abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68292251
Probleem is als volgt: Sinds enkele maanden krijg ik regelmatig (minimaal 1x per maand) afschriften . facturen en andere strikt persoonlijke zaken in de brievenbus die bestemd zijn voor de buren op nummer 18 (woon zelf op 16)

Doe de niet voor mij bestemde post altijd keurig alsnog bij de buren in de bus , echter zit zo te denken dat als er bij mij post bezorgt wordt dat niet voor mij bestemd is dat vice versa bij de buren waarschijnlijk ook zo , en waarschijnlijk doen zij de verkeerd bezorgde post ook keurig bij mij in de bus, echter ik mis al 2 afschriften uit 2009

Enfin contact opgenomen met TPG die zeggen dat de schuld mogelijk bij een ander bedrijft ligt (laatst een brief gehad over dat het monopolie op postbezorgen en vrije marktwerking waardoor andere bedrijven nu ook mogen bezorgen blabla)

Nu weet niemand dus wie er verantwoordelijk is voor deze onzin , en worden persoonlijke poststukken nu (met alle gevolgen van dien) regelmatig verkeerd bezorgd

Ik heb geen hekel aan mijn buren maar acht het niet wenselijk dat zij op de hoogte zijn van mijn inkomen , pingedrag verzekeringen etc, en daarnaast krijg ik door het ontbreken van stukken gaten in mijn administratie

Wat kan ik doen om dit alsnog te voorkomen?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 23 april 2009 @ 02:29:29 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68292257
TPG?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 april 2009 @ 02:30:22 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68292259
Je kan er denk ik weinig aan doen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_68292262
quote:
Op donderdag 23 april 2009 02:29 schreef Megumi het volgende:
TPG?
Ja of hoe ze nu ook mogen heten
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  donderdag 23 april 2009 @ 02:38:40 #5
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_68292312
quote:
Op donderdag 23 april 2009 02:30 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja of hoe ze nu ook mogen heten
TNT
The Light Is Leaving Us All
pi_68292383
quote:
Op donderdag 23 april 2009 02:38 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

TNT
Ahhh kee.... Wel zuur dat je er niets aan kunt doen. Enigste dat je kunt doen (volgens TNT) is de verzender sommeren gebruik te maken van TNT om zo de evt klachten helder te maken.

ING maakt voor verzending waarschijnlijk gewoon gebruik van de goedkoopste bezorgservice
pi_68292387
TNT Post Group post?
pi_68292389
FedEx en UPS, ftw. Onee, daar heb je niks aan op de postmarkt.
pi_68292469
quote:
Op donderdag 23 april 2009 02:28 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat kan ik doen om dit alsnog te voorkomen?
De klacht moet je neerleggen bij de verzender, aangezien dat de klant van het postbedrijf is, is dat de partij die kan klagen.

Verder geldt dat (in ieder geval voor TNT) er een verplichting geldt om een bepaald percentage post goed en tijdig te bezorgen. Aangezien een heel klein percentage (en zo klein de hoeveelheid die verkeerd/te laat mag komen nu ook weer niet) van heel veel poststukken nog steeds heel veel post is, en aangezien jouw adres blijkbaar om een of andere reden 'lastig' is zal er weinig tot niets zijn wat je er aan kunt doen.

Je kunt een briefje op de brievenbus hangen, of eens kijken of het handig is om een ander/duidelijker nummerbordje aan te schaffen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  donderdag 23 april 2009 @ 03:50:26 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68292487
quote:
Op donderdag 23 april 2009 03:39 schreef 700MB het volgende:

[..]

De klacht moet je neerleggen bij de verzender, aangezien dat de klant van het postbedrijf is, is dat de partij die kan klagen.
Als het idd om de ING gaat? Een collega van mij heeft hetzelfde probleem en krijgt van de ING gewoon te horen wij kunnen er niks aan doen. Je weet banken dat zijn geen dienstverleners maar nemers.
pi_68292493
quote:
Op donderdag 23 april 2009 03:39 schreef 700MB het volgende:

[..]

Verder geldt dat (in ieder geval voor TNT) er een verplichting geldt om een bepaald percentage post goed en tijdig te bezorgen. Aangezien een heel klein percentage (en zo klein de hoeveelheid die verkeerd/te laat mag komen nu ook weer niet) van heel veel poststukken nog steeds heel veel post is, en aangezien jouw adres blijkbaar om een of andere reden 'lastig' is zal er weinig tot niets zijn wat je er aan kunt doen.

Je kunt een briefje op de brievenbus hangen, of eens kijken of het handig is om een ander/duidelijker nummerbordje aan te schaffen.
Contact met ING heeft geen duidelijkheid gegeven aangaande wie precies verantwoordelijk is voor de bezorging van mijn afschriften (ze doen zaken met verschillende postbedrijven)
Wel zou de medewerker klantenservice intern uit gaan zoeken wie er precies verantwoordelijk in dit verhaal , en ik ga daar over teruggebeld worden.

Het appartementen complex waar ik woon heeft duidelijke nummer plaatjes incl verlichting dus lijkt me niet aan de orde om dat aan te gaan passen .

Kan nog leuk worden allemaal, ze hadden de bezorging gewoon door TNT moeten laten regelen. Dan was er één aanspreekpunt en één verantwoordelijke als er iets mis gaat, terwijl de situatie nu zo is dat elke Pool een bezorgdienst kan beginnen zonder waarborg van welke vorm van kwaliteit dan ook
pi_68292928
Wat staat er bij de stempel, in die brief over de nieuwe bedrijven stond een overzicht met hoe je kan herkennen van welk bedrijf het afkomt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68293105
quote:
Op donderdag 23 april 2009 07:27 schreef rene90 het volgende:
Wat staat er bij de stempel, in die brief over de nieuwe bedrijven stond een overzicht met hoe je kan herkennen van welk bedrijf het afkomt.
Bij TNT wel ja. Hier staat alleen port betaald en verder niets . Ook geen stempel
  donderdag 23 april 2009 @ 08:06:05 #14
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68293192
Ik voorspel dat we dit gezeik nog heel veel gaan tegen komen in de toekomst.
  donderdag 23 april 2009 @ 09:01:29 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68293977
Hier komen de afschriften nog gewoon via de TNT binnen (tevens ING), wel irritant deze veranderingen in dit soort situaties.
pi_68294051
ik dacht ook dat afschriften van ING gewoon door TNT Post bezorgd worden, maar minder belangrijke post gaat misschien via andere bedrijven. Wel raar dat ze dat bij de klantenservice niet weten.

Staat er geen code ergens onder het adres? Als daar "SND" in voorkomt komt het van Sandd, als er "SMN" of "DHL" in voorkomt van SelektMail en "VSP" van Netwerk VSP. Als er een code op de envelop zelf geprint staat (rechtsonder), gevolgd door je postcode en huisnummer kan je er van uit gaan dat het van TNT Post komt.
pi_68294429
Misschien even de postbezorger pootje lichten als hij/zij langs komt? Een 'goed gesprek' doet vaak wonderen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68294549
Volgens mij doet ING alles via de TNT hoor. Zelfs pakketjes.
pi_68300979
quote:
Op donderdag 23 april 2009 03:50 schreef Megumi het volgende:
Als het idd om de ING gaat? Een collega van mij heeft hetzelfde probleem en krijgt van de ING gewoon te horen wij kunnen er niks aan doen. Je weet banken dat zijn geen dienstverleners maar nemers.
Dan houdt het op.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_68301000
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:20 schreef JumpingJacky het volgende:
Misschien even de postbezorger pootje lichten als hij/zij langs komt? Een 'goed gesprek' doet vaak wonderen.
Daarbij ga je er vanuit dat het elke keer dezelfde bezorger is.
pi_68303892
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:55 schreef 700MB het volgende:

[..]

Daarbij ga je er vanuit dat het elke keer dezelfde bezorger is.
Yep, dat is bij ons in ieder geval wel zo, met uitzondering van de zaterdag.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68306368
De postmarkt is pas per 1 april vrij dwz dat poststukken onder de 50 gram pas sinds 1 april door andere bedrijven bezorgd mogen worden maar eerst moeten de lopende contracten afgelopen zijn dus sandd en selektmail brengen nog geen afschriften en als er alleen port betaald op staat zijn ze van de tnt of gebracht doot vsp(dochterbedrijf van de tnt)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_68306420
Download je afschriften digitaal in internetbankieren..
en zet je afschriften op papier ontvangen gewoon stop toch zinloos als je ze zo online eraf kan plukken..
  donderdag 23 april 2009 @ 16:03:23 #24
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_68307289
quote:
Download je afschriften digitaal in internetbankieren..
en zet je afschriften op papier ontvangen gewoon stop toch zinloos als je ze zo online eraf kan plukken..
Leuk bedacht, tot je erachter komt dat je een afschrift van enige tijd geleden wilt hebben en je on-line maar tot een paar maanden terug kan zoeken.
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_68307381
Dit staat los van de liberalisering natuurlijk, dat is een zegen voor ons allen! 6 verschillende bezorgers en god mag weten waar het fout gaat straks. Maar dat is niet relevant.

Ik zou de bezorger aanspreken en de bank om de ontbrekende afschriften vragen.
pi_68309171
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:27 schreef JumpingJacky het volgende:
Yep, dat is bij ons in ieder geval wel zo, met uitzondering van de zaterdag.
Dat zal op meer plekken inderdaad ook heus zo zijn (en dan zijn het er dus nog steeds 2). Hier in de wijk zijn een stuk of 10 postbodes actief (voor de hele wijk - je ziet ze wel eens met z'n allen aan komen fietsen vanaf het sorteercentrum), en over het algemeen (ik zie ze inderdaad niet dagelijks) is het elke keer een andere.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:14:11 #27
1037 Kaos
see you in 2017
pi_68338848
Blijkbaar doet ING ook zaken met Sandd.. (zie pijl)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')