quote:Pepe wacht schorsing van 4 tot 38 wedstrijden
Kléper Laveran Lima Ferreira, Pepe, is zonder meer de meest gezochte voetballer van Spanje op dit moment. Toch verschuilt de verdediger van Real Madrid zich niet voor zijn onbezonnen actie in de thuiswedstrijd tegen Getafe (3-2). "Dit zijn de ergste dagen van mijn leven. Ik heb de beelden teruggezien, maar ik herken mijzelf niet. Dat is niet de Pepe die iedereen kent. Ik heb geen verklaring voor mijn gedrag."
In de slotfase van het duel bracht Pepe zijn tegenstander Francisco Casquero ten val in het strafschopgebied. Luttele seconden daarna uitte de geboren Braziliaan zijn woede op het lichaam van de op de grond liggende middenvelder van Getafe. Eerst raakte hij zijn benen, en daarna zijn onderrug. Arbiter Carlos Delgado Ferreiro zag geen andere uitweg dan Pepe, die Juan Ángel Albin ook een vuistslag toediende, rood te geven.
"Ik heb op dit moment geen zin meer om te voetballen", geeft Pepe donderdag eerlijk toe in de Spaanse sportkrant Marca. "Ik snap nog steeds niet wat mij bezielde. In een paar seconden tijd verloor ik mijn zelfbeheersing. Ik weet niet wat voor straf ik kan verwachten. Mijn schuldgevoel is al een straf op zich. Als ik inzie dat ik niet meer in staat ben om te voetballen, dan zal ik mij op een ander beroep gaan richten."
Volgels de regelgeving van de Spaanse voetbalbond (RFEF) kan Pepe een fikse straf tegemoet zien, al wordt volgens diverse Spaanse media rekening gehouden met een schorsing van zeven tot tien wedstrijden. De dubbele charge op Casquero betekent een schorsing van vier tot twaalf wedstrijden. Die straf geldt ook voor het uitschelden van vierde scheidrechter, evenals voor de vuistslag aan het adres van Getafe-speler Albín.
De reeks van overtredingen is echter nog niet ten einde. Pepe krijgt sowieso ook een duel schorsing voor zijn rode kaart, en riskeert ook een wedstrijd schorsing voor het betreden van het speelveld nadat Gonzalo Higuaín de beslissende 3-2 had gemaakt. Alhoewel de tuchtcommissie naar alle waarschijnlijkheid een enigszins milde straf zal uitspreken, lijkt Pepe dit seizoen niet meer binnen de lijnen te komen.
Eigenlijk hoort dit niet thuis in het Barcelona forumquote:
Barcelona forum? Dit is het primera topicquote:Op donderdag 23 april 2009 09:14 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Eigenlijk hoort dit niet thuis in het Barcelona forum![]()
Neemt niet weg dat dit een schandalige actie was van Pepe.Zelfs Casillas duwde hem van het veld.
Oepsquote:Op donderdag 23 april 2009 13:01 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Barcelona forum? Dit is het primera topic
Hehe, kan gebeurenquote:
Als Barcelona Madrid verslaat is het gespeeld en is de competitie niet meer spannend.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:26 schreef FP128 het volgende:
ik heb begrepen dat komend weekend DE KLASSIEKER is tussen Barcelona en Real Madrid..ben erg benieuwd of Madrid naderbij kan komen voor de landstitel.
Komend weekend is Sevilla - Madridquote:Op donderdag 23 april 2009 13:26 schreef FP128 het volgende:
ik heb begrepen dat komend weekend DE KLASSIEKER is tussen Barcelona en Real Madrid..ben erg benieuwd of Madrid naderbij kan komen voor de landstitel.
zo 26/4 Sevilla - Real Madridquote:
Hey inderdaadquote:Op donderdag 23 april 2009 13:39 schreef FireFox1 het volgende:
Volgens mij berekeningen kan Barcelona kampioen worden in Bernabeu
Dat zal een geslaagde wraakactie zijn na de vernederende erehaag van vorig seizoenquote:Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef Saviola het volgende:
[..]
Hey inderdaadhad ik nog niet eens over nagedacht, maar het kan idd.
Misschien heeft Higuain wat van zijn bondcoach mee gekregen.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:48 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij hebben ze een zak coke in de kleedkamer liggen bij Madrid.
Als Racing wint is het zo goed als veilig, als het verliest kan het nog in zwaar weer terecht komen.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:00 schreef venomsnake het volgende:
Racing - Atletico begint nu op Sport1.
Ze zijn veel te wisselvallig. Ik heb ze geweldige wedstrijde zien spelen dit seizoen, Real-uit bijvoorbeeld, maar het is ook veel te vaak helemaal niks.quote:
Speelt Heitinga/Aguero?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:19 schreef Cyberia18 het volgende:
Pas 19 minuten onderweg en het is al prijsschieten achterin bij Atletico.
Antwoord op mijn vraagquote:
Lekker voorspelbaar om uitgerekend een Ajacied (hoe kan het ook als klapper zijnde) als schuldige aan te wijzen.quote:
Inderdaad, als zo'n kerel voor je op de tribune zit moet je je heel erg inhouden om hem niet van de trappen af te schoppenquote:Op donderdag 23 april 2009 22:25 schreef El-Salvador het volgende:
Die kerel met die megafoonHeel irritant.
sinds heitinga er speelt is de verdediging toch heel wat vaker gepasseerd.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:25 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Lekker voorspelbaar om uitgerekend een Ajacied (hoe kan het ook als klapper zijnde) als schuldige aan te wijzen.
De hele verdediging faalt gewoon hard dit seizoen.
Die zit gewoon op het bankiequote:
Hehe, ja lekker causaalverband als ie nu niet speelt en 2-0 achter staatquote:Op donderdag 23 april 2009 22:26 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
sinds heitinga er speelt is de verdediging toch heel wat vaker gepasseerd.
ik begin bijna aan een causaal verband te denken.
Dat betekend dus ook sinds de komst van Ujfalusi.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:26 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
sinds heitinga er speelt is de verdediging toch heel wat vaker gepasseerd.
ik begin bijna aan een causaal verband te denken.
Wel dus. Kon 'm al moeilijk vinden, Perea heeft hem voor de rechtsbackpositie weer afgelost namelijk.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |