Zie hierboven de overweldigende gastvrijheid van Rotterdam.quote:
Ik woon in Rotterdam mongool. En ik ben niet geinteresseerd in Amerika . Komen louter slechte zaken vandaan. Helden wonen in Azie . Dan kan ik je gebitch nog enigsinds begrijpen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 06:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo klopt het iets beter.
Ik maal er evenmin om dat je op Amerika afgeeft verder..... alleen denk ik dat ik heel wat vaker in Rotterdam ben geweest, en bij Rotterdammers aan tafel heb gezeten dan dat jij die ervaring kan delen met Amerika en Amerikanen.
Ga slapen.
Zegt ie waarschijnlijk met een PC waarin een Intel of AMD CPU zit in plaats van een Chinese Cyrix, en een NVidia of ATI kaart in plaats van een Taiwanese SIS. Uiteraard gebruik makend van een door een Amerikaan ontwikkelde torrent protocol om de laatste Amerikaanse films, muziek en series binnen te jengelen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 06:32 schreef SerieJunk het volgende:
Ik woon in Rotterdam mongool. En ik ben niet geinteresseerd in Amerika . Komen louter slechte zaken vandaan. Helden wonen in Azie . Dan kan ik je gebitch nog enigsinds begrijpen.
Nee Ik kijk filmhuisquote:Op zaterdag 25 april 2009 06:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Zegt ie waarschijnlijk met een PC waarin een Intel of AMD CPU zit in plaats van een Chinese Cyrix, en een NVidia of ATI kaart in plaats van een Taiwanese SIS. Uiteraard gebruik makend van een door een Amerikaan ontwikkelde torrent protocol om de laatste Amerikaanse films, muziek en series binnen te jengelen.
Zoals men hier in Amerika ook wel eens zegt.... Lighten Up! Relax!
Je laat niet echt een positieve kant zien van de Rotterdammer vanavond.
Dat is je goedrecht. Nu alleen je PC nog omruilen voor eentje met een Cyrix processor en SIS videokaart, en je zit helemaal goed.quote:Op zaterdag 25 april 2009 06:43 schreef SerieJunk het volgende:
Nee Ik kijk filmhuisDuitse , Italiaanse , thaise en Spaanse films. Ik kom nooit bij de mac , KFC , Burgerking en ik ben dol op rijst en pasta. Mijn auto is van Duits fabrikaat en oerdegelijk en mijn OS is een variant op een Chinnees stukje programmeerkunst. Ik ben tegen de JSF , tegen de oorlog in Afhanistan en tegen Amerikaanse bemoeienis in ons liberale landje.
Ik heb twee van die vodjes. Naast de donkerrode Nederlandse ook nog een donkerblauw Amerikaans paspoort. Handig, zo'n dubbel paspoort.quote:Amerika is gewoon niet aan mij besteed. En jij laat je voor iemand met een Nederlands paspoort ook behoorlijk kennen.
quote:Sinds 1998 wordt de hoogbouw naar advies van John Worthington geconcentreerd in een zone die loopt vanaf het Centraal Station tot de Kop van Zuid. Plannen voor superhoogbouw, zoals een 350 meter hoge toren nabij de Euromast, komen nog niet van de grond.
Daar is Rotterdam inmiddels van afgestapt trouwens, enkel wordt er nu alleen nog de hoogte in gegaan voor de rijker bedeelden binnen de stad door luxe appartementen te bouwen.quote:Eind jaren zestig kreeg hoogbouw een slecht imago door wijken als de Bijlmermeer. Het begrip flatneurose deed zijn intrede.
http://www.top010.nl/html/nieuwbouwprojecten_rotterdam.htmquote:Stadsvisie 2030 De Gemeente Rotterdam heeft in haar stadsvisie een plan gedefinieerd voor de ruimtelijke ontwikkeling van Rotterdam tot 2030. Prioriteit: het verdichting van de binnenstad, het mengen van de functies wonen, werken, winkelen en uitgaan. Speerpunten: de binnenstadskwartieren en internationale toplokaties: Waterstad (zoals De Boompjes en Wilhelminapier), Het Centraal Station en het Erasmus Medisch Centrum. Randvoorwaarden: de aandacht voor openbare ruimte, bereikbaarheid, milieu en architectuur / cultuurhistorie.
en als we internationaal gaankijken:quote:Monumenten Rotterdam
Rotterdam heeft op dit ogenblik ongeveer 460 rijksmonumenten (uit de periode voor 1940) en ongeveer 200 gemeentelijke monumenten. Samen met de beschermde stadsgezichten vormen ze de Collectie Rotterdam.
Woonhuizen, boerderijen, kerken, scholen, fabrieken, pakhuizen, parken, fonteinen: ze kunnen uniek zijn voor Nederland of voor Rotterdam. Bijvoorbeeld door hun schoonheid, of door hun cultuurhistorische waarde.
Deze 'onroerende zaken' kunnen beschermd worden als rijksmonument of als gemeentelijk monument. Gebieden met een bijzonder historisch karakter kunnen beschermd worden als stadsgezicht of het predikaat aandachtsgebied krijgen.
Meer monumenten
De rijksmonumenten, de gemeentelijke monumenten en de beschermde stadsgezichten, zoals Kralingen-Midden, Delfshaven, het Noordereiland en het Scheepvaartkwartier, vormen samen de Collectie Rotterdam.
De komende jaren krijgt Rotterdam er vooral nog een aantal gemeentelijke monumenten bij en enkele rijksbeschermde stadsgezichten. Ook wordt nog een enkel rijksmonument aangewezen.
quote:Het European China Center (ECC) wordt een landmark die de positie van Rotterdam als het Chinese centrum van Europa markeert; de brug tussen China en Europa. In overleg met de gemeente Rotterdam is Katendrecht aangewezen als meest geschikte locatie omdat in deze wijk van oudsher een Chinese gemeenschap is gevestigd. Het China center zal in de pols van Katendrecht worden gevestigd.
De ontwikkeling van het European China center zal in 5 fasen worden ontwikkeld. Er zijn winkels, een supermarkt, horeca, een hotel, kantoren en woningen (100.000 m2) gepland. De precieze invulling is mede afhankelijk van de plannen en ideeën van Chinese investeerders.
Eind 2008 start fase 1. winkelcentrum, supermarkt, kantoren en 170 woningen (30.000 m2)
fase 2 herbestemming het Rijksmonument Pakhuis Santos (7.000 m2)
Meer info: www.europeanchinacenter.nl
de vraag is of je dat uberhaupt zou willen. onveiligheid ten top imho. naast het feit dat het ook niet kan ivm ondergrond. en toch is NL een belangrijk land en Rotterdam is daar zeker centraal in in de wereld met hele goede architecten... al zet je daar soms ook je vraagtekens bij als je ziet wat in Delft is gebeurdquote:Op zaterdag 25 april 2009 12:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen jammer dat Urban bv maar 176 meter wordt ipv 212.
En internationaal stelt het inderdaad niet veel voor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_hoogste_gebouwen
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt. In de laatste plannen is het (met mast) nog steeds 212 meter.quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Alleen jammer dat Urban bv maar 176 meter wordt ipv 212.
En internationaal stelt het inderdaad niet veel voor: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_hoogste_gebouwen
Van de officiele website.quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:40 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt. In de laatste plannen is het (met mast) nog steeds 212 meter.
Ik zie nergens een toren van 240 geplanned zijn in Rotterdam. En nee, dat is internationaal nog steeds niet overdreven hoog. Natuurlijk staan andere steden niet vol met torens van 300 meter of hoger, maar toch minimaal 1.quote:Daarnaast is een toren van 240 meter wel echt hoog. New York staat ook niet vol met zulke hogen torens
Oude gegevens/plaatjes op de officiële website van Zalmhaven Urban.quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Van de officiele website.
[..]
Ik zie nergens een toren van 240 geplanned zijn in Rotterdam. En nee, dat is internationaal nog steeds niet overdreven hoog. Natuurlijk staan andere steden niet vol met torens van 300 meter of hoger, maar toch minimaal 1.
Skyline van Rotterdam is mooierquote:Op zaterdag 25 april 2009 06:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Zelfs de skyline van mijn stad Los Angeles ziet er mooier uit dan die van Rotterdam
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |