abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie zondag 3 mei 2009 @ 18:42:35 #76
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68628746
quote:
Op zondag 3 mei 2009 11:50 schreef Sylvana het volgende:
Wat leuk die rijstballetjes Vahmpcat!

En Chell, welkom bij de club Het wachten op de pakjes is altijd het moeilijkst Wat heb je besteld?
Een polkadot bento-box, een Hello Kity egg-mold, prikkertjes, wandjes, een Hello Kitty flesje, kleine flesjes voor dressinkjes enzo en Hello Kitty vormpjes

Beetje veel, maar goed
  zondag 3 mei 2009 @ 19:28:03 #77
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_68630245
Oh wat leuk! Ik heb een zwak voor Hello Kitty
pi_68639068
@vamhpje, ziet er heerlijk uit!! Lieve varkentjes!
@Chell, welkom bij de bento-verslavingsgroep klinkt als leuke spullentjes!

Morgen niet veel soeps denk ik, we zijn net thuis van een concert, en over kleine 6 uur staan we weer op!
Slaap lekker allemaal!
pi_68645175
Er zit in: Radijsjes, chocola, gehaktballetjes. Griekse salade met olijven, tomaat, feta en pijnboompitten.

Er lag een briefje in de brievenbus dat mijn pakket van Jlist bij de buren ligt, dus die mag ik vanmiddag gaan ophalen!!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 4 mei 2009 @ 08:48:48 #80
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68645416
Ik ben heeel benieuwd hoe ik het ga vinden Verwacht niet al te creatieve creaties van mij hoor, daar ben ik echt niet gedisciplineerd genoeg voor
pi_68645562
Hahah nou ja, creatief hoeft toch ook helemaal niet!! Gewoon lekker, dat is het belangrijkste
Maar je maakt toch soms wel een fotootje, is altijd leuk om te zien wat mensen meenemen in hun bento
pi_68650570
Morgen wil ik mijn #100e bento gaan maken!!! Hebben jullie nog goede ideeen?? Ik zit te denken aan een traditionele bento met onigiri ballen....... ik hoor het graag van jullie!
pi_68653184
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:42 schreef Chell het volgende:

[..]

Een polkadot bento-box, een Hello Kity egg-mold, prikkertjes, wandjes, een Hello Kitty flesje, kleine flesjes voor dressinkjes enzo en Hello Kitty vormpjes

Beetje veel, maar goed
Leuk zeg En het hoeft er idd niet perse leuk/creatief uit te zien, als het maar lekker is

En Amthezia, zo je 100e bento al weer
pi_68655144
quote:
Op maandag 4 mei 2009 08:48 schreef Chell het volgende:
Ik ben heeel benieuwd hoe ik het ga vinden Verwacht niet al te creatieve creaties van mij hoor, daar ben ik echt niet gedisciplineerd genoeg voor
Men neme een (bento)doosje, men neme leuke frutsels en bakjes.
Men pleurt daar smakelijk liefst kleurrijk, mits mogelijk gerangschikt, voedsel in met genoeg voedingsstoffen voor de dag. Prikt er eventueel wat prikkers en frustsels tussen.
Men duwt er de deksel op, clips dicht en/of elastiek d'r over. Eventueel in tasje ofzo... klaar

Je mag zo moeilijk en makkelijk doen als je zelf wilt
En chaos kan ook lekker smaken ^.^
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:01 schreef Amthezia het volgende:
Morgen wil ik mijn #100e bento gaan maken!!! Hebben jullie nog goede ideeen?? Ik zit te denken aan een traditionele bento met onigiri ballen....... ik hoor het graag van jullie!
Oeh spannend ^.^ Ik had er uiteindelijk toen geen tijd voor om er ook maar iets speciaals mee te doen, maar een thema is wel leuk! Als je nog nooit echt heel traditioneel hebt gedaan zou je zoiets kunnen proberen. Rijstballetjes, onigiri e.d Je hebt geloof ik ook van die klassieke opbouw dingetjes, zou je evt op kunnen zoeken. Ben benieuwd

Zal alleen over een weekje kunnen checken waarschijnlijk, want ik ga morgen t/m zaterdag op studiereis
Maar ga mijn bento's wel missen
pi_68659022
Veel plezier op studiereis Vahmpcat! Ik kom net thuis, en al mijn GAVE nieuwe bento spullen zijn er, dus.....ik ga mijn dreamland egg dinges vanavond uit proberen *yay*!!!
  maandag 4 mei 2009 @ 17:02:49 #86
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68661100
zo een tijdje mijn gezicht niet laten zien . ik heb al een week geen bento's hoeven maken. woensdag staat er weer een op de planning.
Amthezia, de 100ste al weer. ik zou er een feestelijke van maken met vlaggetjes en zo.
feestende onigiri.

chell ik ben erg benieuwd naar je polkadot box.

vahmpcat heel veel plezier met je studiereis.
pi_68682067
Na veel gestress vanochtend, (ik moet ook niet te uitgebreide dingen 's ochtends doen lol!) had ik nummer 99# en 100# af!

(Meer staat op: http://www.bento-babe.nl/?p=741)
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:29:27 #88
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_68682479
Dus eigenlijk zijn bento's gewoon tupperware met je lunch erin...
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_68683225
Heel erg versimpelt ja!
Maar er zitten eigenlijk regels aan bento's vast, en bepaalde kleur-verdelingen.
Voor mij is dat het een aantrekkelijke lunch is, die gezond en heerlijk is! (zie meer op pag. 1 van dit topic)
pi_68685212
Leuk je 100e bento Amthezia!
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 11:34:21 #91
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68686032
Amthezia, gefeliciteerd met je mijlpaal 't Ziet er weer erg leuk uit!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68687552
Thanx!! Ik ga hem zo eens opeten! Mijn gehaktbrood was goed gelukt op deze manier!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:27:45 #93
252930 M0nr03
seriously?!
pi_68705385
dit zijn mijn bento's voor morgen

je ziet druiven en frambozen, kiwi met wat tropisch fruit (voor de kleur)
pasta salade met olijven, augurk en cherry tomaatjes en snijbonen met olijven en cherry tomaten.
pi_68719830
Dat konijntje in de auto GEWELDIG hahaha, echt supercute!!!
Hoe heb je dat tropisch fruit gedaan? Uit een blikje ofzo??
En (ik blijf vragen, sorry ben nieuwsgierig!) wat voor een dressing doe je door je pasta salade heen??

Ik heb aardig veel foto's vandaag, dus ik zet er 2 hier, de rest is op mijn blog te vinden.
(dit is dus geen reclame, maar 9 foto's inplakken met alle tekst vind ik gewoon teveel/dubbel werk.)

In mijn lunchbento zit:
Links: Aardappelsalade met wortel, doperwtjes, lenteui, parika en augurk.
Rechts: Avocado, veldsla, tomaten, vis eitje, rode ui

Onbijt !!

Banaan en appel
pi_68725498
Ik heb mn bento-spulletjes allemaal binnen Gisteren ook 2 opbergdozen gekocht voor mn spulletjes, zodat het mooi bij elkaar zit Alleen mn 2 thermo-bento's zitten er niet bij.

Bento's van vandaag

Bonte sla met cherrytomaatjes en komkommerhartjes, 3 wraps met philadelphia kruiden en beenham ( wraps volgende keer ff wat anders doen, ziet er niet echt mooi uit nu) en nasi

2 bakjes met ananas, aardbeien en worteltjes
pi_68725932
Die blauwe bento met de blaadjes zijn lief!! Leuk hoor om al je spullen zo bijelkaar te zien!
Lekkere bento! Ik moest lachen om de aardbeien/wortel combinatie, want ik dacht dat er alleen aardbeien inzaten alleen toen ik goed keek, dan zag ik het!!
pi_68726144
Mmmm, die wrap was echt lekker Alleen de volgende keer dus iets anders snijden, zodat ze wat beter in het bakje passen.

En die worteltjes en aardbeien zien er idd zowat hetzelfde uit ja, moet je idd goed kijken.
pi_68726396
Voortaan het in een blauwe bak doen lol!
Ik moet ook weer es wraps kopen......krijg er helemaal zin in met je philedelphia en beenham.....lekker! Beetje mosterd erbij.....of groene kruiden... Hm krijg honger, ik ga mijn bento ook es aanbreken!
pi_68727506
Morgen hoef ik niet naar school, maar ga dan gewoon thuis een bento maken, want heb nog aardig wat spul liggen in de koelkast
pi_68731799
Thuis bento is ook fijn lekker eten in een boxje klaar hebben staan is nooit iets mis mee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')