quote:Darkwing Duck is een eend die in de stad St.Eenderd (St.Canard in VS) de strijd met de misdaad aangaat. Hiervoor heeft hij een vermomming bestaande uit een paars pak met een grote hoed. In de traditie van Batman, zijn de enige mensen die zijn geheime identiteit kennen zijn geadopteerde dochter Kwekkelien, zijn hulpje Turbo McKwek die hem D-en-W noemt, Kwekkeliens vriendje Koentje Kwakkelvoet en Darkwings latere vriendin Morgana Macaber. Zijn pak, gaspistool en grappige introducties refereren aan de Crimson Avenger.
De held demonstreert een grote hoeveelheid onhandigheid en gebrek aan gezond verstand dat ontstaat door zijn enorme ego. In tegenstelling tot Inspector Gadget is Darkwing enorm competent als superheld. Op het moment dat hij zich op een zaak stort, gooit hij alle afleiding van zich af en bijt zich erin vast.
In sommige afleveringen is Darkwing freelance agent bij S.H.U.S.H. (een parodie op Marvel Comics S.H.I.E.L.D.) een geheime organisatie die zo geheim is dat niemand weet waarvoor de letters staan. Bij S.H.U.S.H. moet Darkwing vaak strijden tegen F.O.W.L. (een parodie op SPECTRE uit James Bond)
Darkwings belangrijkste wapen in zijn misdaadbestrijding is zijn gaspistool dat een grote diversiteit aan gassen kan afvuren. Zijn vervoersmiddelen zijn voornamelijk de Kwakeljet, een vliegtuig dat er uitziet als een eendenkop en is gebouwd door Turbo McKwek, en een motorfiets met zijspan.
Als er geen misdaad te bestrijden is, is Darkwing zijn alter-ego Willem Woerd. In de eerste aflevering woont Darkwing nog in zijn hoofdkwartier op de St. Eendertbrug. Maar nadat hij Kwekkelien heeft geadopteerd, bezit hij een doorzonwoning naast de 'Kwakkelvoeten.
Ik zong het vroeger altijd mee, dus ik heb daar geen last van.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:00 schreef Teteteterek het volgende:
Raar, ik keek hier als kind altijd na. Maar nu ik die intro hoor lijkt het alsof ik hem voor het eerst hoor
Moet je wel de goede taal pakken hequote:Op donderdag 23 april 2009 18:00 schreef Teteteterek het volgende:
Raar, ik keek hier als kind altijd na. Maar nu ik die intro hoor lijkt het alsof ik hem voor het eerst hoor
...Ik ben het vloerkleedje waar je telkens over struikelt....quote:Op woensdag 29 april 2009 18:08 schreef teirnon het volgende:
Ik ben de dreiging die flappert door de nacht...
Ik ben de kauwgom die onder je schoen blijft plakken!quote:Op woensdag 29 april 2009 18:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
...Ik ben het vloerkleedje waar je telkens over struikelt....
Twee van de meest briljante schurken uit tekenfilmsquote:Op woensdag 29 april 2009 23:21 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik ben de kauwgom die onder je schoen blijft plakken!
Geweldige tekenfilm was dat altijd
Die cynische stem van Johny Kraaikamp Jr. past er mooi bij.
En die schurken zijn lachen.
[ afbeelding ]
Zijn die seizoenen nederlandstalig?quote:Op woensdag 29 april 2009 23:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hmm, volgens mijn Torrentsite zijn er maar 3 seizoenen van
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |