abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71821482
Overigens ook leuk voor liefhebbers van pakweg Sigur Rós / Arcade Fire:

Sleepdrunk Seasons van Hjaltalín
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_71822898
Sleepdrunk Seasons komt toch uit 2007? Wel een leuk album, zanger doet erg denken aan Patrick Watson.

[ Bericht 6% gewijzigd door trebremmit op 12-08-2009 16:55:35 ]
pi_71823506
After the Burial - Rareform (re-release) 4.5*

Harde riffs, solo's en breakdowns natuurlijk
Beter dan het origineel vind ik zelf, kwam ook wel omdat de nieuwe vocalist beter is dan de vorige en de kwaliteit tijdens het opnemen gewoon beter is geweest dan bij het opnemen van het origineel

Samen met Berzerker beste nummer van het album

[ Bericht 16% gewijzigd door OM-NOM-NOM op 12-08-2009 17:16:35 ]
pi_71823591
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:47 schreef trebremmit het volgende:
Sleepdrunk Seasons komt toch uit 2007? Wel een leuk album, zanger doet erg denken aan Patrick Watson.
Zou kunnen. Excelsior heeft hem dit jaar in Nederland gedistribueerd.
www.thuisuiteten.nl
pi_71825262
Even een hele rits van mij, heb er een hoop bij! Veel goeds hoor als je het mij vraagt!!! (Op alfabetische volgorde) Sommige albums heb ik nog niet heel veel geluisterd als ik het niet meteen geweldig vond, maar ik vind dat ik er wel iets over te zeggen kan hebben :

Animal Collective :: Merriweather Post Pavilion
Niet mijn type muziek. Heb het naar de hype natuurlijk wel uitgebreid geluisterd maar vind het teveel chaos en rare geluiden...misschien moet het nog bezinken, maar liever niet.

Arctic Monkeys :: Humbug
Nog niet veel geluisterd. Ben niet zo'n AM fan, vind het simpelweg wel relaxed altijd. En dat doet dit album tot nu toe ook met me.

Bat For Lashes :: Two Suns
Wat valt hierover te zeggen. Zitten 2 pareltjes op (Glass en Daniel) als je het mij vraagt, maar verder doet het me niet bijster veel.

Beirut :: March Of The Zapotech
Kende Beirut eigenlijk nog niet, en nu nog steeds niet echt omdat dit album me niet meteen kon aangrijpen.

Bruce Springsteen :: Working On A Dream
Bruce Springsteen is absoluut mijn held. Niks vind ik beter dan hij. Maar dit album vind ik bout. Heb het echt slechts 3 keer geluisterd, terwijl ik dat normaal bij hem toch niet doe (kijk maar naar mijn last.fm plays ) Heeft wel 3 fantastische nummers erop staan, dat dan wel. The Wrestler is geweldig. Outlaw Pete ook en Lucky Day vind ik ook vet. Maar de rest doet Bruce echt geen recht hoor...Zeer jammer. Gelukkig is live alles goed bij hem

Camera Obscura ::My Maudlin Career
Lekker album! Zeer fijn te luisteren, heel blij. Tsja, wat kan ik er over zeggen behalve dat ik ook nog een erg origineel en toegankelijk album vind voor Camera Obscura begrippen. Nu ik dit schrijf moet ik het maar weer luisteren, want dat is al weer 3 maanden geleden

Coner Oberst :: Outer South
Ben absoluut geen Bright Eyes fan, maar dit album vind ik verrassend goed. Fantastische ritmes, vrolijke nummers, trieste nummers. En itt tot Bright Eyes ofzo vind ik het heel toegankelijk. Hou niet zo van die experiemente en noisy muziek

De Staat :: Wait For Evolution
Al 2 keer live gezien, album ook vaak geluisterd. Zelden een Nederlandse band zo goed gevonden! Ben ook helemaal niet van dat genre muziek maar deze band heeft een soort energie die ik erg uniek vind! Fantastisch album. Hoogtepuntjes: my Blind Baby en Meet The Devil.

The Decemberists :: Hazards Of Love
Mooi verhaal, album is een geheel! Maar omdat het zo'n geheel is niet vaak geluisterd omdat je er echt voor moet zitten. Maar de 4 of zo keer dat ik dat gedaan heb verveelde het geen seconde, dus ik ga het denk ik vanavond ook maar weer doen!

Franz Ferdinand :: Tonight: Franz Ferdinand
Tsja....het is Franz Ferdinand, en dat is fijn. Maar vernieuwend? Hmm...Ik weet niet hoor. Luistert lekker weg.

Golden Silvers :: True Romance
Tip van Oor. En een goede! Erg leuke muziek, zonder al te veel gitaar maar met veel andere instrumenten! Beetje van alle genres in zich. Beetje electropop, beetje rock. Maar alles bij elkaar gewoon lekker wegluisterend en simpelweg een goed album dat ik nog vaak zal luisteren!

Grizzly Bear :: Veckatamist
Experimentele, zwoele muziek. Ken het album nog niet heel goed. Maar vind het veel toegankelijker dan zijn genregenoten. Nog wat meer gaan luisteren.

Kasabian :: West Ryder Pauper Lunatic Asylum
Vond vorige albums van Kasabian standaard britpop (zie franz ferdinand) maar dit album, wow, het verbaasde mij! Erg verassend, erg fijne psychedelische nummers en vooral Vlad The Impaler kan ik helemaal op los! Straalt echt het thema uit waar Kasabian het over heeft: de wereld gaat eraan.

Kyteman :: The Hermit Sessions
Eigenlijk is het album poep. Behalve Sorry en She Blew Like Trumpets. Maar goed. We weten allemaal dat hij live helemaal geweldig is. Nu 3x gezien en alhoewel ik alleen de 1e keer echt goed vond, kan ik wel echt zeggen dat dit het allerbeste is in Nederland op het gebied van muziek! Fantastische energie, fantastische overgave en een fantastische mix van genres! Jazz, pop, hiphop, bigband...bravo!

Lily Allen:: It's Not Me, It's You
Hier kan je toch niet anders dan blij van worden?? Meer woorden kan ik er ook niet aan vuil maken, behalve dat het gewoon heel chill is Lily Allen is een schatje!

Little Boots :: Hands
De sensatie van de zomer kennelijk...Dus ik moest dit maar eens downlo....kopen. Tot nu toe bevalt het me zeker wel! Alhoewel ik vooral de instrumentale kant heel leuk vind. Kan er verder nog niks over zeggen, 2x geluisterd pas.

M. Ward :: Hold Time
Hier kan ik wel wat over zeggen. Alhoewel het album niet zo goed is als zijn oudere werk, is het album wel ontzettend goed! En wat een concert gaf hij 4 juli zeg. Waanzinnig. Met uitgebreidere uitvoeringen van alle nummers van het album, super. En wat is Rave On een fijn nummer, ook al is het een cover. !!

The Maccabees :: Wall Of Arms
Tsja. Fijn album. Kan het me niet helemaal voor de geest houden op het moment (heb ondertussen Camera Obscura opgezet zoals eerder gezegd ) maar vond het volgens mij wel fijn. Instrumentaal goed, maar verder nog niet veel luisterbeurten gegund.

Moby :: Wait For Me
Geweldig zeg! Wow. Ik ben nooit echt een Moby fan geweest, maar jeetje, dit album greep me direct bij de keel. Pale Horses is een geweldig nummer, en de 3 versies die ik van de EP zijn ook om mijn vingers bij af te likken. En de rest van het album volgt de trent, erg goed! Beste sinds Play, absoluut!

Passion Pit :: Manners
Wow, wat een energie, wat een afwisseling van elementen. Vrolijk album! Moet het echter ook nog wel wat luisterbeurten gunnen, maar dit album gaat nog wel mijn itun...platenspeler in!

Phosporescent :: To Willie
Fijn alternative country album. Niet heel speciaal maar is precies wat je van het genre verwacht.

Roosbeef :: Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten
Een sensatie voor mij in januari en februari, na Noorderslag. Fantastische originele muziek met geweldige teksten. Ondertussen wat minder geluisterd maar mateloos veel respect voor deze dame. Ben benieuwd wat ze in de toekomst brengt.

Vetiver :: Tight Knit
Luister Another Reason To Go! Nu meteen! Wat een geweldig nummer. Opzwepend aan alle kanten, een pareltje van een single. De rest van het album minder goed, maar het volgt de toon van dit nummer en het is een erg fijn album. Niet heel vernieuwend t.o.v. van hun vorige, maar absoluut aanradertje voor de alt.country mensen!

The Whitest Boy Alive :: Rules
Hmm. Meer Electro en rare geluidjes kan niet, maar het blijft me boeien! Als ik even in een dip zit, hup, AAN dat album!

Wilco :: Wilco (The Album)
Dit jaar is mijn ontdekking van Wilco hoor. Had WIlco al langer op mijn comp staan, maar nooit echt geweldig gevonden. Tot dit jaar. En dan komt er toevallig een nieuw album uit! Dus meteen downloaden. Vind het niet zo goed als de rest, maar ik heb het al vaak geluisterd en dat is een goed teken! Het verveelt gewoon niet, de nummers zitten perfect (misschien wel té perfect) in elkaar en Wilco houdt stand! IK ga ze echt zien in november! Jeej!

YACHT :: See Mystery Light
Ooeh. Wat mij betreft het meest veelzijdige album van deze lijst. Kan het niet altijd luisteren (heb het echter pas een week) maar ik blijf het wel luisteren als het eenmaal op staat! Dit is wat muziek moet zijn! Gewoon plezier hebben!

poeh..pff...ik wist niet dat ik zoveel had uit 2009...maar goed, hier hou ik het bij! Heb geen zin om het op volgorde te zetten van goed naar slecht...Maar dat kan je er vast wel uit distilleren

[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 12-08-2009 20:38:07 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:22:29 #206
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71825427
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:16 schreef Norrage het volgende:
-
Leuk lijstje. Het is dus toch mogelijk om leuke lijstjes samen te stellen zonder dat deze vol staat met 1000 Amerikaanse indie/folk-releases (methodmich, pfaf, nofi verder ).
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_71825475
Vergat nog een paar albums geloof ik die ik goed vond, had ik niet getagd als 2009. Vooral The Decemeberists valt daar onder, die heb ik er dan ook nog even tussen gezet!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:28:20 #208
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71825574
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:22 schreef TC03 het volgende:

[..]

Leuk lijstje. Het is dus toch mogelijk om leuke lijstjes samen te stellen zonder dat deze vol staat met 1000 Amerikaanse indie/folk-releases.
Wat bazel je?
Dat is toch een indie-folk-lijstjes? Eén van de meest typsiche in dit topic zelfs!

Edit: en nu wordt ik zelfs met naam en toenaam genoemd! Ik hoef niet per se een gevarieerde smaak te hebben, of mainstream in plaats van Indie te prefereren, maar heb je mijn lijstje en de zijne wel eens goed bekeken en vergeleken?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:30:52 #209
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_71825633
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:28 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat bazel je?
Dat is toch een indie-folk-lijstjes? Eén van de meest typsiche in dit topic zelfs!

Edit: en nu wordt ik zelfs met naam en toenaam genoemd! Ik hoef niet per se een gevarieerde smaak te hebben, of mainstream in plaats van Indie te prefereren, maar heb je mijn lijstje en de zijne wel eens goed bekeken en vergeleken?
Volgens mij heb ik iets verkeerds gezegd.

Ik zal er later wel even op terugkomen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:34:40 #210
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_71825736
Hehe graag. Ik ben wel benieuwd. Volgens mij zijn juist alle Indie/folk bands in mijn lijst door Norrage herhaalt. Doe daar nog een flinke stapel NME/Indie-bands als Arctic Monkeys, Bat for Lashes, Kasabian et cetera bij en je hebt het stereotype lijstje wat hier gewoon door de meesten genoemd wordt. Zelfs met Animal Collective en Grizzly Bear als Indie-hypes van het jaar...
pi_71827455
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:16 schreef Norrage het volgende:
Leuk lijstje met goed stukje bij ieder album. Zo op het eerste gezicht heb ik zelf alleen het album van Beirut, de Staat, Kyteman en Animal Collective ook geluisterd en gek genoeg kan ik me volledig vinden in de stukjes die je daarbij hebt geschreven. Zo kan ik er vast en zeker wat leuke albums tussen uit plukken.

Wat Kyteman betreft ben ik het ook volledig met je eens. Zelf 2 keer live gezien waar het één keer geweldig was en één keer behoorlijk goed en dat terwijl het album inderdaad zeer matig is. Een van de weinige albums waar ik niet kan wachten op de live versie. Hier is veel meer uit te halen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_71828968
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:34 schreef pfaf het volgende:
Hehe graag. Ik ben wel benieuwd. Volgens mij zijn juist alle Indie/folk bands in mijn lijst door Norrage herhaalt. Doe daar nog een flinke stapel NME/Indie-bands als Arctic Monkeys, Bat for Lashes, Kasabian et cetera bij en je hebt het stereotype lijstje wat hier gewoon door de meesten genoemd wordt. Zelfs met Animal Collective en Grizzly Bear als Indie-hypes van het jaar...
Haha ik had ook verwacht dat men ging zeggen dat ik een stereotype lijstje had neergezet, tot die eerste post

Moet ik wel zeggen dat ik de hype bandjes in mijn lijst (Animal Collective, grizzly bear, bat for lashes, little boots en vergeet ik nog wat?) ook enkel en alleen erin heb staan omdat ze gehyped waren en ik ze een keertje moest proberen. Ik heb ze eigenlijk geen van allen veel geluisterd, zoals misschien uit mijn omschrijving is te halen. Ik heb gewoon alle albums die ik heb van 2009 erin gezet
pi_71849555
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:18 schreef CatsInTheWell het volgende:
Slechtste platen (want dat is ook wel leuk)

The Decemberists - The Hazards of Love

staat bij mij op plaats 1 van de beste albums van 2009... ah ja, hoe smaken kunnen verschillen.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_71851419
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik iets verkeerds gezegd.

Ik zal er later wel even op terugkomen.
Niet zo zeuren man, de helft van mijn jaarlijst bestaat uit black metal. Misschien moet je het topic even doorlezen.
pi_71859834
Weer 2 nieuwe bijgekomen:

Julian Plenti: Julian Plenty is.... Scyscraper: Aardige plaat die welliswaar niet het niveau van een van de 3 interpol albums haalt, maar wel enkele vette nummers op staan. Pareltje op dit album is toch wel Scyscraper.
3.5 *

Arctic Monkeys: Humbug: 1e 2 platen waren fantastisch maar dit is toch wel weer een stapje terug.
Ondanks de medewerking van Josh Homme toch een vrij softe plaat geworden, en dat wil ik net niet van de AM horen. 3.5 *
pi_71860668
Die nieuwe Grizzly bear is erg goed ja, hoewel ik meer van het meer lofi achtige horn of plenty ben. Die nieuwe Staat bevalt mij ook enorm, ook live erg goed dus één van de beste Nederlandse releases voor mij. Slipping Away van Screen Vinyl Image moet je ook checken als je een beetje van noisepop/shoegaze houd.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:14:03 #217
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_71861041
JJ - No 2
The Juan MacLean - The Future will come
Bibio - Ambivalence avenue
Grizzly Bear - Veckatimest
Bat for Lashes - Two Suns
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_71862397
Ben een inhaalslagje aan het maken, grote kanshebbers voor mijn jaarlijstje:

Florence & the Machine, Bill Callahan, St. Vincent , Tom Pintens, Aiden Moffat, Sunset Rubdown

[ Bericht 4% gewijzigd door cafca op 13-08-2009 23:06:26 ]
pi_71863247
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:06 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

staat bij mij op plaats 1 van de beste albums van 2009... ah ja, hoe smaken kunnen verschillen.
Mag mezelf toch wel een aardig groot Decemberists-fan noemen en schuw ook zeker niet conceptplaten of wat dan ook, maar deze plaat vond ik gewoon echt matig. Helaas, het is niet anders. Ondertussen zet ik nog eens The Crane Wife of het magnefieke Picaresque op.
pi_71877760

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_71952777
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:00 schreef cafca het volgende:
Ben een inhaalslagje aan het maken, grote kanshebbers voor mijn jaarlijstje:

Florence & the Machine, Bill Callahan, St. Vincent , Tom Pintens, Aiden Moffat, Sunset Rubdown
cafca

Callahan een aanrader ja?

Misschien is Joe Gideon & The Shark ook wel iets voor jou.
www.thuisuiteten.nl
pi_71991655
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:13 schreef methodmich het volgende:

[..]

cafca

Callahan een aanrader ja?

Heel wat anders maar ook zeer de moeite waard:

pi_72012366
In welke hoek moet ik denken? Indie-folk?
www.thuisuiteten.nl
pi_72023604
William Elliott Whitmore - Animals in the Dark

Voor de liefhebbers van donkere blues. Prachtplaat.
http://www.myspace.com/williamewhitmore
pi_72024675
Nu begrijp ik wat TC03 bedoelde, te veel brave platen hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')