abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 22:08:58 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68319633
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:08 schreef De_Hertog het volgende:
Kijk nou, het komt wel heel mooi uit voor de Vries nu: door het 'compromis' dat nu gesloten is hoeft de kandidatenvergelijking nu ook niet meer. Want het besluit is uitgesteld, dus kan dat ook worden uitgesteld.
Flauwekulredenatie
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 23 april 2009 @ 22:09:00 #277
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_68319634
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Precies, of gewoon defensie flink inkrimpen naar Belgisch en Oostenrijks niveau.
Joseph Luns riep het jaren geleden als... de Russen komen! Nu hoeven het niet de Russen meer te zijn.

In de huidige onstabiele wereld kan je maar beter zorgen dat je defensie goed op orde hebt, dat je tot de tanden toe bewapend bent. Vrede kan je alleen maar beschermen als je daar voldoende middelen voor hebt om die te kunnen verdedigen. Nederland moet weer eens van zijn roze wolk afkomen. We zijn in europa het belangrijkste olie en gas doorvoerland. In Rotterdam ligt zo'n beetje de grootste olievoorraad van europa. Nederland is in een onsabiele tijd als deze een mikpunt. Dat moet je met hand en tand verdedigen. Er lopen genoeg mallotige presidentjes en andersoortige extremistische organisaties rond die kwaads van zin zijn.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:09:54 #278
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68319676
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Flauwekulredenatie
Van mij, of van hem?
Want dit is, blijkbaar, wel wat er nu staat te gebeuren...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 april 2009 @ 22:10:05 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68319682
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:09 schreef marky het volgende:

[..]

Joseph Luns riep het jaren geleden als... de Russen komen! Nu hoeven het niet de Russen meer te zijn.

In de huidige onstabiele wereld kan je maar beter zorgen dat je defensie goed op orde hebt, dat je tot de tanden toe bewapend bent. Vrede kan je alleen maar beschermen als je daar voldoende middelen voor hebt om die te kunnen verdedigen. Nederland moet weer eens van zijn roze wolk afkomen. We zijn in europa het belangrijkste olie en gas doorvoerland. In Rotterdam ligt zo'n beetje de grootste olievoorraad van europa. Nederland is in een onsabiele tijd als deze een mikpunt. Dat moet je met hand en tand verdedigen. Er lopen genoeg mallotige presidentjes en andersoortige extremistische organisaties rond die kwaads van zin zijn.
Je kan zo bij die fearmongers van het CDA
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68319693
even een nachtkusje

donderdag 23 april 2009 @ 22:10:22 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68319695
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:09 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Van mij, of van hem?
Want dit is, blijkbaar, wel wat er nu staat te gebeuren...
Van hem natuurlijk
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 22:12:53 #282
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68319786
quote:

[..]

Klopt ook wel. Maar dat is echt een heel andere discussie. Bijvoorbeeld: is de JSF het beste om Nederland te verdedigen tegen 'de nieuwe tegenstanders'? Want dat zijn geen Russen, maar 'de Terroristen' of, recent 'de Piraten'. En als toch 'reguliere' vijanden ons aanvallen, heeft een JSF dan echt zo veel meerwaarde?

Het vreemde is dat defensie op dit moment bezig is met het herevalueren van de rol van defensie in Nederland. Wat daar uit komt, ook voor de luchtmacht, is nog onduidelijk. Dus of die toestellen daar wel binnen passen ook.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 april 2009 @ 22:13:21 #283
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68319809
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:02 schreef hondjes het volgende:
Maar zitten we nu eigenlijk voor piet snot te kijken
Dat vroeg ik me ook al af. Ik was het zat en heb het weggezapt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 23 april 2009 @ 22:14:16 #284
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_68319854
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Want?

Waarom zouden we met de grote jongens mee moeten doen?

We geven echt heel veel geld uit aan defensie gezien de omvang van dit landje.

Bij een VVD-CDA kabinet hadden we nu kruisraketten gehad. Om met 'het hoogste geweldspectrum' mee te kunnen doen. Wist je dat?

De kernwapenwedloop heeft Rusland aan de bedelstaf gebracht en het systeem daar laten imploderen. Het besluit om kernraketten aan te schaffen was destijds al genomen. Doordat Rusland implodeerde hebben we ze uiteindelijk niet nodig gehad maar ze hebben wel een functie gehad. en met de huidige stand van de techniek heefgt Nederland in oorlogstijd in notime kernraketten tot zijn beschikking.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:14:21 #285
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68319859
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:10 schreef geenjsfinnl het volgende:
even een nachtkusje

[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Een echte milf. Het echt lekkere is er wel af, maar ik zou d'r zeker nog doen.
pi_68319866
iemand nog zin in mijn screenshots?
  donderdag 23 april 2009 @ 22:14:38 #287
123170 alors
zlata1234
pi_68319869
quote:

[..]

Jaa let fear rule the world!

+ Alsof alle conflicten met JSF's op te lossen zijn. Je kunt mijns inziens het geld beter steken in nieuwe defensietechnieken en preventie en als die vliegtuigen (ook de Saab en andere eventuele kanshebbers) uitgebreid getest zijn kan er altijd nog een lading worden aangekocht.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:15:22 #288
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68319896
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Klopt ook wel. Maar dat is echt een heel andere discussie. Bijvoorbeeld: is de JSF het beste om Nederland te verdedigen tegen 'de nieuwe tegenstanders'? Want dat zijn geen Russen, maar 'de Terroristen' of, recent 'de Piraten'. En als toch 'reguliere' vijanden ons aanvallen, heeft een JSF dan echt zo veel meerwaarde?

Het vreemde is dat defensie op dit moment bezig is met het herevalueren van de rol van defensie in Nederland. Wat daar uit komt, ook voor de luchtmacht, is nog onduidelijk. Dus of die toestellen daar wel binnen passen ook.
Ook dat ja maar sowieso moeten we eens af van de trauma's die kennelijk nog steeds een ex-wereldmacht met zich meebrengen. Want dát is altijd het hoofdargument dat gebezigd wordt door de VVD en CDA; we zouden een prominente bondgenoot van de Amerikanen moeten blijven zijn en met het hoogste geweldspectrum mee blijven doen. Het gaat helemaal niet over het beschermen van het eigen grondgebied, koste wat het kost, was dat maar waar.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 22:16:09 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68319929
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:14 schreef geenjsfinnl het volgende:
iemand nog zin in mijn screenshots?
Jawel hoor. Maar het hoeft niet per se als ik de enige ben.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:16:59 #290
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68319965
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:14 schreef marky het volgende:

[..]

De kernwapenwedloop heeft Rusland aan de bedelstaf gebracht en het systeem daar laten imploderen. Het besluit om kernraketten aan te schaffen was destijds al genomen. Doordat Rusland implodeerde hebben we ze uiteindelijk niet nodig gehad maar ze hebben wel een functie gehad. en met de huidige stand van de techniek heefgt Nederland in oorlogstijd in notime kernraketten tot zijn beschikking.
Ik doel niet op de jaren '80.

Henk Kamp wilde kruisraketten aanschaffen. Om bij een volgende oorlog in de beginfase mee te kunnen doen (dus niet enkel de wederopbouw).

Die waanzin (zie je al NL naast de UK en VS staan?) is gelukkig niet doorgegaan. Grootheidswaanzin is het.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 22:17:05 #291
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68319970
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:14 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Een echte milf. Het echt lekkere is er wel af, maar ik zou d'r zeker nog doen.
Ze moet niet zoveel roken, slecht voor d'r huid! Of is ze inmiddels al gestopt?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:17:25 #292
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68319983
Goed, ik ben weg. Had eigenlijk al eerder moeten gaan. Ik lees de rest hier morgen wel, maar ik zie al wel waar dat heen gaat. Tot later

Edit; en verder sluit ik me aan bij Klopkoek.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 23 april 2009 @ 22:19:54 #293
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68320072
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:17 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ze moet niet zoveel roken, slecht voor d'r huid! Of is ze inmiddels al gestopt?
Ik zou het niet weten. Maar ze is ook alweer bijna 43. Dan mag het ook wat minder worden.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:20:13 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68320088
Balkenende kan de droevenis beter verhullen dan Jack Straaljager
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 22:20:24 #295
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_68320095
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het vervelende is dat niemand het weet. Wat we wel weten is dat de grootste militaire macht binnen de NAVO en dat is de USA ook met de JSF gaat werken. Dat maakt de aanschaf van het ding natuurlijk wel veel praktischer aangezien we met de Amerikanen vaak optrekken in de verschillende missies en zo kan de uitwisseling onderling een stuk simpeler en toch misschien ook nog wel wat goedkoper zijn.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:22:06 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68320166
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:20 schreef marky het volgende:

[..]

Het vervelende is dat niemand het weet. Wat we wel weten is dat de grootste militaire macht binnen de NAVO en dat is de USA ook met de JSF gaat werken. Dat maakt de aanschaf van het ding natuurlijk wel veel praktischer aangezien we met de Amerikanen vaak optrekken in de verschillende missies en zo kan de uitwisseling onderling een stuk simpeler en toch misschien ook nog wel wat goedkoper zijn.
Zeg, waarom schaffen dan niet meteen alle Navo landen meteen dat vliegtuig aan wat de landsheer (de VS) voorschrijft? Waarom willen die niet zo graag als simpel bijwagentje dienen?

En het ging jou toch om het eigen grondgebied te beschermen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 22:22:25 #297
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68320177
Ik schaam mij voor Verdonk
  donderdag 23 april 2009 @ 22:22:54 #298
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_68320193
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik doel niet op de jaren '80.

Henk Kamp wilde kruisraketten aanschaffen. Om bij een volgende oorlog in de beginfase mee te kunnen doen (dus niet enkel de wederopbouw).

Die waanzin (zie je al NL naast de UK en VS staan?) is gelukkig niet doorgegaan. Grootheidswaanzin is het.
Kruisraketten zijn geen kernwapens maar wapens die je op lange afstand kan sturen. Pas als je ze uitvoerd met een kernkop wordt het een kernwapen. Die kernkop was voor Kamp helemaal niet aan de orde.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:23:38 #299
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68320217
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:22 schreef marky het volgende:

[..]

Kruisraketten zijn geen kernwapens maar wapens die je op lange afstand kan sturen. Pas als je ze uitvoerd met een kernkop wordt het een kernwapen. Die kernkop was voor Kamp helemaal niet aan de orde.
Dat beweer ik niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 22:23:41 #300
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68320221
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:22 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik schaam mij voor Verdonk
Hoezo? Ben je lid van haar partij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')