abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:03:48 #26
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_69868193
Toch zit altijd het hele stadion vol met oranjefans, dus ik maak me niet zo druk.
pi_69871851
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

TS heeft dus al kaarten voor Zuid-Afrika en Nederland is nu ook nog eens geplaatst, dus bij meerdere mensen zal de gedachte opkomen om naar ZA af te reizen.

Naar aanleiding van bovenstaand artikel, ben je 'banger' om naar ZA te gaan dan naar bijv Azie 8 jaar geleden (hadden we ons gekwalificeerd ) of naar elk willekeurig Europees land?

Verwachten we uberhaupt veel problemen voor Europese fans die daar de wedstrijden gaan bezoeken?
Ja ik maak me wel een beetje zorgen.. Gelukkig zitten we in Cape Town en niet in Johannesburg, dat scheelt wel iets. Maar toch zal het niet hetzelfde zijn als vorig jaar in Oostenrijk. Ik ben niet van plan om 's avonds door te stad te gaan lopen (zeker niet in oranje kleren), maar dat voel je vanzelf wel aan als je daar bent. Misschien treft de FIFA speciale maatregelen om de fans te beschermen (mega fan-zones?).
quote:
Uitgedoste fan doelwit bij WK
Door NIELS DEKKER
ROTTERDAM/PRETORIA - Nederlandse voetbalsupporters moeten hun oranje uitdossingen bij het WK voetbal in Zuid-Afrika zo min mogelijk dragen.

Anders lopen ze buiten de stadions extra risico slachtoffer te worden van criminelen die het vooral gemunt hebben op buitenlandse toeristen.

Daarvoor waarschuwt criminoloog Johan Burger van het Zuid-Afrikaanse veiligheidsinstituut ISS.

Hoewel de criminaliteit in Zuid-Afrika de afgelopen vijf jaar met een kwart is gedaald, is het gevaar in dit land slachtoffer te worden van een misdrijf vele malen groter dan in Nederland. Daarom moeten fans voorzichtig zijn, vindt Burger. ,,Ik kan heel goed begrijpen dat voetbalfans zich uitdossen. In de stadions kan dat ook helemaal geen kwaad. Op weg van en naar stadions kan het niet anders. Maar ga ’s avonds niet met die kleding de stad in.’’
http://www.ad.nl/binnenla(...)_doelwit_bij_WK.html
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_69872063
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:15 schreef byah het volgende:
Belachelijk dat het WK in Zuid Afrika wordt gehouden trouwens. De Fifa kan verre van, de veiligheid van de supporters garanderen.
Het is niet zo dat je daar op iedere straathoek wordt neergestoken hoor. Ben er zelf twee keer geweest en niks aan de hand. In Europa zijn er sowieso supportersrellen waar je tussen kunt lopen, ook maar afschaffen?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_69872455
Nou ja, Zuid-Afrika is wat dat betreft dan toch net iet wat anders dan een willekeurig Europees land... En het verschil tussen rijk en arm is er ook net wat groter.

Ook straks in Brazilie zal je beter uit moeten kijken, maar ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat wegen in de kans of je gaat of niet. Duur wordt het sowieso, want je gaat niet even op en neer voor een wedstrijd.

Ben echt benieuwd hoe het straks gaat, voor mijn gevoel wordt het niet het beste WK qua organisatie en sfeer.
pi_69872850
Zuid Afrika, de grote steden dan, vond ik juist erg Westers. Die townships kom je niet, in grote groepen gebeurt er ook niks, niet in je eentje allerlei wijken gaan verkennen (doe ik ook niet in een andere grote stad), taxi naar je hotel, dan overleef je het wel volgens mij.

Qua organisatie en sfeer ben ik het wel met je eens dat het minder zal zijn.
Klik dan als je durft
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 juni 2009 @ 19:30:09 #31
7889 tong80
Spleenheup
pi_69873012
Zouden er echt zoveel Nederlanders naar Zuid-Afrika gaan ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:25:05 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_69879571
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:30 schreef tong80 het volgende:

Vraag ik me ook af.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:00:08 #33
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_69880859
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:51 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nu.nl

8-12% van de stadioncapaciteit, wat een farce.
Voetbal op dit niveau is allang niet meer voor de fans.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juni 2009 @ 23:04:44 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_69881021
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:30 schreef tong80 het volgende:

Waar je ook komt, er zijn altijd verdwaalde Nederlanders te vinden .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 woensdag 10 juni 2009 @ 00:28:11 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_69883832
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:04 schreef borisz het volgende:

[..]

Waar je ook komt, er zijn altijd verdwaalde Nederlanders te vinden .
Tuurlijk dat is ook geweldig.

Maar 10000 minimaal is toch niet erg ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69883955
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:51 schreef Silenus het volgende:

[..]

Nu.nl

8-12% van de stadioncapaciteit, wat een farce.
Waar ook nog eens minstens 50% van naar sponsors gaat.
pi_69886025
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:15 schreef byah het volgende:
Belachelijk dat het WK in Zuid Afrika wordt gehouden trouwens. De Fifa kan verre van, de veiligheid van de supporters garanderen.
Inderdaad. ik had het liever in Marokko gezien als er dan toch uit een Afrikaans land gekozen moet worden. Veel onveiliger dan Zuid-Afrika zul je niet snel vinden.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_69888135
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 03:16 schreef n00000b het volgende:

[..]

Inderdaad. ik had het liever in Marokko gezien als er dan toch uit een Afrikaans land gekozen moet worden. Veel onveiliger dan Zuid-Afrika zul je niet snel vinden.
Soedan word je ook niet zo vrolijk van hoor.

Er wonen trouwens al wel aardig wat Nederlanders in Zuid Afrika.
Klik dan als je durft
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:09:23 #39
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69890934
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:31 schreef Suijk het volgende:

[..]

Soedan word je ook niet zo vrolijk van hoor.

Er wonen trouwens al wel aardig wat Nederlanders in Zuid Afrika.
Oranje kan sowieso op steun van de Afrikaners rekenen denk ik.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_69901441
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Oranje kan sowieso op steun van de Afrikaners rekenen denk ik.
Eerder Engeland denk ik. De Afrikaners die ik heb leren kennen voelen zich vreemd genoeg helemaal niet verbonden met Nederland, maar meer met Engeland en Australië. Maar misschien waren dat net uitzonderingen de mensen die ik ken.
http://www.moneymiljonair.nl/?u=723707&c=nl&rt=2
maak mij en jezelf rijk! oktnxbye
pi_75302717
YES! Het is NEDERLAND - KAMEROEN geworden !
pi_75302894
foto uit OP

mailtje uit april
pi_75303081
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:27 schreef Roi het volgende:
YES! Het is NEDERLAND - KAMEROEN geworden !
Ik hoop voor je dat de Vuvuzela verboden wordt...
  zaterdag 5 december 2009 @ 03:29:21 #44
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_75306476
Een bbq en een grote tv doen wonderen!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_75307044
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 16:10 schreef n00000b het volgende:

[..]

Eerder Engeland denk ik. De Afrikaners die ik heb leren kennen voelen zich vreemd genoeg helemaal niet verbonden met Nederland, maar meer met Engeland en Australië. Maar misschien waren dat net uitzonderingen de mensen die ik ken.
Denk eerder dat afrikanen nederland steunen. Meeste afrikanen zijn namelijk enorm grote rugby fans en laten nou net engeland en australlie hun grootste concurrenten zijn. Dus vooral als NL tegen ze zou moeten spelen zullen de afrikanen de nederlanders steunen Ach ze steunen elk team die van Engeland of Australlie wint
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zaterdag 5 december 2009 @ 08:52:52 #46
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_75307401
Hm, aan de Nederlanders hebben de Afrikaners het woord 'Apartheid' te danken. Het 'Afrikaans' werd jaren gezien als de taal van de onderdrukker. De Afrikaners bevonden zich de laatste jaren niet in een prettige positie. Dankzij een door Nederlanders veroorzaakte geschiedenis.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_75316608
Ik wist niet goed in welk topic ik dit moest plaaltsen, dus dan maar hier:

Sporza: Journalisten overvallen tijdens WK-loting

De loting van het WK 2010 was niet al jubel en jolijt. Enkele aanwezige journalisten zijn in Kaapstad het slachtoffer geworden van een overval.

Veiligheid blijft één van de grote gespreksonderwerpen in de marge van het WK 2010. Vrijdag is gebleken dat ook journalisten uit hun doppen (zullen) moeten kijken.

Net voor de WK-loting zijn Britse persmuskieten in Kaapstad overvallen. Het geboefte sloeg de ruiten in van de auto waarmee de BBC zich verplaatste en nam een dure camera mee. "Het ging allemaal snel, in een flits was het voorbij."

Twee Duitse journalisten werden aangepakt toen ze in het centrum van Kaapstad naar hun auto stapten. Onder bedreiging van een mes moesten ze hun geld, gsm en vliegtuigtickets afgeven.

Bron: http://www.sporza.be/cm/s(...)rnalisten_overvallen

Hopelijk wordt de beveiliging erg goed geregeld tijdens het WK.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
  zondag 6 december 2009 @ 12:04:44 #48
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_75333467
ik blijf wel thuis als je die verhalen zo hoort.
Lekker in de kroeg kijken
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_83107157
*kick*

Morgen is het eindelijk zover !
pi_83135536
WAKA WAKA, THIS TIME FOR AFRICA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')