonal influenza vaccine.

According to Roche, the NHS has sufficient stockpiles of antiviral drugs to dose half of the British population — the stocks comprise 22.2 million treatment courses of Tamiflu, which is taken as a pill and 10.6 million courses of Relenza, the GSK drug which is administered with an inhaler.

Roche said that it would deploy its emergency stockpile of Tamiflu immediately if requested by the World Health Organisation. The manufacturing process for the drug takes eight months and the company is looking at ways of stepping up production in anticipation of more requests from national health authorities.

“Our manufacturing capacity is 400 million treatment courses a year,” said a Roche spokeswoman.

GSK said it was ready to discuss the manufacture of a vaccine that would help prevent spread of the Mexican influenza and it awaited instruction from the WHO about a suitable candidate strain.

The boost to shares in drug companies gave the FTSE-100 index a lift yesterday but was not enough to keep US markets positive. The Dow Jones Industrial was down 57.90 point or 0.72 per cent at 8,018.39 in New York.

The travel industry suffered a battering with shares in BA falling by 7.8 per cent while Carnival, the cruise operator fell 6.8 per cent. Concern that the swine flu virus might have a similar impact on travel as the SARS virus in 2003 and the Avian influenza scare of two years ago, hurt travel companies with links to North America and the Caribbean.

BA has four flights a week to Mexico City and said it had no plans at present to reduce the service. A spokeswoman said the company would follow Foreign Office guidance which at present was not advising travellers to avoid the country.

During the SARS outbreak in the second quarter of 2003, BA cut its service to Hong Kong and the crisis caused the airline’s Asia-Pacific traffic to fall by 27 per cent. BA then suffered a loss in the second quarter of that year of £45 million, a period which also coincided with the invasion of Iraq.
    pi_68455654
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:29 schreef MissHobje het volgende:
    Het blijft toch wel scary, ben benieuwd tegen hoogseizoen vakantie tijd, hoever zal het gevorderd zijn of is het dan al helemaal onder controle, blijf alles dus volgen.
    Er staat mij iets van bij dat virussen alleen in de natte seizoenen optimaal renderen. In de zomer, dus droog, vieren ook zij vakantie
    pi_68455669
    Ook al gevallen in China??? Zie Sky News
    pi_68455682
    ik heb net in de stad toch al 4 mensen met mondkapjes gezien, en het waren niet eens japanners, die willen wel vaker met mondkapjes lopen
    pi_68455703
    Aangezien dit virus een incubatietijd van 10 dagen heeft zou het straks zomaar kunnen dat over ruim een week honderden mensen zich melden bij ziekenhuizen..... maar misschien ook niet ^^
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:32:29 #41
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_68455712
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:31 schreef buachaille het volgende:
    Ook al gevallen in China??? Zie Sky News
    Wat erg......
    pi_68455729
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:31 schreef whataboutit het volgende:
    ik heb net in de stad toch al 4 mensen met mondkapjes gezien, en het waren niet eens japanners, die willen wel vaker met mondkapjes lopen
    Vraag me af wat er zou gebeuren als even een varken uit ging laten in een willekeurige drukke stad.
    pi_68455730
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:26 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Ook de aandelen Dela
    Waarschijnlijk wel want bij een echte pandemie zullen de lijken in massagraven gedumpt worden.
    pi_68455752
    Ik wil ook tamiflu
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
    pi_68455754
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:32 schreef Revolution-NL het volgende:
    Wat erg......
    Je zou wat meer empathie mogen hebben voor alle varkens in China, en dat zijn d'r nogal wat.
    pi_68455755
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:32 schreef horned_reaper het volgende:
    Aangezien dit virus een incubatietijd van 10 dagen heeft zou het straks zomaar kunnen dat over ruim een week honderden mensen zich melden bij ziekenhuizen..... maar misschien ook niet ^^
    De een zegt 2 dagen, de ander zegt een week, jij zegt 10 dagen, godallemachtig, wat is het nou?
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_68455762
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel want bij een echte pandemie zullen de lijken in massagraven gedumpt worden.
    Nee.
    pi_68455774
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:33 schreef Burakius het volgende:
    Ik wil ook tamiflu
    Het duurt nog een paar maanden voordat halal tamiflu verkrijgbaar is
      dinsdag 28 april 2009 @ 12:34:43 #49
    16266 MissHobje
    Dat zou ik ook zeggen!
    pi_68455777
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Er staat mij iets van bij dat virussen alleen in de natte seizoenen optimaal renderen. In de zomer, dus droog, vieren ook zij vakantie
    Maar niet elk land heeft een vrij droog klimaat toch? en als het erg genoeg is.. dan krijg je zoiets niet door een zomer onder controle lijkt me.
    maargoed zover is het gelukkig nog lang niet, afwachten vrees ik.
    [b]Hobbelicious is back!
    [/b]
    pi_68455791
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 12:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

De een zegt 2 dagen, de ander zegt een week, jij zegt 10 dagen, godallemachtig, wat is het nou?
    Gisteren is duidelijk op het nieuws gezegd dat de incubatie tijd 7 tot 10 dagen is.
    2 dagen in ieder geval niet.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')