abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 april 2009 @ 15:07:16 #1
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68392395
Ik zou graag een bad willen

Nu woon ik in een huurhuis en ben ik niet van plan om hier nog >5 jaar te wonen. Kortom het moet zo goedkoop en makkelijk mogelijk. Vanuit de woningbouw is onze badkamer pas over 10 jaar toe aan vervanging.

Ik weet dat je voor weinig geld best leuke tegels kan kopen etcetera maar we hebben ook niet zo'n zin in dat gedoe

De vraag is dus. Kan een simpel hoekbad op de bestaande tegels geplaatst worden?

Dus gewoon bad erin, waterpas zetten, leidingen aansluiten, kitten en klaar is kees? Of is het niet zo makkelijk als ik hoop
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
  PR/Manusje van alles zondag 26 april 2009 @ 15:12:09 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_68392539
Ja hoor dat is best makkelijk. Je hoeft niet gelijk alle tegels en weet ik wat te veranderen.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 26 april 2009 @ 15:24:44 #3
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68392965

Joehoe!! Thanks voor de reactie!

Ga ik dan eindelijk mijn gewilde bad krijgen?!

Nog even mn man lief aankijken....
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_68397330
De voorkant van het bad moet natuurlijk wel afgewerkt worden. Het meest eenvoudige is een bad te kopen waar een afwerking aan de voorkant bij zit. Dit zijn wel de wat duurdere baden.

En er moet natuurlijk een afvoer zijn.

Werkwijze: (uitgaande van "douchen op de vloer" en voldoende ruimte:

Douchedeuren / scherm / gordijn verwijderen
Alles goed schoonschrobben en vetvrij maken. (belangrijk voor de hechting van de kit)
Bad neerzetten en waterpas stellen. (5mm uit de muur houden). De hoogte aftekenen aan de onderkant. De afvoer op maat maken. (nog niet verlijmen)
Hardhouten lat op de muur schroeven, waar het bad op kan rusten.
Bad terugzetten, de rand goed in de (MS polymeer) kit laten zakken.
Afvoer aansluiten. Lijm deze niet in het doucheputje, maar stop hem erin met siliconenkit (dan kan je hem in de toekomst er schadevrij uithalen). Bad halfvol laten lopen en kit laten uitharden. (duurt een dag of meer)
Bad leeg laten lopen en onder het bad controleren op lekken. Niet zeker? Dan nog een keer controleren.
Voorwand van het bad plaatsen.
Alles met siliconenkit afwerken.

Al met al een werkje van 3-4 dagen, als je het nooit eerder gedaan hebt.

Het is te hopen dat je met de kraan uitkomt. Als de leidingen OP de muur liggen is e.e.a. nog wel te verleggen, maar als de leidingen ingefreesd zijn en je moet de kraan op een andere plek hebben, dan is dat nog wel een klus waarbij tegels gaan sneuvelen...

Succes!
pi_68397663
Bad op pootjes kan ook? Is zelfs mee te nemen en zijn nu ook en erg mooie luxe varianten te krijgen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 27 april 2009 @ 09:53:03 #6
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68414869
Bad op pootjes word het sowieso niet.

Skiff bedankt voor de zeer uitgebreide beschrijving!! Het gaat om een hoekbad waarbij dus inderdaad een voorkant meegeleverd word.
pi_68428078
Let wel op het gewicht van zo'n bad (vol), en het maximale gewicht wat de vloer kan dragen.. zeker als het een houten vloer is moet je goed uitkijken, voor je het weet lig je samen met je bad op de bagane grond.
  maandag 27 april 2009 @ 16:54:58 #8
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68428416
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef _Jeffrey_ het volgende:
Let wel op het gewicht van zo'n bad (vol), en het maximale gewicht wat de vloer kan dragen.. zeker als het een houten vloer is moet je goed uitkijken, voor je het weet lig je samen met je bad op de bagane grond.
Goh daar heb ik helemaal niet aan gedacht!

Maar hoe kom ik erachter wat voor gewicht mijn vloer kan dragen
pi_68428573
Vraag 1 is dan natuurlijk of het een houten of een betonnen vloer betreft.
  maandag 27 april 2009 @ 17:26:22 #10
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68429421
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:00 schreef lezzer het volgende:
Vraag 1 is dan natuurlijk of het een houten of een betonnen vloer betreft.
beton hoor ik net...
pi_68430044
Grote kans dat het gewoon kan, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen. Je moet er eigelijk een constructeur bij halen...
De maximale belasting hangt af van de betonkwaliteit, wapeningkwaliteit, de dikte van de betonlaag en de wanden waar het gewicht uiteindelijk op komt te staan...

[edit]
Als ik dit mag geloven dan moet het zeker geen probleem zijn om om een bad te plaatsen.

[ Bericht 24% gewijzigd door _Jeffrey_ op 27-04-2009 17:59:33 ]
pi_68431252
Nou, da's volgens mij goed nieuws
pi_68433713
Beton moet altijd lukken. Is altijd geconstrueerd voor een veilige belasting van 175 kg / m2 (grofweg). en kan nog meer hebben als het moet.
  maandag 27 april 2009 @ 22:00:00 #14
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_68439641
NB: laat zwart op wit zetten dat de verhuurder je bad accepteert en je het mag laten zitten als je weggaat... Wij hadden een bad in ons appartement geplaats. Schooiers zeiden vantevoren dat ze het prima vonden en dat het kon blijven zitten.
Toen we weggingen liepen ze opeens te bitchen en ben ik een halve dag aan het kloten geweest om die zooi weer af te breken (gasbetonblokken als versteviging eronder gezet, vastgemetseld ad vloer, vastgekit ad wand etc....
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 28 april 2009 @ 00:13:35 #15
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68445021
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:00 schreef matthijst het volgende:
NB: laat zwart op wit zetten dat de verhuurder je bad accepteert en je het mag laten zitten als je weggaat... Wij hadden een bad in ons appartement geplaats. Schooiers zeiden vantevoren dat ze het prima vonden en dat het kon blijven zitten.
Toen we weggingen liepen ze opeens te bitchen en ben ik een halve dag aan het kloten geweest om die zooi weer af te breken (gasbetonblokken als versteviging eronder gezet, vastgemetseld ad vloer, vastgekit ad wand etc....
Zo zijn ze hier ook wel ja... Maar je mag hier als nieuwe huurder beslissen of zoiets mag blijven en ik verwacht dat niemand nee zegt tegen een bad.. En anders neem ik m lekker mee
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:22:40 #16
28167 matthijst
pi_68451201
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:13 schreef samsuus het volgende:

[..]

Zo zijn ze hier ook wel ja... Maar je mag hier als nieuwe huurder beslissen of zoiets mag blijven en ik verwacht dat niemand nee zegt tegen een bad.. En anders neem ik m lekker mee
Probleem is dat er soms geen nieuwe huurder is. En dan nemen ze het zekere voor het onzekere en moet het eruit
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:39:17 #17
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68451692
Heb ffies gekeken in t boekje "zelf klussen" van de woningbouw en een bad mag blijven zitten!

Dus geen probleem
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:54:57 #18
28167 matthijst
pi_68452178
OK, succes dan

Met Skiff's aanwijzigingen moet het lukken
Vwb. de kraan: als je nu een douche hebt kun je natuurlijk gewoon die slang in bad gooien om 'm te vullen... Maakt ook nog eens minder herrie dan water dat van 60cm in het bad dondert
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:01:12 #19
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_68452381
Leidingen zitten idd ingefreest..

Maar t is zo'n bad/ douche ding dus met kraan en sproeier. dus ik laat t water dan lekker kletteren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')