abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:25:49 #176
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_73498963
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:10 schreef fs180 het volgende:
Mijn etmaal ligt zeker over de 24 uur ja, maar dat stukje over zonlicht betwijfel ik. Mijn slaapkamer is vrijwel compleet afgesloten van zonlicht, als ik overdag alles dicht zou doen zou ik een zaklamp nodig hebben Maar desondanks kan ik pas opstaan wanneer ik denk dat het tijd is, wanneer mijn eigen klok zegt dat het tijd is, en niet de wekker.
Ik heb een keer bij iemand geslapen die ook een gordijn heeft die geen licht doorlaat. En inderdaad, ik werd wakker op het moment dat mijn biologische klok dacht dat het tijd was. Heel laat dus, het was alweer bijna avond
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_73507947
ACT-F bedankt voor je uitgebreide, duidelijke uitleg!
pi_73508057
Mijn man, die altijd vroeg opmoet (6.15, voor mij is dat echt midden in de nacht) heeft zo'n lichtwekker en dat is echt een verbetering. Vroeger schrok ik me bijna een hartverzakking als zijn wekker af ging, nu merk ik amper dat hij weg gaat.
Zelf ben ik zeer gefixeerd op zonlicht, ik kan echt onmogeljk opstaan als het donker is, dan ben ik de hele dag kapot.

Verder hoor je mensen van mijn leeftijd (ben 43) altijd zeggen dat ze niet meer uit kunnen slapen, maar ik heb er echt geen moeite om in het weekend heerlijk tot 12 uur of langer in mijn nest te blijven.
pi_73508350
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef bloodymary het volgende:
Mijn man, die altijd vroeg opmoet (6.15, voor mij is dat echt midden in de nacht) heeft zo'n lichtwekker en dat is echt een verbetering. Vroeger schrok ik me bijna een hartverzakking als zijn wekker af ging, nu merk ik amper dat hij weg gaat.
Zelf ben ik zeer gefixeerd op zonlicht, ik kan echt onmogeljk opstaan als het donker is, dan ben ik de hele dag kapot.

Verder hoor je mensen van mijn leeftijd (ben 43) altijd zeggen dat ze niet meer uit kunnen slapen, maar ik heb er echt geen moeite om in het weekend heerlijk tot 12 uur of langer in mijn nest te blijven.
heel herkenbaar
ik doe de rolluiken niet meer dicht, anders kan ik er niet uit kome
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:49:50 #180
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73508643
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef bloodymary het volgende:

De wake-up light is voor mij echt s'ochtends echt een verrademing in de winter. Ik wordt veel rustiger wakker, kom beter me bed uit en begin met meer zin een dag

Ok het is toch steeds kut om vroeg op te staan (zeker in de winter ) maar het is echt een hele verbetering met de wake-up light.

De gordijnen op mijn slaapkamer zijn trouwens altijd open, maakt niet uit of het licht of donker is, ik slaap altijd
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:53:11 #181
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73508699
Het is trouwens wel leuk om op ons werk te zien dat er onderhand meer avond mensen zijn als ochtend mensen zijn.

Ochtend mensen worden nu scheef aangekeken als ze om 8 uur beginnen en om 4 uur al naar huis gaan .

Als ze vervolgens aan andere collega's vragen of ze voor werkzaamheden ook vroeg willen beginnen is de bereidheid erg klein
pi_73508738
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is trouwens wel leuk om op ons werk te zien dat er onderhand meer avond mensen zijn als ochtend mensen zijn.

Ochtend mensen worden nu scheef aangekeken als ze om 8 uur beginnen en om 4 uur al naar huis gaan .

Als ze vervolgens aan andere collega's vragen of ze voor werkzaamheden ook vroeg willen beginnen is de bereidheid erg klein
vertel dan gelijk ff waar je werkt en wat je doet etc
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 01:03:47 #183
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_73508884
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:55 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

vertel dan gelijk ff waar je werkt en wat je doet etc

Netwerkbeheer bij een IT club
pi_73509386
Volgens mij is dat ook echt typerend voor IT-ers. Ik ken ook iemand die in een IT-bedrijf werkt en de meeste mensen werken daar op de gekste tijden.

Zelf kom ik eigenlijk maar weinig avondmensen tegen. Ik heb trouwens ook het idee dat de symptomen bij het ouder worden erger worden. Maar dat kan ook zijn omdat ik nu ik zelfstandig ondernemer ben de ruimte heb om er aan toe te geven.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:58:49 #185
24533 ACT-F
pi_73527816
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 01:47 schreef bloodymary het volgende:
Volgens mij is dat ook echt typerend voor IT-ers. Ik ken ook iemand die in een IT-bedrijf werkt en de meeste mensen werken daar op de gekste tijden.
Ik ben toevallig ook IT-er, en toevallig hebben we op de afdeling hoofdzakelijk avondmensen, maar ik heb bij clubs gewerkt waar het helemaal niet zo was. Ik heb gelukkig de mogelijkheid om wat flexibeler om te gaan met mijn werktijden. Meestal begin ik ergens tussen 9:00 en 10:00, wat ik nog steeds te vroeg vind.
quote:
Zelf kom ik eigenlijk maar weinig avondmensen tegen. Ik heb trouwens ook het idee dat de symptomen bij het ouder worden erger worden. Maar dat kan ook zijn omdat ik nu ik zelfstandig ondernemer ben de ruimte heb om er aan toe te geven.
Ik merk het omgekeerde. Vroeger had ik veel meer moeite met vroeg opstaan. Niet dat het nu van harte gaat, maar minder erg dan vroeger.
pi_73537963
Avondmensen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  † In Memoriam † zaterdag 10 oktober 2009 @ 01:01:08 #187
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_73539133
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:10 schreef waht het volgende:
Goed nieuws, ben zelf een avondmens in hart en nieren (en inmiddels ongetwijfeld ook uit aangeleerd gedrag). Voor mij begint de productieve dag pas om 12:00 en eindigt deze ergens tussen 24:00 en 03:00.
Idem hier. Gelukkig ben ik ook in de gelukkige situatie dat ik mijn leven zo kán leven.
pi_73539449
Zo, ik houd maar eens op met werken nu. Wel relaxed hoor, gewoon met mijn laptopje voor de t.v. Mooie manier van geld verdienen! Nu nog een uurtje lezen in bed.
pi_73539529
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:59 schreef ondeugend het volgende:
Ik schijn als kind al de verschijnselen te hebben gehad.
Nooit willen slapen en nog even willen blijven liggen plus moeilijk opstarten
Dito was 15 en ging pas rond 1 uur slapen, moest en kon ook niet anders, nu nog!
Schijnt erfelijk oid? Geen idee hoe dat zit allemaal...wel irritant
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 02:24:33 #190
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73540259
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:34 schreef Aether het volgende:

[..]

[..]

Als teenagers 2 uur achterlopen op adult time verklaart dat wel wat opvoedkundige meningsverschillen!
Here we are now, entertain us.
pi_73540816
Helemaal tevreden met deze levensstijl als avond, zelfs nachtmens. Het enige wat ik er jammer aan vind is dat mensen dicht om je heen (in mijn geval dan) wel ochtendmensen zijn, wat wel eens kan storen als je iets samen wil plannen. Al geldt dit in de meeste gevallen eigenlijk alleen voor doordeweeks.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_73540841
Mensen die nu.nl in hun favorieten/bladwijzers hebben staan zijn inferieur.

[ Bericht 13% gewijzigd door Super_Fucker op 10-10-2009 05:13:13 ]
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
pi_73540852
dp

[ Bericht 98% gewijzigd door Super_Fucker op 10-10-2009 05:13:27 ]
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:31:11 #194
24533 ACT-F
pi_73553412
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Schijnt erfelijk oid? Geen idee hoe dat zit allemaal...wel irritant
Ja, is erfelijk. Er is een verschil in DNA tussen de ochtend- en avondmens.
pi_73554503
Ik kan nooit zo goed opschieten met ochtendmensen. Ik begrijp ze niet. Van die mensen die standaard om half 6 wakker worden en ook om half 9 's avonds al totaal inkakken. Van die suffe mensen die altijd als eerste het feestje verlaten. Van die kutcollega's die je zo superwakker pienter en opgewekt tegemoet babbelen als jij met je duffe slaapkop aan komt kakken, om 5 minuten over negen. En dat ze dan ook nog per se moeten zeggen dat ze "niet begrijpen waarom het zo moeilijk is om op tijd te komen! Want ik was hier al om kwart over 6! Ik heb er al bijna 3 uur opzitten!" MOORDNEIGINGEN zou je ervan krijgen.

Ik heb een tijd van half 4 tot 11 uur 's avonds gewerkt en dat beviel me perfect eigenlijk. Eindelijk kans om fatsoenlijk te ontbijten, want als ik 9 uur al moet beginnen heb ik daar echt geen tijd voor. En als je klaar bent om 11 uur kon je meteen het cafe in waar het gezellig druk is en zat je tenminste niet tussen allemaal kantoorpikkies in pak, zoals bij die vreselijke vrimibo's. Lekker doorgaan tot een uur of 5-6 en toch nog je 8 uur slaap kunnen pakken, zelfs op werkdagen! Ideaal.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:10:00 #196
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73556669
Inderdaad, in de middag beginnen is echt heerlijk
Herken ook wel de reacties van collega's, steeds de vraag of ik te lang in het cafe heb gezeten oid, nee ik moest hier om 8uur zijn! Laat mij maar lekker de eerste 8 uur met rust ..
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:39:16 #197
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_73560894
Avondmensen

Ik heb dit blok gelukkig weinig colleges, en op donderdag hoef ik ook pas om 13.00u te beginnen, dat zijn nog eens tijden! Rustig tegen een uur of 12 mijn nest uitrollen, kunnen douchen én ontbijten...dat lukt op dinsdag echt niet, dan heb ik les om 8.45u Wat een kuttijd zeg! En dan inderdaad die afschuwelijk vrolijke huisgenoten 's ochtends, als ik met mijn verrotte kop de keuken in kom gestrompeld om nog snel even wat te eten te pakken voor op de fiets...opgetyft! 's Ochtends heb ik gewoon geen zin om te praten, al zeker niet als ik haast heb! "Goh, wat heb jij een ochtendhumeur zeg..." Ja, vind je het gek!

Ik had vorig jaar ook een huisgenoot die 's ochtends altijd fluitend en zingen door het huis liep, die kon ik toen echt wel schieten...kon overdag goed met hem overweg hoor, maar 's ochtends mocht er van mij wel een zweep overheen

Dat er inderdaad maar eens een keer rekening gehouden wordt met de heerschende avondmens!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:53:49 #198
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_73561200
ik ben 100% een avondmench , trouwens ochtenmensen, drop dead
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:18:55 #199
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73561882
De avondmens is maar wat blij dat er nu 'bewijs' is dat 's ochtends niet op kunnen staan niet zo makkelijk meer op luiheid valt te leggen.
Maarja, 't is maar wat je bewijs noemt.
Ik blijf erbij: het is geen kwestie van het verbloemende stempel 'ik ben een avondmens dus ik kan er niks an doen', nee, het is een kwestie van de gewoonte van laat op bed gaan doorbreken, met een beetje discipline.

[ Bericht 3% gewijzigd door gebrokenglas op 11-10-2009 08:06:20 ]
Lack of common cents
pi_73563496
Hier ook een avond/nachtmens. Gemiddeld slaap ik van 3 tot 11. Voor 2 uur 's nachts gaan slapen lukt me niet. Ook opstaan wanneer het (nog) donker is dat is geen optie. Het meest actief ben ik tussen 10 uur 's avonds en 2 uur 's nachts.

Dat het erfelijk is geloof ik wel, veel nachtmensen in mijn familie.

Het is me helaas nog niet gelukt een baan te vinden die bij mijn ritme aansluit. Bij functioneringsgesprekken is het belangrijkste punt ook vooral het 'op tijd komen 's ochtends'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')