Staat morgen vast wel op uitzendinggemist.nlquote:Op zondag 26 april 2009 20:17 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Wilt iemand de moeite nemen om hier een samenvatting/updates te posten? Dan kan ik vanuit Oostenrijk ook meegenieten
Of gewoon even terugkijken op: http://www.uitzendinggemist.nl/quote:Op zondag 26 april 2009 20:17 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Wilt iemand de moeite nemen om hier een samenvatting/updates te posten? Dan kan ik vanuit Oostenrijk ook meegenieten
quote:Op zondag 26 april 2009 20:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Of gewoon even terugkijken op: http://www.uitzendinggemist.nl/![]()
![]()
60 seconden te laat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Morgen heb ik hier een grote belastingcontrole.. Dus dan kan ik morgenavond oud nieuws gaan terugkijkenquote:Op zondag 26 april 2009 20:21 schreef richbitch het volgende:
[..]
Staat morgen vast wel op uitzendinggemist.nl
Je bedoelt dat ze morgen alles in beslag komen nemen omdat je niet je belasting hebt betaaldquote:Op zondag 26 april 2009 20:26 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Morgen heb ik hier een grote belastingcontrole.. Dus dan kan ik morgenavond oud nieuws gaan terugkijken![]()
Nou ja, zou leuk zijn en anders jammer
quote:Op zondag 26 april 2009 20:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ze morgen alles in beslag komen nemen omdat je niet je belasting hebt betaald![]()
![]()
![]()
Dan wordt het idd moeilijk terugkijken![]()
In de bajes hebben ze ook internet moet je maar denken![]()
![]()
![]()
Geen idee. Maar ik hoop dat hij zich een slecht mens voelt, een leugenachtige geldwolf. Dat is hij namelijk gewoon, ondanks z'n linkse praatjes.quote:Op zondag 26 april 2009 22:00 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Als je commissaris bent in een bedrijf dan heb je dat gedachtegoed sowieso al achtergelaten tochVoelt hij zich aangevallen of denkt hij in zijn recht te staan?
Natuurlijk maakt de overheid winst anders kunnen ze toch net zo goed nationaliseren.quote:Op zondag 26 april 2009 22:24 schreef FixYou het volgende:
Ik moet bekennen dat ik niet echt iets nieuws heb gehoord. Banken zijn 'too big to fail' en 'moeten' wel gered worden. Maar zo bekaaid komen de belastingbetalers er echt niet van af. De overheid maakt uiteindelijk zelfs winst op de lening die ze aan de ING heeft verstrekt (sorry, kan de bron even niet vinden).
Er is geen lening aan ING verstrekt (dat is een zeer hardnekkige fabel). Als Zembla daar over spreekt (ik heb de uitzending zelf niet gezien) zijn ze erg slecht geïnformeerd en vraag ik mij af wat de kwaliteit van hun financiele inzicht is. Er zijn door ING effecten gevormd met als onderliggende waarde het 'core Tier-1 kapitaal', op deze effecten berust geen stemrecht, de overheid heeft deze effecten gekocht voor 10 miljard Euro en deze effecten hebben een nominale waarde van 10 euro. Op deze effecten wordt een dividend van 0,85 Euro per aandeel uitgekeerd of een percentage van het door ING uitgekeerde dividend aan de normale aandeelhouders, van rente is dus geen sprake, er wordt dividend uitgekeerd. ING kan van de effecten af door ze voor 150 % van de nominale waarde terug te kopen van de Nederlandse overheid.quote:Op zondag 26 april 2009 22:24 schreef FixYou het volgende:
De overheid maakt uiteindelijk zelfs winst op de lening die ze aan de ING heeft verstrekt (sorry, kan de bron even niet vinden).
Een mooi verhaal maar je kunt het prima samenvatten voor de gewone kijker als een lening. Het is een soort hybride kapitaal dat net zo goed kenmerken heeft van een lening als van equity. Dat de coupon in dit geval dividend genoemd wordt is meer een boekhoudkundig artifact.quote:Op maandag 27 april 2009 00:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er is geen lening aan ING verstrekt (dat is een zeer hardnekkige fabel). [verhaal]
Dat vind ik niet, een lening is geen eigen vermogen maar vreemd vermogen. Veel kijkers met enige boekhoudkundige kennis (al was het maar van de middelbare school) zullen zich het afgevraagd hebben hoe een lening de verhouding vreemd vermogen/eigen vermogen (leverage dus) omlaag heeft kunnen brengen. Dat je iets begrijpelijk uit probeert te leggen is prima, maar dan moet je natuurlijk wel de aard van de materie handhaven, anders leg je het namelijk verkeerd uit.quote:Op maandag 27 april 2009 01:28 schreef eleusis het volgende:
Een mooi verhaal maar je kunt het prima samenvatten voor de gewone kijker als een lening. Het is een soort hybride kapitaal dat net zo goed kenmerken heeft van een lening als van equity. Dat de coupon in dit geval dividend genoemd wordt is meer een boekhoudkundig artifact.
Je weet natuurlijk niet zeker of de overheiud winst erop maakt, want ook zij nemen een groot risico. ING kan nog makkelijk omvallen, zo bleek ook uit de documentaire (die ik overigens een hoog 'inkop gehalte'vond hebben, heb hem net deels bekeken), als bijvoorbeeld men massaal de tegoeden van ING direct weghaalt.quote:Op zondag 26 april 2009 22:31 schreef richbitch het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt de overheid winst anders kunnen ze toch net zo goed nationaliseren.
Er moet iets van 8% worden betaald.. maar straks als ING weer groot is zal de overheid daar NIET van profiteren.
Hij deed wat nukkig ja.quote:Op zondag 26 april 2009 21:50 schreef Lemmeb het volgende:
Kijk, gelijk Wim Kok de linkse graaikameraad in beeld!
Die man had ooit de potentie om de geschiedenis in te gaan als één van Neerlands beste premiers. Nu gaat hij de geschiedenis in als één van Neerlands grootste vertegenwoordigers van het welbekende "links lullen, rechts vullen".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |