Goh, hier hoor ik echt van op.quote:'Tuig harder aanpakken helpt'
spitsnieuws.nl
Harder optreden tegen onruststokers moet volgens deskundigen, politie en justitie de rust herstellen in het Utrechtse Zuilen en voorkomen dat ook in Parkwijk-Zuid raddraaiers de straat overnemen.
Veiligheidsonderzoeker Edward van der Torre pleit voor meer dreiging met huisuitzetting en celstraffen. Ook wil hij meer politie op straat. "Als agenten met zijn tweeėn door de straten lopen, moeten ze voortdurend optreden. Zijn het er tien, dan durven jongeren niets meer te ondernemen."
maar zijn weinig politica in nederland die ook de ballen hebben om dat plan door te voerenquote:Op zaterdag 25 april 2009 08:59 schreef Lundegaard het volgende:
En daar zijn echt hele vergaderingen over geweest he..
-Ja, maar hoe pakken we dat nou aan?
-Tja, moeilijk, moeilijk. Iemand nog koffie?
-Misschien moeten we de raddraaiers knuffelen?
-Hmm, nee. Ja, doe mij nog maar een bakkie.
-Of misschien moeten we ze harder aanpakken?
-EUREKA!! Da`s een goeie! Fuckin Einstein!!!11einz!11
Politica hebben geen ballen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:01 schreef rulerofdeath het volgende:
maar zijn weinig politica in nederland die ook de ballen hebben om dat plan door te voeren
en daar zit dus het hele probleem.quote:
Volgens mij zit het probleem in het verschil niet kennen tussen een politica en politici.quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:09 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en daar zit dus het hele probleem.
Hij bedoelde het letterlijk.quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:09 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en daar zit dus het hele probleem.
ow, oepsquote:Op zaterdag 25 april 2009 09:11 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Volgens mij zit het probleem in het verschil niet kennen tussen een politica en politici.
Toch te snel gepost, de hardere aanpak in het stukje gaat vooral om dreigen (dreigen met straffen, dreigen met tien man politie op straat)quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:33 schreef Meh7 het volgende:
"Zienswijze: ik zei het toch?!"
Ja, of niet. Zeker als de gegijzelden weinig te verliezen hebben.quote:Op zaterdag 25 april 2009 10:44 schreef xenobinol het volgende:
Je moet niet dreigen met straf, je moet gewoon de straf uitvoeren, dat werkt stukken beter![]()
Stel je gijzeld een groep mensen, dan schiet je er eerst één dood en de rest is daarna zo mak als een lammetje
Proef ik sarcasme?quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik vind dit wel weer schandalig hoor. Heeft het tuig dan geen mensenrechten?
Vanwege je PI.quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom denk je dat te proeven?
EN welke ballen hebben dan vrouwelijke politie-ca-viaas..............quote:Politica hebben geen ballen
ik denke dat het een generatie probleem is, want men word door een bepaalde opvoeding, steeds zwakker de.quote:Diversiteit
Justitie wil als organisatie met beide benen in de samenleving staan. Daarom zet Justitie in op nieuw (jong) talent met diverse achtergronden, om beter in te kunnen spelen op toekomstige ontwikkelingen. Justitie streeft naar een organisatiecultuur waar ruimte is voor diversiteit wat betreft etniciteit, mannen en vrouwen, jongeren en ouderen. Maar ook diversiteit in culturen, leefstijl en geloof.
Het is niet vanzelfsprekend dat harder optreden in dit geval helpt. Dat kan iedere volwassene nog wel bedenken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Vanzelfsprekend werkt harder optreden in dit geval. Dat kan een kind van 6 jaar nog bedenken.
Ik weet alleen niet of ik de oplossing van Van der Torre nou zo'n goeie vind. De politie in groepen van 10 de straat op sturen, is kostbaar. Liever zorg ik ervoor dat de politie ook gewoon in duo's de staat op kan, zonder dat straattuig van alles flikt. Dat betekent dus: de politie goed uitrusten met de juiste middelen.
Wtf?quote:Laat ze maar eens gericht schieten.
Mijn voorkeur heeft nog altijd - > misdrijf - > meteen brommen. Nu is het zo: misdrijf - > misdrijf - > misdrijf - > lang wachten ... - > taakstraf geeist door OvJ - > rechter spreekt vrij want er is in de opsporing broddelwerk geleverd.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Vanzelfsprekend werkt harder optreden in dit geval. Dat kan een kind van 6 jaar nog bedenken.
Ik weet alleen niet of ik de oplossing van Van der Torre nou zo'n goeie vind. De politie in groepen van 10 de straat op sturen, is kostbaar. Liever zorg ik ervoor dat de politie ook gewoon in duo's de staat op kan, zonder dat straattuig van alles flikt. Dat betekent dus: de politie goed uitrusten met de juiste middelen. Laat ze maar eens gericht schieten.
Doe maar niet, we leven nog altijd in een rechtsstaat. Laat het straffen maar over aan rechters en het OM, niet aan triggerhappy mbo-ers.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet alleen niet of ik de oplossing van Van der Torre nou zo'n goeie vind. De politie in groepen van 10 de straat op sturen, is kostbaar. Liever zorg ik ervoor dat de politie ook gewoon in duo's de staat op kan, zonder dat straattuig van alles flikt. Dat betekent dus: de politie goed uitrusten met de juiste middelen. Laat ze maar eens gericht schieten.
En hij begrijpt het wel. Waarom begrijpt de achterlijke overheid die wij hebben het niet?quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:52 schreef Buitendam het volgende:
Er hoeft wat mij betreft niet zozeer harder worden gestraft, de straffen moeten gewoon echt heel irritant kut zijn. Nu gaan die mongooltjes gewoon hun gang en als ze de bak uitkomen hebben ze alleen een hoop tijd gemist + meer respect van de vriendjes.
Misschien is het niet de overheid die achterlijk is in deze.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En hij begrijpt het wel. Waarom begrijpt de achterlijke overheid die wij hebben het niet?
Juist niet. Men heeft dan niets te verliezen en heeft toch geld nodig. De snelste manier is dan criminaliteit.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:52 schreef Buitendam het volgende:
Er hoeft wat mij betreft niet zozeer harder worden gestraft, de straffen moeten gewoon echt heel irritant kut zijn. Nu gaan die mongooltjes gewoon hun gang en als ze de bak uitkomen hebben ze alleen een hoop tijd gemist + meer respect van de vriendjes.
Straffen zodanig aanpassen dat je een complete losert bent voor je oude vriendengroep. Met een beetje mazzel verkleint dat ook de kans op terugval in het oude patroon.
Als ze na ieder misdrijf direct een halfjaar moeten brommen is het gauw uit met de pret denk ik. Helaas is ons justitieel apparaat ver onder de maat, dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:50 schreef Zienswijze het volgende:
Zijn die achterlijke randmongolen er nog niet uit dat celstraffen niet altijd werken bij de jeugd?? Wat een mongolen werken er bij de overheid zeg. Celstraffen werkt juist imagobevorderend bij veel (allochtone) jeugd. Het is stoer om een tijdje in de cel te hebben gezeten.
Je moet ze pakken in de taal die ZIJ verstaan. Celstraffen kan wel leuk werken bij een oude opa die veel te verliezen heeft (vrouw, kinderen etc.). Maar bij veel van de jeugd werken celstraffen niet.
Dan is het inderdaad buitenproportioneel, en heb je nog veel grotere problemen. Daar was men 500 jaar geleden al achter gekomen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als ze na ieder misdrijf direct een halfjaar moeten brommen is het gauw uit met de pret denk ik. Helaas is ons justitieel apparaat ver onder de maat, dus dat gaat niet gebeuren.
Ja misschien ben jij diegene wel...quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Misschien is het niet de overheid die achterlijk is in deze.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja misschien ben jij diegene wel...
Dat idee heb ik juist bij de gevangenisstraffen, ik denk dat juist bij andere straffen je die terugval tegenwerkt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Juist niet. Men heeft dan niets te verliezen en heeft toch geld nodig. De snelste manier is dan criminaliteit.
Nee. Veel van de (allochtone) jeugd van tegenwoordig is niet bang voor een celstraf. Zij verkeren in de straatcultuur. In de cel hebben gezeten, wordt verheerlijkt in die cultuur. In de cel hebben gezeten, of het nou een maand is of een halfjaar, wordt als statusverhogend gezien binnen je groep.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als ze na ieder misdrijf direct een halfjaar moeten brommen is het gauw uit met de pret denk ik.
Zoals?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat idee heb ik juist bij de gevangenisstraffen, ik denk dat juist bij andere straffen je die terugval tegenwerkt.
'Die' mensen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee. Veel van de (allochtone) jeugd van tegenwoordig is niet bang voor een celstraf. Zij verkeren in de straatcultuur. In de cel hebben gezeten, wordt verheerlijkt in die cultuur. In de cel hebben gezeten, of het nou een maand is of een halfjaar, wordt als statusverhogend gezien binnen je groep.
Je moet die mensen aanpakken in de taal die zij verstaan.
Je denkt dat een halfjaar brommen niet proportioneel is? Ik denk het nl wel, bij dit tuig althans.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad buitenproportioneel, en heb je nog veel grotere problemen. Daar was men 500 jaar geleden al achter gekomen.
Ik neem aan dat je bedoeld dat misdaad waar nu nog geen halfjaar voor gegeven wordt, bestraft moet worden met een halfjaar. Om het systeem dan proportioneel te houden, dienen de straffen op grotere misdaden ook omhoog te gaan. En daar gaat het dan mis.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je denkt dat een halfjaar brommen niet proportioneel is? Ik denk het nl wel, bij dit tuig althans.
Dat klopt wel, maar snel opgepakt worden en snel in de bak belanden is ook hard optreden. Ik denk dat ze dat best verstaan. Waarom het nu niet werkt is omdat het allemaal veel te lang duurt, en het percentage veroordelingen ook veel te laag ligt.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee. Veel van de (allochtone) jeugd van tegenwoordig is niet bang voor een celstraf. Zij verkeren in de straatcultuur. In de cel hebben gezeten, wordt verheerlijkt in die cultuur. In de cel hebben gezeten, of het nou een maand is of een halfjaar, wordt als statusverhogend gezien binnen je groep.
Je moet die mensen aanpakken in de taal die zij verstaan.
Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er gewoon gebruik gemaakt wordt van de wettelijke mogelijkheden. Igv diefstal kun je bv al max 4 jaar geven, dus er is ruimte zat,quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoeld dat misdaad waar nu nog geen halfjaar voor gegeven wordt, bestraft moet worden met een halfjaar. Om het systeem dan proportioneel te houden, dienen de straffen op grotere misdaden ook omhoog te gaan. En daar gaat het dan mis.
Je bedoeld met een D ?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:15 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoeld dat misdaad waar nu nog geen halfjaar voor gegeven wordt, bestraft moet worden met een halfjaar. Om het systeem dan proportioneel te houden, dienen de straffen op grotere misdaden ook omhoog te gaan. En daar gaat het dan mis.
Als ik dat kon bedenken was ik allang naar Den Haag geweestquote:
Ja dat klopt. Maar waar ik op doelde is dat veel (allochtone) jeugd dat zich misdraagt, verkeert in de straatcultuur. En in de straatcultuur heb je andere straffen nodig dan celstraffen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar snel opgepakt worden en snel in de bak belanden is ook hard optreden. Ik denk dat ze dat best verstaan. Waarom het nu niet werkt is omdat het allemaal veel te lang duurt, en het percentage veroordelingen ook veel te laag ligt.
Probeer je je nu onsterfelijk belachelijk te maken door op kleine spelfoutjes te wijzen?quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je bedoeld met een D ?
Jij kan alleen maar mierenneuken en mierenneuken.
Wat stel je dan voor? Meer tolerantie, betutteling en truttigheid? Daar reageren ze zo goed op ja...quote:Op zaterdag 25 april 2009 15:04 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad buitenproportioneel, en heb je nog veel grotere problemen. Daar was men 500 jaar geleden al achter gekomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |