En daarom open je een topic op Fok! ?? Niemand hier kan iets zinnigs zeggen over jullie situatie. Je zult toch echt je adviseur en/of Aegon moeten lastigvallen...quote:en ik zou wel graag zekerheid willen
Mij excuses sorry hoor, wou gewoon even weten of jullie misschien mij konden helpen over wat we voor 4 mei zelf moeten binnen hebben, en hoe komen we er nou achter of ze wel of niet akkoord zijn? maar je hoeft niet te antwoorden op mijn topic hoorquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:18 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
En daarom open je een topic op Fok! ?? Niemand hier kan iets zinnigs zeggen over jullie situatie. Je zult toch echt je adviseur en/of Aegon moeten lastigvallen...
Ja misschien is dat wel een idee. maar ja het is 4 mei al.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:26 schreef Furia het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat je er niet zoveel vertrouwen in hebt, vind het behoorlijk slordig van zo'n adviseur. Wij moesten anderhalve week wachten op akkoord, maar dat werd wel van tevoren gezegd. Wel zijn wij eerder al aan de gang gegaan met b.v. kijken wat we ongeveer konden lenen. Het laatste stukje - toen er een concreet huis was dat we wilden hebben - is dan ook net wat meer een formaliteit. Misschien kun je aangeven dat je anders wel naar een ander gaat?
Ja dan zijn wel wel mooi de l*l.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:25 schreef _Flash_ het volgende:
Uhm, als nou blijkt dat het feest niet door gaat qua hypotheek dan zit je wel mooi in de penarie en kan je je bankgarantie kwijtraken heh!
Is het een gevalletje van eigen laksheid? Je wist al vanaf 9 maart dat het voorbehoud 9 april af zou lopen. Die verantwoordelijkheid kan je niet helemaal afschuiven op de tussenpersoon.
Beste topicstarter, ik begrijp dat je graag van anderen hoort hoe het er in hun situatie aan toeging, aangezien dit jou enig houvast geeft. Feit blijft, user bug_me_not2 heeft gelijk. De ene situatie is de ander niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:31 schreef s_koniing het volgende:
[..]
Ja misschien is dat wel een idee. maar ja het is 4 mei al.
Wij zijn al van te voren naar diverse adviseurs geweest en we weten ook wat we kunnen lenen, anders hadden we nooit een bod gedaan. wanneer wisten jullie dan hoe lang jullie moesten wachten op akkoord? zelf daar hebben wij nog niks over gehoord
Wij hebben de verzerkeringen van ons huidige huis en auto's er nog lopen en de financiėring van ons nieuwe huis + verzekeringen gaan allemaal daar naar toe.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Beste topicstarter, ik begrijp dat je graag van anderen hoort hoe het er in hun situatie aan toeging, aangezien dit jou enig houvast geeft. Feit blijft, user bug_me_not2 heeft gelijk. De ene situatie is de ander niet.
Dat het er bij Furia op een bepaalde manier aan toeging zegt niks over jouw specifieke situatie.
Gaat de hele financiering bij Aegon lopen? Of alleen de verzekering? Mocht de hele financiering bij Aegon lopen zullen zij samen met de contactpersoon (jouw adviseur) de enigen zijn die jouw vraag zonder verder giswerk kunnen beantwoorden.
Werkt de adviseur voor Aegon of voor een tussenpersoon? En is het mogelijk direct contact op te nemen met de verstrekker of onderhoudt deze verstrekker geen rechtstreeks contact met klanten?
Wij hebben vooraf dus gekeken wat we konden doen qua geld, dus al voor we een huis op het oog hadden. Toen we een huis hadden gevonden dat we wilden hebben zijn we weer naar de bank gegaan en hebben we gepraat over welke vorm hypotheek het beste is. Toen moest het voorstel naar een commissie toe. Toen hebben we gewoon gevraagd wanneer die commissie bij elkaar was, of wanneer ze dat dan deden en daar kregen we ook gewoon antwoord op en precies op die dag werden we ook gebeld. Daarom vind ik dit van Aegon ook een beetje een warrig verhaal, omdat het dus blijkbaar wel netjes kan...quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:31 schreef s_koniing het volgende:
[..]
Ja misschien is dat wel een idee. maar ja het is 4 mei al.
Wij zijn al van te voren naar diverse adviseurs geweest en we weten ook wat we kunnen lenen, anders hadden we nooit een bod gedaan. wanneer wisten jullie dan hoe lang jullie moesten wachten op akkoord? zelf daar hebben wij nog niks over gehoord
Uhm, voor zo iets belangrijks (risico op schade van tientallen duizenden euro's) jaag je er niet zelf achteraan? Het is en blijft jouw verantwoordelijkheid. De adviseur gaat heus niet jullie schade betalen. Zeker als je zelf (al dan niet per ongeluk) informatie voor de verstrekker achterhoudt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:33 schreef s_koniing het volgende:
[..]
Ja dan zijn wel wel mooi de l*l.
Nee het is geen eigen laksheid, de adviseur kwam op die datum "9 maart" en die zou verder alles in orde maken. Kijk wil niet zeggen dat ik zo perfect ben maar als ik zo iemand in de armen neem mag ik er toch vanuit gaan dat het goed komt
In sommige gevallen is het niet mogelijk direct contact op te nemen met de verstrekker. Desalniettemin zou ik het zeker proberen. Dat je daar al klant bent betekent dat je wellicht al enkele nummers in je mapje hebt die je kan bellen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:46 schreef s_koniing het volgende:
[..]
Wij hebben de verzerkeringen van ons huidige huis en auto's er nog lopen en de financiėring van ons nieuwe huis + verzekeringen gaan allemaal daar naar toe.
De adviseur is een tussenpersoon, ik zou dus niet weten of ik rechtstreeks contact op kan nemen met Aegon.
En ik kon het proberen ja of iemand hier wat meer vanaf weet, ik zit met mijn handen in het haar en bel al elke dag soms 3 x daags met de adviseur.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:33 schreef s_koniing het volgende:
[..]
..maar als ik zo iemand in de armen neem..
oh dat is nog lulliger. krijg je ook een lekkere domper, gelukkig konden jullie zo snel nog een nieuwe hypotheek krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:56 schreef jplusje het volgende:
Bij ons ketste de hypotheek de dag VOOR het tekenen van de koop bij de notaris nog af.
De bank wilde ons om de 1 of andere vage reden geen geld lenen, we hebben toen nog heel snel (binnen 4 dagen) een nieuwe hypotheek kunnen regelen !
Dit ondanks dat de 1e bank al 4 weken daarvoor akkoord had gegeven!
Ik kan je alleen maar aanraden om er zelf heel goed achteraan te gaan maar zoals je kunt zien is dat ook niet altijd de oplossing.
Krijg je geen bevestiging van Aegon dat zij jouw zekerheidsstukken hebben goedgekeurd en dat zij de spulletjes hebben doorgestuurd naar de notaris?quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:11 schreef s_koniing het volgende:
[..]
oh dat is nog lulliger. krijg je ook een lekkere domper, gelukkig konden jullie zo snel nog een nieuwe hypotheek krijgen.
Nou heb net weer gebeld met de adviseur. de datum is inmiddels ook weer een dag opgeschoven naar 5 mei. hij zegt alles gaat door de vraag alleen is wanneer.
Als ze jullie al akkoord hadden gegeven, dan lijkt me dat ze wel met een iets betere reden dan een 'vage reden' aan moeten komen. Ik ben wel benieuwd wat voor geldverstrekker hiermee weg denkt te komen. Een hypotheek is een verplichting die jij aangaat, maar de bank even goed. Afspraak is afspraak.quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:56 schreef jplusje het volgende:
Bij ons ketste de hypotheek de dag VOOR het tekenen van de koop bij de notaris nog af.
De bank wilde ons om de 1 of andere vage reden geen geld lenen, we hebben toen nog heel snel (binnen 4 dagen) een nieuwe hypotheek kunnen regelen !
Dit ondanks dat de 1e bank al 4 weken daarvoor akkoord had gegeven!
Ik kan je alleen maar aanraden om er zelf heel goed achteraan te gaan maar zoals je kunt zien is dat ook niet altijd de oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |