Ik heb een keer bij iemand geslapen die ook een gordijn heeft die geen licht doorlaat. En inderdaad, ik werd wakker op het moment dat mijn biologische klok dacht dat het tijd was. Heel laat dus, het was alweer bijna avondquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:10 schreef fs180 het volgende:
Mijn etmaal ligt zeker over de 24 uur ja, maar dat stukje over zonlicht betwijfel ik. Mijn slaapkamer is vrijwel compleet afgesloten van zonlicht, als ik overdag alles dicht zou doen zou ik een zaklamp nodig hebbenMaar desondanks kan ik pas opstaan wanneer ik denk dat het tijd is, wanneer mijn eigen klok zegt dat het tijd is, en niet de wekker.
heel herkenbaarquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef bloodymary het volgende:
Mijn man, die altijd vroeg opmoet (6.15, voor mij is dat echt midden in de nacht) heeft zo'n lichtwekker en dat is echt een verbetering. Vroeger schrok ik me bijna een hartverzakking als zijn wekker af ging, nu merk ik amper dat hij weg gaat.
Zelf ben ik zeer gefixeerd op zonlicht, ik kan echt onmogeljk opstaan als het donker is, dan ben ik de hele dag kapot.
Verder hoor je mensen van mijn leeftijd (ben 43) altijd zeggen dat ze niet meer uit kunnen slapen, maar ik heb er echt geen moeite om in het weekend heerlijk tot 12 uur of langer in mijn nest te blijven.
De wake-up light is voor mij echt s'ochtends echt een verrademing in de winter. Ik wordt veel rustiger wakker, kom beter me bed uit en begin met meer zin een dagquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef bloodymary het volgende:
Mijn man, die altijd vroeg opmoet (6.15, voor mij is dat echt midden in de nacht) heeft zo'n lichtwekker en dat is echt een verbetering. Vroeger schrok ik me bijna een hartverzakking als zijn wekker af ging, nu merk ik amper dat hij weg gaat.
Zelf ben ik zeer gefixeerd op zonlicht, ik kan echt onmogeljk opstaan als het donker is, dan ben ik de hele dag kapot.
Verder hoor je mensen van mijn leeftijd (ben 43) altijd zeggen dat ze niet meer uit kunnen slapen, maar ik heb er echt geen moeite om in het weekend heerlijk tot 12 uur of langer in mijn nest te blijven.
vertel dan gelijk ff waar je werkt en wat je doet etcquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is trouwens wel leuk om op ons werk te zien dat er onderhand meer avond mensen zijn als ochtend mensen zijn.
Ochtend mensen worden nu scheef aangekeken als ze om 8 uur beginnen en om 4 uur al naar huis gaan.
Als ze vervolgens aan andere collega's vragen of ze voor werkzaamheden ook vroeg willen beginnen is de bereidheid erg klein![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:55 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
vertel dan gelijk ff waar je werkt en wat je doet etc
Ik ben toevallig ook IT-er, en toevallig hebben we op de afdeling hoofdzakelijk avondmensen, maar ik heb bij clubs gewerkt waar het helemaal niet zo was. Ik heb gelukkig de mogelijkheid om wat flexibeler om te gaan met mijn werktijden. Meestal begin ik ergens tussen 9:00 en 10:00, wat ik nog steeds te vroeg vind.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:47 schreef bloodymary het volgende:
Volgens mij is dat ook echt typerend voor IT-ers. Ik ken ook iemand die in een IT-bedrijf werkt en de meeste mensen werken daar op de gekste tijden.
Ik merk het omgekeerde. Vroeger had ik veel meer moeite met vroeg opstaan. Niet dat het nu van harte gaat, maar minder erg dan vroeger.quote:Zelf kom ik eigenlijk maar weinig avondmensen tegen. Ik heb trouwens ook het idee dat de symptomen bij het ouder worden erger worden. Maar dat kan ook zijn omdat ik nu ik zelfstandig ondernemer ben de ruimte heb om er aan toe te geven.
Idem hier. Gelukkig ben ik ook in de gelukkige situatie dat ik mijn leven zo kán leven.quote:Op zondag 26 april 2009 01:10 schreef waht het volgende:
Goed nieuws, ben zelf een avondmens in hart en nieren (en inmiddels ongetwijfeld ook uit aangeleerd gedrag). Voor mij begint de productieve dag pas om 12:00 en eindigt deze ergens tussen 24:00 en 03:00.
Dito was 15 en ging pas rond 1 uur slapen, moest en kon ook niet anders, nu nog!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:59 schreef ondeugend het volgende:
Ik schijn als kind al de verschijnselen te hebben gehad.
Nooit willen slapen en nog even willen blijven liggen plus moeilijk opstarten
quote:
Ja, is erfelijk. Er is een verschil in DNA tussen de ochtend- en avondmens.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:24 schreef zhe-devilll het volgende:
Schijnt erfelijk oid? Geen idee hoe dat zit allemaal...wel irritant
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |