abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68779530
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 06:30 schreef Amthezia het volgende:
Wat voor een furikake doe jij in die roze onigiri?? Het ziet er leuk uit!!!
Heeeeel klein beetje rode kleurstof en paarsige pruimenfurikake. Dat laatste gok ik want mijn Japans is bagger.
pi_68779630
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:19 schreef Chell het volgende:
Oh die Totoro is gaaf zeg!

Ik wilde eigenlijk een Hello Kitty, maar ik vrees dat ik daarme zo gigantisch gepest ga worden op mijn werk dat ik het maar iets minder kinderachtig heb gehouden
Daar heb ik echt lak aan. Ik krijg over het algemeen toffe reacties, overigens, en vaak ook van de mensen waarvan je het niet verwachten zou.
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 19:21:38 #128
43556 miss_dynastie
pi_68782221
Neeeee, ik heb per ongeluk mijn extra Hello Kitty bakje (niet de Bento dus, maar toch) gesloopt
Maar misschien wel een goed excuus om weer te bestellen
pi_68783551
Dit is toch tof:

http://annathered.wordpress.com/tag/mini-totoro/

Alle bento's op die site zijn

[ Bericht 30% gewijzigd door _Arual_ op 07-05-2009 19:59:48 ]
  donderdag 7 mei 2009 @ 23:15:09 #130
180137 liessa
*geschift*
pi_68792326
Ok, ik heb het gedaan. Ik heb spullen besteld op Ebay. Maar... ik heb het nog niet verteld aan mijn aanstaande... Ben ik nu erg evil? ze komen toch pas na de honeymoon aan (heb ik aan de verkoper gevraagd), dus tijd zat, toch?

Ik heb besteld:
- rode bento set
- gele bento set
- oranje box met clipjes
- ocean picks
- aapjes sausbakjes
- dieren flesjes
- eiervormpjes (4 stuks)
- sushivormpjes (totaal 5, beer, app, hond, ster en bloem)

Ik ben benieuwd!!
liessaslunch.blogspot.com
pi_68797155
Hahahah ja dat is wel slecht *grin*
Klinkt als een leuke set!!
pi_68797157
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:52 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Heeeeel klein beetje rode kleurstof en paarsige pruimenfurikake. Dat laatste gok ik want mijn Japans is bagger.
Ah vandaar!! Is het een zoetige furikake? Of meer kruidig?? Het kan ook nog een paarse shiso furikake zijn. Shiso is een soort van japanse paarse basilicum! Hmm moet ff bento-en, anders heb ik geen lunch!
pi_68799641
Jullie zijn wel mijn favoriete topic hoor (3x posten achter elkaar..... sorry!)

Bento vandaag:

Zalmwraps met roomkaas en basilicum, gemengde sla, tomaatjes en avocado.

En ik ga proberen om deze misosoep te maken!

Jammer alleen dat de instructies in het japans zijn, ik heb geen idee hoeveel water erbij moet, en hoelang dat droge spul ff moet weken...... jullie nog suggesties??? (heb wel lekker extra lenteui en wortels bij me, en tofu, maar dat vind ik nog een beetje eng )
  vrijdag 8 mei 2009 @ 09:48:20 #134
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68799807
wat kunnen jullie kletsen zeg!

wat een gave creaties zijn er gemaakt!

ik heb een heel cute ietwat hoog bakje van tinkerbell gekocht bij de action. met van die clips aan de zijkant.
ideaal voor salades of noedels ed.
ze hadden ook cars, de prinsessen en pooh bear.
helemaal blij mee.

vandaag ben ik thuis en gister had ik geen tijd en puf om wat in elkaar te flansen. ik heb wat tomaatjes en repen komkommer meegenomen.

ik heb het boek bento boxes besteld bij bol. ben benieuwd of het wat is.

@ amthezia, ik had nu gewoon alleen wat olie door mijn pasta gedaan. de olijven gaven al genoeg smaak.
anders gewoon balsamico azijn of iets uit een fles wat in de koelkast staat.
pi_68801507
Ah okee, je hebt wel gelijk hoor, door mijn salades zitten ook vaak geen dressings, de smaken bijelkaar zijn al zo lekker

Iemand nog tips voor die Misosoep??
pi_68808968
Misosoep was wel lekker, voortaan een beetje sojasaus meenemen.
pi_68815029
Liessa, leuk dat je zoveel besteld hebt Maar wel slecht hoor, dat je het niet tegen je aanstaande hebt verteld

Hier nog even mijn bento's van gisteren

zaterdag 9 mei 2009 @ 09:07:23 #138
221912 minilot
Nancy boy
pi_68835367
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:01 schreef Sylvana het volgende:
Liessa, leuk dat je zoveel besteld hebt Maar wel slecht hoor, dat je het niet tegen je aanstaande hebt verteld

Hier nog even mijn bento's van gisteren

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Aardbeien! Ik heb er meteen trek in.
Als ik een tip mag geven.. Als je wraps in je bento doet, zet ze dan met de snijkant naar boven. Dat ziet er doorgaans wat lolliger uit - je kunt dan echt zien dat het gevulde rolletjes zijn.
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 9 mei 2009 @ 09:15:04 #139
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68835426
Oo ik ben enthousiast,

ik heb een seller gevonden die nieuwe (voor mij althans) egg molds verkoopt!

heb zelf geen ervaring met de verkoper maar ik vind de egg molds wel erg stoer, wie wil er nou geen eitje in de vorm van een ijsje?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370198597578&ssPageName=ADME:B:FSEL:US:1123
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:27:43 #140
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_68845900
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:15 schreef M0nr03 het volgende:
Oo ik ben enthousiast,

ik heb een seller gevonden die nieuwe (voor mij althans) egg molds verkoopt!

heb zelf geen ervaring met de verkoper maar ik vind de egg molds wel erg stoer, wie wil er nou geen eitje in de vorm van een ijsje?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370198597578&ssPageName=ADME:B:FSEL:US:1123
23 dollar om een ei in een vormpje te kneden
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  † In Memoriam † zaterdag 9 mei 2009 @ 17:46:46 #141
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68846378
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 17:27 schreef jpg97 het volgende:

[..]

23 dollar om een ei in een vormpje te kneden
Negen eieren
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68847699
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 09:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Aardbeien! Ik heb er meteen trek in.
Als ik een tip mag geven.. Als je wraps in je bento doet, zet ze dan met de snijkant naar boven. Dat ziet er doorgaans wat lolliger uit - je kunt dan echt zien dat het gevulde rolletjes zijn.
Ja, dat wilde ik ook wel, maar lukte niet echt omdat ik ze nogal groot gesneden had. Dus volgende keer als ik ze wat kleiner snij dan zet ik ze idd met de snijkant naar boven
pi_68849389
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 06:02 schreef Amthezia het volgende:

[..]

Ah vandaar!! Is het een zoetige furikake? Of meer kruidig?? Het kan ook nog een paarse shiso furikake zijn. Shiso is een soort van japanse paarse basilicum! Hmm moet ff bento-en, anders heb ik geen lunch!
Het smaakt zoetig. (Maar misschien word ik bedrogen door mijn zintuigen. Als iets een roze kleur heeft smáákt het ook roze. Begrijpen jullie wat ik bedoel?)
pi_68850706
Oeh, dit is ook leuk!

En dit is ook wel grappig, maar ook wel heeeeeel erg duur voor iets wat eigenlijk uit Nederland komt en waar je ook hele leuke lunchboxen van kunt kopen

Het is er nog niet van gekomen om een Bento-box te maken, maar ik kan 's nachts niet slapen, omdat ik aan het bedenken ben wat ik wil maken Tot nu: zalm-wraps, kip-wraps, cherrytomaatjes, sla met van alles erin, een ei (in ei-vorm) en verder weet ik het nog niet
pi_68864676
Die tomaatjes zijn echt lief zeg!

En ik herken het ook wel ja, dat ik in bed lig te bedenken wat ik in mn Bento zal doen
pi_68864937
Hahaha dat herken ik ook, ik slaap in vaak met "Hmm als ik nou dit en dit erin doen, en het dan zo versier..."
Bento's zijn gewoon leuk!!

Hele gave eivormpjes zeg, die wil ik ook hebben!!! En die tomatenbakjes zien er zo lief uit, echt heel schattig!!
pi_68865013
Zo wat is dit topic gegroeid toen ik weg was!
Wat een leuke creaties allemaal, ik hoop vanavond weer iets in elkaar te zetten, maar het word even kijken wat er nog in huis is na een week weg zijn
Wel heb ik natuurlijk nog nieuw besteld liggen wat nog geprobeerd moet worden

2 thermotasjes nog, zeeprikkertjes, muziekprikkertjes en bij mijn urara doosje passende fleskoelers (een blauwe en een rode) Ben zo benieuwd
En ik heb in Stuttgart bij een animatie-merch-stand een "Shaun the Sheep" lunchbox gekocht, zit ook scheidingswandje enzo in, ben erg benieuwd hoe hij zich gedraagt als bentobox!
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Sterkte ermee. Eén van de redenen dat ik na twee jaar helemaal ben gestopt met Ritalin en Concerta is dat het mijn plezier in eten behoorlijk verpestte, terwijl ik zó vréselijk veel van eten en koken hou!

Ik overweeg trouwens deze Totoro-set te kopen bij Jlist:
[ afbeelding ]

Iemand ervaring met dit soort thermos-bento's? Ik wil zo graag soep mee!
En ik heb ervaring met precies die bento, dat is mijn eerst gekochte setje zelfs
Ik vind die vooral erg fijn werken in de winter, als je toch net iets meer behoefte hebt aan iets warms, noodles ofzo blijven er redelijk warm in, en soepen zijn ook vrij goed te vervoeren, al kan je er dan voor de zekerheid ook wat plasticfolie over doen en dan pas dicht doen voorzichtig. Ik ben altijd beetje paranoïde met spul wat kan lekken dus ik neem altijd het zekere voor het onzekere. Zorg wel dat je het echt goed warm maakt voor het erin gaat. Verder vind ik het wel altijd lastig om de zijbakjes netjes te vullen wegens de vorm maar dat is even wennen gewoon.
Dit kan wel lastig zijn als dit je eerste of enige doosje is om mee te beginnen, ik raad je aan om een simpel goedkoop non-thermo doosje er eventueel bij te bestellen om die reden.

Moet hem nog een keer proberen met warm weer, of hij dan ook spul goed koel houd, maar daar heb ik eventueel mijn gewone doosjes ook voor met thermo tasjes

Ter illustratie van het thermo-bakje erin. Inhoud:
Pittige noodles met bosui en wortel en nori decoratie.

[ Bericht 3% gewijzigd door vahmpcat op 10-05-2009 10:24:14 ]
  zondag 10 mei 2009 @ 15:57:33 #148
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68874082
zo'n thermo bento staat op mijn verlanglijstje, lekker lauw warme noedels meenemen.

mijn bento inspiratie komt altijd tijdens het studeren, (lees soggen)
de bento van morgen zal igg bestaan uit een pesto pasta salade.

Edit: ik heb bij de action heel veel ponsjes (of punshes) gezien.
kost zoals je van die winkel kan verwachten geen drol!

[ Bericht 22% gewijzigd door M0nr03 op 10-05-2009 16:40:50 ]
pi_68877992
*mental note: Pastasalade*

Ik heb wel siliconen cakevormpjes, oranje, dus die kan ik ook gebruiken, toch een beetje echt Bento
Ik had ook nog hartige mini-muffins bedacht, ik heb hier ergens een mini-muffinbakvorm liggen en een boekje met 500 cakejesrecepten waar ook hartige muffins in staan. Ik kan natuurlijk altijd vals spelen en van die overheerlijke mini- chocoladecakejes maken en fruit erbij

En iedereen heeft het altijd over de Action, maar ik heb daar nog nooit een winkel van gezien Weet iemand of die ook in Tilburg zit?
  zondag 10 mei 2009 @ 17:56:30 #150
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68878210
ff voor je gegoogled.

http://www.action.nl/pages/ShopInfopage.aspx?id=172

ben benieuwd naar je hartige muffin recepten.
als ze lekker zijn wel plaatsen he?

verder is iets van tabouleh of couscous salade ook erg lekker in je bento.
of een noodle salade

mini quiches en deegpakketjes zijn ook heel fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')