Nachtwaker....quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:09 schreef araphor het volgende:
Hier ook een avond/nachtmens. Gemiddeld slaap ik van 3 tot 11. Voor 2 uur 's nachts gaan slapen lukt me niet. Ook opstaan wanneer het (nog) donker is dat is geen optie. Het meest actief ben ik tussen 10 uur 's avonds en 2 uur 's nachts.
Dat het erfelijk is geloof ik wel, veel nachtmensen in mijn familie.
Het is me helaas nog niet gelukt een baan te vinden die bij mijn ritme aansluit. Bij functioneringsgesprekken is het belangrijkste punt ook vooral het 'op tijd komen 's ochtends'.
Dat is dus echt onzin. Ik heb ongeveer zes uur slaap nodig. Als ik om 2 uur naar bed ga en ik sta om 9 uur op, ben ik fit. Als ik om 11 uur naar bed ga en om 6 uur op sta, en dus evenveel slaap heb gehad ben ik gebroken en heb daar de hele dag last van. Je weet gewoon niet waar je het over hebt, met je discipline.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:18 schreef gebrokenglas het volgende:
De avondmens is maar wat blij dat er nu 'bewijs' is dat 's ochtends niet op kunnen staan niet zo makkelijk meer op luiheid valt te leggen.
Maarja, 't is maar wat je bewijs noemt.
Ik blijf erbij: het is geen kwestie van het verbloemende stempel 'ik ben een avondmens dus ik kan er niks an doen', nee, het is een kwestie van de gewoonte van laat op bed gaan doorbreken, met een beetje discipline.![]()
Avondmensen hebben over het algemeen een te hoog niveau voor dit soort flutbaantjes.quote:Op zondag 11 oktober 2009 08:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nachtwaker....
Avondwinkel....
Tankstationbediende...
The early bird might get the worm...quote:Op zondag 26 april 2009 02:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat spreekwoord over de vroege vogel stamt uit de tijd dat het overgrote deel vd bevolking nog in de agrarische sector werkte. Toen moest je er idd vroeg uit want agrarisch werk doe je buiten in het daglicht. De ochtendmaatschappij is een gevolg van ons agrarisch verleden en daarom ook achterhaald.
Precies.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat is dus echt onzin. Ik heb ongeveer zes uur slaap nodig. Als ik om 2 uur naar bed ga en ik sta om 9 uur op, ben ik fit. Als ik om 11 uur naar bed ga en om 6 uur op sta, en dus evenveel slaap heb gehad ben ik gebroken en heb daar de hele dag last van. Je weet gewoon niet waar je het over hebt, met je discipline.
En dan moet het je als avondmens nog maar lukken, om 23.00 uur daadwerkelijk te gaan slapen. Mij lukt het in elk geval vrijwel nooit, tenzij ziek ofzo.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Dat is dus echt onzin. Ik heb ongeveer zes uur slaap nodig. Als ik om 2 uur naar bed ga en ik sta om 9 uur op, ben ik fit. Als ik om 11 uur naar bed ga en om 6 uur op sta, en dus evenveel slaap heb gehad ben ik gebroken en heb daar de hele dag last van. Je weet gewoon niet waar je het over hebt, met je discipline.
Nope, werkt niet. Vaak genoeg geprobeerd. Ook al ga ik een maand lang 22.30 naar bed en er om 6.00 uit, ik ben verrotter dan dat ik mn iets latere ritme aan houd. Die discipline is bullshit.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:18 schreef gebrokenglas het volgende:
De avondmens is maar wat blij dat er nu 'bewijs' is dat 's ochtends niet op kunnen staan niet zo makkelijk meer op luiheid valt te leggen.
Maarja, 't is maar wat je bewijs noemt.
Ik blijf erbij: het is geen kwestie van het verbloemende stempel 'ik ben een avondmens dus ik kan er niks an doen', nee, het is een kwestie van de gewoonte van laat op bed gaan doorbreken, met een beetje discipline.![]()
jouw statement klinkt nochtans als het komt van 'n ochtendmensquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Avondmensen hebben over het algemeen een te hoog niveau voor dit soort flutbaantjes.
Ben je niet de enigequote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:12 schreef LastRequest het volgende:
Ik word er ook niet goed van... "Ja je moet ook eens op tijd gaan slapen"
Tyf een end op...
Omdat ochtendmensen altijd van die haantje-de-voorste-typetjes zijn met enorme geldingsdrang, en avondmensen over het algemeen wat meer relaxed zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:25 schreef bloodymary het volgende:
Als er zo veel mensen zijn die dit hebben blijkbaar, waarom wordt er dan zo moeilijk over gedaan?
Als ik laat ga slapen (5 uur 's nachts tot 1 uur 's middags) dan heb ik maar korte tijd nodig voordat ik productief kan werken. Ga ik op "normale" tijden slapen, dan heb ik minimaal een hele ochtend nodig om wakker te worden en heb dan aan het einde van de middag weer een dip.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef WSquater het volgende:
Hoe weet je nou of je een ochtend- of een avondmens bent?
Misschien heb je pfeifer of zo.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als ik laat ga slapen (5 uur 's nachts tot 1 uur 's middags) dan heb ik maar korte tijd nodig voordat ik productief kan werken. Ga ik op "normale" tijden slapen, dan heb ik minimaal een hele ochtend nodig om wakker te worden en heb dan aan het einde van de middag weer een dip.
Als ik als ochtendmens leef, val ik ook altijd in slaap op de bank als ik na mn werk thuiskom. Met een avond/nachtritme heb ik daar nooit last van.
Dat voel je toch gewoon? Onafhankelijk van je ritme (want je ritme wordt grotendeels bepaald door dingen waar je zelf geen invloed op hebt, school/studie/werk inderdaad), weet je zelf wel in welk dagdeel je je het prettigst voelt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef WSquater het volgende:
Hoe weet je nou of je een ochtend- of een avondmens bent?
Heb ik me ooit op laten testen en dat heb ik niet. Maar als je Pfeiffer hebt, ben je toch de hele dag door moe?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 00:12 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Misschien heb je pfeifer of zo.
dit dusquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |