abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68427177
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef 0100 het volgende:
Wat ik niet snap is dat er 'slechts' 1200 mensen in Mexico zijn getroffen door dit virus, waarvan dus ook aardig wat toeristen. Is dit toeval of wordt het gewoon verzwegen. Ik vind het namelijk raar dat het zich zo snel aan het verspreiden is over de wereld, terwijl er relatief weinig mensen zijn getroffen in een miljoenenstad zoals Mexico-city.
Idiote mediahype
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68427215
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:44 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Nog positiever bekeken. Deze epidemie/pandemie zorgt wel dat de schrik er goed in zit . Waardoor er meer politieke aandacht en geld vrijkomt voor de bestrijding van van pandemieën en ziekten zoals de vogelgriep. Die er wel keihard in gaat hakken. En waar tot voor kort weinig geld voor vrij werd gemaakt.
Heel belangrijk punt in mijn ogen. Dit H1N1soort virussen komen zelden tot nooit voor in de natuur. waarschijnlijk uit een of ander laboratorium "ontsnapt" er valt natuurlijk wel het een en ander aan een pandemie te verdienen.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_68427251
Volgens de RTL-nieuws site schijnt antivirusmiddel TamifluŽ te werken.
pi_68427291
Conspiracy
  maandag 27 april 2009 @ 16:28:00 #230
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68427403
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:21 schreef belendel het volgende:

[..]

Jij weet echt niet wat je zegt he Dat zou betekenen dat er grote kans is dat er iemand in je naaste omgeving doodgaat... cool
dat je er nog op in gaat. Zulke sneu neuzen moet je negeren
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 27 april 2009 @ 16:28:09 #231
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68427408
quote:
Op maandag 27 april 2009 13:57 schreef LXIV het volgende:
Maar nu eerlijk: wie zou het stiekem wel leuk/spannend/een keer wat anders vinden wanneer het echt uit de klauw zou lopen en er pakweg 2 miljard doden vielen?
Het zal ongetwijfeld spannend worden als er daadwerkelijk een pandemie uitbreekt met zoveel doden maar leuk..... nee niet echt
Overigens denk ik niet dat het een pandemie gaat worden.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68427445
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:21 schreef belendel het volgende:

[..]

Jij weet echt niet wat je zegt he Dat zou betekenen dat er grote kans is dat er iemand in je naaste omgeving doodgaat... cool
wil niet lullig doen, maar die kans is er ook zonder deze hype-griep.
  maandag 27 april 2009 @ 16:29:59 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68427463
Vraag en antwoord varkensgriep
Medici vrezen een wereldwijde uitbraak van varkensgriep nu er in verschillende landen meldingen zijn van mogelijk nieuwe gevallen van de ziekte. In Mexico zijn al tientallen mensen omgekomen door de nieuwe variant van het varkensgriepvirus. Hoe erg is het? Valt er wat aan te doen? Zijn er geneesmiddelen?

Hoe serieus is de dreiging?

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) spreekt van een "internationale volksgezondheidsnoodtoestand". De VN-organisatie stelt dat de uitbraak het grootste gezondheidsrisico is op een pandemie sinds de uitbraak van vogelgriep in 2003. Toen kwamen 257 mensen om bij 421 besmettingen in 15 landen.
Wat is het verschil met normale griep?

Varkensgriep heeft dezelfde symptomen als normale griep: koorts, spierpijn, keelpijn en hoesten. Diarree en overgeven, die ook bij normale griep kunnen voorkomen, zijn bij varkensgriep heviger.

Jaarlijks sterven tussen de 250.000 en 500.000 mensen aan normale griep. Dit zijn over het algemeen mensen met een zwakkere gezondheid, met name ouderen. Bij varkensgriep zijn de meeste slachtoffers jonger, tussen de 25 en 45 jaar.
Griep kost jaarlijks tienduizenden levens, waarom schrikken virologen dan van tientallen doden in Mexico?

Omdat het virus dat varkensgriep veroorzaakt een nieuwe variant is. De immuunsystemen van mensen hebben nog geen afweer tegen dit specifieke virus en het ontwikkelen van een vaccin kost maanden tijd.

Verder zijn er in verschillende landen mensen opgedoken met het virus en daarmee ligt een wereldwijde epidemie op de loer. En wereldwijde uitbraken van nieuwe griepvarianten kunnen erg gevaarlijk zijn. In 1968 kwamen een miljoen mensen om het leven door de Hong Kong-griepvariant. De beruchtste griepuitbraak is die van 1919, toen stierven tussen de 40 en 110 miljoen mensen aan de Spaanse griep.
Er is geen vaccin, is er een ander geneesmiddel?

Voor virusinfecties bestaan algemene geneesmiddelen, bijvoorbeeld Tamiflu. Volgens de Mexicaanse autoriteiten is de varkensgriep goed te bestrijden met die antivirale middelen.

Volgens viroloog Ab Osterhaus hoeven we in Nederland nog geen Tamiflu in te slaan, omdat het virus dat de varkensgriep veroorzaakt hier nog niet is opgedoken.
Hoe raak je besmet het virus?

Het virus kan worden doorgegeven via hoesten, niezen en handen. De griep is naar alle waarschijnlijkheid ontstaan in varkens, maar het eten van varkensvlees levert geen enkel besmettingsgevaar op, meldt de WHO.

rtlnieuws.nl

Ja nee, dan ben je lekker op tijd als het er al is
  maandag 27 april 2009 @ 16:30:24 #234
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_68427478
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:22 schreef 1517 het volgende:

[..]

Heel belangrijk punt in mijn ogen. Dit H1N1soort virussen komen zelden tot nooit voor in de natuur. waarschijnlijk uit een of ander laboratorium "ontsnapt" er valt natuurlijk wel het een en ander aan een pandemie te verdienen.
Hoe kom je aan deze rare conclusie?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_68427527
Lambiekje zal wel hevig onanerend nieuwssites afstruinen nu.
  Moderator maandag 27 april 2009 @ 16:31:54 #236
42184 crew  DaMart
pi_68427529
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:20 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

dat lijkt me evident. Er is op dit moment maar één bron. En dat is vast een slager, markt of taco-tent in Mexico City.
Mens-mens besmetting komt wel voor, maar lijkt vrij lastig te zijn.
Dat idee had ik dus ook al. Als de incubatietijd 48 uur is, zou je toch in Amerika nu ook al wat meer zieke mensen moeten hebben, lijkt me. Artsen, familie en kennissen van zieken die zijn besmet en zo.
  maandag 27 april 2009 @ 16:33:13 #237
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68427569
quote:
Spoedberaad EU over varkensgriep

Experts uit alle EU-lidstaten vergaderen in Brussel over maatregelen tegen de varkensgriep. Vanmorgen werd bekend dat in Spanje een eerste besmetting is ontdekt.

De Europese Commissie waarschuwt dat er geen reden is voor paniek. Wel raadt Eurocommissaris Vassiliou (Gezondheid) reizigers af om naar gebieden te gaan waar de varkensgriep heerst. "Persoonlijk zou ik proberen reizen naar deze gebieden te vermijden", zei Vassiliou. Daarmee wordt volgens haar het risico op verspreiding van het virus beperkt.

Vassiliou brieft maandag de ministers van Buitenlandse Zaken, die voor regulier overleg bijeen zijn in Luxemburg. De Europese minister van gezondheidszaken komen donderdag naar Brussel om te praten over de varkensgriep.

Coördinatie
De Commissie coördineert het overleg tussen experts uit de 27 EU-landen, de Wereldgezondheidsorganisatie en het Europees Centrum voor ziektepreventie en –bestrijding. De EU-experts proberen een beeld te krijgen hoe gevaarlijk het virus is en welke maatregelen ertegen genomen kunnen worden.

In Spanje heeft de regering desinfecterende matten neergelegd op de luchthavens. Vooralsnog is er geen sprake dat die maatregel in heel Europa wordt ingevoerd.

Ook komt er geen verbod op de invoer van varkenvlees, omdat het virus niet via varkensvlees wordt overgedragen. Het afgelopen jaar heeft bovendien geen enkel Europees land varkensvlees uit Mexico geīmporteerd.
nos.nl
  maandag 27 april 2009 @ 16:36:27 #238
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_68427713
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:29 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

wil niet lullig doen, maar die kans is er ook zonder deze hype-griep.
precies

Overigens is het toch de mens zelf met zijn internet en media die er een hype van maken.
WHO gaat echt geen spoedoverleg houden voor een leuke hype. Ergens zit dus een factor wat het een enge ziekte kan maken.
Misschien was/ is die factor wel de onbekendheid.

Als de incubatietijd onduidelijk is, niet duidelijk is dat hoe snel een besmetting plaatsvindt maar het wel een kruising is van gevaarlijke virussen voor dieren lijkt het me vrij logisch dat ze alarm slaan.

Hier wordt een beetje gedaan alsof men alles weet en toch alarm slaat.

Want wat als blijkt dat de ziekte overdraagbaar is zonder ziekteverschijnselen en een lange incubatietijd heeft. Dan worden er op dit moment een heleboel mensen besmet. Dit virus lijkt vooral jongvolwassenen te pakken inplaats van de standaard ouderen. Met terugwerkende kracht met alle informatie oordelen op gebeurtenissen in het verleden blijft te makkelijk gebeuren hier.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  maandag 27 april 2009 @ 16:45:52 #239
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68428103
Mexico: 103 dead - 20 confirmed to have died from swine flu, 18 confirmed ill with swine flu

ik neem aan da ze de overige doden ook nog testen waaraan ze overleden zijn?
  maandag 27 april 2009 @ 16:46:22 #240
248693 hanglul
hangt rond
pi_68428119
lambiekje laat eens van je horen vrind !

OT, iemand nog informatie over landen waar het (mogelijk) is opgedoken?
  maandag 27 april 2009 @ 16:48:36 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68428201
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:46 schreef hanglul het volgende:
lambiekje laat eens van je horen vrind !

OT, iemand nog informatie over landen waar het (mogelijk) is opgedoken?
Nee. Ja, behalve alles wat al bekend is. Geen nieuwe gevallen voor zover ik weet
  maandag 27 april 2009 @ 16:50:03 #242
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68428250
italie is een verdenking. Geen bevestiging.
pi_68428431
Kut varkens, daarom eten we ze niet
pi_68428533
Mogelijk geval in Hong Kong http://tinyurl.com/dfbk5b

The number of confirmed cases of swine flu in the U.S. has doubled to at least 40, a WHO spokesman tells AP.

3 mogeljke gevallen in Bielefeld, Duitsland http://www.presseecho.de/politik/NA3731394700.htm
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 27 april 2009 @ 17:02:08 #245
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68428647
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:55 schreef xminator het volgende:
Kut varkens, daarom eten we ze niet
Maar kip is wel goed zeker....
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  maandag 27 april 2009 @ 17:04:00 #246
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_68428715
In Duitsland kunnen ze ook gek gaan worden...

Zwei Verdachtsfälle auf Schweinegrippe in Bielefeld
Jij ook?
  maandag 27 april 2009 @ 17:05:16 #247
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68428762
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:02 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Maar kip is wel goed zeker....
H1N1, het meest veelzijdige stukje virus...
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  maandag 27 april 2009 @ 17:06:18 #248
248693 hanglul
hangt rond
pi_68428793
als de googlemeneren hun kaartje nou eens even updaten..
  maandag 27 april 2009 @ 17:07:29 #249
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68428825
achja mensen/biologen/microbiologen die bezig zijn voor oplossingen moeten voor eeuwig het zwijgen opgelegd.
Too much info will kill you. De smerige elite deinst nergens voor terug.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 27 april 2009 @ 17:10:50 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_68428931

het was idd wachten op...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')