Haha, tja, dat vind ik toch zo kansloos. Tjeeez, als je dan toch niks weet te verzinnen, houdt dan je mondquote:Op zondag 3 mei 2009 17:57 schreef Houdnini het volgende:
[..]
Er is 1 ding dat overal en altijd bespreekbaar is..
HET WEER!!
Alleen te gebruiken in extreem waardeloze situaties. En onthoud: doe dit nooit bij een vrouw.
[..]
Is uitstekend, dus zodra iemand uit zichzelf een gespek begint ben ik binnen, want dan voel ik me op mijn gemak en heb ik hartstikke leuke gesprekkenquote:Vragen, luisteren en interesse tonen is toch goed?
Maar op werk bijvoorbeeld hè. Je staat bij de koffiemachine. Er staat iemand waar je eigenlijk nooit verder contact mee hebt. Er is niets bijzonders voorhanden om over te beginnen.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:03 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
![]()
Je zou kunnen beginnen met een vraag als: waar ken je de gastheer/-vrouw van? Wat doe je voor werk?
Vermijd vragen waar mensen met ja of nee op kunnen antwoorden!
Tja, maar op je werk kies je de mensen toch niet uit?quote:Op maandag 4 mei 2009 00:00 schreef littledrummergirl het volgende:
bij mij is het er met de tijd ingegroeid. Ik had het heel erg toen ik een jaar of 18/19 was, maar dit veranderde toen mijn situatie veranderde, ik ging op kamers, ik ging samenwonen.. ik werd onafhankelijker van de mensen met wiens mening ik normaal rekening hield ( ouders, familie, vrienden) en zocht meer contact met mensen waarbij ik niet hoef uit te kijken wat ik zeg en die me waarderen om wie ik ben.
Nu flap ik de meeste dingen er gewoon uit ( geen hele botte kwetsende dingen ofzo) gewoon dingen die op dat moment in mijn hoofd zitten, en weet ik dat ik me niet druk hoef te maken om wat anderen vinden, omdat ik die anderen grotendeels zelf uitgekozen heb.
Das idd de bekende leercyclus hè, van onbewust onvaardig, naar onbewust vaardigquote:Op maandag 4 mei 2009 09:49 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier ben ik het overigens totaal niet mee eens. Als je het écht wilt, kun je ook dingen veranderen, en dat maakt niet uit op welk tijdstip in je leven dat je dat doet, als je het maar écht wilt. En dat het niet makkelijk is, dat geef ik toe, het kost gewoon heel veel moeite. Maar waarom zou het niet kunnen? De eerste stap in dat veranderproces is juist het erkennen van de problemen en het bewust worden van de dingen die je fout doet waardoor die problemen ontstaan.
Nee, maar ja, ik probeer daar wel de hele tijd over na te denken en dat blokkeert.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:09 schreef krakkemieke het volgende:
Dat doet me eraan denken Hare: Als je begint om mensen aan te spreken sta je misschien te wiebelen van de zenuwen en denk je: kijk mij me eens aanstellen! Maak je geen zorgen. Ten eerste ziet de ander dat waarschijnlijk niet. Ten tweede zeg je toch niks geks. Ten derde is de ander misschien blij dat jij wat zegt.
En vooral: het zijn jouw gedachten, je kan niet weten wat de ander denkt.
Je kan werkelijk alle kanten op, hoeft niet perse over wat jij gisteravond hebt gedaan, maar ook wat hij/zij heeft gedaan bijvoorbeeld. Of anders iets zeggen over de koffie, het apparaat, het bedrijf waar je werkt, collega's, etc. Maar het kan ook over iets interessanters als het nieuws, over zinloze maar toch interessante weetjes, over iets waar jij op dat moment aan denkt, of over deze discussie op FOK!.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:12 schreef Hare het volgende:
Waar begin je dan over?
Zomaar over wat ik de avond ervoor heb gedaan???
Ik zei dan ook niet dat het goed over zou komenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:11 schreef Hare het volgende:
Haha, tja, dat vind ik toch zo kansloos. Tjeeez, als je dan toch niks weet te verzinnen, houdt dan je mond
En misschien kruipt TS dan de volgende dag nog meer in z'n schulp omdat hij bang is wat verkeerds gezegd te hebben......quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:02 schreef Legolas het volgende:
Klinkt niet erg politiek correct, maar als je een keer een joint rookt kun je alles veel meer relatief zien.
Heel af en toe rook ik ook wel eens een jointje, maar die ervaring heb ik niet...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:02 schreef Legolas het volgende:
Klinkt niet erg politiek correct, maar als je een keer een joint rookt kun je alles veel meer relatief zien.
Hmmm, ja, op dat moment misschien, maar de momenten dat ik dat doe maak ik me toch al niet zo druk om dingen (tijdens festivals eigenlijk alleen maar) Dat zijn trouwens evenementen waar ik dat dus totaal niet heb, op festivals valt altijd een hele last van me af, dan kan ik ook echt genieten. Het zal wel door die ongedwongen sfeer komen, even totaal uit de realiteit ontsnappen.quote:Op maandag 11 mei 2009 14:00 schreef Legolas het volgende:
Ik merk toch duidelijk dat ik me dan minder druk maak om van alles en nog wat -- meer de goede kant van het leven zie, zegmaar. Het goede leven.
(wat niet zegt dat het altijd te permitteren is)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |