Er zijn qua safaris verschillende mogelijkheden en de optie die ik noemde is wel een van de duurdere (hoewel er natuurlijk wel wat af te pingelen valt!

). Ik vond dat het waard, maar toegegeven: het is ook niet iets dat ik lang of vaak zou doen. De 2-daagse trip die wij met Green Footprint hebben gemaakt zag ik echt als een
once-in-a-lifetime ding, dus dan ook eten in het park, slapen in een tent in een kamp, nightsafari en samen (dus niet met een groep) gamedriven... alles erop en eraan. Er zijn zeker ook goedkopere opties en je zult zelf moeten kijken wat je ervoor over hebt. Wel is het zo dat een safari, welke dan ook, duur is.
Zoals iedere bestemming kun je (Zuid-Oost) Afrika zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Het is wel zonder meer een duurdere bestemming dan zuid-oost Azië, simpelweg omdat er vaak minder opties zijn qua bijvoorbeeld accomodatie en omdat veel dingen die er wel zijn cateren voor mensen die niet op een klein budget reizen.
Dingen doen (zoals safaris dus) is prijzig, maar vergeet niet dat Afrika zoveel meer is dan safaris. Mozambique is bijvoorbeeld echt een land waar je niet heen moet om de mooie highlights, maar waar je echt moet genieten van de sfeer onderweg: de mensen, de markten, de chaos...
Dat gezegd hebbende: bij een trip als deze, als je er toch bent, is het wel bijna zonde om helemaal geen safari te doen. Als je daar het budget niet voor hebt (of niet het budget om het op de manier te doen als jij het zou willen), dan kun je ook kijken of je het op een ander moment wel kunt doen.
Trouwens, ik focus me nu steeds op ZA, Moz en Tanzania, maar vergeet ook Malawi niet (hoewel jullie tijd beperkt is)! Ik ben er zelf niet geweest, maar wel zeer goede verhalen over gehoord.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.