nou ja, als het om een vrucht gaat: waarom zijn vruchten in het algemeen dan niet onrein verklaard?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:42 schreef Neurot het volgende:
Omdat er nergens in de Bijbel staat dat het om een appel gaat
omdat ze enkel niet mochten eten van de vruchten van die boomquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef Bensel het volgende:
[..]
nou ja, als het om een vrucht gaat: waarom zijn vruchten in het algemeen dan niet onrein verklaard?
Volgens mij ging het nooit specifiek om een appel, maar is 'vrucht' vertaald naar appel?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef Bensel het volgende:
Even een oprechte vraag aan de (christelijke) gelovigen hier:
waarom word de appel niet als 'onrein' gezien? De appel was het enige in het Paradijs wat niet gegeten mocht worden. Met de gevolgen die het had voor Adam en Eva toen Eva er wel van at, zou je toch denken dat christenen appels in de ban zouden doen?
Nooit, maar "een vrucht" schildert nogal moeilijk als je een schilderij over de zondeval moet makenquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij ging het nooit specifiek om een appel, maar is 'vrucht' vertaald naar appel?
Het is de vertaling naar een woord dat lang hetzelfde blijft.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij ging het nooit specifiek om een appel, maar is 'vrucht' vertaald naar appel?
Maar dan vul je je inbeelding van 'vrucht' toch vanuit je referentiekader, met welke vrucht jij het meeste te maken hebt, eet, verkoopt whatever?quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:02 schreef Neurot het volgende:
[..]
Nooit, maar "een vrucht" schildert nogal moeilijk als je een schilderij over de zondeval moet maken
quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:00 schreef Triggershot het volgende:
Het was niet zo zeer de appel / vrucht die de val van Adam met zich meebracht, maar eerder de ongehoorzaamheid aan Gods wil. Het volgen van je eigen wil boven de geboden van God, dit had net zo goed met seks, drank, geld kunnen geweest zijn.
Nee man, pruimen!quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:14 schreef SpecialK het volgende:
Weet je welke vrucht ik pas in verbinding breng met 'verleiding'.
Idd, het kan net zo goed om een vlezige eikel gaan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:42 schreef Neurot het volgende:
Omdat er nergens in de Bijbel staat dat het om een appel gaat
Als we toch aan het muggenziften zijn: Jona zonder die paapse squote:Op vrijdag 24 april 2009 21:22 schreef LXIV het volgende:
En Jonas is ook heus niet opgeslokt door een wallevis, dat had hij nooit drie dagen lang overleefd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |