Even een hele rits van mij, heb er een hoop bij! Veel goeds hoor als je het mij vraagt!!! (Op alfabetische volgorde) Sommige albums heb ik nog niet heel veel geluisterd als ik het niet meteen geweldig vond, maar ik vind dat ik er wel iets over te zeggen kan hebben

:
Animal Collective :: Merriweather Post PavilionNiet mijn type muziek. Heb het naar de hype natuurlijk wel uitgebreid geluisterd maar vind het teveel chaos en rare geluiden...misschien moet het nog bezinken, maar liever niet.
Arctic Monkeys :: HumbugNog niet veel geluisterd. Ben niet zo'n AM fan, vind het simpelweg wel relaxed altijd. En dat doet dit album tot nu toe ook met me.
Bat For Lashes :: Two SunsWat valt hierover te zeggen. Zitten 2 pareltjes op (Glass en Daniel) als je het mij vraagt, maar verder doet het me niet bijster veel.
Beirut :: March Of The ZapotechKende Beirut eigenlijk nog niet, en nu nog steeds niet echt omdat dit album me niet meteen kon aangrijpen.
Bruce Springsteen :: Working On A DreamBruce Springsteen is absoluut mijn held. Niks vind ik beter dan hij. Maar dit album vind ik bout. Heb het echt slechts 3 keer geluisterd, terwijl ik dat normaal bij hem toch niet doe (kijk maar naar mijn last.fm plays

) Heeft wel 3 fantastische nummers erop staan, dat dan wel. The Wrestler is geweldig. Outlaw Pete ook en Lucky Day vind ik ook vet. Maar de rest doet Bruce echt geen recht hoor...Zeer jammer. Gelukkig is live alles goed bij hem
Camera Obscura ::My Maudlin CareerLekker album! Zeer fijn te luisteren, heel blij. Tsja, wat kan ik er over zeggen behalve dat ik ook nog een erg origineel en toegankelijk album vind voor Camera Obscura begrippen. Nu ik dit schrijf moet ik het maar weer luisteren, want dat is al weer 3 maanden geleden
Coner Oberst :: Outer SouthBen absoluut geen Bright Eyes fan, maar dit album vind ik verrassend goed. Fantastische ritmes, vrolijke nummers, trieste nummers. En itt tot Bright Eyes ofzo vind ik het heel toegankelijk. Hou niet zo van die experiemente en noisy muziek
De Staat :: Wait For EvolutionAl 2 keer live gezien, album ook vaak geluisterd. Zelden een Nederlandse band zo goed gevonden! Ben ook helemaal niet van dat genre muziek maar deze band heeft een soort energie die ik erg uniek vind! Fantastisch album. Hoogtepuntjes: my Blind Baby en Meet The Devil.
The Decemberists :: Hazards Of LoveMooi verhaal, album is een geheel! Maar omdat het zo'n geheel is niet vaak geluisterd omdat je er echt voor moet zitten. Maar de 4 of zo keer dat ik dat gedaan heb verveelde het geen seconde, dus ik ga het denk ik vanavond ook maar weer doen!
Franz Ferdinand :: Tonight: Franz FerdinandTsja....het is Franz Ferdinand, en dat is fijn. Maar vernieuwend? Hmm...Ik weet niet hoor. Luistert lekker weg.
Golden Silvers :: True RomanceTip van Oor. En een goede! Erg leuke muziek, zonder al te veel gitaar maar met veel andere instrumenten! Beetje van alle genres in zich. Beetje electropop, beetje rock. Maar alles bij elkaar gewoon lekker wegluisterend en simpelweg een goed album dat ik nog vaak zal luisteren!
Grizzly Bear :: VeckatamistExperimentele, zwoele muziek. Ken het album nog niet heel goed. Maar vind het veel toegankelijker dan zijn genregenoten. Nog wat meer gaan luisteren.
Kasabian :: West Ryder Pauper Lunatic AsylumVond vorige albums van Kasabian standaard britpop (zie franz ferdinand) maar dit album, wow, het verbaasde mij! Erg verassend, erg fijne psychedelische nummers en vooral Vlad The Impaler kan ik helemaal op los! Straalt echt het thema uit waar Kasabian het over heeft: de wereld gaat eraan.
Kyteman :: The Hermit SessionsEigenlijk is het album poep. Behalve Sorry en She Blew Like Trumpets. Maar goed. We weten allemaal dat hij live helemaal geweldig is. Nu 3x gezien en alhoewel ik alleen de 1e keer echt goed vond, kan ik wel echt zeggen dat dit het allerbeste is in Nederland op het gebied van muziek! Fantastische energie, fantastische overgave en een fantastische mix van genres! Jazz, pop, hiphop, bigband...bravo!
Lily Allen:: It's Not Me, It's YouHier kan je toch niet anders dan blij van worden?? Meer woorden kan ik er ook niet aan vuil maken, behalve dat het gewoon heel chill is

Lily Allen is een schatje!
Little Boots :: HandsDe sensatie van de zomer kennelijk...Dus ik moest dit maar eens downlo....kopen. Tot nu toe bevalt het me zeker wel! Alhoewel ik vooral de instrumentale kant heel leuk vind. Kan er verder nog niks over zeggen, 2x geluisterd pas.
M. Ward :: Hold TimeHier kan ik wel wat over zeggen. Alhoewel het album niet zo goed is als zijn oudere werk, is het album wel ontzettend goed! En wat een concert gaf hij 4 juli zeg. Waanzinnig. Met uitgebreidere uitvoeringen van alle nummers van het album, super. En wat is Rave On een fijn nummer, ook al is het een cover. !!
The Maccabees :: Wall Of ArmsTsja. Fijn album. Kan het me niet helemaal voor de geest houden op het moment (heb ondertussen Camera Obscura opgezet zoals eerder gezegd

) maar vond het volgens mij wel fijn. Instrumentaal goed, maar verder nog niet veel luisterbeurten gegund.
Moby :: Wait For Me Geweldig zeg! Wow. Ik ben nooit echt een Moby fan geweest, maar jeetje, dit album greep me direct bij de keel. Pale Horses is een geweldig nummer, en de 3 versies die ik van de EP zijn ook om mijn vingers bij af te likken. En de rest van het album volgt de trent, erg goed! Beste sinds Play, absoluut!
Passion Pit :: Manners Wow, wat een energie, wat een afwisseling van elementen. Vrolijk album! Moet het echter ook nog wel wat luisterbeurten gunnen, maar dit album gaat nog wel mijn itun...platenspeler in!
Phosporescent :: To Willie Fijn alternative country album. Niet heel speciaal maar is precies wat je van het genre verwacht.
Roosbeef :: Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je PratenEen sensatie voor mij in januari en februari, na Noorderslag. Fantastische originele muziek met geweldige teksten. Ondertussen wat minder geluisterd maar mateloos veel respect voor deze dame. Ben benieuwd wat ze in de toekomst brengt.
Vetiver :: Tight KnitLuister Another Reason To Go! Nu meteen! Wat een geweldig nummer. Opzwepend aan alle kanten, een pareltje van een single. De rest van het album minder goed, maar het volgt de toon van dit nummer en het is een erg fijn album. Niet heel vernieuwend t.o.v. van hun vorige, maar absoluut aanradertje voor de alt.country mensen!
The Whitest Boy Alive :: RulesHmm. Meer Electro en rare geluidjes kan niet, maar het blijft me boeien! Als ik even in een dip zit, hup, AAN dat album!
Wilco :: Wilco (The Album)Dit jaar is mijn ontdekking van Wilco hoor. Had WIlco al langer op mijn comp staan, maar nooit echt geweldig gevonden. Tot dit jaar. En dan komt er toevallig een nieuw album uit! Dus meteen downloaden. Vind het niet zo goed als de rest, maar ik heb het al vaak geluisterd en dat is een goed teken! Het verveelt gewoon niet, de nummers zitten perfect (misschien wel té perfect) in elkaar en Wilco houdt stand! IK ga ze echt zien in november! Jeej!
YACHT :: See Mystery LightOoeh. Wat mij betreft het meest veelzijdige album van deze lijst. Kan het niet altijd luisteren (heb het echter pas een week) maar ik blijf het wel luisteren als het eenmaal op staat! Dit is wat muziek moet zijn! Gewoon plezier hebben!

poeh..pff...ik wist niet dat ik zoveel had uit 2009...maar goed, hier hou ik het bij! Heb geen zin om het op volgorde te zetten van goed naar slecht...Maar dat kan je er vast wel uit distilleren
[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 12-08-2009 20:38:07 ]