abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:53:49 #198
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_73561200
ik ben 100% een avondmench , trouwens ochtenmensen, drop dead
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:18:55 #199
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73561882
De avondmens is maar wat blij dat er nu 'bewijs' is dat 's ochtends niet op kunnen staan niet zo makkelijk meer op luiheid valt te leggen.
Maarja, 't is maar wat je bewijs noemt.
Ik blijf erbij: het is geen kwestie van het verbloemende stempel 'ik ben een avondmens dus ik kan er niks an doen', nee, het is een kwestie van de gewoonte van laat op bed gaan doorbreken, met een beetje discipline.

[ Bericht 3% gewijzigd door gebrokenglas op 11-10-2009 08:06:20 ]
Lack of common cents
pi_73563496
Hier ook een avond/nachtmens. Gemiddeld slaap ik van 3 tot 11. Voor 2 uur 's nachts gaan slapen lukt me niet. Ook opstaan wanneer het (nog) donker is dat is geen optie. Het meest actief ben ik tussen 10 uur 's avonds en 2 uur 's nachts.

Dat het erfelijk is geloof ik wel, veel nachtmensen in mijn familie.

Het is me helaas nog niet gelukt een baan te vinden die bij mijn ritme aansluit. Bij functioneringsgesprekken is het belangrijkste punt ook vooral het 'op tijd komen 's ochtends'.
  zondag 11 oktober 2009 @ 08:07:01 #201
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_73567398
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:09 schreef araphor het volgende:
Hier ook een avond/nachtmens. Gemiddeld slaap ik van 3 tot 11. Voor 2 uur 's nachts gaan slapen lukt me niet. Ook opstaan wanneer het (nog) donker is dat is geen optie. Het meest actief ben ik tussen 10 uur 's avonds en 2 uur 's nachts.

Dat het erfelijk is geloof ik wel, veel nachtmensen in mijn familie.

Het is me helaas nog niet gelukt een baan te vinden die bij mijn ritme aansluit. Bij functioneringsgesprekken is het belangrijkste punt ook vooral het 'op tijd komen 's ochtends'.
Nachtwaker....
Avondwinkel....
Tankstationbediende...
Lack of common cents
pi_73572033
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:18 schreef gebrokenglas het volgende:
De avondmens is maar wat blij dat er nu 'bewijs' is dat 's ochtends niet op kunnen staan niet zo makkelijk meer op luiheid valt te leggen.
Ik blijf erbij: het is geen kwestie van het verbloemende stempel 'ik ben een avondmens dus ik kan er niks an doen', nee, het is een kwestie van de gewoonte van laat op bed gaan doorbreken, met een beetje discipline.
Dat is dus echt onzin. Ik heb ongeveer zes uur slaap nodig. Als ik om 2 uur naar bed ga en ik sta om 9 uur op, ben ik fit. Als ik om 11 uur naar bed ga en om 6 uur op sta, en dus evenveel slaap heb gehad ben ik gebroken en heb daar de hele dag last van. Je weet gewoon niet waar je het over hebt, met je discipline.
pi_73572048
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 08:07 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nachtwaker....
Avondwinkel....
Tankstationbediende...
Avondmensen hebben over het algemeen een te hoog niveau voor dit soort flutbaantjes.
pi_73574086
quote:
Op zondag 26 april 2009 02:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat spreekwoord over de vroege vogel stamt uit de tijd dat het overgrote deel vd bevolking nog in de agrarische sector werkte. Toen moest je er idd vroeg uit want agrarisch werk doe je buiten in het daglicht. De ochtendmaatschappij is een gevolg van ons agrarisch verleden en daarom ook achterhaald.
The early bird might get the worm...
but the late mouse always gets the cheese.
pi_73574960
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Dat is dus echt onzin. Ik heb ongeveer zes uur slaap nodig. Als ik om 2 uur naar bed ga en ik sta om 9 uur op, ben ik fit. Als ik om 11 uur naar bed ga en om 6 uur op sta, en dus evenveel slaap heb gehad ben ik gebroken en heb daar de hele dag last van. Je weet gewoon niet waar je het over hebt, met je discipline.
Precies.

Lijkt mijn vorige werkgever wel. Wilde graag zien dat ik om 08.00 uur binnen kwam lopen (of nog eerder). Koos er zelf voor om 09.00 uur (of later) binnen te wandelen.

Toen ik hem uitleg gaf over het feit dat ik geen stuiver waard ben, kreeg ik alleen maar kortzichtige reacties, zoals:
- eerder naar bed
- niet zoveel de kroeg in duiken

Ach, het stimuleert mij alleen maar om mijn eigen werk te creëren en vooral niet afhankelijk te worden van zulke mensen.
  zondag 11 oktober 2009 @ 15:51:12 #206
19242 yavanna
Results may vary.
pi_73577126
quote:

[..]

En dan moet het je als avondmens nog maar lukken, om 23.00 uur daadwerkelijk te gaan slapen. Mij lukt het in elk geval vrijwel nooit, tenzij ziek ofzo.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:03:50 #207
168739 Red_85
'echt wel'
pi_73588323
Avond mens

23.00u slapen. Nope, nooit gelukt.

Gelukkig dat ik werk heb met flexibele tijden. Maar het vreemde is dat wanneer ik veel s'ochtends moet werken ik wel snel in het ritme kom. Maar savonds ben ik wel een stuk scherper en energieker dan smorgens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 oktober 2009 @ 21:08:33 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_73588612
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:18 schreef gebrokenglas het volgende:
Nope, werkt niet. Vaak genoeg geprobeerd. Ook al ga ik een maand lang 22.30 naar bed en er om 6.00 uit, ik ben verrotter dan dat ik mn iets latere ritme aan houd. Die discipline is bullshit.

Als je het nog niet eens ben, verklaar dan eens waarom ik savonds scherper en energieker ben dan in de ochtend. oa mn reactievermogen is 3 tiende sneller, ik zie scherper en met sporten is er helemaal een groot verschil.
Ik daag je uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 14 oktober 2009 @ 09:46:32 #209
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_73672818
Al heel m'n leven zorg ik ervoor dat ik zooo laat mogelijk moet opstaan. Heden is dat 8.25u, en het half uurtje dat erop volgt is ongeveer het drukste vd hele dag. Het vergt veel oefening en kunde om op 20minuutjes te douchen, aankleden, ontbijten, rommelen in de keuken, kat voeren en de deur achter je toe te trekken... Maar ik plooi niet voor de ochtendmensterrorist
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_73680144
verkeerde topic
pi_73694192
Sinds ik op de meest onmogelijke tijden heb gewerkt lukt het me op elk tijdstip van de dag wel om in slaap te vallen, of het nou twee uur 's middags is, tien uur 's avonds of vier uur 's nachts. Maar dat neemt niet weg dat mijn natuurlijke ritme kennelijk toch dat van een avondmens blijft. In vakantieperiodes verschuift mijn ritme automatisch naar "om drie uur gaan slapen, om tien a elf uur op". Als ik tentamenperiode had in m'n studietijd, begon ik rond drie uur 's middags met leren en ging tot een uur of elf 's avonds door. Dat is mijn ritme. Dat zit er blijkbaar echt in en heeft met discipline inderdaad niks te maken:

In periodes dat de wekker steeds om zes uur gaat kan ik nog zo keurig steeds om tien uur gaan slapen (en dan ook echt meteen in slaap vallen), ik voel me gewoon niet uitgeslapen. Heb het echt geprobeerd, want was het zat om zo ellendig wakker te worden. Maar het blijft 's ochtends een ellende, hoe vroeg ik ook ben gaan slapen. Als ik om tien uur opsta is het veel minder een ellende, hoe laat ik ook ben gaan slapen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:26:08 #212
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73694951
Inderdaad erg vreemd, hoe je na 4 uur slaap wel om 10 uur op kunt staan, maar niet om 6 uur na 9 uur slaap..
pi_73699378
Ik word er ook niet goed van... "Ja je moet ook eens op tijd gaan slapen "
Tyf een end op...
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 14 oktober 2009 @ 23:21:23 #214
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_73699729
quote:

[..]

Avondmensen hebben over het algemeen een te hoog niveau voor dit soort flutbaantjes.
jouw statement klinkt nochtans als het komt van 'n ochtendmens
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_73699869
Als er zo veel mensen zijn die dit hebben blijkbaar, waarom wordt er dan zo moeilijk over gedaan?

Ik ga me ook steeds meer ergeren aan die mensen die er prat op gaan voor dag en dauw op te staan.

Volgens mij is het trouwens wel erfelijk. Ik herinner me dat mijn ouders vroeger ook altijd pas om 1.30 of later gingen slapen en mijn moeder liep altijd in haar ochtendjas als ze ons naar school hielp. Ik heb altijd vermoed dat ze daarna nog stiekem even terug in bed ging. Ze is nu 82 jaar en staat elke dag lekker pas om 10.00 uur op! Voor oude mensen is dat best apart.
pi_73702904
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:12 schreef LastRequest het volgende:
Ik word er ook niet goed van... "Ja je moet ook eens op tijd gaan slapen "
Tyf een end op...
Ben je niet de enige

Ik slaap altijd tussen 3 en 11, en ben dan veel beter uitgerust dan dat ik slaap tussen 11 en 7.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_74783275
Dit nieuws komt voor mij veel te laat.

Als puber werden Guantanamo Bay martelpraktijken op mij toegepast, omdat ik niet vroeg mijn bed kon uitkomen, omdat ik niet eerder dan 1 uur s'nachts in slaap viel.
Copyright © 2009-2011 Super_Fucker
pi_74784242
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 23:25 schreef bloodymary het volgende:
Als er zo veel mensen zijn die dit hebben blijkbaar, waarom wordt er dan zo moeilijk over gedaan?
Omdat ochtendmensen altijd van die haantje-de-voorste-typetjes zijn met enorme geldingsdrang, en avondmensen over het algemeen wat meer relaxed zijn.
pi_98577414
Ik weet niet of hier nu al een ander topic van is, maar hier werd gisteren nog naartoe gelinkt dus tja. Hoe weet je nou of je een ochtend- of een avondmens bent? Ik bedoel maar, scholieren bijvoorbeeld moeten er vrijwel altijd om 7 uur 's ochtends uit om naar school te gaan. Dat terwijl zij bijvoorbeeld ook in het weekend het liefst laat naar bed gaan en pas om 10-11 uur 's ochtends er pas weer uitgaan.
pi_98585391
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef WSquater het volgende:
Hoe weet je nou of je een ochtend- of een avondmens bent?
Als ik laat ga slapen (5 uur 's nachts tot 1 uur 's middags) dan heb ik maar korte tijd nodig voordat ik productief kan werken. Ga ik op "normale" tijden slapen, dan heb ik minimaal een hele ochtend nodig om wakker te worden en heb dan aan het einde van de middag weer een dip.

Als ik als ochtendmens leef, val ik ook altijd in slaap op de bank als ik na mn werk thuiskom. Met een avond/nachtritme heb ik daar nooit last van.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98585656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als ik laat ga slapen (5 uur 's nachts tot 1 uur 's middags) dan heb ik maar korte tijd nodig voordat ik productief kan werken. Ga ik op "normale" tijden slapen, dan heb ik minimaal een hele ochtend nodig om wakker te worden en heb dan aan het einde van de middag weer een dip.

Als ik als ochtendmens leef, val ik ook altijd in slaap op de bank als ik na mn werk thuiskom. Met een avond/nachtritme heb ik daar nooit last van.
Misschien heb je pfeifer of zo.
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
pi_98585680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef WSquater het volgende:
Hoe weet je nou of je een ochtend- of een avondmens bent?
Dat voel je toch gewoon? Onafhankelijk van je ritme (want je ritme wordt grotendeels bepaald door dingen waar je zelf geen invloed op hebt, school/studie/werk inderdaad), weet je zelf wel in welk dagdeel je je het prettigst voelt. :)

Van mezelf weet ik dat ik 's ochtends niet zoveel waard ben. M'n studie dwingt me op dit moment regelmatig vroeg op te staan en dat is allemaal prima, maar ik merk gewoon dat ik dan niet op mijn scherpst ben. Praat meestal ook niet zoveel in de ochtend. Ik kom meestal pas los na 1 uur 's nachts en dan praat ik dus ook het meest. :P

Maar goed, je komt daar dus eigenlijk alleen achter als je je ritme varieert. Dan merk je gauw genoeg bij welk ritme je je het prettigst voelt...
pi_98585945
Als je bij dingen waarbij je je tijd zelf kunt indelen (verslagen typen voor studie, aan scriptie werken, leren voor tentamens, thuiswerken) steevast rond 15:00 op gang komt en ergens laat in de avond weer ophoudt.

Als je een korte nacht hebt gehad en toch de volgende avond niet vroeg gaat slapen omdat je in de loop van de avond een opleving krijgt.

Als je 's ochtends in de trein het liefst met niemand een woord wisselt en aan het eind van de middag of 's avonds de coupe beschouwt als een gezellige kroeg.

Daar merk je het aan :).
pi_98590309
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:12 schreef AgentMoloch21 het volgende:

[..]

Misschien heb je pfeifer of zo.
Heb ik me ooit op laten testen en dat heb ik niet. Maar als je Pfeiffer hebt, ben je toch de hele dag door moe?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98592675
Als ochtendmensen inferieur zijn, dan zijn de avondmensen wel heel sneu dat ze niet zelf de dienst uitmaken als ubermenschen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 24 juni 2011 @ 07:22:27 #226
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_98592843
quote:
1s.gif Op zondag 26 april 2009 01:07 schreef Adidah het volgende:
Avondmensen :r .
dit dus
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 24 juni 2011 @ 07:50:03 #227
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98593006
Ik blijf graag 's nachts op en uitslapen is mijn hobby. Maar mensen met een ochtendhumeur. :'). Kom op zeg, krijg een leven. Gewoon keihard uitlachen, in die grauwe rotsmoel van ze.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 07:54:13 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98593038
Mensen die denken dat ze het recht hebben om tot 11 uur 's ochtends strontchagrijnig te zijn. Ja ik ben nu eenmaal een avondmens. :D :'). Je bent sociaal gestoord, dat ben je. Doe es gewoon. :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:15:18 #229
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_98595716
Avondmensen moeten ook niet aan kinderen beginnen.
Als die kleintjes standaard om half zes 's ochtends wakker worden en de keel opzetten omdat ze honger hebben, is er helemaal geen slapen meer bij.
Lack of common cents
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')