Ik heb er mijn 5.1 set op aangesloten, maar het schijnt dat Intel 82801GB ICH7 helemaal geen geluidskaart is?quote:Op zondag 26 april 2009 14:00 schreef RTB het volgende:
Is het niet gewoon een onboard soundcard? Dan zou je de drivers moeten kunnen vinden op de site van de makers van je mobo.
Ik heb de PC gekocht voor de onderdelen, en is dus niet nieuw.quote:Op zondag 26 april 2009 23:55 schreef Cothen het volgende:
1. check in everest welk moederbord je hebt.
2. ga naar de website van de fabrikant van het moederbord en download de driver.
3. ga je afvragen waarom je de meegeleverde CD's niet hebt bewaard of waarom je zo eigenwijs bent geweest om de meegeleverde recovery niet te gebruiken.
De 82801GB is idd geen geluidskaart, maar een de south bridge van de chipset op je moederbord. In deze chip is de geluidskaart (meestal afkomstig van realtek (zoals de ALC662 en ALC882) meegebakken). Daarom zal je het nummer ook niet terugvinden als geluidskaart.
Hoe onbekend is onbekend. Meestal geeft Everest dan wel een lange regel met tekens weer, waaruit soms wel een type is af te leiden.quote:
Dat heeft geen nut, aangezien in de OP al staat dat het om een "High Definition Audio Controller"-gaat en die zijn per definitie niet AC'97-compatible.quote:
Je hebt gelijk, AC'97 is superseded door Intel High Definition Audio. Blijft de andere optie over.quote:Op maandag 27 april 2009 00:07 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat heeft geen nut, aangezien in de OP al staat dat het om een "High Definition Audio Controller"-gaat en die zijn per definitie niet AC'97-compatible.
Ik zal het morgen proberen.quote:Op maandag 27 april 2009 00:12 schreef Shiringa het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, AC'97 is superseded door Intel High Definition Audio. Blijft de andere optie over.
Werkt helaas niet.quote:Op maandag 27 april 2009 00:16 schreef Olep het volgende:
[..]
Ik zal het morgen proberen.![]()
Alvast bedankt iig!
Field Valuequote:Op maandag 27 april 2009 00:01 schreef Cothen het volgende:
[..]
Hoe onbekend is onbekend. Meestal geeft Everest dan wel een lange regel met tekens weer, waaruit soms wel een type is af te leiden.
Ik zal er morgen naar kijken, laten we hopen dat het werkt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:07 schreef LuieDonder het volgende:
Dit ga je echt niet oplossen zonder dat je het type en merk van het moederbord weet. Het makkelijkst is gewoon even de kast openschroeven, op 1 van de hoeken staat vaak de typeaanduiding. Daarna naar de site van de fabrikant van het bord (die meestal bovenaan staat als je de typeaanduiding in google intypt).
Intel HDA is een verzamelnaam voor een implementatie die fabrikanten vrijheid geeft om bepaalde chips zelf te kiezen, dus iedere implementatie heeft z'n eigen drivers nodig.
Soundmax, geīnstalleerd en werkt ook niet.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:43 schreef Olep het volgende:
[..]
Ik zal er morgen naar kijken, laten we hopen dat het werkt.
Al gedaan, heeft niet geholpen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:19 schreef DJSmiley het volgende:
Updates al gedaan? (in het bijzonder KB88111 )
http://downloadmirror.intel.com/11036/eng/kb888111.exe
Ik zal nu even kijken.quote:Op donderdag 30 april 2009 23:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
nieuwste everest weet het ook niet te melden welke fabrikant / type mobo je hebt?
Het is een barebone.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:44 schreef geelkuikentje het volgende:
Je moederbord bestaat helemaal niet bij asus.com
Done.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:53 schreef geelkuikentje het volgende:
Zoek even op P1-P5945G en gebruik Windows XP als OS. Dan vind je 3 verschillende opties bij 'Audio'. Probeer de nieuwste versie eens
Ik zal even kijken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:12 schreef geelkuikentje het volgende:
Misschien even googlen op "SoundMAX ADI1988" anders?
Hmm, nu heb ik geluid, maar alleen wanneer Soundmax uit staat.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:28 schreef geelkuikentje het volgende:
Kan helaas niks voor je vinden alleen obscure sites met vage programma's die je moet downloaden zoals driverguide.exe Ja doei die download ik dus niet. Anders zou ik even contact opnemen met asus voor de originele cd. Waarschijnlijk heb je die niet meer
Ik zal morgen even kijken, alvast bedankt!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:45 schreef DJSmiley het volgende:
Welke pundit is het? Bij Asus kun je dan gewoon je model selecteren volgens mij
Maar ook ik zet in op een Soundmax AD1888 based chipsetding.
http://support.asus.com/download/download_item_dna.aspx?product=8&model=Pundit%20P2-AE2&SLanguage=en-us&os=17
Daar kan ik gewoon een 3-tal bestanden downloaden met de drivers. Probeer die eens?
Het is trouwens geen P2.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:45 schreef DJSmiley het volgende:
Welke pundit is het? Bij Asus kun je dan gewoon je model selecteren volgens mij
Maar ook ik zet in op een Soundmax AD1888 based chipsetding.
http://support.asus.com/download/download_item_dna.aspx?product=8&model=Pundit%20P2-AE2&SLanguage=en-us&os=17
Daar kan ik gewoon een 3-tal bestanden downloaden met de drivers. Probeer die eens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |