Uhm, ik zit gewoon in de CET tijdzone.quote:
Als het de bedoeling is dat het maar 1x1 pixel, dan doet ie het hier ook...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:27 schreef ManAtWork het volgende:
Vreemd,... bij mij wel.
Daar ging ik ook vanuitquote:
Met de link krijg ik ook een plaatje van 1x1 pixel.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:31 schreef ManAtWork het volgende:
Is niet de bedoeling.
Nah ja, helaas,... kan hem ook niet uploaden.
Link maar even toegevoegd.
Ik heb eigenlijk geen idee wanneer de zon opkomt. In ieder geval voordat ik opsta. Ook als de zon opkomt nadat ik opsta weet ik niet precies wanneer die dat doet (ik vind tijd irrationeelquote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:35 schreef Light het volgende:
[..]
Daar ging ik ook vanuitMaar je zit wat veel noordelijker, dus zonsopkomst is ook eerder dan in NL. En als je dat als begin van de ochtend rekent, is het ook eerder ochtend
Met de eerste hit in Google op de naam van de jpg kom je op die URL uit. De Google cache image doet het wel, maar de link naar de site zelf weer niet (naja, een 1x1 pixel jpg).quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:37 schreef ManAtWork het volgende:
Dan moet je een goede internetverbinding gebruiken.![]()
Bij mij staat er toch echt een JPG.
Nou, vertel maar dan, want ik krijg gewoon een witte pagina en verder snap ik er dus niks vanquote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:49 schreef Light het volgende:
Ah, gevonden, waarschijnlijk willen ze geen hotlinks en krijg je dan een 1x1 pixel plaatje.
Ik heb zo'n weerstation dat mij vrij nauwkeurig aangeeft hoe laat de zon hier opkomt en ondergaat. Vandaag was zonsopkomst om 5:52 en zonsondergang om 21:02.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 22:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen idee wanneer de zon opkomt. In ieder geval voordat ik opsta. Ook als de zon opkomt nadat ik opsta weet ik niet precies wanneer die dat doet (ik vind tijd irrationeel).
art. 6:119 BW.quote:1. De schadevergoeding, verschuldigd wegens vertraging in de voldoening van een geldsom, bestaat in de wettelijke rente van die som over de tijd dat de schuldenaar met de voldoening daarvan in verzuim is geweest.
2. Telkens na afloop van een jaar wordt het bedrag waarover de wettelijke rente wordt berekend, vermeerderd met de over dat jaar verschuldigde rente.
3. Een bedongen rente die hoger is dan die welke krachtens de vorige leden verschuldigd zou zijn, loopt in plaats daarvan door nadat de schuldenaar in verzuim is gekomen.
Ja. (daarnaast uiteraard nog de oorspronkelijke som)quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dag slowchatters. Ik kwam vandaag het volgende artikel tegen, dat ik niet begrijp:
[..]
art. 6:119 BW.
Lid 1: de schadevergoeding die je kunt eisen van een schuldenaar welke na de uiterste betaaldatum niet heeft betaald, bestaat uit de wettelijke rente?
Klopt.quote:Lid 3: De bedongen rente die hoger is dan de wettelijke rente loopt in plaats van de wettelijke rente door nadat de schuldenaar in verzuim is gekomen?
Niet beide uiteraard.quote:De bedongen rente die hoger is dan de wettelijke rente, bijvoorbeeld wanneer in algemene voorwaarden een hogere boeterente staat? Dan zou die verschuldigd zijn en niet (slechts) de wettelijke rente? En wat als in de AV een lagere rente staat en zowel die boeterente als de wettelijke rente geëist worden?
Iemand die me dit artikel duidelijk kan maken?
Boeterente is toch (in de volksmond, volgens mij is er geen officiele definitie van) een vergoeding voor een misgelopen hoger rentepercentage (bij oversluiten van hypotheken bv)?quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dag slowchatters. Ik kwam vandaag het volgende artikel tegen, dat ik niet begrijp:
[..]
art. 6:119 BW.
Lid 1: de schadevergoeding die je kunt eisen van een schuldenaar welke na de uiterste betaaldatum niet heeft betaald, bestaat uit de wettelijke rente?
Lid 2: duidelijk en voor mij niet van belang.
Lid 3: De bedongen rente die hoger is dan de wettelijke rente loopt in plaats van de wettelijke rente door nadat de schuldenaar in verzuim is gekomen?
De bedongen rente die hoger is dan de wettelijke rente, bijvoorbeeld wanneer in algemene voorwaarden een hogere boeterente staat? Dan zou die verschuldigd zijn en niet (slechts) de wettelijke rente? En wat als in de AV een lagere rente staat en zowel die boeterente als de wettelijke rente geëist worden?
Iemand die me dit artikel duidelijk kan maken?
Het betreft vertragingsrente, boeterente was een slechte woordkeuze van mij.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Boeterente is toch (in de volksmond, volgens mij is er geen officiele definitie van) een vergoeding voor een misgelopen hoger rentepercentage (bij oversluiten van hypotheken bv)?
Ok, in dat geval inderdaad niet allebei, getuige de woorden "in plaats daarvan" in het derde lid.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het betreft vertragingsrente, boeterente was een slechte woordkeuze van mij.
Jawel hoor, heeft niet met mij persoonlijk te maken, noch met iemand die ik ken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:25 schreef Fogel het volgende:
Je hebt je credit card rekening niet voldaan?
Dus wanneer in AV een lagere rente is vermeld, kan die niet bovenop de wettelijke rente gevorderd worden? Kan dan wel gekozen worden de wettelijke rente te vorderen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja. (daarnaast uiteraard nog de oorspronkelijke som)
[..]
Klopt.
[..]
Niet beide uiteraard.
Die had ik eigenlijk zelf ook best kunnen zien.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ok, in dat geval inderdaad niet allebei, getuige de woorden "in plaats daarvan" in het derde lid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |