Wow wat een zinvolle posts ineens! Respect!
Ik zal ook eens inhoudelijk gaan reageren.
-------------------------------------
Ik ben ook erg voor het mixen van oude en nieuwe nummers in dezelfde set! Als ik zelf weer eens een mixje in elkaar draai, probeer ik altijd wel een paar oude (lang niet gehoorde) knallers erin te mixen. Raw van Acti, Front 2 Back van Zany, Be cool (beiden mixen) van Hardstyle Masterz. Persoonlijk ergggg lekkere nummertjes, maar ik hoef ze ook weer niet ieder feest/setje terug te horen. Dan is dat ‘OWW YES DIT NUMMER WEER’ en dat extra beetje kippenvel wat ik bij de nummers krijg al snel voorbij!
Wat betreft het draaien van oudere nummers bij Scantraxxx, ik denk dat het meer ligt aan de DJ’s die zich inmiddels bij het label hebben aangesloten. Naar mijn gevoel zitten daar DJ’s die meer nummers produceren dan bv bij andere labels. Artiesten als Wildstylez en HHZ poepen de een na de andere track uit. Is het geen nieuw nummer, dan poepen ze wel een remix uit van een al uitgebrachte plaat (toppunt is natuurlijk de remix van Frontliner’s Spacer/Warphole!) Dan krijg je als echte liefhebber natuurlijk al snel het gevoel dat het meer om commercie en geld draait!
Het draaien van veel nieuwe nummers is natuurlijk ook dikke promotie voor je label (lees terug naar commercie en geld) en als je label dan veel artiesten bevat die veel nieuwe tracks produceren, heb je natuurlijk altijd wel weer een nieuwe leuke track die je kunt draaien. En het is ook wat Boy precies zegt:
“Het meerendeel wil juist zoveel mogelijk nieuwe platen horen. Daar geven de dj's gehoor aan. Terwijl de échte hardstyle liefhebbers die al een aantal jaar meegaan, toch ook heerlijk vinden om de goeie klassiekers te horen.”
Ik hoop ook niet dat het een trend gaat worden om oud en nieuw door elkaar te mengen. Iedere DJ moet gewoon zijn eigen stijl behouden. Dat is wat voor mij een DJ een goede DJ maakt! Als mensen alleen nieuwe hitjes willen draaien, moeten ze dat vooral doen.
Gelukkig zijn er nog steeds DJ’s als Isaac, Deepack, Luna (openen met Bring that Shit back op Hard Bass). Deze DJ’s hebben zich allang bewezen met produceren en brengen zo af en toe nog eens een plaatje uit. Deze DJ’s teren (voor mij persoonlijk) vooral op het feit; dat ze gewoon lekker hun ding doen! (Deepack die op Decibel 07/08 ??) even lekker de muziek stop zet en een heerlijke krezip nummertje gaat bleren, dank je wel zegt en het gedreun weer lekker laat beginnen) Ik bedoel, dat is toch een heerlijk momentje om even bij geweest te zijn. Voor mijn gevoel beter dan de nieuwste Scope/HHZ/Wildstylez/Noisecontrollers/Zany/TBY plaat gehoord te hebben, met mijn tel te hebben opgenomen en op YT gezet te hebben!!
En met alleen draai skillz kom je tegenwoordig niet echt meer aan de bak. Het is al vaker vermeld in het topic, als je op LSDB kijkt zie je dat bekende artiesten bij voorbaat al pluspunten hebben, terwijl een set van een ‘rookie’ misschien 10x beter in elkaar zit, dikkere platenkeuze heeft, maar door niemand geluisterd word, omdat de dj toevallig niet bekend is voor ze! JAMMER JAMMER JAMMER!
Maar goed, dat is de scene van tegenwoordig. Vestig je naam met produceren, en draaien komt later.
@Bartman; het was idd HHZ die niet kon draaien en in het begin alles met Ableton deed! (Ken meer mensen die daarmee draaien…

)
Dat was mijn nuttige bijdrage vandaag. Vanavond een ‘kort berichtje’ met daarin mijn vetste HS ervaringen tot nu toe!