Ja ik maak me wel een beetje zorgen.. Gelukkig zitten we in Cape Town en niet in Johannesburg, dat scheelt wel iets. Maar toch zal het niet hetzelfde zijn als vorig jaar in Oostenrijk. Ik ben niet van plan om 's avonds door te stad te gaan lopen (zeker niet in oranje kleren), maar dat voel je vanzelf wel aan als je daar bent. Misschien treft de FIFA speciale maatregelen om de fans te beschermen (mega fan-zones?).quote:Op maandag 8 juni 2009 23:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
TS heeft dus al kaarten voor Zuid-Afrika en Nederland is nu ook nog eens geplaatst, dus bij meerdere mensen zal de gedachte opkomen om naar ZA af te reizen.
Naar aanleiding van bovenstaand artikel, ben je 'banger' om naar ZA te gaan dan naar bijv Azie 8 jaar geleden (hadden we ons gekwalificeerd) of naar elk willekeurig Europees land?
Verwachten we uberhaupt veel problemen voor Europese fans die daar de wedstrijden gaan bezoeken?
http://www.ad.nl/binnenla(...)_doelwit_bij_WK.htmlquote:Uitgedoste fan doelwit bij WK
Door NIELS DEKKER
ROTTERDAM/PRETORIA - Nederlandse voetbalsupporters moeten hun oranje uitdossingen bij het WK voetbal in Zuid-Afrika zo min mogelijk dragen.
Anders lopen ze buiten de stadions extra risico slachtoffer te worden van criminelen die het vooral gemunt hebben op buitenlandse toeristen.
Daarvoor waarschuwt criminoloog Johan Burger van het Zuid-Afrikaanse veiligheidsinstituut ISS.
Hoewel de criminaliteit in Zuid-Afrika de afgelopen vijf jaar met een kwart is gedaald, is het gevaar in dit land slachtoffer te worden van een misdrijf vele malen groter dan in Nederland. Daarom moeten fans voorzichtig zijn, vindt Burger. ,,Ik kan heel goed begrijpen dat voetbalfans zich uitdossen. In de stadions kan dat ook helemaal geen kwaad. Op weg van en naar stadions kan het niet anders. Maar ga ’s avonds niet met die kleding de stad in.’’
Het is niet zo dat je daar op iedere straathoek wordt neergestoken hoor.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:15 schreef byah het volgende:
Belachelijk dat het WK in Zuid Afrika wordt gehouden trouwens. De Fifa kan verre van, de veiligheid van de supporters garanderen.
Vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:30 schreef tong80 het volgende:
Zouden er echt zoveel Nederlanders naar Zuid-Afrika gaan ?
Voetbal op dit niveau is allang niet meer voor de fans.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:51 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nu.nl
8-12% van de stadioncapaciteit, wat een farce.
Waar je ook komt, er zijn altijd verdwaalde Nederlanders te vindenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:30 schreef tong80 het volgende:
Zouden er echt zoveel Nederlanders naar Zuid-Afrika gaan ?
Tuurlijk dat is ook geweldig.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:04 schreef borisz het volgende:
[..]
Waar je ook komt, er zijn altijd verdwaalde Nederlanders te vinden.
Waar ook nog eens minstens 50% van naar sponsors gaat.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:51 schreef Silenus het volgende:
[..]
Nu.nl
8-12% van de stadioncapaciteit, wat een farce.
Inderdaad. ik had het liever in Marokko gezien als er dan toch uit een Afrikaans land gekozen moet worden. Veel onveiliger dan Zuid-Afrika zul je niet snel vinden.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:15 schreef byah het volgende:
Belachelijk dat het WK in Zuid Afrika wordt gehouden trouwens. De Fifa kan verre van, de veiligheid van de supporters garanderen.
Soedan word je ook niet zo vrolijk van hoor.quote:Op woensdag 10 juni 2009 03:16 schreef n00000b het volgende:
[..]
Inderdaad. ik had het liever in Marokko gezien als er dan toch uit een Afrikaans land gekozen moet worden. Veel onveiliger dan Zuid-Afrika zul je niet snel vinden.
Oranje kan sowieso op steun van de Afrikaners rekenen denk ik.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:31 schreef Suijk het volgende:
[..]
Soedan word je ook niet zo vrolijk van hoor.
Er wonen trouwens al wel aardig wat Nederlanders in Zuid Afrika.
Eerder Engeland denk ik. De Afrikaners die ik heb leren kennen voelen zich vreemd genoeg helemaal niet verbonden met Nederland, maar meer met Engeland en Australië. Maar misschien waren dat net uitzonderingen de mensen die ik ken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:09 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Oranje kan sowieso op steun van de Afrikaners rekenen denk ik.
Ik hoop voor je dat de Vuvuzela verboden wordt...quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:27 schreef Roi het volgende:
YES! Het is NEDERLAND - KAMEROEN geworden!
Denk eerder dat afrikanen nederland steunen. Meeste afrikanen zijn namelijk enorm grote rugby fans en laten nou net engeland en australlie hun grootste concurrenten zijn. Dus vooral als NL tegen ze zou moeten spelen zullen de afrikanen de nederlanders steunenquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:10 schreef n00000b het volgende:
[..]
Eerder Engeland denk ik. De Afrikaners die ik heb leren kennen voelen zich vreemd genoeg helemaal niet verbonden met Nederland, maar meer met Engeland en Australië. Maar misschien waren dat net uitzonderingen de mensen die ik ken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |