Klopt helemaal, het Stanford Prison Experiment. In het echt hielden ze na 3 dagen al op omdat het uit de hand liep, in de film liep het nog meer uit de hand omdat ze het niet stil legden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:38 schreef BasOne het volgende:
oh ok, ehm..
Hoe zat het ook weer, er was een groep die 'speelde' gevangen genomen mensen en een groep die speelde 'bewakers' en naarmate het voortduurde begonnen de 'gevangenen' zich onderdaniger te gedragen en de 'bewakers' zich superieur en begonnen hun macht te misbruiken.
Zoeites was het dacht ik, wel met onderdanigheid en machtsmisbruik in gevangenis omstandigheden,
Die Welle is een andere film, gebaseerd op een experiment waarbij een klas een soort groepering oprichtte die verzandde in fascistische denkbeelden.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:39 schreef Susi het volgende:
[..]
Dan heet het Die Welle of zo iets zeker ?
duh hier zitten alle nerds en feitjes freak op fokquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:42 schreef De_Hertog het volgende:
Wel leuk dat al die experimenten zo bekend zijn hier
Jawel, maar sommige feitjes zijn, ook hier, bekender dan anderenquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
duh hier zitten alle nerds en feitjes freak op fok
algemene kennis quiz dus van alles watquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Welnee ze kennen alleen andere feitjes dan jij kent.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:44 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
[..]
Doctor Who had je best kunnen radenquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:46 schreef E-Lise het volgende:
[..]
Welnee ze kennen alleen andere feitjes dan jij kent.
Vraag nou eens iets wat ik weet.![]()
Liff!quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:47 schreef BasOne het volgende:
Douglas Adams kennen we allemaal van The Hitchhikersguide to the Galaxy, maar hij heeft meer boeken geschreven, en woorden verzonnen, zo heeft hij 2 boeken geschreven over 'Dingen waar nog geen woorden voor zijn' en dat heeft een woord.
De boeken zijn
The meaning of ....
En
The Deeper Meaning of ....
Wat is het woord voor 'dingen waar nog geen woorden voor zijn' ?
quote:
Bas lokt me hierheen he.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Doctor Who had je best kunnen radenVerder weet ik niet wat jij zoal weet
BasOne, anders doe je nog zo'n rebus, zo te zien zijn er (weer) genoeg anderen om het daarna over te nemen. En dan geen antwoord meer geven
Heb al zijn boeken. Helaas was ik daarmee nogal snel klaar...quote:
Hoezo, uitlopen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:51 schreef BasOne het volgende:
[..]
Punten in deel 1522
Basone 4
De_Hertog 4
Nu niet meer, je begint uit te lopen op me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |