Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie deel 9
De Spelregels:
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
quote:Hey JoanCollins,
Op dinsdag 09 april 2002 10:56 schreef JoanCollins het volgende in deel 9:
JoanCollins[..]
De Palestijnen hebben ondervonden dat het zogenaamde vredesproces van Oslo door Israel werd gemanipuleerd om zijn beleid van expansie, etnische zuivering, kolonialisme en onderdrukking van de zwaksten met kracht voort te zetten.Het diende bovendien om de scheiding van een volk van zijn land te rationaliseren en zowel land als volk op te splitsen in geisoleerde reservaten of bantustans, en tegelijkertijd de illegale Israelische kolonies te legitimeren.
Israel moet zich beseffen dat ook hun expansionistisch politiek de veiligheid van hun burgers in gevaar brengt.Of weten ze dat dondersgoed??
De stroom Joodse immigranten moet immers altijd gewaarborgd kunnen blijven.Arafat zal nooit voldoende, laat staan afdoende, actie van zijn volk tegen zelfmoordenaars kunnen mobiliseren, zolang elk perspectief op een rechtvaardige oplossing ontbreekt. En wat voor Sjaron, de massa moordenaar, als rechtvaardig geldt, wordt niet als zodanig gezien door de Palestijnen.
De kanker is de bezetting en de longontsteking wat het gevolg is van de kanker is Hamas en dergelijke.
Jij gaat toch ook mee demonstreren in Amsterdam zaterdag?
You'd better be there!
quote:Dat van die auto's platwalsen kan ik sowieso bevestigen. Dat hebben die macho klootzakken met hun Merkava's ook met de auto van mijn nicht daar gedaan. Voor wat voor reden? Godzijdank dat er niemand inzat, maar zal ze de schade ooit door Israel vergoed krijgen? Vergeet het maar!
Op dinsdag 09 april 2002 13:44 schreef schatje het volgende in deel 9:[..]
Zo zegt de Grieks-katholieke pastoor van Bethlehem dat het Israëlische leger in heel de stad vernielingen aangericht heeft in een bewuste vorm van vandalisme.Zo zijn de waterleidingen vernield, winkels overhoop gehaald en auto's platgewalst.
141 tt-TV1 141 di 09 apr 10:42:01 buitenland
Ach, die auto is nog het minste van hun zorgen op het moment. Als ik hoor wat een doodsangsten haar kleine dochtertje in die situatie uitslaat...
Damn you, Sharon!
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 09-04-2002 17:32]
quote:Wie gaat er allemaal mee dan?
Op dinsdag 09 april 2002 17:27 schreef motown het volgende:[..]
Hey JoanCollins,
Jij gaat toch ook mee demonstreren in Amsterdam zaterdag?
You'd better be there!
quote:Van wie ik het nu zeker weet: Chadi, GoodLookingGoblin (GLG) and motown (that's me
Op dinsdag 09 april 2002 17:31 schreef breaky het volgende:[..]
Wie gaat er allemaal mee dan?
Kom jij ook? Tell your friends!
En geen herrieschoppers en vandalen! We zijn er om op te komen voor de Palestijnen, niet om problemen te zoeken.
quote:Ik ga en een hele delegatie gaat met me mee.
Op dinsdag 09 april 2002 17:31 schreef breaky het volgende:[..]
Wie gaat er allemaal mee dan?
Ik ga nu effe verder niks zeggen hier uit respect voor sommige mensen die ik misschien ongewild kwets door mijn verkeerde woord keus. Dus ik zeg wel over een paar uur wel wat als ik afgekoeld ben.
quote:Zou het dus niet zo zijn dat een actievere bemiddelingsrol van het westen, waarbij de onderhandelingsposities van de twee partijen wat meer gelijkgetrokken worden door die internationale diplomatieke druk, een oplossing een heel stuk dichterbij zou brengen?
Dat is natuurlijk geen antwoord op de vraag. Natuurlijk kiezen ze hun doelen absoluut niet goed, maar veel anders dan verzet bieden/vechten met bommen en simpele vuurwapens kunnen ze natuurlijk niet, dus in zoverre heeft Youssef wel gelijk dat het ze ontbreekt aan de militaire middelen.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat militaire middelen de manier zijn om tot vrede te komen, maar het is op zich vrij vanzelfsprekend dat (mede daardoor) de huidige onderhandelingspositie van de Palestijnen van een dusdanig zwakke aard is, dat een eerlijke oplossing zonder interventie of bemiddeling van (westerse) buitenstaanders geheel ondenkbaar is.
Voeg daar nog de (bijna onvoorwaardelijke) steun van het machtigste land ter wereld aan Israël aan toe en je ziet dat de positie van de Palestijnen met betrekking tot een eigen grondgebied zo enorm zwak is dat je je oprecht af kunt vragen of ze inderdaad wel een keuze hebben.
http://news.bbc.co.uk/olmedia/1915000/video/_1917889_newsnight22_ashrawi_vi.ram
quote:Als ik dan nog geld op mijn bank heb staan voor een retourtje Delft-Amsterdam wil ik wel langskomen. Ik word namelijk een beetje misselijk van Sharon en zijn maten.
Op dinsdag 09 april 2002 17:33 schreef motown het volgende:[..]
Van wie ik het nu zeker weet: Chadi, GoodLookingGoblin (GLG) and motown (that's me
).
Kom jij ook? Tell your friends!
En geen herrieschoppers en vandalen! We zijn er om op te komen voor de Palestijnen, niet om problemen te zoeken.
quote:Absoluut, ik zeg het ook steeds. Die zelfmoordaanslagen worden gepleegd uit pure wanhoop. Iemand die ook maar enigzins hoop had op een betere toekomst zou zichzelf echt niet zomaar opblazen op zo'n gruwelijke manier. Dat is toch logisch?
Op dinsdag 09 april 2002 17:35 schreef Lithion het volgende:
Op de vraag van Youssef welke andere middelen de Palestijnen hebben antwoorde golfer in het vorige topic: "zich niet opblazen", waarop ik dan weer het volgende zei (ik had eigenlijk gehoopt dat er iemand op zou reageren, om eens een keer ergens anders te komen dan slechts te herhalen dat Sharon en Arafat allebei klootzakken zijn):
[..]Zou het dus niet zo zijn dat een actievere bemiddelingsrol van het westen, waarbij de onderhandelingsposities van de twee partijen wat meer gelijkgetrokken worden door die internationale diplomatieke druk, een oplossing een heel stuk dichterbij zou brengen?
Ach, kennelijk zijn er hier mensen die zo racistisch zijn om te beweren dat Palestijnen gewoon genetisch meer aanleg zouden hebben voor psychopatie en bloeddorstigheid of dat soort onzin.
Palestijnen zijn in wezen totaal niet anders dan Joden. Ze zijn beiden menselijk en hebben (helaas maar waar) ook beiden een donkere zijde net zoals iedereen hier, hoezeer sommigen het ook zullen ontkennen...
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 09-04-2002 17:44]
quote:Welcome aboard, my friend.
Op dinsdag 09 april 2002 17:39 schreef breaky het volgende:[..]
Als ik dan nog geld op mijn bank heb staan voor een retourtje Delft-Amsterdam wil ik wel langskomen. Ik word namelijk een beetje misselijk van Sharon en zijn maten.
Laten we hopen op een zonnige dag en een vreedzame demonstratie die op een positieve manier zoveel mogelijk publiciteit zal krijgen!
Hmmm, tja, ik kom zelf in de eerste instantie ook samen met familie, maar wellicht kunnen de fokkers daar die dag toch wat afspreken?
Ik stel de eerste Fok Human Rights meeting voor! Zou cool zijn als iemand een digitale camera zou meenemen (iemand die oprecht gaat meedemonstreren, dus Koos Vos valt waarschijnlijk af ).
<edit>
Of laat ik het anders zeggen. Genoeg mensen hier die er niet bij betrokken willen raken.
[Dit bericht is gewijzigd door Skull op 09-04-2002 17:54]
quote:Verliezen aan beide kanten...
Dertien Israëlische soldaten gedood door explosiesJERUZALEM - Militante Palestijnen in het vluchtelingenkamp van Jenin op de Westelijke Jordaanoever hebben tijdens felle gevechten dinsdag zeker dertien Israëlische militairen gedood. Dat meldden Israëlische media dinsdag.
"Dertien soldaten zijn gedood door een serie explosies in het vluchtelingenkamp van Jenin", meldde Channel Two tijdens een speciale nieuwsuitzending. Een woordvoerder van het leger heeft de berichten inmiddels bevestigd.
Het zouden de zwaarste verliezen zijn aan de kant van het Israëlische leger sinds het begin van de tweede intifada, meer dan achttien maanden geleden. Volgens Palestijnse schattingen hebben de afgelopen week meer dan honderd Palestijnen de dood gevonden in het vluchtelingenkamp van Jenin.
quote:Was misschien inderdaad niet helemaal duidelijk, maar ik vind je inderdaad een van de rustigste en meest inhoudelijke partijen in deze discussie. Ben het alleen nooit met je eens, behalve in de posting die ik gister van je quootte. Was niet bedoeld om je te beledigen.
Op dinsdag 09 april 2002 17:34 schreef Chadi het volgende:[..]
Ik ga nu effe verder niks zeggen hier uit respect voor sommige mensen die ik misschien ongewild kwets door mijn verkeerde woord keus. Dus ik zeg wel over een paar uur wel wat als ik afgekoeld ben.
quote:Lieve Motwon,
Op dinsdag 09 april 2002 17:40 schreef motown het volgende:[..]
Absoluut, ik zeg het ook steeds. Die zelfmoordaanslagen worden gepleegd uit pure wanhoop. Iemand die ook maar enigzins hoop had op een betere toekomst zou zichzelf echt niet zomaar opblazen op zo'n gruwelijke manier. Dat is toch logisch?
Ach, kennelijk zijn er hier mensen die zo racistisch zijn om te beweren dat Palestijnen gewoon genetisch meer aanleg zouden hebben voor psychopatie en bloeddorstigheid of dat soort onzin.
Palestijnen zijn in wezen totaal niet anders dan Joden. Ze zijn beiden menselijk en hebben (helaas maar waar) ook beiden een donkere zijde net zoals iedereen hier, hoezeer sommigen het ook zullen ontkennen...
het wordt nu wel een saai verhaal hoor. Niemand heeft gezegd dat Palestijnen genetisch meer aanleg hebben om aanslagen te plegen of psycho te worden. Stap nou eens van die slachtofferpositie af die je ons altijd verwijt.
Het is een FEIT dat Palestijnen aanslagen plegen en het is een FEIT dat een heleboel van hen dat doen omdat ze graag joden om zeep helpen.
Ik krijg bijna medelijden met je voor als er ooit wel vrede komt. Wat zal jij dan schrikken als je erachter komt dat de mensen waar jij zo graag wanhopige martelaren in ziet net zulke klootzakken zijn als sommige soldaten.
Er zijn geen heiligen in deze oorlog, Motown, niet bij jou en niet bij ons.
quote:Pssss, ik betrek Fok! bij alles waar ik zelf zin in heb.
Op dinsdag 09 april 2002 17:51 schreef golfer het volgende:
Wie wil demonstreren doet dat maar op individuele titel, maar betrek inderdaad niet de naam Fok! hierbij en graag nu weer inhoudelijk en ontopic verder.
quote:Ik ga misschien ook wel...
Op dinsdag 09 april 2002 17:34 schreef Chadi het volgende:[..]
Ik ga en een hele delegatie gaat met me mee.
quote:Zeker.
Op dinsdag 09 april 2002 17:48 schreef Skull het volgende:
Ja dan stel ik voor dat jullie niet de naam Fok hierbij betrekken want er zijn genoeg mensen hier die het wel eens zijn met Israelische acties.
quote:Ik heb het ook gezien...
Op dinsdag 09 april 2002 18:05 schreef schatje het volgende:
Barak bij 2 Vandaag net!!
Volgens hem had Peres niet gezegd dat er een "massacre" was aangericht in vluchtelingenkamp Jenin maar dat de Palestijnen die indruk willen wekken om de Westerse wereld aan hun kant te krijgen.
quote:Gewoon corrigeren wat Barak deed!!
Op dinsdag 09 april 2002 19:05 schreef logisnack het volgende:[..]
Ik heb het ook gezien...
En schatje? wat vond je ervan?
Geloof je hem of niet?
quote:En waarom niet? Een steeds groter wordend deel van de Fok-gemeenschap heeft er wel degelijk oren naar!
Op dinsdag 09 april 2002 17:51 schreef golfer het volgende:
Wie wil demonstreren doet dat maar op individuele titel, maar betrek inderdaad niet de naam Fok! hierbij en graag nu weer inhoudelijk en ontopic verder.
Oh, whatever ook...
quote:En voor de Palestijnen voor de verandering eens een overwinning om met recht trots op te zijn!
Op dinsdag 09 april 2002 17:54 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Verliezen aan beide kanten...
De soldaten die hen zo het leven zuur maken zijn nog eventjes met de neus gedrukt op het feit dat ze zelf ondanks alles niet volledig onschendbaar zijn. Bij deze verzetsdaad zijn nu eens niet onschuldige burgers, maar precies de daders zelf te grazen genomen. Net goed!
Overigens vernam ik met verontwaardiging in het NOS journaal dat een hooggeplaatste officier in het Israelische leger in een interview met Ha'aretz eerlijk toegaf dat het Israelische leger nou eenmaal niet uit Jenin kan terugtrekken, omdat ze daar inmiddels zo erg hebben huisgehouden, dat de internationale verontwaardiging te groot zou zijn als de wereld de beelden van Jenin te zien zou krijgen. How about that? Geven die schoften het nog onbeschaamd toe ook, alsof ze daarmee in hun recht staan!
quote:Dit geld gaat voornamelijk naar de behandeling van gewonde militairen en naar opleidings mogelijkheden (voor na de diensttijd etc)
Overigens om er alsnog op te reageren... waar slaat het op om militairen geld te geven. Geef dan wat aan een arme. Een beetje investeren in kogels, of een wapen.
hier staat wat verdere info:
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 18:36 schreef Youssef het volgende:[..]
Pssss, ik betrek Fok! bij alles waar ik zelf zin in heb.
quote:Ga toch, joh! Wees blij dat Nederland een democratie is waar iedereen zijn of haar mening vrij kan uiten! Het Palestijnse volk rekent op ons!
Op dinsdag 09 april 2002 18:37 schreef Youssef het volgende:[..]
Ik ga misschien ook wel...
Er gaan genoeg mensen volgens mij. Internet is sneller dan het licht
Wat dat met het associeren van Fok met de demonstratie betreft:
Zeg golfer, ik stel een compromis voor: een aantal fokkers gaan meelopen met de demonstratie, mede namens alle fokkers die de demonstratie steunen. How's that?
quote:Zo'n wijf! Zelfs de meest rechtse Israeli durft nog geen kwaad woord over haar te zeggen, zo populair en sympathiek is ze. En terecht.
Op dinsdag 09 april 2002 17:38 schreef Chadi het volgende:
Hanan Ashrawi en haar view.http://news.bbc.co.uk/olmedia/1915000/video/_1917889_newsnight22_ashrawi_vi.ram
Nu begint een Netwerk-reportage over zowel Palestijnse als Israelische tegenstanders van de oorlog. Ik ben even kijken.
quote:Tja.
Op dinsdag 09 april 2002 20:34 schreef motown het volgende:[..]
De soldaten die hen zo het leven zuur maken zijn nog eventjes met de neus gedrukt op het feit dat ze zelf ondanks alles niet volledig onschendbaar zijn. Bij deze verzetsdaad zijn nu eens niet onschuldige burgers, maar precies de daders zelf te grazen genomen. Net goed!
Sharon zet -mede ingegeven door de dood van deze 13 militairen- het offensief nu gewoon door. Groot gelijk.
quote:Yep, hij kan beter het karwei in een keer goed afmaken, anders zit hij er over 2 maanden weer.
Op dinsdag 09 april 2002 20:43 schreef Sniper het volgende:
Sharon zet -mede ingegeven door de dood van deze 13 militairen- het offensief nu gewoon door. Groot gelijk.
Ik hoop met name ook dat ook absolutelyarrogant vooral ook het intervieuw met Avneri heeft gevolgd. Indien dat zo is, dan vraag ik haar nu wat haar mening daarover is.
quote:Hey, hallo! Hoe kun je nou nog verontwaardigd zijn om het doden van een agressor door de onderdrukten uit verzet? Het is toch juist Sharon geweest die in de eerste instantie dat leger de Palestijnse gebieden in heeft gestuurd?
Op dinsdag 09 april 2002 20:43 schreef Sniper het volgende:[..]
Tja.
quote:De volgende keer moet Israel gewoon napalm en clusterbommen gebruiken ipv grondtroepen, de VS mag het ook dus ik zie niet in waarom Israel niet
Op dinsdag 09 april 2002 20:43 schreef Sniper het volgende:
Tja.Sharon zet -mede ingegeven door de dood van deze 13 militairen- het offensief nu gewoon door. Groot gelijk.
quote:Het cynisme druipt er vanaf. Dat meen zelfs jij niet.
Op dinsdag 09 april 2002 20:57 schreef BAZZA het volgende:[..]
De volgende keer moet Israel gewoon napalm en clusterbommen gebruiken ipv grondtroepen, de VS mag het ook dus ik zie niet in waarom Israel niet
Hetgeen niet wegneemt dat er nu op dit moment al de meest vreselijke misdaden door je geliefde legertje worden gepleegd.
quote:ik meende het half
Op dinsdag 09 april 2002 21:01 schreef motown het volgende:
Het cynisme druipt er vanaf. Dat meen zelfs jij niet.
quote:Zelfde kan ik zeggen over jou geliefde volkje van vorige week
Op dinsdag 09 april 2002 21:01 schreef motown het volgende:
Hetgeen niet wegneemt dat er nu op dit moment al de meest vreselijke misdaden door je geliefde legertje worden gepleegd.
quote:Ja, en ze doen bij de NOS alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Ik had het ook gezien
Op dinsdag 09 april 2002 20:34 schreef motown het volgende:
Overigens vernam ik met verontwaardiging in het NOS journaal dat een hooggeplaatste officier in het Israelische leger in een interview met Ha'aretz eerlijk toegaf dat het Israelische leger nou eenmaal niet uit Jenin kan terugtrekken, omdat ze daar inmiddels zo erg hebben huisgehouden, dat de internationale verontwaardiging te groot zou zijn als de wereld de beelden van Jenin te zien zou krijgen. How about that? Geven die schoften het nog onbeschaamd toe ook, alsof ze daarmee in hun recht staan!
quote:Nou kan ik het echt niet meer volgen
Op dinsdag 09 april 2002 20:43 schreef Sniper het volgende:[..]
Tja.
Palestijnen die zelfmoordaanslagen plegen worden (terecht!) veroordeeld als verkeerd en terrorist. Onschuldige burgers opblazen moet niet, mag niet en is afgrijselijk!
Maar nu de Palestijnen terugvechten tegen hun onderdrukkers, militairen die willens en wetens een oorlog ingaan (en we weten allemaal dat soldaten in de strijd kunnen sneuvelen: risico van het vak) dan wordt dit weer opgepakt als een reden om nog langer staatsterrorisme tegen de Palestijnen te bedrijven. Wat mogen de Palestijnen nog wel? Zich neerleggen bij onderdrukking en vernedering, erin berusten dat ze mensen zonder rechten en zonder vooruitzichten zijn? Dat is toch te gek voor woorden?
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 21:45 schreef JoanCollins het volgende:
Barak, en hij niet alleen, vergelijkt het Palestijnse volk met een insectenplaag, die uitgeroeid moet worden.Deze woorden klinken me bekend in de oren.Waren het niet eens de woorden van Hitler? Paradoxaal genoeg zijn het nu de woorden van een Jood.Zijn mensen werden tijdens de Tweede Wereldoorlog op dezelfde manier behandeld als de Palestijnen nu.De geschiedenis herhaalt zich, alleen lijken wij ons daar niets van aan te trekken.Waar de materiele belangen zwaarder wegen, doen mensenlevens er blijkbaar niet toe!En alweer een Hitler-vergelijking. Ik zie geen systematische uitroeing. Jij wel?
Wat ik zie is een ordinaire oorlog om land, om terreur te vernietigen. Terreur van beide kanten.
Beide landen bedrijven terreur tegen overelkaars bevolking. En beide vinden dat ze gelijk hebben. Zolang deze mening niet verandert, zal er geen oplossing komen.
Vingertje wijzen helpt niet.
Het is geen oorlog, want een oorlog voer je tegen een leger.Wat er nu gebeurd is een terreurdaad tegen een volk.Met F16's en Apache helikopters onschuldige Palestijnen laten boeten.Mensen zitten dagenlang zonder eten of drinken, mogen hun doden niet begraven, gewonden mogen niet naar een ziekenhuis vervoerd worden of worden zwaargewond de ambulance uitgetrokken en hardhandig ondervraagt en nagezocht, mensen worden zonder pardon standrechtelijk geecexuteerd, inclusief jonge kinderen.
Het is wel een oorlog. De bevolking is dan altijd de dupe. Daarmee wil ik het niet goed praten. Denk ook eens na waarom Israël dit doet. Landje veroveren? Volgens mij niet. Men wil af van de terreur en kiest deze vreselijke drastische maatregel. Beide partijen moeten eens serieus nadenken. Palestina moet ophouden om in de onschuldige slachtofferrol te kruipen om daarmme hun terreuracties goed te praten, en Israël moet ophouden de agressor te spelen.
We hebben dialoog nodig. En dialoog kan alleen vruchtbaar zijn zonder geweld en vertrouwen in elkaar om een blijvende vrede te bewerkstelligen.
Onder leiding van Sjaron, de massa moordenaar, die de vergelijking met de meest fascistoïde leiders en militaire diktators goed doorstaat.
Kan ik nog wel een heel rijtje noemen. Alfabetisch begint die met Arafat.
Ik vind Sharon ook een eikel, die niet verstandig bezig is. Geldt idem ditto ook voor Arafat.
Maar we moeten eens ophouden hier elkaar mee om de oren te slaan. Zie opmerking over een dialoog. Want zo komt die er niet.
Israel moet hard worden aangepakt en economisch geboycot worden.Er is al een supermarktketen in Scandinavie die producten afkomstig uit Israel, uit het assortiment haalt.De economische sancties in Zuid-Afrika hebben er toen ook mede toe geleid dat apartheid is afgeschaft.
Onzin. Economische sancties hebben de apartheid niet doen afschaffen. Wel een change of power met de veel gematigder de Clerk. Change of power hebben Israël en Palestina ook nodig.
Boycot Israel mensen!
Nee. Een boycot zal trouwens Palestina ook hard treffen, omdat zij economisch volledig afhankelijk zijn van Israël.
Boycot het geweld.
quote:Ow, dees reactie had ik nog niet gezien... even kijken hoor...
Op dinsdag 09 april 2002 20:35 schreef BAZZA het volgende:
Youssef schreef:
[..]Dit geld gaat voornamelijk naar de behandeling van gewonde militairen en naar opleidings mogelijkheden (voor na de diensttijd etc)
hier staat wat verdere info:
en dan...:
quote:Slaap zacht
Op dinsdag 09 april 2002 22:33 schreef Youssef het volgende:
Ow, dees reactie had ik nog niet gezien... even kijken hoor...en dan...:
DEMONSTREER MEE TEGEN ISRAEL TE A'DAM DEZE ZATERDAG
quote:Excellent point. Ten eerste is het ongelooflijk hypocriet dat Zuid-Afrika destijds wel werd geboycot (en wierp, zij het na vele jaren, wel degelijk vruchten af) en Israel nu niet, ten tweede is het zo dat veel mensen niet weten (of verzwijgen) dat Israel een van de zeer weinige landen is geweest die ten tijde van de apartheid onbeschaamd zaken met Zuid-Afrika deden.
Op dinsdag 09 april 2002 21:45 schreef JoanCollins het volgende:[..]
Israel moet hard worden aangepakt en economisch geboycot worden.Er is al een supermarktketen in Scandinavie die producten afkomstig uit Israel, uit het assortiment haalt.De economische sancties in Zuid-Afrika hebben er toen ook mede toe geleid dat apartheid is afgeschaft.Boycot Israel mensen!
Maar je hebt mijn vraag niet beantwoord, JoanCollins: ga je ook mee zaterdag?
Als je reageert op een quote, zet je reply niet tussen de quote-tags. Je hebt ze weliswaar netjes vetgedrukt, maar ten eerste blijft het lijken alsof het allemaal bij de quote hoort, en ten tweede (praktisch probleem), het is nogal vervelend om daarop te reageren, aangezien quotes op quotes nooit worden meegenomen - met de noodzaak van normaal onnodige handmatige cut&paste acties en het handmatig toevoegen van quote tags als gevolg. Bij voorbaat dank.
quote:Decennia lang schijnbaar eindeloos een heel volk laten lijden is ook erg. Een ander vorm van onrecht weliswaar, maar niet per se minder erg, alleen omdat het in kleinere schaal gebeurt. Wat zich hier voordoen zijn grove schendingen van de mensenrechten en oorlogsmisdaden. Wat dat betreft kun je wel degelijk parallelen trekken met de nazi-praktijken in WO-II.
Op dinsdag 09 april 2002 22:20 schreef SelfKicker het volgende:En alweer een Hitler-vergelijking. Ik zie geen systematische uitroeing. Jij wel?
quote:Sorry, maar ik verwerp het "ik ben zogenaamd neutraal, ik zie het als twee gelijke partijen die beide een gelijk aandeel hebben in het conflict" standpunt. Israel houdt nou al tientallen jaren een heel land met daarmee een heel volk bezet en belet dat volk bovendien zichzelf te ontwikkelen. De bezetting van Palestijns gebied is de hele angel in het conflict. Los dat op, en het probleem is opgelost.
Wat ik zie is een ordinaire oorlog om land, om terreur te vernietigen. Terreur van beide kanten.Beide landen bedrijven terreur tegen overelkaars bevolking. En beide vinden dat ze gelijk hebben. Zolang deze mening niet verandert, zal er geen oplossing komen.
Vingertje wijzen helpt niet.
quote:Het middel is erger dan de kwaal. Een heel volk terroriseren vanwege de acties van niet democratisch gesanctioneerde terroristische bendes. En dat het volgens jou geen "landje veroveren" is, is ongelooflijk naief, als je weet wat een vervent voorstander Sharon en de rest van de Likud zijn voor het voortzetten van het nederzettingenbeleid met het doel om generaties verder een demografische Joodse meerderheid te hebben gecreeerd, hetgeen vervolgens de annexatie van dat land zal rechtvaardigen. Madness I tell you! Utter madness!
Het is wel een oorlog. De bevolking is dan altijd de dupe. Daarmee wil ik het niet goed praten. Denk ook eens na waarom Israël dit doet. Landje veroveren? Volgens mij niet. Men wil af van de terreur en kiest deze vreselijke drastische maatregel. Beide partijen moeten eens serieus nadenken. Palestina moet ophouden om in de onschuldige slachtofferrol te kruipen om daarmme hun terreuracties goed te praten, en Israël moet ophouden de agressor te spelen.
En nogmaals: wees ook niet zo naief met die zelfmoordaanslagen: de meest doodnormale mensen, zelfs 18-jarige meisjes en vormalige verpleegsters, blazen zichzelf op. Daar moet toch echt heel wat ellende achter hebben gezeten. En zelfs als je daar niet naar wil kijken moet je nog altijd toegeven dat collectieve straffen verboden zijn in volgens mij zowel de Geneefse conventies als in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens... Maar Israel heeft historisch gezien al veel vaker laten zien die twee documenten slechts als toiletpapier te gebruiken.
quote:Arafat heeft totaal geen controle over de huidige situatie. Sharon wel. Wie houd je dan verantwoordelijk op dit moment? Wie kan de slachtpartijen en escalatie een halt toeroepen? Iemand die in zijn positie zit.
Kan ik nog wel een heel rijtje noemen. Alfabetisch begint die met Arafat.Ik vind Sharon ook een eikel, die niet verstandig bezig is. Geldt idem ditto ook voor Arafat.
quote:Dat is wel degelijk het gevolg geweest van internationale isolatie op langere termijn.
Onzin. Economische sancties hebben de apartheid niet doen afschaffen. Wel een change of power met de veel gematigder de Clerk. Change of power hebben Israël en Palestina ook
nodig.
quote:Oh, wat een onzinnige opmerking is dat. Zolang je niet ingrijpt, blijft Palestina ook afhankelijk van Israel. En bovendien worden ze momenteel toch al economisch door Israel geisoleerd, dus voor de Palestijnen maakt het toch al niets uit. De enige reden waarom Israel al deze shit zomaar doet is omdat ze nog nooit echt zijn teruggefloten en daarom denken dat ze alles kunnen maken.
Nee. Een boycot zal trouwens Palestina ook hard treffen, omdat zij economisch volledig afhankelijk zijn van Israël.
"They invade our land... And we fall back... They build settlements on our soils... And we fall back... Not again... The line must be drawn HERE!"
quote:Huh? En net zei je nog dat je tegen een boycot van Israel was!
Boycot het geweld.
[/quote]
quote:
Op dinsdag 09 april 2002 23:48 schreef motown het volgende:[..]
Excellent point. Ten eerste is het ongelooflijk hypocriet dat Zuid-Afrika destijds wel werd geboycot (en wierp, zij het na vele jaren, wel degelijk vruchten af) en Israel nu niet, ten tweede is het zo dat veel mensen niet weten (of verzwijgen) dat Israel een van de zeer weinige landen is geweest die ten tijde van de apartheid onbeschaamd zaken met Zuid-Afrika deden.
quote:Voor het rest van je berichtje, zie mijn antwoord op de post van JoanCollins, omtrent het starten van de dialoog.
Op dinsdag 09 april 2002 22:20 schreef SelfKicker het volgende:Onzin. Economische sancties hebben de apartheid niet doen afschaffen. Wel een change of power met de veel gematigder de Clerk. Change of power hebben Israël en Palestina ook nodig.
Je doet aan stemmingmakerij. Je sleept elk negatief aspect erbij.
Ja daar kan ik natuurlijk ook aan meedoen, bijvoorbeeld iets van als : "H'mmm Palestina steunde tijdens de Golfoorloog Saddam Hoessein". Waarop jij ongetwijfeld antwoord dat door de agressie van Israël Palestina geen andere keus had.
Ik lees dat je de doden van 13 soldaten met instemming begroet. Maar je spuugt op mensen die de dood van Palestijnse soldaten c.q. "terroristen" goedkeuren.
Ik kan je helaam pissed krijgen als ik je vraag of je ook in je kamer stond te dansen toen de vliegtuigen het WCT binnenvlogen.
Dat doe ik niet.
Dergelijk gedrag maakt een structurele dialoog namelijk onmogelijk.
Ik erken dat beide partijen schuldig zijn aan het huidige dilemma en het interesseert me tegenwoordig echt niet meer wie is begonnen of de grotere klootzak is.
Kunnen we dat hier ook eens doen en starten met een dialoog?
Eenzijdig afgeven op de "tegenstander" lucht misschien je gemoed, maar het helpt geen klap voor een uiteindelijke oplossing.
voor dialoog over oplossingen hebben we ooit dit, lang vergeten, maar nog steeds open topic geopend:
ik ga zo even reageren op je post, bedankt voor de feedback.
Mijn antwoorden waren gericht aan JoanCollins, ik hoop ook op zijn/haar reactie.
* SelfKicker is in een half uurtje terug
quote:Maar de situatie is een en al negatief. Je neemt Israel gewoon nog veel en veels te veel in bescherming. Waarom beschouw je het niet evenzeer als een schurkenstaat als Servie onder Milosevic, Afghanistan onder de Taliban, Noord-Korea, of Irak? Om een of andere reden is er bij veel mensen nog een (haast instinctieve) drang om dat land in bescherming te nemen c.q. een speciale behandeling te geven i.p.v. het even streng te beoordelen als elk ander land dat de fout ingaat. Why is that?
Op woensdag 10 april 2002 00:13 schreef SelfKicker het volgende:Je doet aan stemmingmakerij. Je sleept elk negatief aspect erbij.
quote:Inderdaad, dat zeg je goed. Ik schaamde me ook rot toen ik zag dat Arafat Saddam Hoessein omhelsde als vriend, maar dat kwam ook omdat het Palestijnse volk zich door de rest van de hele wereld in de steek gelaten voelde.
Ja daar kan ik natuurlijk ook aan meedoen, bijvoorbeeld iets van als : "H'mmm Palestina steunde tijdens de Golfoorloog Saddam Hoessein". Waarop jij ongetwijfeld antwoord dat door de agressie van Israël Palestina geen andere keus had.
quote:Niet waar! Ofwel een misverstand, ofwel een leugen. Als Israel een Palestijn doodschiet waarvan bewezen is dat hij/zij een terrorist is, dan rouw ik daar niet om. Het punt is dat elk individu een eerlijke rechtzaak verdient. Wat Israelische soldaten betreft: ze hebben dat uniform niet voor niets aangetrokken. Ze wisten dat ze een risico gingen nemen toen ze opdracht kregen om illegaal Palestijns gebied binnen te vallen. Ze hadden die orders moeten weigeren. Ofwel door volledig dienst te weigeren ofwel door een overplaatsing te eisen naar ergens binnen Israel zelf waar zo'n tenminste werkelijk zijn/haar eigen land verdedigt, zoals ze altijd als smoes gebruiken bij het in feite zelfs de agressor uithangen.
Ik lees dat je de doden van 13 soldaten met instemming begroet. Maar je spuugt op mensen die de dood van Palestijnse soldaten c.q. "terroristen" goedkeuren.
quote:Mag ik dan tenminste aan je vragen waarom je er uberhaupt mee komt? Typische zionistenpropaganda: "als je niet aan de kant van Israel staat, zul je ook automatisch een aanhanger van Bin Laden zijn." Bah! Wat mij betreft mogen ze Osama Bin Laden, Sheik Yassin en Ariel Sharon alle drie berechten en dan voor de rest van hun leven samen (alle drie) opsluiten bij elkaar in een cel van drie bij drie meter met een gezamelijk toilet en geen douches.
Ik kan je helaam pissed krijgen als ik je vraag of je ook in je kamer stond te dansen toen de vliegtuigen het WCT binnenvlogen.Dergelijk gedrag maakt een structurele dialoog namelijk onmogelijk.
Dat doe ik niet.
quote:Het gaat inderdaad om de huidige situatie, dat ben ik met je eens. Maar je kunt de geschiedenis niet uit het oog verliezen. en Israel blijft de agressor die de sleutel tot de oplossing zelf in handen heeft. De strijd tussen Israel en de Palestijnen is wel degelijk een ongelijke strijd. Ik zal daarentegen wel toegeven dat het momenteel een patstelling is, en hoe triest ook: dat zal uiteindelijk de redding van de Palestijnen zijn.
Ik erken dat beide partijen schuldig zijn aan het huidige dilemma en het interesseert me tegenwoordig echt niet meer wie is begonnen of de grotere klootzak is.
quote:Ik ben altijd bereid om te praten, en Arafat en de nationale authoriteit zijn dat ook. Zeggen ze al continu. Ze zeiden ja tegen de Mitchell-plan, ze zeiden ja tegen Amerika's meervoudige pogingen om te bemiddelen, maar het is de laatste periode toch echt de regering Sharon die niet meewerkt.
Kunnen we dat hier ook eens doen en starten met een dialoog?
quote:De uitlaatklep-factor is inderdaad wel opluchtend soms, maar ook ik ben voor een oplossing. Ik blijf alleen zeggen dat Israel de oorzaak is van de huidige problemen.
Eenzijdig afgeven op de "tegenstander" lucht misschien je gemoed, maar het helpt geen klap voor een uiteindelijke oplossing.
quote:Ik zou juist willen voorstellen een nationale inzamelingsactie te beginnen om de Palestijnen
Op dinsdag 09 april 2002 20:57 schreef BAZZA het volgende:
De volgende keer moet Israel gewoon napalm en clusterbommen gebruiken ipv grondtroepen, de VS mag het ook dus ik zie niet in waarom Israel niet
quote:Oeps, zit alweer een lap tekst verder
Op woensdag 10 april 2002 00:21 schreef SelfKicker het volgende:
motown,ik ga zo even reageren op je post, bedankt voor de feedback.
Mijn antwoorden waren gericht aan JoanCollins, ik hoop ook op zijn/haar reactie.
* SelfKicker is in een half uurtje terug
Je kunt me toch nog wel bijhouden, SelfKicker? Laat je niet kisten, hoor...
(Zie overigens ook mijn vorige reply voor die "lap tekst".)
quote:Hoe zit dat met die Israelische Gil? De Israelische antitank-raketten die de Nederlandse overheid van onze belastingcenten
Op woensdag 10 april 2002 00:34 schreef Boosoog het volgende:[..]
Ik zou juist willen voorstellen een nationale inzamelingsactie te beginnen om de Palestijnen
aan voldoende Scud-raketten te helpen.[afbeelding]
Wat nou als die opeens onder mysterieuze omstandigheden zouden verdwijnen... Om in de Palestijnse gebieden opeens wonderlijk genoeg weer op te duiken...
Zullen we eens zien hoe goed hun Gil-raketten het doen tegen hun eigen Merkava-tankjes.
quote:Jammer, Motown, dat je steeds meer het extremistische standpunt verkondigt en steeds meer in hun en onze spreekt.
Op woensdag 10 april 2002 00:41 schreef motown het volgende:
Zullen we eens zien hoe goed hun Gil-raketten het doen tegen hun eigen Merkava-tankjes.
Ik ben vanavond lid geworden van deze club:
http://www.xs4all.nl/~sivmo/index.htm
en hoop je daar ook ooit nog eens aan te treffen.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-04-2002 01:10]
quote:Dan houd Israel gewoon de tanks in de garage en gebruiken ze napalm
Op woensdag 10 april 2002 00:41 schreef motown het volgende:Zullen we eens zien hoe goed hun Gil-raketten het doen tegen hun eigen Merkava-tankjes.
tja of je daar nou als palestijn blij mee moet zijn vraag ik mij toch wel af
quote:edit-offtopic-edit
Op woensdag 10 april 2002 00:59 schreef Boosoog het volgende:
Een zeer goed initiatief, Golfer !
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-04-2002 01:11]
Edit in andere post ??
Mag ik dat helemaal niet zeggen, of wel na een zinvolle bijdrage ?
Dat het hier wel maroc.nl lijkt..
Wel geinige site, die link.
Zie deze :
quote:Hullie hebben dus zelfde probleem.
De Palestijnse en Israelische advocaten van HaMoked hebben het afgelopen jaar meer dan 2.300 aanklachten ingediend bij de autoriteiten; het leeuwendeel zijn zaken aangaande familiehereniging en verblijfsvergunningen.
quote:Ik heb je tot nu toe nog niet tot een inhoudelijke post kunnen betrappen.
Op woensdag 10 april 2002 01:13 schreef Netanjahu het volgende:
Als de SIVMO en haar aanhang echt iets te vertellen had, was er nu geen Jood meer in Israel geweest, als ze er wel wat te zeggen krijgen is er binnenkort geen een meer.Edit in andere post ??
Mag ik dat helemaal niet zeggen, of wel na een zinvolle bijdrage ?
Dat het hier wel maroc.nl lijkt
Ik snap ook hun beweegredenen.
Ikzelf geloof niet meer in dergelijke oplossingen.
De tijd van praten is voorbij, eventueel ook hier.
Lik op stuk.
3 strikes out en meer van dat.
quote:Dank, goede opmerking.
Op woensdag 10 april 2002 00:11 schreef motown het volgende:
Even een verzoek aan jou en tevens aan anderen voordat ik op jouw post ga regeren.Als je reageert op een quote, zet je reply niet tussen de quote-tags. Je hebt ze weliswaar netjes vetgedrukt, maar ten eerste blijft het lijken alsof het allemaal bij de quote hoort, en ten tweede (praktisch probleem), het is nogal vervelend om daarop te reageren, aangezien quotes op quotes nooit worden meegenomen - met de noodzaak van normaal onnodige handmatige cut&paste acties en het handmatig toevoegen van quote tags als gevolg. Bij voorbaat dank.
quote:Dat ben ik dus niet met je eens. Onderdrukking is erg, heel erg. Ik zie de oorzaak van de onderdrukking vanuit een historisch perspectief. Sinds de oprichting van de staat Israël leeft dat land continu in oorlogen en haat van buurlanden. Ik zie dat de Palestijnen daar al decennia slachtoffer van zijn. Ik zie in de staat Israël een land wat gevormd is door geweld/agressie/oorlogen met een daardoor een buiten proporties gegroeid wantrouwen. Logisch. Maar wederom zijn de Palestijnen het slachtoffer. Oppositie in de vorm van guerrilla/elfmoordaanslagen worden door dat wantrouwen niet getollereerd en de reactie is geweld op geweld. Zo zie ik het.
Decennia lang schijnbaar eindeloos een heel volk laten lijden is ook erg. Een ander vorm van onrecht weliswaar, maar niet per se minder erg, alleen omdat het in kleinere schaal gebeurt. Wat zich hier voordoen zijn grove schendingen van de mensenrechten en oorlogsmisdaden. Wat dat betreft kun je wel degelijk parallelen trekken met de nazi-praktijken in WO-II.
Als e Nazi-vergelijking opgaat, dan had er geen Palestijnse bevolking meer bestaan.
quote:Hmmm, zie ook mijn vorige reactie hierboven. Ja de slachtoffers van de oprichting van de staat Israël en van de arabische-israëlische oorlogen zijn ook de Palestijnen. Maar als jij bij voorbaat de schuld legt (in dit conflict) bij één partij (en ik laat in het midden wie gelijk heeft) dan komt er geen oplossing. Bekijk de situatie van twee kanten (als je kunt) en probeer je in te leven. Zowel aan Palestijnse kant als aan Israëlische kant zijn er veel mensen die snakken naar vrede. Op dit moment worden zij tegengewerkt door woede, haat en hun leiders.
Sorry, maar ik verwerp het "ik ben zogenaamd neutraal, ik zie het als twee gelijke partijen die beide een gelijk aandeel hebben in het conflict" standpunt. Israel houdt nou al tientallen jaren een heel land met daarmee een heel volk bezet en belet dat volk bovendien zichzelf te ontwikkelen. De bezetting van Palestijns gebied is de hele angel in het conflict. Los dat op, en het probleem is opgelost.
quote:Zie hierboven. Kijk eens door je woede heen, kijk objectief en denk na. Ga ik nog tig deeltjes door met vervolgtopics met het neerkwakken van wandaden van Israël. Landje veroveren-opmerking vind ik niet naïef. Denk eens omgekeerd. Kun je dat? Wat zou jij doen?
Het middel is erger dan de kwaal. Een heel volk terroriseren vanwege de acties van niet democratisch gesanctioneerde terroristische bendes. En dat het volgens jou geen "landje veroveren" is, is ongelooflijk naief, als je weet wat een vervent voorstander Sharon en de rest van de Likud zijn voor het voortzetten van het nederzettingenbeleid met het doel om generaties verder een demografische Joodse meerderheid te hebben gecreeerd, hetgeen vervolgens de annexatie van dat land zal rechtvaardigen. Madness I tell you! Utter madness!
quote:Er zit veel ellende achter. Maar ik denk niet dat dat de drijfveer is. De mythe van het martelaarschap en de publieke opinie lijkt mij hier een groter debet aan. Waarom biedt met duizenden dollars aan de familie van een zelfmoordcommando aan. Waarom?
En nogmaals: wees ook niet zo naief met die zelfmoordaanslagen: de meest doodnormale mensen, zelfs 18-jarige meisjes en vormalige verpleegsters, blazen zichzelf op. Daar moet toch echt heel wat ellende achter hebben gezeten. En zelfs als je daar niet naar wil kijken moet je nog altijd toegeven dat collectieve straffen verboden zijn in volgens mij zowel de Geneefse conventies als in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens... Maar Israel heeft historisch gezien al veel vaker laten zien die twee documenten slechts als toiletpapier te gebruiken.
quote:Op dit moment? Had Arafat wel of geen invloed voordat de tanks Ramallah binnentrokken? Dat lijkt me een belangrijkere vraag.
Arafat heeft totaal geen controle over de huidige situatie. Sharon wel. Wie houd je dan verantwoordelijk op dit moment? Wie kan de slachtpartijen en escalatie een halt toeroepen? Iemand die in zijn positie zit.
quote:Lets agree to disagree
Dat is wel degelijk het gevolg geweest van internationale isolatie op langere termijn.
quote:Niet onzinnig, wel te beargumenteren.. Zeker gezien het feit dat ik denk dat Israël niet zal buigen voor een economische boycot.
Oh, wat een onzinnige opmerking is dat. Zolang je niet ingrijpt, blijft Palestina ook afhankelijk van Israel. En bovendien worden ze momenteel toch al economisch door Israel geisoleerd, dus voor de Palestijnen maakt het toch al niets uit. De enige reden waarom Israel al deze shit zomaar doet is omdat ze nog nooit echt zijn teruggefloten en daarom denken dat ze alles kunnen maken."They invade our land... And we fall back... They build settlements on our soils... And we fall back... Not again... The line must be drawn HERE!"
quote:Jammer deze opmerking. Gezien de strekking van mijn post(s) vind ik dit redelijk neerbuigend of een mislukte poging tot humor. Your pick.
Huh? En net zei je nog dat je tegen een boycot van Israel was!
Dan mogen de VS en de UK in Irak aan de bak,
alleen die gebeurtenis zou al de lont in het kruitvat plaatsen in Israel.
Heel erg slim dus om juist nu met ongetwijfeld zeer goede informatie over wie en hoe hoog stond in de organisaties van terroristen.
quote:Ik kan het niet zo zien. Kijk ook even naar mijn vorige post, mijn opmerking over historisch perspectief. En dan ligt (voor mij) de situatie anders. Ik wil best wel reageren op je rijtje schurkenstaten en hun leiders. Ik kan weer zeggen dat het klootzakken zijn, dan ze hun eigen volk etnisch zuiverden en etc. etc. Dan kan ik je weer uitdagen om te zeggen waarom je Palestina en Arafat niet dit rijtje genoemd hebt.
Op woensdag 10 april 2002 00:33 schreef motown het volgende:
Maar de situatie is een en al negatief. Je neemt Israel gewoon nog veel en veels te veel in bescherming. Waarom beschouw je het niet evenzeer als een schurkenstaat als Servie onder Milosevic, Afghanistan onder de Taliban, Noord-Korea, of Irak? Om een of andere reden is er bij veel mensen nog een (haast instinctieve) drang om dat land in bescherming te nemen c.q. een speciale behandeling te geven i.p.v. het even streng te beoordelen als elk ander land dat de fout ingaat. Why is that?
Wederom : daar schiet je geen ruk me op!
Komt het zo beter over? Ik zoek geen schuldige, ik wil geen individueel land aan het kruis nagelen of stenigen.
Ik wil een dialoog.
quote:Je beantwoord mijn veronderstelling. Jammer.
Inderdaad, dat zeg je goed. Ik schaamde me ook rot toen ik zag dat Arafat Saddam Hoessein omhelsde als vriend, maar dat kwam ook omdat het Palestijnse volk zich door de rest van de hele wereld in de steek gelaten voelde.
quote:Wie is hier nu naïef?
Niet waar! Ofwel een misverstand, ofwel een leugen. Als Israel een Palestijn doodschiet waarvan bewezen is dat hij/zij een terrorist is, dan rouw ik daar niet om. Het punt is dat elk individu een eerlijke rechtzaak verdient. Wat Israelische soldaten betreft: ze hebben dat uniform niet voor niets aangetrokken. Ze wisten dat ze een risico gingen nemen toen ze opdracht kregen om illegaal Palestijns gebied binnen te vallen. Ze hadden die orders moeten weigeren. Ofwel door volledig dienst te weigeren ofwel door een overplaatsing te eisen naar ergens binnen Israel zelf waar zo'n tenminste werkelijk zijn/haar eigen land verdedigt, zoals ze altijd als smoes gebruiken bij het in feite zelfs de agressor uithangen.
quote:Lees die post nog eens motown.
Mag ik dan tenminste aan je vragen waarom je er uberhaupt mee komt? Typische zionistenpropaganda: "als je niet aan de kant van Israel staat, zul je ook automatisch een aanhanger van Bin Laden zijn." Bah! Wat mij betreft mogen ze Osama Bin Laden, Sheik Yassin en Ariel Sharon alle drie berechten en dan voor de rest van hun leven samen (alle drie) opsluiten bij elkaar in een cel van drie bij drie meter met een gezamelijk toilet en geen douches.
Ik heb die opmerking daar neergezet als reactie en beargumentering van stemmingmakerij. Dat deed ik hier dus ook even, maar dan vanuit het standpunt van de tegenpartij bekeken. Gezien je reactie vond je het niet fijn om niet-objectieve meningen te lezen.
quote:Ok, weer de schuldvraag. Zie mijn eerder opmerkingen, die discussie wil ik niet meer voeren.
Het gaat inderdaad om de huidige situatie, dat ben ik met je eens. Maar je kunt de geschiedenis niet uit het oog verliezen. en Israel blijft de agressor die de sleutel tot de oplossing zelf in handen heeft. De strijd tussen Israel en de Palestijnen is wel degelijk een ongelijke strijd. Ik zal daarentegen wel toegeven dat het momenteel een patstelling is, en hoe triest ook: dat zal uiteindelijk de redding van de Palestijnen zijn.
Met je laatste zin ben ik het eens en ook ik vind dat triest.
quote:Correct, kwalijke zaak.
Ik ben altijd bereid om te praten, en Arafat en de nationale authoriteit zijn dat ook. Zeggen ze al continu. Ze zeiden ja tegen de Mitchell-plan, ze zeiden ja tegen Amerika's meervoudige pogingen om te bemiddelen, maar het is de laatste periode toch echt de regering Sharon die niet meewerkt.
quote:en ik blijf zeggen (ook al ben ik het niet helemaal met je eens), dat je verder moet kunnen kijken dan de strekking van je laatste zin.
De uitlaatklep-factor is inderdaad wel opluchtend soms, maar ook ik ben voor een oplossing. Ik blijf alleen zeggen dat Israel de oorzaak is van de huidige problemen.
quote:
Aanslag op bus in Israël: zeker 8 doden
JERUZALEM - Een zelfmoordaanslag op een bus in het noorden van Israël heeft woensdagochtend zeker acht mensenlevens geëist. De slachtoffers waren allen inzittenden. Medische hulpverleners spreken van zeker tien doden. Israël houdt de Palestijnse president Arafat verantwoordelijk voor de aanslag.Twintig mensen raakten gewond. De bus explodeerde in de buurt van de kibboets Yagur, niet ver van de stad Haifa. Van het voertuig is niets over en volgens ooggetuigen is de ravage enorm, zo meldt de Israëlische krant Ha'aretz. Ook verscheidene auto's die in de buurt reden, werden getroffen.
Bijna twee weken geleden begon Israël een omvangrijke militaire operatie in de Palestijnse gebieden. De operatie was juist bedoeld om een einde te maken aan de Palestijnse terreuracties. Op 31 maart kwamen door een zelfmoordaanslag in Haifa zestien mensen om.
Bron: Telegraaf
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 10-04-2002 09:12]
quote:Dat bepaal ik dus zelf wel. Ik neem lekker een heel groot bord met "www.FOK.nl" mee. Dat betekent in de media toch al een steun van zo'n 20 tot 40 duizend man, ook al komen ze niet.
Op dinsdag 09 april 2002 17:48 schreef Skull het volgende:
Ja dan stel ik voor dat jullie niet de naam Fok hierbij betrekken want er zijn genoeg mensen hier die het wel eens zijn met Israelische acties.
<edit>
Of laat ik het anders zeggen. Genoeg mensen hier die er niet bij betrokken willen raken.
Dus ik ga het wel doen, FOK gebruiken bij de demonstratie.
quote:Zet er wel "behalve Strolie75" onder wil je.
Op woensdag 10 april 2002 08:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat bepaal ik dus zelf wel. Ik neem lekker een heel groot bord met "www.FOK.nl" mee. Dat betekent in de media toch al een steun van zo'n 20 tot 40 duizend man, ook al komen ze niet.Dus ik ga het wel doen, FOK gebruiken bij de demonstratie.
Mijn steun heb je namelijk niet.
quote:Ik heb al een lijst gegenereerd met alle geregistreerde namen van GOT en FOK , en of je wilt of niet, jou naam staat er ook bij, ik ga geen uitzonderingen maken, voor niemand. Deze lijst ga ik overhandigen aan de minister van Buitenlandse zaken als zijnde dat al deze namen de demonstratie steunen.
Op woensdag 10 april 2002 08:14 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Zet er wel "behalve Strolie75" onder wil je.
Mijn steun heb je namelijk niet.
Het geweld moet stoppen ! Of niet ???
quote:Ja
Op woensdag 10 april 2002 08:28 schreef Strolie75 het volgende:
Zo werkt dat dus? Als je niet genoeg aanhang heb dan print je maar wat lijsten van internet uit? Lekkere manier van actievoeren.
Hierboven schrijft trouwens iemand dat Israel niet zal toegeven aan economische druk. Dat is iemand die vergeet dat Europa zo'n 40% van de Israelische productie afneemt, en dat Israel dus economische sancties van de EU keihard zal voelen. Het doel van de sancties hoeft niet te zijn dat Israel zich overgeeft, het doel van de sancties hoeft alleen te zijn dat de Israelische bevolking zich gaat realiseren dat hun huidige leiding en politiek gewoon niet meer kan.
Vrijblijvend praten over vrede met de Palestijnen gaat niet meer op. Er moet worden gesproken over de Palestijnse staat en hoe de grenzen van deze staat (en die van Israel) internationaal worden gegarandeerd. Israel heeft daarbij het recht veiligheid te eisen, maar niet het recht zich te bemoeien met de interne modaliteiten van de Palestijnse staat.
quote:Hoewel ik me niet weer in de discussie wil mengen, heb ik alleen hier een kleine reactie op. Israels economie lijdt al ontzettend onder deze economie. Van al mijn vrienden in Tel Aviv is het merendeel ontslagen, zijn er verschillende mensen die hun zaak hebben moeten sluiten, zijn er mensen die hun huis niet langer kunnen betalen etc.etc. Toch zijn de meesten het nog steeds met de acties eens en zijn er genoeg die zelfs schreeuwen om hardere acties. De meeste van mijn Israelische vrienden die officieel in Nederland wonen en hier ook bedrijven hebben, zijn al teruggekeerd naar Israel om te gaan dienen in het leger of om hun familie bij te staan in deze tijd.
Op woensdag 10 april 2002 09:25 schreef HiZ het volgende:
Vanochtend is er dus weer een zelfmoordaanslag geweest, volgens mij is het falen van Sharon's politiek nauwelijks duidelijker te maken.Hierboven schrijft trouwens iemand dat Israel niet zal toegeven aan economische druk. Dat is iemand die vergeet dat Europa zo'n 40% van de Israelische productie afneemt, en dat Israel dus economische sancties van de EU keihard zal voelen. Het doel van de sancties hoeft niet te zijn dat Israel zich overgeeft, het doel van de sancties hoeft alleen te zijn dat de Israelische bevolking zich gaat realiseren dat hun huidige leiding en politiek gewoon niet meer kan.
quote:Natuurlijk, zal er zijn met een clubje mensen.Zie hier paar teksten voor spandoeken!
Op dinsdag 09 april 2002 23:48 schreef motown het volgende:[..]
Maar je hebt mijn vraag niet beantwoord, JoanCollins: ga je ook mee zaterdag?
Terrorisme bestrijd men niet met oorlog te voeren tegen onschuldige mensen en volkeren!
Israel is nazistisch en racistisch en heeft niets van het verleden geleerd
Israel heeft niet het recht om de Palestijnen hun menswaardig bestaan te ontnemen.
Waarom mag Israel zo op grote schaal de mensenrechten schenden?
ISRAEL IS NIET HET SLACHTOFFER, MAAR DE AGGRESSOR
Israel ondrukt systematisch de palestijnse bevolking
quote:Denk niet dat je lang achter Sharon blijft staan als je economisch geisoleerd wordt. Op het moment dat je reserves opraken schreeuw je wel anders.
Op woensdag 10 april 2002 09:59 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Hoewel ik me niet weer in de discussie wil mengen, heb ik alleen hier een kleine reactie op. Israels economie lijdt al ontzettend onder deze economie. Van al mijn vrienden in Tel Aviv is het merendeel ontslagen, zijn er verschillende mensen die hun zaak hebben moeten sluiten, zijn er mensen die hun huis niet langer kunnen betalen etc.etc. Toch zijn de meesten het nog steeds met de acties eens en zijn er genoeg die zelfs schreeuwen om hardere acties. De meeste van mijn Israelische vrienden die officieel in Nederland wonen en hier ook bedrijven hebben, zijn al teruggekeerd naar Israel om te gaan dienen in het leger of om hun familie bij te staan in deze tijd.
In mijn ogen is het dan ook naief om te denken dat een economische boycot de algemene opinie ineens zal doen omslaan. If anything, zal het waarschijnlijk slechts bevestigen wat het merendeel van de Israeli's diep in zijn hart toch al denkt: dat de wereld terrorisme slechts afkeurt als het blanke WASPS treft, maar dat het ze weinig kan schelen als het Israelische joden treft. En zal het dus waarschijnlijk slechts resulteren in een grotere verbetenheid en meer animo om de strijd tegen de Palestijnen op grotere en hardere schaal te gaan voeren.
Daar kan je het niet mee eens zijn, of dom vinden, of naief, of zien als een bevestiging van dat de Israeli's schurken zijn, whatever. Maar het is denk ik wel wat er gaat gebeuren.
Wat ik me trouwens afvraag of alle burgers in Israel leger pakken aantrekken. Want de slachtoffers die ik op TV heb gezien vandaag (suicide actie op de Bus) hadden leger Uniforms aan. Of is dat iets alleen voor die regio of zo. dat daar mensen vaak in een Leger outfit lopen of komen ze terug van een missie???
quote:Er is nogal een verschil tussen een economie in recessie en een boycot die je halve economie stillegt. De schade die jouw vrienden op dit moment ondervinden betreft als ik me de gegevens goed herinner een krimp van 4% van de economie. Op het moment dat daar sancties overheen zouden komen dan praten we al snel over de ineenstorting. Of mensen dat willen riskeren in plaats van te aanvaarden dat de enige echte oplossing voor de crisis is het trekken van definitieve grenzen voor de staten Israel en Palestina, dat moet ik nog zien. Het alternatief voor oorlog is namelijk niet de vernietiging van Israel, maar vrede voor alle partijen.
Op woensdag 10 april 2002 09:59 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]<knip>
[Dit bericht is gewijzigd door HiZ op 10-04-2002 11:53]
quote:beetje naief, hoe bedoel je geklaard? Sure Israel zal ongetwijfeld boel wapentuig hebben gevonden, en ongetwijfeld enkele aanslagen voorkomen, maar denk je nu echt dat wanneer ze stoppen met dit offensief dat :
Op woensdag 10 april 2002 01:39 schreef Netanjahu het volgende:
Tjemig wat stijgt me adrenaline peil bij deze beelden.
Gelukkig is 85 % voor, en is de klus bijna geklaard.
- Palestijnen geen wapens meer hebben?
- Palestijnen braaf niets meer zullen doen?
- De haat onder de Palestijnen minder is geworden?!
Dit offensief is de domste fout in politieke besliddingen van Israel sinds het ontstaan ervan....
Hierna verwacht ik een nog veel groter offensief en aanslagen van de kant van de Palestijnen. En dat is erg jammer
quote:jij bekijkt deze hele gebeurtenis enkel uit 1 bril. Jammer.
Dan mogen de VS en de UK in Irak aan de bak,
alleen die gebeurtenis zou al de lont in het kruitvat plaatsen in Israel.Heel erg slim dus om juist nu met ongetwijfeld zeer goede informatie over wie en hoe hoog stond in de organisaties van terroristen.
GLG
GLG
Er is echter 1 ding waar nimmer door ze over wordt gesproken: De oorzaak van de terreur. Men doet alsof de Palestijnen zich voor lol opofferen en bloedbaden aanrichten. Nee, dit heeft een rede. Er is oorlog; en in een oorlog heb je het recht je te verdedigen. In dit geval is Israel degene die begonnen is door kolonies te stichten en Palestina te bezetten. Wanneer het bezette volk geen leger heeft, geen apaches, geen raketten of tanks, wil het zich toch kostte wat kost verzetten tegen de bezetter, dan maar door middel van dit soort aanslagen. En wat geeft Israel het recht het terrorisme uit te willen roeien, terwijl ze zelf net zo goed aan terreur schuldig zijn, nl. staatsterreur.
Nogmaals, opvallend is dat geen Israeli zich bewust lijkt te zijn van de beweegredenen van de Palestijnen, maar totaal lijken te zijn verdoofd door angst en woede. Daarom is volgens mij de enige stap richting vrede onvoorwaardelijke terugtrekking ut ALLE bezette gebieden en het opheffen van de Joodse kolonies. Dan pas heeft Israel de kastanje uit het vuur gehaald en kan er in de richting van vrede worden gewerkt.
quote:Sure offensief Israel voorkomt aanslagen.....
Doden bij aanslag bus Noord-Israël
10 april 2002
- ANPEen zelfmoordaanslag op een bus in het noorden van Israël heeft woensdagochtend zeker acht mensenlevens geëist. De slachtoffers waren allen inzittenden. Medische hulpverleners spreken van zeker tien doden. [/b]
Twintig mensen raakten gewond. De bus explodeerde in de buurt van de kibboets Yagur, niet ver van de stad Haifa. Van het voertuig is niets over en volgens ooggetuigen is de ravage enorm, zo meldt de Israëlische krant Ha'aretz. Ook verscheidene auto's die in de buurt reden, werden getroffen.
Israelische troepen namen woensdag op de Westelijke Jordaanoever een dorp ten zuiden van Hebron in. Pantserwagens en tanks baanden zich een weg naar Al-Samur. Het dorp staat onder Palestijns zelfbestuur en telt 15.000 inwoners. Na de inname volgde een vuurgevecht. Het is niet bekend of daardoor slachtoffers zijn gevallen.
De vorige grote aanslag werd ook gepleegd in Haifa, op 31 maart. Een Palestijn blies zichzelf toen op in een restaurant en doodde daarbij vijftien van de aanwezigen.
GLG
quote:geheel mee eens!
Op woensdag 10 april 2002 11:54 schreef eRR_ het volgende:
Wat mij opvalt aan alle israelli's die aan het woord zijn, met name Netanyahu, maar ook mensen op bijv ICQ uit Israel..ze spreken allemaal over de terreur en angst waaronder ze gebukt gaan...Netanyahu schoffeerde de EU zelfs door te zeggen dat men wederom (doelend op de jodenvervolging WOII) niet ingrijpt bij een zelfde soort gebeurtenis. Andere mensen praten over "stel dat jouw vriendin boodschappen gaat doen en opgeblazen wordt". De algemene israelische opinie is dan ook: geen genade voor de arabieren, al zullen er 10.000 moeten sterven, dat moet dan maar, gezien wat ze ons aandoen.Er is echter 1 ding waar nimmer door ze over wordt gesproken: De oorzaak van de terreur. Men doet alsof de Palestijnen zich voor lol opofferen en bloedbaden aanrichten. Nee, dit heeft een rede. Er is oorlog; en in een oorlog heb je het recht je te verdedigen. In dit geval is Israel degene die begonnen is door kolonies te stichten en Palestina te bezetten. Wanneer het bezette volk geen leger heeft, geen apaches, geen raketten of tanks, wil het zich toch kostte wat kost verzetten tegen de bezetter, dan maar door middel van dit soort aanslagen. En wat geeft Israel het recht het terrorisme uit te willen roeien, terwijl ze zelf net zo goed aan terreur schuldig zijn, nl. staatsterreur.
Nogmaals, opvallend is dat geen Israeli zich bewust lijkt te zijn van de beweegredenen van de Palestijnen, maar totaal lijken te zijn verdoofd door angst en woede. Daarom is volgens mij de enige stap richting vrede onvoorwaardelijke terugtrekking ut ALLE bezette gebieden en het opheffen van de Joodse kolonies. Dan pas heeft Israel de kastanje uit het vuur gehaald en kan er in de richting van vrede worden gewerkt.
GLG
quote:Ik had gezegd het niet te doen, maar kan mezelf helaas niet bedwingen. In deel acht van deze discussie heb ik een reactie gezet waarin ik wel degelijk aangeef dat er een oplossing moet komen voor de nederzettingen en de kolonisten. Ik ben van mening dat hoezeer het ook tegen mijn overtuiging indruist er inderdaad een staat voor de Palestijnen moet komen, op gebied dat dan maar door Israel opgegeven moet worden. Vrede is belangrijker dan godsdienst of gelijk willen hebben.
Op woensdag 10 april 2002 11:54 schreef eRR_ het volgende:
Wat mij opvalt aan alle israelli's die aan het woord zijn, met name Netanyahu, maar ook mensen op bijv ICQ uit Israel..ze spreken allemaal over de terreur en angst waaronder ze gebukt gaan...Netanyahu schoffeerde de EU zelfs door te zeggen dat men wederom (doelend op de jodenvervolging WOII) niet ingrijpt bij een zelfde soort gebeurtenis. Andere mensen praten over "stel dat jouw vriendin boodschappen gaat doen en opgeblazen wordt". De algemene israelische opinie is dan ook: geen genade voor de arabieren, al zullen er 10.000 moeten sterven, dat moet dan maar, gezien wat ze ons aandoen.Er is echter 1 ding waar nimmer door ze over wordt gesproken: De oorzaak van de terreur. Men doet alsof de Palestijnen zich voor lol opofferen en bloedbaden aanrichten. Nee, dit heeft een rede. Er is oorlog; en in een oorlog heb je het recht je te verdedigen. In dit geval is Israel degene die begonnen is door kolonies te stichten en Palestina te bezetten. Wanneer het bezette volk geen leger heeft, geen apaches, geen raketten of tanks, wil het zich toch kostte wat kost verzetten tegen de bezetter, dan maar door middel van dit soort aanslagen. En wat geeft Israel het recht het terrorisme uit te willen roeien, terwijl ze zelf net zo goed aan terreur schuldig zijn, nl. staatsterreur.
Maar desalniettemin ben ik er gewoon niet van overtuigd dat dat voor Palestijnen ook geldt. Ik heb verschillende aanwijzingen van verschillende bronnen dat er onder Palestijnen helemaal niet vanuit wanhoop gestreden wordt. Misschien wel voor de terroristen die de uiteindelijke aanslagen plegen, die krijgt een leider inderdaad alleen maar zover als ze geen hoop op een toekomst hebben. Maar die leiders, die smullen hiervan. Hoe meer haat voor Israel ze in hun volk kunnen pompen, hoe beter. Want dat brengt hen dichter bij hun doel: israel vernietigen.
Zíj zijn de lafaards, de terroristen, de psychopaten. Osama Bin LAden zat zelf ook niet achter de stuurknuppel. En die mensen die daar wel zaten geloofden ook oprecht wat hij ze had wijsgemaakt. Dat maakt hem niet minder ziek of niet minder terrorist.
Zolang Israel te vrezen heeft van zulke sicko's, kunnen we de Palestijnen niet vertrouwen. En dan kunnen we ze hun eigen staat geven, maar dan vinden ze wel wat anders. En dat betekent niet dat we niet weten dat de gewone man ook recht op leven heeft, maar gewoon dat we hem niet kunnen vertrouwen, omdat zijn leiders hem misbruiken voor hun walgelijke denkbeelden. En sorry dat ik WO 2 erbij haal: je denkt toch niet dat ik gelof dat die mensen die onder Hitler dienden en werkten in concentratiekampen allemaal ziek of psychopaat waren? Zij waren slechts pionnetjes in zijn zieke spel, net zoals de Palestijnse burgers nu pionnetjes zijn in het zieke spel van een groot deel van de Arabische ( geestelijk) leiders.
quote:Asociaal heet zoiets. Maar jullie doen je best maar. Er is toch niemand hier die je tegen kan houden. Het enige wat je ermee bereikt is dat je weer eens paar vooroordelen bevestigd. Slim hoor.
Op woensdag 10 april 2002 08:11 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Dat bepaal ik dus zelf wel. Ik neem lekker een heel groot bord met "www.FOK.nl" mee. Dat betekent in de media toch al een steun van zo'n 20 tot 40 duizend man, ook al komen ze niet.
quote:Erhm.... kwil niet veel zeggen maar Sharon die hondertal onschuldige mensen heeft laten afslachten noem jij wel normaal dan? Sharon is aangeklaagt door Belgische instanties die deze zaak serieus onderzocht hebben en concrete aanwijzing hebben om dus deze eis dat Sharon voor het gerecht dient te komen kan indienen...
Op woensdag 10 april 2002 12:09 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Ik had gezegd het niet te doen, maar kan mezelf helaas niet bedwingen. In deel acht van deze discussie heb ik een reactie gezet waarin ik wel degelijk aangeef dat er een oplossing moet komen voor de nederzettingen en de kolonisten. Ik ben van mening dat hoezeer het ook tegen mijn overtuiging indruist er inderdaad een staat voor de Palestijnen moet komen, op gebied dat dan maar door Israel opgegeven moet worden. Vrede is belangrijker dan godsdienst of gelijk willen hebben.
Maar desalniettemin ben ik er gewoon niet van overtuigd dat dat voor Palestijnen ook geldt. Ik heb verschillende aanwijzingen van verschillende bronnen dat er onder Palestijnen helemaal niet vanuit wanhoop gestreden wordt. Misschien wel voor de terroristen die de uiteindelijke aanslagen plegen, die krijgt een leider inderdaad alleen maar zover als ze geen hoop op een toekomst hebben. Maar die leiders, die smullen hiervan. Hoe meer haat voor Israel ze in hun volk kunnen pompen, hoe beter. Want dat brengt hen dichter bij hun doel: israel vernietigen.
Zíj zijn de lafaards, de terroristen, de psychopaten. Osama Bin LAden zat zelf ook niet achter de stuurknuppel. En die mensen die daar wel zaten geloofden ook oprecht wat hij ze had wijsgemaakt. Dat maakt hem niet minder ziek of niet minder terrorist.
Zolang Israel te vrezen heeft van zulke sicko's, kunnen we de Palestijnen niet vertrouwen. En dan kunnen we ze hun eigen staat geven, maar dan vinden ze wel wat anders. En dat betekent niet dat we niet weten dat de gewone man ook recht op leven heeft, maar gewoon dat we hem niet kunnen vertrouwen, omdat zijn leiders hem misbruiken voor hun walgelijke denkbeelden. En sorry dat ik WO 2 erbij haal: je denkt toch niet dat ik gelof dat die mensen die onder Hitler dienden en werkten in concentratiekampen allemaal ziek of psychopaat waren? Zij waren slechts pionnetjes in zijn zieke spel, net zoals de Palestijnse burgers nu pionnetjes zijn in het zieke spel van een groot deel van de Arabische ( geestelijk) leiders.
Kortom, die 'lafaards' aan de kant van de 'palestijnen' in jouw betoog gaat net zo eenvoudig op voor de kant van de Israelische politiek. Sharon is net zo'n *censuur* als Arafat dat is...
Wel objectief blijven denk ik dan.
GLG
quote:NIET, hij is aangeklaags door vluchtelingen die notabene misbruik maken van de gastvrijheid van Belgie.
Sharon is aangeklaagt door Belgische instanties
quote:Natuurlijk zijn er bepaalde figuren niet te vertrouwen. Maar zolang deze stap (de onvoorwaardelijk terugtrekking etc) niet wordt gerealiseerd, zal er niets veranderen. Geef de palestijnen wat ze willen, onder voorwaarde dat Arafat opstapt. Installeer desnoods een interim regering onder toezicht (van wie laat ik in het midden) en realiseer democratische verkeizingen. Israel heeft zich dan in elk geval van zijn beste kant laten zien, toont wil tot vrede, wanneer er dan nog aanslagen oid door Palestijnen worden gepleegd, ja DAN heb je het recht ze keihard aan te pakken, uit te schakelen, daar is zelfs een internationale coalitie voor te smeden.
Op woensdag 10 april 2002 12:09 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Zolang Israel te vrezen heeft van zulke sicko's, kunnen we de Palestijnen niet vertrouwen. En dan kunnen we ze hun eigen staat geven, maar dan vinden ze wel wat anders.
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 10-04-2002 13:02]
quote:onzin, klachten zijn ingediend en mit's met redelijke gronden kan iemand dan worden aangeklaagd. Bij deze dus wel degelijk gedaan. Als sharon bezoek brengt aan Belgie mag hij dus opgepakt worden, en terecht want er kleeft onschuldig bloed aan zijn handen, gaat ook op voor Arafat.
Op woensdag 10 april 2002 12:46 schreef Netanjahu het volgende:[..]
NIET, hij is aangeklaags door vluchtelingen die notabene misbruik maken van de gastvrijheid van Belgie.
GLG
quote:In brazilie is twee weken geleden een andere getuige( Nasser ..nog iets) van Sharons misdaden om het leven geholpen. Zijn auto werd onder vuur genomen waarbij hij en zijn 2 bodyguards daarbij de dood vonden.
Op woensdag 10 april 2002 12:54 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
onzin, klachten zijn ingediend en mit's met redelijke gronden kan iemand dan worden aangeklaagd. Bij deze dus wel degelijk gedaan. Als sharon bezoek brengt aan Belgie mag hij dus opgepakt worden, en terecht want er kleeft onschuldig bloed aan zijn handen, gaat ook op voor Arafat.
GLG
quote:Over laf gesproken!
Op woensdag 10 april 2002 12:09 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Zíj zijn de lafaards, de terroristen, de psychopaten.
quote:Nogmaals, ik raad je dringend af dat te doen.
Op woensdag 10 april 2002 08:11 schreef BansheeBoy het volgende:Dat bepaal ik dus zelf wel. Ik neem lekker een heel groot bord met "www.FOK.nl" mee. Dat betekent in de media toch al een steun van zo'n 20 tot 40 duizend man, ook al komen ze niet.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-04-2002 13:10]
"A monk was shot and seriously wounded in the Church of the Nativity compound in Bethlehem in uncertain circumstances Wednesday. He was evacuated to Hadassah Ein Kerem Hospital in Jerusalem.
A senior IDF source told said that it was likely the monk had been hit by Israeli fire, but that the army was still checking the possibility that the fire had emanated from the church, where dozens of Palestinian gunmen have been holed up, with a group of monks, since last week. Israel has said the monks are being held hostage."
maar de Monniken zelf zeggen dat ze daar niet worden gegijzeld door de Palestijnen wie zullen we dit keer geloven de IDF of de Monniken??? kijkt u mee naar de volgende aflevering van wie het weet mag het zeggen.
quote:Het IDF, want die staan niet onder druk van 200 gewapende strijders.
Op woensdag 10 april 2002 13:09 schreef Chadi het volgende:
Er is net weer een Monnik neer geschoten in de Kerk die belegerd wordt. En Israel blijft maar volhouden dat het niet op de kerk schiet. Dit is al de derde persoon. Eerst de klokkeluider toen de blusser en nu een Monnik... eeuh en we schieten niet hoor nee dat was vast een verdwaalde kogel die drie keer langs kwam."A monk was shot and seriously wounded in the Church of the Nativity compound in Bethlehem in uncertain circumstances Wednesday. He was evacuated to Hadassah Ein Kerem Hospital in Jerusalem.
A senior IDF source told said that it was likely the monk had been hit by Israeli fire, but that the army was still checking the possibility that the fire had emanated from the church, where dozens of Palestinian gunmen have been holed up, with a group of monks, since last week. Israel has said the monks are being held hostage."
maar de Monniken zelf zeggen dat ze daar niet worden gegijzeld door de Palestijnen wie zullen we dit keer geloven de IDF of de Monniken??? kijkt u mee naar de volgende aflevering van wie het weet mag het zeggen.
-edit-
Sjonge jonge.
[Dit bericht is gewijzigd door tvlxd op 10-04-2002 13:12]
quote:
Op woensdag 10 april 2002 12:56 schreef Chadi het volgende:[..]
In brazilie is twee weken geleden een andere getuige( Nasser ..nog iets) van Sharons misdaden om het leven geholpen. Zijn auto werd onder vuur genomen waarbij hij en zijn 2 bodyguards daarbij de dood vonden.
Sharon zal branden in 'hel' according zijn geloof dan...
GLG
quote:Misschien onafhankelijk genoeg voor jou!
Op woensdag 10 april 2002 13:10 schreef Strolie75 het volgende:
Bron? Onafhankelijk graag.
[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 10-04-2002 13:21]
quote:off-topic :
Op woensdag 10 april 2002 13:09 schreef golfer het volgende:[..]
Nogmaals, ik raad je dringend af dat te doen.
De naam Fok! is gedeponeerd eigendom van de oprichters en die geven geen toestemming hun naam te gebruiken voor dit soort doeleinden.
Mocht ik of iemand anders je toch betrappen op het ge/misbruik van de naam Fok! bij een politieke demonstratie dan zullen stappen volgen.
Je bent dus gewaarschuwd.
Ik kan daarom ook de ietswat 'heftige' reaktie niet plaatsen eerlijk gezegd.
GLG
quote:inderdaad ja,..... schandalig!
Op woensdag 10 april 2002 13:09 schreef Chadi het volgende:
Er is net weer een Monnik neer geschoten in de Kerk die belegerd wordt. En Israel blijft maar volhouden dat het niet op de kerk schiet. Dit is al de derde persoon. Eerst de klokkeluider toen de blusser en nu een Monnik... eeuh en we schieten niet hoor nee dat was vast een verdwaalde kogel die drie keer langs kwam.
quote:mja... tis een trieste trieste zaak
"A monk was shot and seriously wounded in the Church of the Nativity compound in Bethlehem in uncertain circumstances Wednesday. He was evacuated to Hadassah Ein Kerem Hospital in Jerusalem.A senior IDF source told said that it was likely the monk had been hit by Israeli fire, but that the army was still checking the possibility that the fire had emanated from the church, where dozens of Palestinian gunmen have been holed up, with a group of monks, since last week. Israel has said the monks are being held hostage."
GLG
quote:kerk staat daar honderden jaren, ze werken, wonen daar al tientallen jaren, ja heel dom dat ze daar blijven en nog dommer dat ze ervan uitgaan dat Israelische leger hun niet zal neerschieten
Op woensdag 10 april 2002 13:24 schreef Strolie75 het volgende:
Tja, je kunt erop wachten als die monniken zo dom zijn om in een oorlogsgebied te blijven zitten en zelfs onderdak aanbieden aan terroristen.
GLG
quote:Precies! Maar Israel zal echt niet bewust op hun schieten.
Op woensdag 10 april 2002 13:26 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
ja heel dom dat ze daar blijven en nog dommer dat ze ervan uitgaan dat Israelische leger hun niet zal neerschieten
quote:tuurlijk niet! Inderdaad, want die gasten in monnik gewaden schieten terug met bazooka's...
Op woensdag 10 april 2002 13:27 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Precies! Maar Israel zal echt niet bewust op hun schieten.
komop wake up
quote:Wake jij zelf eens op, in die kerk zitten honderden bewapende Palestijnen. Die schieten op de Israelische soldaten. Israel schiet terug met machinegeweren en ander zwaar wapentuig. Dan is het inderdaad wachten tot omstanders die zo dom zijn om te blijven worden geraakt.
Op woensdag 10 april 2002 13:28 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
komop wake up
Waarom blijven ze?
Hebben die Palestijnen hun soms gedwongen te blijven en gedreigd anders die kerk op te blazen?
quote:kortom omdat daar gewapende palestijnen zitten moet je de kerk maar opblazen?
Op woensdag 10 april 2002 13:31 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Wake jij zelf eens op, in die kerk zitten honderden bewapende Palestijnen. Die schieten op de Israelische soldaten. Israel schiet terug met machinegeweren en ander zwaar wapentuig. Dan is het inderdaad wachten tot omstanders die zo dom zijn om te blijven worden geraakt.
Waarom blijven ze?
Hebben die Palestijnen hun soms gedwongen te blijven en gedreigd anders die kerk op te blazen?
GLG
quote:Nee, omdat daar terroristen zijn moeten die monniken maken dat ze wegkomen. Daarna is het een kwestie van omsingelen, uithongeren en wachten. En iedereen die zo dom is om met zijn hoofd voor het raam te gaan staan uit te schakelen met een sluipschutter.
Op woensdag 10 april 2002 13:34 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
kortom omdat daar gewapende palestijnen zitten moet je de kerk maar opblazen?
quote:
Op woensdag 10 april 2002 13:35 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, omdat daar terroristen zijn moeten die monniken maken dat ze wegkomen. Daarna is het een kwestie van omsingelen, uithongeren en wachten. En iedereen die zo dom is om met zijn hoofd voor het raam te gaan staan uit te schakelen met een sluipschutter.
Deze aanslagen zijn er zo lang ik me kan herinneren al geweest. De noemer (of voor mij het excuus) waaronder ze vallen is door de jaren heen aangepast. Nu is het uit naam van het onderdrukte volk. Ik snap best dat het Palestijnse volk het heel moeilijk heeft en dat Israelische militairen wel eens goed over de scheef gaan. Maar zo gaat dat in oorlog. Ik kan niet anders dan zeggen dat dit een situatie is die ze over zichzelf hebben afgeroepen door de gehele houding door de jaren heen. Ik twijfel er bijvoorbeeld sterk aan als alle vredeseisen worden ingewilligd of dat dan het einde van het conflict zou zijn. Ik vermoed eerder dat dan de doelen weer worden bijgesteld en aanslagen tegen Israel en westerse doelen weer uit naam van vernietiging van de joodse staat worden uitgevoerd.
In ieder geval zolang het protesten alleen maar kunnen worden uitgevoerd met terreur krijg je van mij geen sympathie. Er zijn genoeg voorbeelden in de wereld van onderdrukte volkeren die wel protesteren of kunnen protesteren zonder daarbij terreur toe te passen.
quote:Die monniken willen niet weg, want dan worden al die palestijnen uitgemoord in de kerk en dat gaat in tegen het geloof. Christelijke gedachtens noemen ze dat...
Op woensdag 10 april 2002 13:35 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, omdat daar terroristen zijn moeten die monniken maken dat ze wegkomen. Daarna is het een kwestie van omsingelen, uithongeren en wachten. En iedereen die zo dom is om met zijn hoofd voor het raam te gaan staan uit te schakelen met een sluipschutter.
GLG
quote:
Op woensdag 10 april 2002 13:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Die monniken willen niet weg, want dan worden al die palestijnen uitgemoord in de kerk en dat gaat in tegen het geloof. Christelijke gedachtens noemen ze dat...
quote:Klinkt wel heel erg als een gijzeling. Ik heb tenminste geen gewapende escorte nodig om water te gaan halen.
Military sources say that according to an initial investigation conducted by the army, it appears that the monk was mistakenly shot by an Israeli sniper. The monk was one of four clergymen who wanted to take water into the Church of the Nativity, and it appears he was shot when the sniper tried to hit an armed man standing next to them, but hit the monk instead.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 10-04-2002 13:41]
quote:Mooi gezegd! Helemaal mee eens.
Op woensdag 10 april 2002 13:37 schreef Skull het volgende:
In ieder geval zolang het protesten alleen maar kunnen worden uitgevoerd met terreur krijg je van mij geen sympathie. Er zijn genoeg voorbeelden in de wereld van onderdrukte volkeren die wel protesteren of kunnen protesteren zonder daarbij terreur toe te passen.
quote:point is mijn beste, dat wanneer de monniken vrijuit gaan de palestijnen zonder pardon neergeschoten zullen worden.... zonder proces, zonder rechtspraak.
Op woensdag 10 april 2002 13:38 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Klinkt wel heel erg als een gijzeling. Ik heb tenminste geen gewapende escorte nodig om water te gaan halen.
Ik leef in anno 2002 op dit moment en weiger barbaarse methodens goed te keuren.
Net zozeer ik zelfmoordakties afkeur keu ik ook massavernietiging af!
GLG
quote:Dat werd al eerder geopperd. Maar wat dan, vernietiging van de palestijnen maar? Zoals ik al zei, trek terug uit bezette gebieden. Hebben de palestijnen dan ineens andere, niet relevante redenen om hun strijd voort te zetten, sla dan hard terug dmv internationale coalities, zoals in Afghanistan.
Ik twijfel er bijvoorbeeld sterk aan als alle vredeseisen worden ingewilligd of dat dan het einde van het conflict zou zijn. Ik vermoed eerder dat dan de doelen weer worden bijgesteld en aanslagen tegen Israel en westerse doelen weer uit naam van vernietiging van de joodse staat worden uitgevoerd.
quote:Er werd anders deze week nog zeer vreedzaam gedemonstreerd daar, mensen wilden voedsel naar de palestijnse gebieden brengen, maar volkomen onverwachts werden ze door het Israelische leger uiteengeslagen met traangas etc. Denk je nou echt dat het dan zin heeft om met wat spandoeken een oorlog te gaan voeren?
[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 10-04-2002 13:49]
quote:Eenzijdig, wat Sharon voor bloedbad heeft aangericht op onschuldigen noem je geen terreur? Je bekijkt het van 1 kant, terwijl beide partijen oorlogsmisdaden plegen dat is gewoon een feit en de bewijslasten hiervoor stapelen zich op.
Op woensdag 10 april 2002 13:37 schreef Skull het volgende:In ieder geval zolang het protesten alleen maar kunnen worden uitgevoerd met terreur krijg je van mij geen sympathie. Er zijn genoeg voorbeelden in de wereld van onderdrukte volkeren die wel protesteren of kunnen protesteren zonder daarbij terreur toe te passen.
Nogmaals, Sharon en Arafat hebben oorlogsmisdaden gepleegt. Sharon is net zo'n paardenlul als Arafat. Leer eens twee kanten te bekijken en niet 1.
GLG
quote:Wat me vanuit het gezichtspunt van die Palestijnen een zeer goeie reden lijkt om een gijzelingsactie te beginnen. Monniken als menselijk schild.
Op woensdag 10 april 2002 13:42 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
point is mijn beste, dat wanneer de monniken vrijuit gaan de palestijnen zonder pardon neergeschoten zullen worden.... zonder proces, zonder rechtspraak.
Wanneer dit voorbij is en die monniken zonder een AK-47 tegen hun hoofd verklaren dat ze het namens hun geloof doen geloof ik het pas.
quote:
IDF: Dozens of wanted men surrender in Jenin refugee campDozens of wanted Palestinians surrendered Wednesday morning to IDF troops in the embattled Jenin refugee camp, the scene of eight days of heavy fighting, army sources said.
In the largest IDF death toll since the start of the second intifada some 18 months ago, a total of 15 IDF soldiers were killed in IDF operations in the northern West Bank Tuesday, 13 of them in a suicide bombing-gunfire ambush in the Jenin refugee camp.
Military sources said some 200 Palestinians, including women and children as well as the wanted men, began surrendering Wednesday, but that small pockets of opposition remained in the refugee camp, where IDF forces were continuing searches.
"The battle is over. There are a large number of martyrs. Many have been arrested. The Israelis are in total control and there is no more fighting," Jamal Abu al-Haija, a senior Hamas official told Reuters.
Military sources said that this was "only the beginning" of the process of surrender.
Armed men in the camp had sworn to fight until death against the Israeli offensive, launched after more than 120 Israelis were killed in Palestinian attacks in March.
Meanwhile, IDF bulldozers destroyed houses and forged passageways in the camp Wednesday morning. Palestinian sources said that weapons supplies were dwindling for some of the military that were holed up in the camp.
quote:Hieruit blijkt wel dat Israel wel degelijk achter terroristen aanzit en niet bewust burgers aanvalt. Dat er burgerslachtoffers vallen is natuurlijk een treurige zaak, maar dat gebeurd bij elke oorlog.
Commander of Hamas military wing in Hebron killed
The commander of the Hamas military wing in Hebron was killed in a clash with IDF soldiers Wednesday morning in the Palestinian town of Dura, southwest of the West Bank city. Palestinian sources confirmed that Akram al Atrash, the head of the Iz a din al-Kassam in Hebron, had been killed.IDF forces invaded Dura on Tuesday. An IDF officer was critically injured during the operation.
Palestinian sources also reported that the Islamic Jihad commander in Jenin, Mohammed Tualbeh, had been killed by the IDF. The army and the Islamic Jihad, however, did not confirm the reports.
Tualbeh was high on Israel's wanted list, and is believed to have dispatched more than 10 suicide bombers to Israel
quote:hahaha
Op woensdag 10 april 2002 13:52 schreef Strolie75 het volgende:[..]
[..]Hieruit blijkt wel dat Israel wel degelijk achter terroristen aanzit en niet bewust burgers aanvalt. Dat er burgerslachtoffers vallen is natuurlijk een treurige zaak, maar dat gebeurd bij elke oorlog.
GLG
quote:Skull schrijft een heel zinnig stuk ( iets wat ikzelf ook al dagen, weken, maanden aan jullie verstand probeer te brengen) en het enige wat je te zeggen hebt is: bekijk het eens van twee kanten?
Op woensdag 10 april 2002 13:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Eenzijdig, wat Sharon voor bloedbad heeft aangericht op onschuldigen noem je geen terreur? Je bekijkt het van 1 kant, terwijl beide partijen oorlogsmisdaden plegen dat is gewoon een feit en de bewijslasten hiervoor stapelen zich op.
Nogmaals, Sharon en Arafat hebben oorlogsmisdaden gepleegt. Sharon is net zo'n paardenlul als Arafat. Leer eens twee kanten te bekijken en niet 1.
GLG
Zo makkelijk vind ik dat. Ik kan wel schreeuwen: WAAROM LUISTER JE NIET GEWOON NAAR WAT GEZEGD WORDT? HET GAAT NIET OM OF SHARON WEL OF GEEN PAARDENLUL IS, DAAR KOMEN WE GEEN STEEK VERDER MEE!!!! MAAR WAAROM IS ISRAEL DE ENIGE DIE ZICH MOET VERANTWOORDEN IN JULLIE OGEN EN AL DIE ARABISCHE KLOOTZAKKEN NIET? WAAROM BEKIJK JE HET ZELF NIET VAN TWEE KANTEN????
Zo, dat lucht op zeg. Nogmaals, ik heb onder Rabin, Barak en Netanyahu ook aanslagen meegemaakt, ik heb onder Rabin in het leger gezeten, ik kan je zo een lijst namen geven van familieleden en vrienden die in oorlogen en bij aanslagen zijn omgekomen toen er nog helemaal geen sprake was van een Sharon als premier. En ook nog geen sprake was van een bloedbad of hoe je het ook noemen wilt.
Niemand wil de Palestijnen uitmoorden want we zijn geen nazi's. Maar als de Palestijnen terreur blijven verheerlijken, als de Arabieren elk mogelijk excuus aan blijven grijpen om lekker joden op te blazen zullen we wel moeten.
Ik lees al dagen alleen maar gezeur en gezeik en vergelijkingen met nazi's en wat dan ook en heb inmiddels een hoge bloeddruk van de frustratie als ik jullie berichten lees, maar geen van jullie heeft antwoord gegeven op de vraag:
Waarom vinden jullie het toch zo onredelijk dat Israel eist dat de terreur aanslagen stoppen?
En als je weer zegt dat dat niet kan dan weet ik genoeg. Dan gaat dit hele kutconflict dus inderdaad niet om vrede, vrijheid, land, water of wat dan ook, maar om kinderachtig gelijk willen halen en willen bewijzen dat Israel vroeger of later van de kaart geveegd zal worden.
Well, be my fucking guest, we have guns, tanks and bombs waiting for you.
quote:Mee eens.
Eenzijdig, wat Sharon voor bloedbad heeft aangericht op onschuldigen noem je geen terreur? Je bekijkt het van 1 kant, terwijl beide partijen oorlogsmisdaden plegen dat is gewoon een feit en de bewijslasten hiervoor stapelen zich op.
GLG
P.s. GLG, ik ga er daarom vanuit dat je zaterdag ook naast het spandoek " STOP DE ISRAELISCHE TERREUR" ook een spandoek draagt met "STOP DE PALESTIJNSE TERREUR". Anders zou je het namelijk teveel van 1 kant bekijken
quote:GLG bekijkt het liever van 'zijn' kant. Dat mag wel namelijk.
Op woensdag 10 april 2002 14:15 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Mee eens.
P.s. GLG, ik ga er daarom vanuit dat je zaterdag ook naast het spandoek " STOP DE ISRAELISCHE TERREUR" ook een spandoek draagt met "STOP DE PALESTIJNSE TERREUR". Anders zou je het namelijk teveel van 1 kant bekijken
quote:Klopt. Maar geen oorlog zoals die nu wordt gevoerd. Geen eindeloze repetitie van aanslagen en reacties op aanslagen. Hamas en Jihad zullen nooit ophouden met aanvallen, Palestijnse staat of niet.
Op woensdag 10 april 2002 14:50 schreef sjorsie het volgende:
Ik snap niet dat men nog steeds denkt dat er vrede kan ontstaan door te onderhandelingen. Hoelang zijn ze er nu mee bezig? 20 jaar? Meer? Oorlog is de enige methode hier om vrede te krijgen.
Israel moet zijn grenzen aan de buitenkant hebben. Dan kunnen ze zich (net als eerder) verdedigen tegen Arabische aanvallen. Zoals het nu gaat, lijkt het erop dat de Liga hun zin gaat krijgen. Israel's economie staat op instorten en wrange sancties of boycotten maken dat alleen maar erger.
De 'Palestijnse zaak' is geen doel, maar een middel. Had de Arabische wereld hun zaak echt behartigd, dan hadden ze betere dingen kunnen doen dan zelfmoordenaars geld sturen en het geweld aanmoedigen. Steek de hand in eigen boezem en vang de zogenaamd vreselijk onderdrukte en gediscrimeerde Palestijnen op. Ruimte zat, Israel is niks vergeleken met zijn buurlanden. Maar nee, het (nu) vruchtbare land is veels te aantrekkelijk, alsmede de vrijheid en rijkdom die ze in welk ander Arabisch land niet zouden genieten.
Laatst was er een interview met één van de Hamas-knakkers waarin hij glashelder uitlegde dat ze goed op schema lagen wat de vernietiging van de Joodse staat betrof. Elke echte poging tot vrede bombarderen ze kapot terwijl ze via propaganda de publieke opinie steeds meer tegen Israel laten keren.
Er is geen andere optie dan alle Palestijnen die er nu leven een keuze te bieden. Of je respecteert en leeft zoals elk ander (en dat is heel normaal, in tegenstelling tot wat wordt beweerd) in Israel als Israelier. Zo niet, dan ligt er een enkeltje Jordanie voor je klaar, onder militaire dwang wel te verstaan.
[Dit bericht is gewijzigd door Berserker op 10-04-2002 15:28]
quote:Bullshit, die Palestijnen hoeven helemaal geen keuze te maken om Israelisch te worden. De Israeliers moeten de keuze maken om geen mensen buiten hun eigen grenzen te willen onderdrukken.
Op woensdag 10 april 2002 15:18 schreef Berserker het volgende:[..]
<knip>
Er is geen andere optie dan alle Palestijnen die er nu leven een keuze te bieden. Of je respecteert en leeft zoals elk ander (en dat is heel normaal, in tegenstelling tot wat wordt beweerd) in Israel als Israelier. Zo niet, dan ligt er een enkeltje Jordanie voor je klaar, onder militaire dwang wel te verstaan.
quote:Dit is anders uit dezelfde bron die Schatje gebruikt. Als hij drie regel tekst plaats hoor ik je niet piepen over magere berichtgeving.
Op woensdag 10 april 2002 14:06 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
hahahaik lig even dubbel hier, zo'n mager berichtgeveing verklaart volgens jou dat Israelische leger alleen maar achter 'terroristen' aanzitten, jij bent wel erg goedgelovig
Naja, intussen ben ik wel gewend dat elk bericht dat niet in jouw straatje past eenzijdig, mager of onzinnig is. Valt me mee dat je nog de hypocritie heb om dingen als "je moet de zaak van twee kanten bekijken" in te typen.
quote:De 'onderdrukking' waar jij over spreekt bestaat uit een opeenhoping veiligheidsmaatregelen getroffen naar aanleiding van geweldadige acties van Palestijnse kant.
Op woensdag 10 april 2002 15:48 schreef HiZ het volgende:[..]
Bullshit, die Palestijnen hoeven helemaal geen keuze te maken om Israelisch te worden. De Israeliers moeten de keuze maken om geen mensen buiten hun eigen grenzen te willen onderdrukken.
quote:chill, ik lees wat er geschreven wordt, met caps op 'on' wordt je betoog niet sterker van...
Op woensdag 10 april 2002 14:14 schreef absolutelyarrogant het volgende:
WAAROM LUISTER JE NIET GEWOON NAAR WAT GEZEGD WORDT?
quote:klopt, daarom moeten beide heren aftreden.... ze hebben hun kans gehad en beiden krijgen als het aan mij ligt een vette 1 als cijfer en moeten 1 jaar kleuterschool overdoen....
HET GAAT NIET OM OF SHARON WEL OF GEEN PAARDENLUL IS, DAAR KOMEN WE GEEN STEEK VERDER MEE!!!!
quote:Onzin, iedereen moet zich verantwoorden. Point is alleen dat zolang uitgegaan wordt dat de Palestijnen een 'groepering' is en verder niets anders, in plaats van een bevolkingsgroep met recht op een eigen staat schieten we geen moer op....
MAAR WAAROM IS ISRAEL DE ENIGE DIE ZICH MOET VERANTWOORDEN IN JULLIE OGEN EN AL DIE ARABISCHE KLOOTZAKKEN NIET?
Daarbij op dit moment is de situatie nu eenmaal zo dat Israel de Palestijnse gebieden onder de voet lopen, en zolang dat het geval is koester ik weinig symphatie voor de Israelische regering om het simpele gegeven dat op deze wijze vrede alleen nog verder van realisatie gebracht wordt. En aangezien ik dat als een vast gegeven zie en met mij Europa, en sinds kort nu ook de VS vind ik de huidige koers van Sharon ronduit idioot.
Als de man echt voor 'vrede' zou zijn, zou hij een VN macht toelaten die erop toe zou zien dat beide partijen niet alleen het 'staakt het vuren' goed zouden uitvoeren maar ook met elkaar om de tafel gaan zitten en een oplossing bespreken.
Israel is vijand nummer 1 in Palestijnse ogen, en vica versa. Dan kunnen we nu eeuwig gaan zitten auwehoeren wie wat deed maar daar schieten we dus in mijn ogen geen f*ck mee op.
Ze kunnen eenvoudigweg niet samen door 1 deur, en dat is een understatement waar iedereen het hier wel over eens is op dit forum. Kortom dan stel ik een derde onafhankelijke partij voor 'de VN' die onafhankelijk toeziet op een bestand.
Daar is niets mis mee, alleen Israel weigerd dat, en sorry maar mensen die oplossingen weigeren maar die wel doorgaan met offensief die de haat alleen maar dieper graaft met alle ellende van dien, (vandaag weer tig slachtoffers aan beide kanten) daar heb ik geen respect voor.
Nogmaals, de aanslagen gepleegd door Palestijnen keur ik ook af en ik zie dat ook als terreur, maar het geven dat ze daarmee doorgaan zolang Israel (en dat is ook een gegeven) de Palestijnen blijven discrimineren, en onderdrukken lost dat probleem dus niet op.
quote:Ik doe niet anders, ik heb Israelische als Palestijnse vrienden gemaakt in mijn doorreis door Israel paar jaar geleden.
WAAROM BEKIJK JE HET ZELF NIET VAN TWEE KANTEN????
quote:Het spijt me te horen dat je familieleden en vrienden hebt die gedurende dit slepende conflict het leven hebben verlaten
Zo, dat lucht op zeg. Nogmaals, ik heb onder Rabin, Barak en Netanyahu ook aanslagen meegemaakt, ik heb onder Rabin in het leger gezeten, ik kan je zo een lijst namen geven van familieleden en vrienden die in oorlogen en bij aanslagen zijn omgekomen toen er nog helemaal geen sprake was van een Sharon als premier. En ook nog geen sprake was van een bloedbad of hoe je het ook noemen wilt.
quote:Sommige Palestijnse
Niemand wil de Palestijnen uitmoorden want we zijn geen nazi's.
quote:Zolang Israelische kinderen geindoctrineerd worden op scholen dat Arabieren in het algemeen 'terreur' verheerlijken voed je mensen op met onwaarheden en kweek je vogelingen, in plaats van onafhankelijk denkende...
Maar als de Palestijnen terreur blijven verheerlijken, als de Arabieren elk mogelijk excuus aan blijven grijpen om lekker joden op te blazen zullen we wel moeten.
Sorry hoor, maar in Syrie heb ik vele Arabische mensen ontmoet en het is de Syrische overheid die Israel uitkotst maar verreweg de meeste Arabieren die ik gesproken heb betreuren gewoon de hele situatie.
Ze zijn wel boos, maar dat is begrijpelijk, Israel heeft immers de palestijnse bevolking al jarenlang onderdrukt.
Het wordt tijd dat eens in te gaan zien in plaats van hameren op die aanslagen van Palestijnse zijde. Die keurt iedereen af, ook ik, alleen bij mij rijst de vraagt : waarom plegen Palestijnen zulk extreem verzet?
quote:Het is niet 'onredelijk' maar wel niet realistisch nu de gehele palestijnse infrastructuur ana puin geschoten is...
Ik lees al dagen alleen maar gezeur en gezeik en vergelijkingen met nazi's en wat dan ook en heb inmiddels een hoge bloeddruk van de frustratie als ik jullie berichten lees, maar geen van jullie heeft antwoord gegeven op de vraag:
Waarom vinden jullie het toch zo onredelijk dat Israel eist dat de terreur aanslagen stoppen?
het is niet onredelijk, het is verdomd hypocriet En dan kan jij wel kwaad worden maar lees dan het volgende :
Je huis wordt aan puin geschoten, onder de noemer dat je 'oogschijnlijk' een terrorist bent en vervolgens eist Israel dat je niet mag terugvechten....
Enrom scheef vindt je niet?
Dat Israel nu offensief voert is omdat ze het 'terreur' willen stoppen. Terreur ontstaat uit extreme onvrede en door onderdrukking, ongelijkheden, discriminatie etc...
Als Sharon de aanslagen van terreur wil stoppen is er maar 1 weg, onderhandelen en dat zal never gebeuren onder Sharon want hij ziet dit als een oorlog met de Palestijnen als onwaardig partij om uberhaupt mee te onderhandelen.
Dat mijn beste is een gegeven, zonder onderhandelingen komen we nergens.
quote:nu schiet je door, ik ben voor de vrede ja, wie niet? En die kan er alleen komen als Israel palestijnse staat erkend. Simpel.
En als je weer zegt dat dat niet kan dan weet ik genoeg. Dan gaat dit hele kutconflict dus inderdaad niet om vrede, vrijheid, land, water of wat dan ook, maar om kinderachtig gelijk willen halen en willen bewijzen dat Israel vroeger of later van de kaart geveegd zal worden.
En die gaat er ook komen trust me... Met dit offensief snijd Israel zichzelf alleen maar mee in de vingers.
Nogmaals ik kies GEEN partij, Sharon EN Arafat mogen aftreden, maar mijn symphatie ondanks de aanslagen gaan op het moment zeker uit niet naar de zelfmoordfiguren, maar naar de meerderheid van Palestijns onderdukte bevolking.
GLG
Was de stichting van een Joodse Staat wel de juiste oplossing?
quote:Nee, Arabische landen en Palestijnen zijn meer voorstander van de andere endlossung die ooit is bedacht.
Op woensdag 10 april 2002 16:07 schreef JoanCollins het volgende:
quote:Iets zegt mij dat jij daar al een antwoord op weet
quote:mag het ook een spandoek zijn met koeieletters www.artic.nl erop?!
Mee eens.
janee... dunno... ik loop gewoon mee denk ik....geen spandoeken hoor... geen tijd voor!
hoewel...spandoek met slogan... erhm
"Sharon & Arafat beide paardenlul!
Stop met deze flauwekul!"
GLG
quote:Verschil is dat jij aan de hand van 1 berichtgeving verklaart dat het 'dus' zo is. Zo simpel ligt het niet.
Op woensdag 10 april 2002 15:50 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dit is anders uit dezelfde bron die Schatje gebruikt. Als hij drie regel tekst plaats hoor ik je niet piepen over magere berichtgeving.
Naja, intussen ben ik wel gewend dat elk bericht dat niet in jouw straatje past eenzijdig, mager of onzinnig is. Valt me mee dat je nog de hypocritie heb om dingen als "je moet de zaak van twee kanten bekijken" in te typen.
GLG
quote:Goeie slogan!
Op woensdag 10 april 2002 16:09 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Stop met deze flauwekul!"
Al denk ik niet dat je er veel vrienden mee zult maken op een anti-Israel demonstratie.
quote:Maak er dan wel: "beiden" van. Bedankt namens De Nederlandse Taalunie.
Op woensdag 10 april 2002 16:09 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Stop met deze flauwekul!"GLG
Leuke site overigens, zitten erg originele dingen tussen.
[Dit bericht is gewijzigd door SilkTie op 11-04-2002 06:38]
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-04-2002 16:38]
quote:off topic : Dank je voor het compliment
Op woensdag 10 april 2002 16:30 schreef SilkTie het volgende:[..]
Maak er dan wel: "beiden" van. Bedankt namens De Nederlandse Taalunie.
[sub]Leuke site overigens, zitten erg originele dingen tussen.[sub]
on topic : ik zal correctie aanbrengen... maar hoofdzaak is dat ik eens mee ga lopen, ik hoop wel dat het mooi weer gaat worden. En heel belangrijk als men herrie gaat schoppen ben ik gone, ik loop mee voor de vrede en ga dus niet zelf agressief gedragen!
offtopic : vraagje aan golfer, mag ik van die demonstratie enkele foto's plaatsen hier ?!
GLG
[Dit bericht is gewijzigd door Good_Looking_Gobling op 10-04-2002 16:59]
quote:No problem, er zullen ook door de pers wel foto's gemaakt worden, maar nogmaals: het is geen demonstratie namens Fok! en de deelnemers aan deze discussie die zich geroepen voelen daar te demonstreren doen dat op individuele basis.
Op woensdag 10 april 2002 16:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:offtopic : vraagje aan golfer, mag ik van die demonstratie enkele foto's plaatsen hier ?!
GLG
quote:Je naald blijft hangen.
Israel heeft zich jarenlang schandalig gedragen. De Palestijnen gesard, vernederd, getreiterd en bestolen en alle menselijke waardigheid geschonden.Verder de rest van de wereld voorgelogen.
Nauwelijks 24 uur na acceptatie van Israel door Arabische staten begint Sjaron, de massa moordenaar, met militaire acties in bezet gebied, op een wijze dat Sabra en Shattila in de schaduw stelt. Zal deze recente onmenselijke militaire acties bekend staan als de 'Killing fields van Israel'
quote:Stroliebolie!!
Op woensdag 10 april 2002 15:50 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dit is anders uit dezelfde bron die Schatje gebruikt. Als hij drie regel tekst plaats hoor ik je niet piepen over magere berichtgeving.
quote:niet naast de pot pissen he!?
Op woensdag 10 april 2002 17:47 schreef schatje het volgende:[..]
Stroliebolie!!
Ik ben een dame hoor.
Ik IDF als bron gebruiken?
Trouwens over welke bron heeft Strollie het nu precies?!
GLG
quote:Oeps, ik bedoelde eigenlijk Chadi.
Op woensdag 10 april 2002 17:47 schreef schatje het volgende:
Stroliebolie!!
Ik ben een dame hoor.
Ik IDF als bron gebruiken?
Bron is een Israelische krant, link staat in een van zijn posts.
quote:Ja!!!
Op woensdag 10 april 2002 16:58 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
offtopic : vraagje aan golfer, mag ik van die demonstratie enkele foto's plaatsen hier ?!
quote:off topic : ik zal die gast wel vragen vlak voor de lens te stoppen met de slag dan lijkt t net echt.....
Op woensdag 10 april 2002 18:19 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ja!!!
Ik heb altijd een closeup-foto van een ME-knuppel willen hebben!![]()
Mag ik zo vrij zijn hen eraan te herinneren dat in 1948 (en al ver daarvoor) de joden het terrorisme zijn gestart met de laffe massamoord in DeirYassein, waar meer dan 200 dorpelingen zonder pardon werden gemarteld en geëxecuteerd.
Ongeboren babies werden met bajonetten uit de buik van hun moeders gesneden.
Welk van de twee volken is er het wreedst ?
Israelische militaire bronnen zeggen dat 200 Palestijnen zich al over hebben gegeven.In het kamp verzetten veel Palestijnen zich nog steeds fel tegen de Israelische strijdkrachten.
Eerder vandaag zou Israel 800 vrouwen en kinderen uit het kamp bij Jenin hebben gezet en naar de stad hebben gestuurd.Dit uit bescherming tegen het gewapende verzet in het kamp.
(bron: RTL text 110)
quote:Kijk, dat is nou aardig van ze
Op woensdag 10 april 2002 19:17 schreef schatje het volgende:
Eerder vandaag zou Israel 800 vrouwen en kinderen uit het kamp bij Jenin hebben gezet en naar de stad hebben gestuurd.Dit uit bescherming tegen het gewapende verzet in het kamp.
quote:Dat je die redenering geloofd vind ik echt 'knap', je moet zonnebrillen verkopen lijkt me want bij die van jou laat geen enkel licht door
Op woensdag 10 april 2002 19:19 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Kijk, dat is nou aardig van ze
Pure propoganda man, en jij valt er met je neus diep in.... amazing..
GLG
quote:Trek toch niet altijd meteen conclusies man!
Op woensdag 10 april 2002 19:27 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Pure propoganda man, en jij valt er met je neus diep in.... amazing..
Tuurlijk is het propaganda, iets waar de Palestijnen zelf ook niet vies van zijn.
quote:nogmaals beide partijen hebben wreedheden begaan, Israel en Palestijnen gebruiken elk dooie die valt voor eigen propoganda. Alleen worden de Palestijnen onder de voet gelopen en de Israelisch niet.
Op woensdag 10 april 2002 19:02 schreef Boosoog het volgende:
Wat me opvalt in deze discussie is dat de Israëlische en Israël steunende forries constant hun mond vol hebben van de terroristische acties van de Palestijnen.Mag ik zo vrij zijn hen eraan te herinneren dat in 1948 (en al ver daarvoor) de joden het terrorisme zijn gestart met de laffe massamoord in DeirYassein, waar meer dan 200 dorpelingen zonder pardon werden gemarteld en geëxecuteerd.
Israelische oorlogsvoering is een misdaad tegen de mensheid dat is wel ernstig duidelijk. En dat noemen zich Joden, ze doen precies datzelfde wat Hitler destijds ook deed, namelijk : onderdrukking en uitroeing!
GLG
quote:mee eens
Op woensdag 10 april 2002 19:28 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Trek toch niet altijd meteen conclusies man!
Tuurlijk is het propaganda, iets waar de Palestijnen zelf ook niet vies van zijn.
quote:Ja heel aardig TT vergeet erbij te zetten dat sommige vrouwen bijna naakt (of schaars gekleed) de straat op zijn gedwongen.
Op woensdag 10 april 2002 19:19 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Kijk, dat is nou aardig van ze
quote:Bron?
Op woensdag 10 april 2002 19:32 schreef Chadi het volgende:
Ja heel aardig TT vergeet erbij te zetten dat sommige vrouwen bijna naakt (of schaars gekleed) de straat op zijn gedwongen.
Heel goed hoor.
quote:Jij altijd met je bron maar jij je zin weer.
Op woensdag 10 april 2002 19:35 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Bron?
Women, children expelled from refugee camp: reports
The Israeli army is reported to have expelled some 800 women and children from the Jenin refugee camp while conducting security sweeps in the northern West Bank region.
An International Committee for Red Cross worker who was allowed into Jenin, told UNICEF officials the women and children were forced out on the streets where they had no protection, food or clothing.
The Israeli army says 200 Palestinians have now surrendered in Jenin where 13 of its soldiers were killed yesterday.
In Nablus there was a major ground and air assault on the old city overnight and fighting is continuing.
At least 60 Palestinians have died there and many bodies are still lying in the streets, surrounded and cut off by 200 tanks.
And a Palestinian official, Nabil Shaff, has warned that suicide bombings will continue, saying today's attack on a bus in Haifa which killed nine was directly linked to Israel's operations in the West Bank.
"Violence breeds nothing but violence," he said.
"This awful thing that has happened in the West Bank the death of more than 300 or 400 people in the camp in Jenin denying people every right to humanitarian assistance, breeds nothing but violence."
quote:het wordt steeds erger en erger.... waar staan jullie a.s. zaterdag?!
Op woensdag 10 april 2002 19:41 schreef Chadi het volgende:[..]
Jij altijd met je bron maar jij je zin weer.
Eerst op Al Aman maar dat nam ik niet zo serieus omdat zij de enige waren die erover rapporteerden.. toen zapte ik en kreeg ik Al Jazeera en die meldde het ook en later was er een oog getuige die vertelde dat sommige half naakt de straat op werden gedwongen en dat sommige zelfs schandalig weinig aan hadden. Toen dacht ik die man zal wel overdrijven dus wachten op nog een bron die niet arabisch is... Ja en toen dit op een Australische Bron (ABC):
Women, children expelled from refugee camp: reports
The Israeli army is reported to have expelled some 800 women and children from the Jenin refugee camp while conducting security sweeps in the northern West Bank region.An International Committee for Red Cross worker who was allowed into Jenin, told UNICEF officials the women and children were forced out on the streets where they had no protection, food or clothing.
The Israeli army says 200 Palestinians have now surrendered in Jenin where 13 of its soldiers were killed yesterday.
In Nablus there was a major ground and air assault on the old city overnight and fighting is continuing.
At least 60 Palestinians have died there and many bodies are still lying in the streets, surrounded and cut off by 200 tanks.
And a Palestinian official, Nabil Shaff, has warned that suicide bombings will continue, saying today's attack on a bus in Haifa which killed nine was directly linked to Israel's operations in the West Bank.
"Violence breeds nothing but violence," he said.
"This awful thing that has happened in the West Bank the death of more than 300 or 400 people in the camp in Jenin denying people every right to humanitarian assistance, breeds nothing but violence."
GLG
quote:Bespreek dat even elders of via mail/ICQ/msm.
Op woensdag 10 april 2002 19:45 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:het wordt steeds erger en erger.... waar staan jullie a.s. zaterdag?!
GLG
quote:jullie horen het, mail mij even de info.
Op woensdag 10 april 2002 19:47 schreef golfer het volgende:[..]
Bespreek dat even elders of via mail/ICQ/msm.
GLG
quote:Geen hoofddoekje zeker
Op woensdag 10 april 2002 19:41 schreef Chadi het volgende:
toen zapte ik en kreeg ik Al Jazeera en die meldde het ook en later was er een oog getuige die vertelde dat sommige half naakt de straat op werden gedwongen en dat sommige zelfs schandalig weinig aan hadden.
Maar even serieus: die militairen hebben ze natuurlijk eerst grondig gefouilleerd voor het geval er (weer) eentje tussen zit met dynamiet om zijn of haar middel.
Palestijnse leiders hebben immers al laten zien dat ze er niet voor terugschrikken om vrouwen en kinderen voor hun doeleinden te gebruiken.
Militairen nemen terecht geen enkel risico.
quote:Israelische leiders hebben immers al laten zien dat ze er niet voor terugschrikken om vrouwen en kinderen om te brengen om hun doeleinden te gebruiken.
Op woensdag 10 april 2002 19:48 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Geen hoofddoekje zeker
Maar even serieus: die militairen hebben ze natuurlijk eerst grondig gefouilleerd voor het geval er (weer) eentje tussen zit met dynamiet om zijn of haar middel.
Palestijnse leiders hebben immers al laten zien dat ze er niet voor terugschrikken om vrouwen en kinderen voor hun doeleinden te gebruiken.
GLG
http://cbc.ca/clips/ram-lo/macdonald_censored020318.ram
[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 10-04-2002 19:55]
quote:Fout, Israel schrikt er niet voor terug om burgerslachtoffers te maken op hun jacht naar terroristen
Op woensdag 10 april 2002 19:49 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Israelische leiders hebben immers al laten zien dat ze er niet voor terugschrikken om vrouwen en kinderen om te brengen om hun doeleinden te gebruiken.
Wat erg kwalijk is, maar dat gebeurt nu eenmaal bij een oorlog. Tijdens WW2 zijn er in Nederland ook genoeg doden gevallen door acties van de geallieerden.
Palestijnen zelmoordenaars daarentegen kiezen doelbewust vrouwen en kinderen uit als doelwit.
quote:War is hell
Op woensdag 10 april 2002 19:51 schreef Chadi het volgende:
Een verboden video die nu te zien is... alle mensen kijk hier maar naar.http://cbc.ca/clips/ram-lo/macdonald_censored020318.ram
Trouwens, voor de duidelijkheid: ik keur de acties van Israel niet goed, maar ik vind ze wel begrijpelijk.
quote:Bovenstaand mailtje kun je ook in je mailbox terugvinden.
Hallo Bansheeboy,Naar aanleiding van een aantal berichten van je in het “[centraal topic] Israël/Palestina discussie” topic waarin je meldt dat je onze naam danwel die van een aantal users wil gebruiken bij een demonstratie. Ik moet je echter met klem verzoeken dit NIET te doen.
De namen en naamstellingen FOK!, fok.nl, fokzine.net en fokzine alsmede de beeldtenis van het FOK! Logo zijn naast auteursrechtelijk beschermd ook nog eens wettelijk gedeponeerd als handelsmerk en derhalve volledig beschermd tegen alle gebruik door derden tenzij met uitdrukkelijk schriftelijke toestemming.
Ook de inhoud van FOK! En al haar onderdelen, daarbij inbegrepen de userlijst, valt onder het auteursrecht en mag derhalve NIET worden gebruikt.Mochten wij vernemen dat onze naam, url of andere gegevens van fok.nl en al haar onderdelen tóch zijn gebruikt zullen wij ons genoodzaakt zien gerechtelijke stappen te ondernemen, uw provider op de hoogte te stellen van het gebruik van internet voor illegale activiteiten en je account permanent blokkeren.
FOK! Geeft bij deze uitdrukkelijk GEEN toestemming om ook maar IETS van fok.nl, daarbij inbegrepen layouts, beeldmerken, naamstellingen, gebruikersgegevens, mailadressen, url’s, plaatjes en andere teksten te gebruiken tijdens deze demonstratie.
Wij hopen dan ook dat je je bedenkt, zodat een rechtsgang niet nodig zal zijn.Mvg,
D. Roodbol
quote:War is hell
Op woensdag 10 april 2002 19:55 schreef Strolie75 het volgende:[..]
War is hell
Trouwens, voor de duidelijkheid: ik keur de acties van Israel niet goed, maar ik vind ze wel begrijpelijk.
Trouwens, voor de duidelijkheid: ik keur de acties van Hamas niet goed, maar ik vind ze wel begrijpelijk.
zoek de verschillen!
En over die executies die vinden plaats maar voorlopig heb ik alleen Arabische en een enkele Europese bron... maar hee Israel is beschaafd en doet dat soort dingen vast niet.
"“But the most terrible thing was seeing Israeli soldiers take eight men and line them up and kill them,” he said, describing in detail the procedure and the injuries the men sustained" <---- 14 jarig jochie die dit verteld aan de Times UK.
quote:Komt ie in Nederland wonen en dan gaat ie zeiken dat ie zijn belastings geld niet aan zulke dingen uit wil geven
Op woensdag 10 april 2002 00:41 schreef motown het volgende:[..]
Hoe zit dat met die Israelische Gil? De Israelische antitank-raketten die de Nederlandse overheid van onze belastingcenten
![]()
![]()
heeft aangeschaft.
quote:Je maakt dat jochie straks nog echt bang ook
Op woensdag 10 april 2002 20:05 schreef Danny het volgende:
Ernstig offtopic:
[..]Bovenstaand mailtje kun je ook in je mailbox terugvinden.
quote:
Op woensdag 10 april 2002 20:14 schreef Chadi het volgende:[..]
Je maakt dat jochie straks nog echt bang ook
. Ik denk dat hij meer zit te jennen ..
Ik snap die Mods echt niet hiero, ze zijn zel toch slim genoeg om te begrijpen dat het een geintje is ??? Het isb technisch niet eens mogelijk voor mij !
Groeten,
Bansheeboy
quote:Tja deze raketten zijn nou eenmaal de beste in zijn klasse voor de beste prijs
Op woensdag 10 april 2002 00:41 schreef motown het volgende:
Hoe zit dat met die Israelische Gil? De Israelische antitank-raketten die de Nederlandse overheid van onze belastingcenten![]()
![]()
heeft aangeschaft.
Wat nou als die opeens onder mysterieuze omstandigheden zouden verdwijnen... Om in de Palestijnse gebieden opeens wonderlijk genoeg weer op te duiken...
ik ben het ook niet eens met de steungelden aan de teroristen van Araft
gelukkig betaal ik ook Amerikaanse belasting en steun ik dus de wapentransporten voor Israel
quote:Bron: http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/middle_east/newsid_1912000/1912953.stm
Nobel's regrets on Peres awardMembers of the Norwegian committee that awards the annual Nobel Peace Prize have launched an unprecedented verbal assault on Israeli Foreign Minister and Nobel peace laureate Shimon Peres.
In an interview with a Norwegian newspaper, committee members said they regretted that Mr Peres' prize could not be recalled because, as a member of the Israeli cabinet, he had not acted to prevent Israel's re-occupation of Palestinian territory.
"What is happening today in Palestine is grotesque and unbelievable," said Hanna Kvanmo.
"Peres is responsible, as part of the government. He has expressed his agreement with what [Israeli Prime Minister Ariel] Sharon is doing," she said.
Other committee members argue that the Israeli government's actions in general and Mr Peres' involvement in particular are threatening to bring the prize into disrepute.
Een dictator en een terrorist dien je niet te belonen.
quote:Ja dat heb ik ook gelezen .. en dat stukje stond ook in verschillende Israelische kranten. Ik vind wel dat peres zich voo het karretje laat spannen door Sharon
Op woensdag 10 april 2002 20:34 schreef Wicha het volgende:
Dit is hier nog niet voorbijgekomen, geloof ik:
[..]Bron: http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/middle_east/newsid_1912000/1912953.stm
quote:Dom nageblaat, nog maar weer eens inpeperen, 'de terrorist van de een is de vrijheidsstrijder van de ander'.
Op woensdag 10 april 2002 20:36 schreef Strolie75 het volgende:
Benieuwd of ze ook spijt hebben dat ze hem aan Arafat hebben gegeven. Hij had hem eigenlijk (gezien zijn daden in het verleden) nooit mogen krijgen.Een dictator en een terrorist dien je niet te belonen.
De staat Israel zelf is het resultaat van een zeer geslaagde terreurcampagne. Wil je nou ook de staat Israel ter discussie stellen? Je zegt het immers zelf, terroristen moet je niet belonen.
quote:En je bent er nog trots op ook, geloof ik.
Op woensdag 10 april 2002 20:31 schreef BAZZA het volgende:gelukkig betaal ik ook Amerikaanse belasting en steun ik dus de wapentransporten voor Israel
quote:Sure
Op woensdag 10 april 2002 21:19 schreef Boosoog het volgende:
En je bent er nog trots op ook, geloof ik.
quote:Geen idee, ik woon in Nederland
Op woensdag 10 april 2002 21:19 schreef Boosoog het volgende:
Maar wat wil je als je in een schurkenstaat als de USA woont ?!
edit-offtopic-edit
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 10-04-2002 23:52]
quote:Aha, het is nu al een wedstrijdje?
Op woensdag 10 april 2002 19:02 schreef Boosoog het volgende:
Wat me opvalt in deze discussie is dat de Israëlische en Israël steunende forries constant hun mond vol hebben van de terroristische acties van de Palestijnen.Mag ik zo vrij zijn hen eraan te herinneren dat in 1948 (en al ver daarvoor) de joden het terrorisme zijn gestart met de laffe massamoord in DeirYassein, waar meer dan 200 dorpelingen zonder pardon werden gemarteld en geëxecuteerd.
Triest dit, heel erg triest.
quote:Het geeft anders prima aan dat het nogal zinloos en raar is de politieke oplossing van het probleem onmogelijk te maken omdat 'we niet met terroristen praten'. Dit hele argument is onoprecht en improductief. Israel kan niet bepalen met wie ze wel of niet kunnen praten voor een vredesregeling met de Palestijnen, die keuze is aan de Palestijnen.
Op woensdag 10 april 2002 23:36 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Aha, het is nu al een wedstrijdje?
Triest dit, heel erg triest.
Voor een dialoog, een zinvolle, heb je twee partijen nodig.
quote:Heb je goed, maar wel op basis van gelijkheid waarbij Israël niet de dirigent uithangt.
Op donderdag 11 april 2002 00:06 schreef SelfKicker het volgende:
Waarom Hiz?Voor een dialoog, een zinvolle, heb je twee partijen nodig.
Ben ik met je eens, maar dat heb ik hier al eerder geventileert. Lees mijn reacties op de post van JoanCollins & Motown maar eens in dit deel.
Begrijp je misschien ook mijn "wedstrijdje"-reactie.
quote:Tjek dit :
Zolang Israelische kinderen geindoctrineerd worden op scholen dat Arabieren in het algemeen 'terreur' verheerlijken voed je mensen op met onwaarheden en kweek je vogelingen, in plaats van onafhankelijk denkendeN...
Jihad for kids
FOX13 Investigative, February 4, 2002
It's a show that won't make the Saturday morning lineup on any American network. But it has had a prominent slot on Palestinian TV. The program lacks the same slick production value of an American children's show, but it's just as influential. It's called The Children's Club.
It comes complete with puppet shows, games, songs and a very chilling message about becoming a suicide bomber. A little girl sings in Arabic about her ultimate ambition in life.
(Song Translation) "Oh sing my sister constantly about my life as a suicide warrior."
Another girl screams about preparing to die.
Teaching to hate
(Song Translation) "I foresee my death, but I march quickly. Am I afraid? Life has little value because I'm returning to my lord and my people will know I am a hero."
That message is repeated again and again in song and verse.
(Song Translation) "I will come at the time of drought with my best efforts bring a machine gun, violence anger, anger, anger..."
The children, most of them elementary school age, shout a message of violence.
"I will return with the dawn of tomorrow. It is my conviction of launch a jihad."
Girl shouting a message of violence
(Song Translation) "When I wander into Jerusalem, I'll turn into a suicide warrior in battle dress, in battle dress, in battle dress."
A teacher cheers them on, "Bravo, bravo, bravo."
If you're like most Americans, you had no idea that the show existed, but the Children's Club is no secret to Israelis.
"I am still shocked every time I see it," says Hela Crown-Tamir who lived in Israel for 19 years.
"Imagine a teacher telling them bravo," Crown-Tamir says, "because they're going to grow up to be a militant Islamic suicide bomber."
Crown-Tamir moved back to The Tampa Bay area to escape the violence that ruined her travel business. She says Americans are just now waking up to the realities Israelis have been facing for years, that children are trained as suicide bombers. Because it's so dramatic, some Israeli groups have used excerpts from The Children's Club to produce a campaign against Palestinian leader Yassir Arafat.
But are Palestinian children really educated this way? Or is this just an Israeli propaganda tool? We contacted several Islamic groups in the Tampa Bay area, but no one from any of those organizations would even agree to watch the tape.
Professor Abdelwahab Hachiche
But University of South Florida professor Abdelwahab Hachiche did agree to watch it.
"I always keep a reasonable degree of scepticism about anything I see or anything I read."
Hachiche is an internationally recognized expert on Mideast terrorism. He's also an Arab and a Moslem. Until we gave him the tape, he'd never heard of the show. And while he says he has no idea who produced it, he says the translations are accurate and the problem is real.
"And the indoctrination and the danger of indoctrination is very, very serious."
Dr. Hachiche calls this kind of teaching nothing short of infanticide. But he hopes children growing up in today's Islamic world will ultimately reject these messages of hatred.
"On both sides the younger generation are looking for true leaders who will have the courage to overcome this passion that is leading to mutual destruction."
Still, in the mid-east the violence continues. And now even in America we're looking terrorism right in the face -- listening and wondering if this is the voice of the future.
Hebben Islamitische scholen in NL ook zulke boeken ?
quote:Sorry, maar hier ben ik ook tegen, BansheeBoy. Je kunt echt niet de namen van tegenstanders tegen de zin van die tegenstanders gebruiken ten bate van de demonstratie. Zie het tevens zo: het zou funest zijn voor de geloofwaardigheid van die demonstratie!
Op woensdag 10 april 2002 08:20 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ik heb al een lijst gegenereerd met alle geregistreerde namen van GOT en FOK , en of je wilt of niet, jou naam staat er ook bij, ik ga geen uitzonderingen maken, voor niemand. Deze lijst ga ik overhandigen aan de minister van Buitenlandse zaken als zijnde dat al deze namen de demonstratie steunen.
Het geweld moet stoppen ! Of niet ???
Nee, in die demonstratie moeten exclusief diegenen zijn vertegenwoordigd, die achter de strekking ervan staan.
Je gaat echt te ver, BansheeBoy.
quote:Om het even heel bot te zeggen, absolutelyarrogant: de arrogantie en gevoel van onschendbaarheid die overheerst in de Israelische mentaliteit moet gebroken worden. De Israelische bevolking moet met de neus worden gedrukt op het feit dat zelfs Israel verantwoording moet afleggen voor zijn daden en bepaalde grenzen nou eenmaal niet onbestraft kan overschrijden.
Op woensdag 10 april 2002 09:59 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Hoewel ik me niet weer in de discussie wil mengen, heb ik alleen hier een kleine reactie op. Israels economie lijdt al ontzettend onder deze economie. Van al mijn vrienden in Tel Aviv is het merendeel ontslagen, zijn er verschillende mensen die hun zaak hebben moeten sluiten, zijn er mensen die hun huis niet langer kunnen betalen etc.etc. Toch zijn de meesten het nog steeds met de acties eens en zijn er genoeg die zelfs schreeuwen om hardere acties. De meeste van mijn Israelische vrienden die officieel in Nederland wonen en hier ook bedrijven hebben, zijn al teruggekeerd naar Israel om te gaan dienen in het leger of om hun familie bij te staan in deze tijd.
In mijn ogen is het dan ook naief om te denken dat een economische boycot de algemene opinie ineens zal doen omslaan. If anything, zal het waarschijnlijk slechts bevestigen wat het merendeel van de Israeli's diep in zijn hart toch al denkt: dat de wereld terrorisme slechts afkeurt als het blanke WASPS treft, maar dat het ze weinig kan schelen als het Israelische joden treft. En zal het dus waarschijnlijk slechts resulteren in een grotere verbetenheid en meer animo om de strijd tegen de Palestijnen op grotere en hardere schaal te gaan voeren.
Daar kan je het niet mee eens zijn, of dom vinden, of naief, of zien als een bevestiging van dat de Israeli's schurken zijn, whatever. Maar het is denk ik wel wat er gaat gebeuren.
Het doel is echt niet de vernietiging van Israel, maar het wakkerschudden van de Israelische bevolking. Hoe eerder Israel stopt met de bezetting en agressie en hoe beter: dan kunnen ze zichzelf concentreren op het economische herstel van Israel terwijl de Palestijnen zelf ook hun bestaan weer kunnen opbouwen. Dan kunnen we hopelijk weer gaan praten.
quote:Agree !
Je gaat echt te ver, BansheeBoy.
En eigenlijk gaat het hier om een botsing tussen religies, misschien dat Europa nu ook eens het gevaar inziet dat de Islam met zich mee brengt.
Ik op dat geloof.
[Dit bericht is gewijzigd door Netanjahu op 11-04-2002 00:30]
quote:Ik kan je reactie heel goed begrijpen; vind echter dat de pro-Israël mensen teveel naar het huidige palestijnse terrorisme verwijzen, alsof er nooit een joods terrorisme heeft plaatsgevonden: denk eens aan de "Stern" groep in de eind veertiger jaren die nogal onmenselijk heeft huisgehouden in de toen nog door palestijnen bewoonde dorpen.
Op donderdag 11 april 2002 00:15 schreef SelfKicker het volgende:
BoosOog,Ben ik met je eens, maar dat heb ik hier al eerder geventileert. Lees mijn reacties op de post van JoanCollins & Motown maar eens in dit deel.
Begrijp je misschien ook mijn "wedstrijdje"-reactie.
quote:ja
Op donderdag 11 april 2002 00:22 schreef Netanjahu het volgende:[..]
Hebben Islamitische scholen in NL ook zulke boeken ?
quote:Hier sluit ik me dus bij aan. Maar onthoudt allen wel dat dit evenzeer geldt bij eventuele toekomstige pro-Israelische demonstraties! Ik zou het als "anti-Israelische fokker" (om nu voor het gemak maar even een extreme digitale scheidslijn te trekken) op mijn beurt namelijk ook absoluut niet pikken.
Op woensdag 10 april 2002 13:09 schreef golfer het volgende:[..]
Nogmaals, ik raad je dringend af dat te doen.
De naam Fok! is gedeponeerd eigendom van de oprichters en die geven geen toestemming hun naam te gebruiken voor dit soort doeleinden.
Mocht ik of iemand anders je toch betrappen op het ge/misbruik van de naam Fok! bij een politieke demonstratie dan zullen stappen volgen.
Je bent dus gewaarschuwd.
Niet doen dus!
quote:Je vergeet een ding: datzelfde IDF verbiedt de aanwezigheid van onafhankelijke pers en camera's in dat gebied. Maakt ze totaal niet betrouwbaar dus.
Op woensdag 10 april 2002 13:10 schreef tvlxd het volgende:[..]
Het IDF, want die staan niet onder druk van 200 gewapende strijders.
-edit-
Sjonge jonge.
quote:Hey, hello! Wake up!
Op woensdag 10 april 2002 13:24 schreef Strolie75 het volgende:
Tja, je kunt erop wachten als die monniken zo dom zijn om in een oorlogsgebied te blijven zitten en zelfs onderdak aanbieden aan terroristen.
Bethlehem, geboorteplaats van Christus? Geboortekerk? Als in: een van de meest heilige plaatsen voor Christenen wereldwijd? En dan kijk jij raar op dat er geen monniken zitten?
Zucht...
quote:Please define "ze"...
Wat mij als complete buitenstaander in het gehele conflict opvalt is dat er altijd aanvallen op Israel zijn uitgevoerd onder wat voor noemer dan ook. In het begin waren de aanvallen militair en gericht op de gehele vernietiging van Israel. Israel vocht terug en won het op militair gebied. Vanaf dat moment zijn de militaire aanvallen gestopt en werd er over geschakeld op terrorisme. Vliegtuigkapingen, ontvoeren en vermoorden van Israelische burgers en burgers uit westerse landen, zelfmoordaanslagen in Israel etc etc. Ik praat nu over de gehele jaren 70, 80 en 90 niet alleen de laatste jaren.Deze aanslagen zijn er zo lang ik me kan herinneren al geweest. De noemer (of voor mij het excuus) waaronder ze vallen is door de jaren heen aangepast. Nu is het uit naam van het onderdrukte volk. Ik snap best dat het Palestijnse volk het heel moeilijk heeft en dat Israelische militairen wel eens goed over de scheef gaan. Maar zo gaat dat in oorlog. Ik kan niet anders dan zeggen dat dit een situatie is die ze over zichzelf hebben afgeroepen door de gehele houding door de jaren heen. Ik twijfel er bijvoorbeeld sterk aan als alle vredeseisen worden ingewilligd of dat dan het einde van het conflict zou zijn. Ik vermoed eerder dat dan de doelen weer worden bijgesteld en aanslagen tegen Israel en westerse doelen weer uit naam van vernietiging van de joodse staat worden uitgevoerd.
[/quote]
Verdorie, en de mensen die niets met de terroristen te maken willen hebben, maar nog steeds tegen de Israelische bezetting en agressie zijn, waarom vergeet iedereen die mensen nou? Wat denk je wat we aanstaande zaterdag gaan doen? Wat dacht je van vreedzaam demonstreren?
quote:Maar ik lees zoveel artikelen die zoveel emoties oproepen en... Nou ja, je hebt wel gelijk... Ik vind het alleen zo zonde om niet te reageren op zoveel oudere artikelen die mijn tong doen zowat doen branden om een reactie...
Op donderdag 11 april 2002 00:41 schreef golfer het volgende:
Motown, kan je proberen in 1 post je reakties te geven i.p.v. alle reakties van de voorgaande dag, stuk voor stuk te quoten en daarmee het topic vol te laten lopen?
Thanx.
quote:Lees mijn posts nog eens. Ik geef daarin aan dat ik niet zoek naar een schuldvraag. Ik vind beide partijen fout. Wat ik wel zoek is een dialoog en wat dat betreft keur ik al de "vingertje-wijzen" posts in dit topic af (pro-Israël of Pro-Palestina).
Op donderdag 11 april 2002 00:27 schreef Boosoog het volgende:[..]
Ik kan je reactie heel goed begrijpen; vind echter dat de pro-Israël mensen teveel naar het huidige palestijnse terrorisme verwijzen, alsof er nooit een joods terrorisme heeft plaatsgevonden: denk eens aan de "Stern" groep in de eind veertiger jaren die nogal onmenselijk heeft huisgehouden in de toen nog door palestijnen bewoonde dorpen.
Want zolang dat gebeurt is er geen dialoog mogelijk.
quote:Is goed. In de eerste instantie loop ik met familie mee, maar ik zou de meegaande fokkers zeker daar ook wel willen ontmoeten.
Op woensdag 10 april 2002 19:47 schreef golfer het volgende:[..]
Bespreek dat even elders of via mail/ICQ/msm.
Bereik me maar op mijn ICQ (rechtsboven). Ik hoor het wel.
Sterker nog, ik heb zo een idee waarom de oude beschavingen zoals in het Midden Oosten en Zuid Amerika *stuk* zijn gegaan...
Zoiets als :
Je neemt een woestijn.
Een bepaalde groep maakt daar wat van.
Andere groepen mogen ook profiteren.
Andere groepen in de meerderheid.
Oorlog.
Meerderheid wint oorlog.
Vruchtbaar land weer woestijn.
Meerderheid sterft uit.
[Dit bericht is gewijzigd door Netanjahu op 11-04-2002 00:58]
quote:En als iemand jegens de zelfmoordacties ook maar enigzins tegen "begrijpelijk" aanleunt, dan is er verontwaardiging alom. Geweld tegen schuldigen is hoe dan ook fout. Wees dan tenminste consequent.
War is hell
quote:Uh-oh... Someone pissed of the Big Guy...
Ernstig offtopic:
quote:Zeg golfer, waarom doe je steeds kennelijk niets telkens als ik racistische opmerkingen tegen me krijg aangeslingerd? Eerst van "netanyahu", nu van logisnack. (Overigens niet de eerste keer dat logisnack zich hier aan vuil maakt, zoek maar eens naar de keywords "antisemiet" en "snotneus".)
Op woensdag 10 april 2002 20:14 schreef logisnack het volgende:[..]
Komt ie in Nederland wonen en dan gaat ie zeiken dat ie zijn belastings geld niet aan zulke dingen uit wil geven
Betaal belasting of ga met pim praten.
By the way: ik ben toevallig zelf in Nederland geboren. Had het me overigens minder rechten gegeven als ik evengoed Nederlands staatsburger, maar dan werkelijk van buitenlandse afkomst zou zijn geweest?
quote:Hey motown, nachtbraker
Op donderdag 11 april 2002 00:41 schreef motown het volgende:[..]
Please define "ze"...
enVerdorie, en de mensen die niets met de terroristen te maken willen hebben, maar nog steeds tegen de Israelische bezetting en agressie zijn, waarom vergeet iedereen die mensen nou? Wat denk je wat we aanstaande zaterdag gaan doen? Wat dacht je van vreedzaam demonstreren?
Skull heeft m.i. wel een prima verhaal neergezet.
En ik denk dat Skull wel aan die mensen gedacht heeft, alleen sneeuwen zij onder. Aandacht voor zelfmoordacties verstommen de stemmen van de echte slachtoffers : Palestijnse burgers en Israëlische burgers.
P.s. Motown ik heb gereageerd op je posts van vorige nacht. Ik hoop op een antwoord.
P.s.s GLG gaat zaterdag demonstreren. GLG is, wat ik tot nu toe gelezen heb tenminste, die de schuldvraag bij beide partijen legt. Ik heb hem een vraag gesteld (over spandoeken). Ik stel jou ook dezelfde vraag.
quote:Je probeert weliswaar over te komen als iemand die een neutraal standpunt inneemt, maar ik heb je anders geen of in verhouding weinig kritiek zien uitoefenen op fokkers die de schuld bij de Palestijnen kiezen en vierkant achter Israel staan.
Op donderdag 11 april 2002 00:06 schreef SelfKicker het volgende:
Waarom Hiz?Voor een dialoog, een zinvolle, heb je twee partijen nodig.
quote:
GLG
quote:
Mee eens.
quote:motown,
Op donderdag 11 april 2002 01:03 schreef motown het volgende:[..]
Je probeert weliswaar over te komen als iemand die een neutraal standpunt inneemt, maar ik heb je anders geen of in verhouding weinig kritiek zien uitoefenen op fokkers die de schuld bij de Palestijnen kiezen en vierkant achter Israel staan.
lees mijn reacties en posts even van vorige nacht. Misschien wordt je het dan wel duidelijk dat ik niet zoek naar een zondebok.
Groot misverstand aan mijn kant ivm quotes van andere users e.d.
Tevens mijn excuses specifiek daarvoor aan Selfkicker.
[/edit]
And as for you, absolutelyarrogant:
quote:Omdat het nou eenmaal niet zo makkelijk is als een schakelaar met "terrorist activities" erop op "disabled" te zetten. Het zijn ongecontoleerde extremistische groeperingen. Omgekeerd heeft de Israelische regering (hopelijk) wel absolute controle op (en daarmee ook volledige verantwoordelijkheid voor de daden van) het IDF.
quote:Je vergeet je kernwapens. Veel plezier ermee.
Ik hoop dat je voordat je op de knop drukt nog wel even de volgende vraag stelt:
"Hoeveel onschuldige mensenlevens, Arabisch, Joods, of van welke achtergrond dan ook, zijn die zionistische waarden van mij eigenlijk waard...?"
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 11-04-2002 01:24]
Tijd voor een quote van een veel pragmatischere (doch in mijn ogen enigzins naieve) e-mail die ik ontving:
quote:
Dear friend,The violence between Israelis and Palestinians is spinning
out of control. It threatens to kill thousands in Israel and
the occupied territories, and to engulf the entire region in
war. Hundreds of Palestinian and Israeli civilians are
already dead.In the words of President Bush, enough is enough. It's time
to end this deadly stalemate and forge a lasting peace.
Please join us and many Jewish and Palestinian groups in
calling on the Bush Administration to lead the world
community and play a strong role in the conflict until a
permanent peace agreement has been reached. Just go to:http://www.moveon.org/enoughisenough/
Prominent members of both sides agree that only a political
solution will bring peace, but without the intervention of
the world community, everything indicates that the violence
will continue to escalate. Regional war is also a real
possibility: already, the Israeli army has come under shell
fire from the Hezbollah in Lebanon, and Egypt has suspended
contact with Israel. As Israel's strongest supporter and as
a champion of the Palestinian state, the United States may
be the only country that can step in and stop the bloodshed
for good.The Bush Administration is torn on how deeply to engage on
this issue. It's good news that US Secretary of State Colin
Powell will travel to Israel and work to secure a peace
agreement. And the US has supported a UN Security Council
resolution on this issue, which is unprecedented. But the
Administration is likely to come under heavy fire from both
sides for taking this stance, and it lacks a firm policy for
the region. President Bush needs to hear that people around
the world support continued US involvement until a lasting
peace has been achieved.You can let him know at:
http://www.moveon.org/enoughisenough/
Every day, this situation grows more dire. Please act now
for a peaceful Middle East.
Ik begreep al niets van je heftige reactie
quote:Het was alsvolgt: absolutelyarrogant schreef dat stukje in hoofdletters die mij in het verkeerde keelgat zouden schieten als jij daar begrip voor zou opbrengen. Van de zijde van absolutelyarrogant is de retoriek begrijpelijk gezien haar achtergrond (hoewel ik de strekking uiteraard afkeur). Ik dacht echter dat ze (omdat ze het over een goede post van skull had) die tekst als quote had van iets wat skull zou hebben gezegd. Stomme redenering natuurlijk, want het stond niet tussen quote-tags.
Op donderdag 11 april 2002 01:26 schreef SelfKicker het volgende:Ok motown,
Ik begreep al niets van je heftige reactie
Oh well, misverstand uit de weg.
En nog steeds vind ik dat je ook evengoed wat kritischer tegenover bijvoorbeeld Strolie75, logisnack en ook absolutelyarrogant dient te wezen, tenminste, als je werkelijk neutraal en objectief wil wezen.
Maar je hoeft je er uiteraard niets van aan te trekken: je hebt het recht om te zeggen wat je wil. It's a free country here, thank God.
quote:Actually: thank the US and other allied troops who made this a free country again
Op donderdag 11 april 2002 01:31 schreef motown het volgende:
It's a free country here, thank God.
quote:Fout, Nederland werd bevrijd door de Candadezen en de Britten. De Amerikanen vonden ons kikkerlandje kennelijk niet belangrijk genoeg.
Op donderdag 11 april 2002 01:35 schreef BAZZA het volgende:[..]
Actually: thank the US and other allied troops who made this a free country again
Back on-topic maar?
Ik ventileer hier misschien meer kritiek op pro_Palestina posters. Dat houdt niet in dat ik extreme-reacties van Pro-Israël posters afkeur (LogiSnack, Bazza e.d.). Misschien ligt dat aan de verwoording of de strekking van de posts. Ik weet het niet en eerlijk gezegd turf ik niet als neutrale poster mijn pro- en contra reacties.
Maar, als je mijn posts goed gelezen hebt motown, heb ik een hekel aan dit wellus-nietus. Volgens mij heb ik dat al verwoord in mijn eerdere verwijzing naar mijn posts van afgelopen nacht.
Mijn devies is : stoppen met die vuilspuiterij, stop het geweld en probeer je in te leven in elkaars standpunten hoe moelijk dat ook is.
Lukt je dat niet, dan is er ook geen dialoog mogelijk.
P.s. Zie in dat licht ook mijn reactie naar GLG (spandoeken). Ik had de demonstratie van aanstaande zaterdag meer gewaardeerd als deze gericht was tegen de terreur van beide partijen. Nu is deze te eenzijdig IMHO.
quote:Motown,
Op donderdag 11 april 2002 01:31 schreef motown het volgende:[..]
Het was alsvolgt: absolutelyarrogant schreef dat stukje in hoofdletters die mij in het verkeerde keelgat zouden schieten als jij daar begrip voor zou opbrengen. Van de zijde van absolutelyarrogant is de retoriek begrijpelijk gezien haar achtergrond (hoewel ik de strekking uiteraard afkeur). Ik dacht echter dat ze (omdat ze het over een goede post van skull had) die tekst als quote had van iets wat skull zou hebben gezegd. Stomme redenering natuurlijk, want het stond niet tussen quote-tags.
Oh well, misverstand uit de weg.
En nog steeds vind ik dat je ook evengoed wat kritischer tegenover bijvoorbeeld Strolie75, logisnack en ook absolutelyarrogant dient te wezen, tenminste, als je werkelijk neutraal en objectief wil wezen.
Maar je hoeft je er uiteraard niets van aan te trekken: je hebt het recht om te zeggen wat je wil. It's a free country here, thank God.
Ik probeer al weken een objectieve dialoog met je aan te gaan, en probeer al weken al mijn emoties en principes uit te schakelen in dat proces.
Geloof me, ik vind dat wij misschien de wijste moeten zijn. Maar toch, elke dag maar weer lezen wat voor monsters wij zijn, elke dag lezen dat Sharon een klootzak is, elke dag weer lezen hoe geweldig men het vindt als er soldaten gedood worden, sorry, maar daar word je niet echt objectiever en vredelievender van.
Maanden geleden konden wij nog gewoon met elkaar praten. Gisteren lees ik dat je juicht als er soldaten gedood worden.
Ik snap dat niet Motown, en het stemt me niet hoopvoller voor de toekomst.
En ja, ik ben zo'n gek die gaat vechten als het erop aankomt. Mijn nichtjes en neefjes gaan hier in Nederland al naar school met bewaking, bij mij in de buurt wordt volop gedemonstreerd, joden worden nazi's genoemd, in de kroeg, tram, supermarkt en op tv hoor ik mensen zeggen dat we aan een holocaust bezig zijn...
Mijn opa, oma, mijn schoonouders hebben in kampen gezeten. Geloof mij maar, elke jood heeft wel een kampverleden, en me een nazi noemen treft me in het diepst van mijn ziel. Hoe denk je dat we ooit nog kunnen praten, als zelfs in Nederland geen rede meer te vinden is? En vergeef me dat ik weer een emotioneel betoog hou, ik word er gefrustreerd van en vind mezelf echt niet leuk als ik als een soort slachtoffer moet smeken om gehoord te worden. Ik spreek niet voor Israel, alleen namens mezelf. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo uitzonderlijk ben dat ik wél geloof dat er een oplossing is. Maar hoe harder je roept dat ik een nazi en een terrorist ben, hoe minder ik me in jou kan verplaatsen. In elk topic hier heb ik geprobeerd om altijd te blijven denken: als er mensen zoals die Motown zijn, die ondanks het feit dat ze Palestijn zijn me toch niet haten, dan moet het ooit goed komen. Ik heb het zelfs over je gehad in mijn sjoel, waar we uiteraard over dit conflict praten.
Ik ken je verder niet, maar ik smeek je: laat je niet zo verblinden door haat en woede. We zijn alletwee mensen, en we zitten nota bene hier in Nederland. Als wij het hier al niet meer kunnen, hoe moet het daar dan lukken? Wij zijn de toekomst van die twee volken, onze kinderen zullen ooit trots moeten kunnen zijn op hun geschiedenis en hun afkomst. Helaas zijn we kleine schakeltjes in dit geheel, maar ik blijf geloven dat wij hier wel degelijk verschil kunnen maken. Nogmaals, blijf in godsnaam bedenken dat ook ik een mens ben, zoals ik dat met jou probeer. Alle kleine beetjes helpen.
quote:Fout, Nederland is bervijd door voornamelijk Canadezen/Polen/Britten/Amerikanen, waarbij de Canadezen het grootste deel van de troepen leverden, Band of brothers speelt zich niet voor niks onder ander in Nederland af
Op donderdag 11 april 2002 01:42 schreef motown het volgende:
Fout, Nederland werd bevrijd door de Candadezen en de Britten. De Amerikanen vonden ons kikkerlandje kennelijk niet belangrijk genoeg.
quote:Okidokie
Op donderdag 11 april 2002 01:42 schreef motown het volgende:
Back on-topic maar?
quote:Mij uit het hart gegrepen reaktie...intussen weer wat Euro's "rijker" namens de stichting Maror en met dat "bloedgeld" mijzelf geen raad wetende.
Op donderdag 11 april 2002 02:05 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Mijn nichtjes en neefjes gaan hier in Nederland al naar school met bewaking, bij mij in de buurt wordt volop gedemonstreerd, joden worden nazi's genoemd, in de kroeg, tram, supermarkt en op tv hoor ik mensen zeggen dat we aan een holocaust bezig zijn...
Mijn opa, oma, mijn schoonouders hebben in kampen gezeten. Geloof mij maar, elke jood heeft wel een kampverleden, en me een nazi noemen treft me in het diepst van mijn ziel. Hoe denk je dat we ooit nog kunnen praten, als zelfs in Nederland geen rede meer te vinden is? En vergeef me dat ik weer een emotioneel betoog hou, ik word er gefrustreerd van en vind mezelf echt niet leuk als ik als een soort slachtoffer moet smeken om gehoord te worden. Ik spreek niet voor Israel, alleen namens mezelf.
quote:Ja, dat vermoeden had ik al. Ik voelde het gewoon aan de strekking van je posts. Zou je (puur om nieuwsgierigheid aan mijn kant) misschien iets over je achtergrond en de betrokkenheid daarvan met het conflict uit de doeken willen doen?
Op donderdag 11 april 2002 01:43 schreef SelfKicker het volgende:
Ok,Ik ventileer hier misschien meer kritiek op pro_Palestina posters. Dat houdt niet in dat ik extreme-reacties van Pro-Israël posters afkeur (LogiSnack, Bazza e.d.). Misschien ligt dat aan de verwoording of de strekking van de posts. Ik weet het niet en eerlijk gezegd turf ik niet als neutrale poster mijn pro- en contra reacties.
quote:Ik kreeg het volgende (geforwarde mail) net binnen van mijn Palestijnse neef (woont zelf overigens in Amerika, hij stuurt het dus door namens iemand anders):
Maar, als je mijn posts goed gelezen hebt motown, heb ik een hekel aan dit wellus-nietus. Volgens mij heb ik dat al verwoord in mijn eerdere verwijzing naar mijn posts van afgelopen nacht.Mijn devies is : stoppen met die vuilspuiterij, stop het geweld en probeer je in te leven in elkaars standpunten hoe moelijk dat ook is.
Lukt je dat niet, dan is er ook geen dialoog mogelijk.
P.s. Zie in dat licht ook mijn reactie naar GLG (spandoeken). Ik had de demonstratie van aanstaande zaterdag meer gewaardeerd als deze gericht was tegen de terreur van beide partijen. Nu is deze te eenzijdig IMHO.
quote:Dit is de reden waarom ik zaterdag ga lopen: vanwege het onrecht wat een heel volk bewust wordt aangedaan door een land dat zichzelf "Westers" en "Democratisch" noemt. Ik hoef niet te demonstreren tegen de zelfmoordaanslagen, omdat elk zinnig mens die afkeurt. De reden waarom ik wel tegen de Israelische bezetting demonstreer is omdat het hier om collectief onrecht gaat, wat bovendien al tientallen jaren in stand wordt gehouden, en omdat het nu eindelijk eens afgelopen moet zijn met internationaal onvoorwaardelijk het hand boven dat land te houden. Deze demonstratie is bedoeld als wake-up call aan iedereen (met name ook in de politiek) die nog steeds niet doorheeft dat Israel fout bezig is en dat de acties van dat land ons steeds verder van vrede zal afbrengen.
Dear Friends,I hope that this message will reach you in spite of the frequent telephone line cuts and the curfew imposed on all Palestinian cities, towns, refugee camps and villages by the Israeli Occupation Army.
It is humiliating to sit at home under this military imposed curfew without being able to do anything. It is even frustrating to see ambulances, fire brigades and rescue teams not allowed to perform their human duties in the Palestinian areas. It leaves a deep scar in everybody’s soul to see wounded people in the streets bleeding to death without any kind of help rendered to them because of the Israeli Occupation Army’s tanks and armored vehicles. In the same time Israel’s CULTURE OF DECEIT continues portraying what is happening as a war against terrorism whereas what we witness is a STATE’S TERRORISM.
Once a foreign army occupies another land, natives of this land should and must defend their land. It is a war waged from one side that we witness today. Palestinians are no matches to Israel’s super military power but in spite of that Palestinian freedom fighters continue their resistance. Israel’s real goal is unrevealed and its army covers up the atrocities and war crimes committed against the civilian Palestinians with the help of the magic words of Mr. BUSH “ FIGHTING TERRORISM”.
The UN, USA, EUROPE, RUSSIA and the ARAB WORLD called on Israel to withdraw from the occupied territories of 1967 (The West Bank and Gaza). Each of these explains its VISION of a viable Palestinian state in the West Bank and Gaza. Israel on the other end is building still more and more settlements in the West Bank and Gaza strip (about 200). The Israeli appetite is enormous and the hawks in this right wing government do not hesitate to declare their plans of TRANSFERING the Palestinians out of their country to accommodate more settlements and new comers.In the last nine years of OSLO ‘s agreements the Palestinian Authority and the Palestinian people showed a remarkable ability of rebuilding their country and outlining their future as a peace loving people. Friends and enemies of this people were amazed with what was achieved during this period. Palestinians were and are now very near to achieving their goal of independence and establishing their independent state. All of this and what the Palestinians achieved didn’t please the Israelis as all its CULTURE OF DECEIT since its establishment was discovered to be a lie to the whole world .In the context of this CULTURE OF DECEIT, Israeli media and Israeli biased media outside are telling a dirty lie concerning the Church Of The Nativity where our Lord was born. They circulate that the Palestinian freedom fighters that took refuge to the church are holding Christians and Clergymen in the church as hostages.
The Israelis are profound liars, as they know for sure that some of the fighters themselves inside the church are Christians on the one hand and on the other that Muslims have a very high respect to the church and the Lord who was born in the church considering Him to be a very big prophet. Jews by the way don’t consider the Lord to be even a prophet.Dear Friends,
Out of the smell of blood, destruction, humiliation and frustration, I call upon all of you to help us end this vicious circle by an ending this Last Military Occupation in the entire world. By that and only by that we will witness peace and security for all the parties involved.
Yours truly Ibrahim Jaber and familyPS: I would like to thank all who e-mailed me and apologize for not answering.
quote:Ik hoop dat iedereen dit leest en eens gaat nadenken (c.q. tot 100.000 gaat tellen).
Op donderdag 11 april 2002 02:05 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Motown,
Ik probeer al weken een objectieve dialoog met je aan te gaan, en probeer al weken al mijn emoties en principes uit te schakelen in dat proces.
Geloof me, ik vind dat wij misschien de wijste moeten zijn. Maar toch, elke dag maar weer lezen wat voor monsters wij zijn, elke dag lezen dat Sharon een klootzak is, elke dag weer lezen hoe geweldig men het vindt als er soldaten gedood worden, sorry, maar daar word je niet echt objectiever en vredelievender van.
Maanden geleden konden wij nog gewoon met elkaar praten. Gisteren lees ik dat je juicht als er soldaten gedood worden.
En ja, ik ben zo'n gek die gaat vechten als het erop aankomt. Mijn nichtjes en neefjes gaan hier in Nederland al naar school met bewaking, bij mij in de buurt wordt volop gedemonstreerd, joden worden nazi's genoemd, in de kroeg, tram, supermarkt en op tv hoor ik mensen zeggen dat we aan een holocaust bezig zijn...
Mijn opa, oma, mijn schoonouders hebben in kampen gezeten. Geloof mij maar, elke jood heeft wel een kampverleden, en me een nazi noemen treft me in het diepst van mijn ziel. Hoe denk je dat we ooit nog kunnen praten, als zelfs in Nederland geen rede meer te vinden is? En vergeef me dat ik weer een emotioneel betoog hou, ik word er gefrustreerd van en vind mezelf echt niet leuk als ik als een soort slachtoffer moet smeken om gehoord te worden. Ik spreek niet voor Israel, alleen namens mezelf. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo uitzonderlijk ben dat ik wél geloof dat er een oplossing is. Maar hoe harder je roept dat ik een nazi en een terrorist ben, hoe minder ik me in jou kan verplaatsen. In elk topic hier heb ik geprobeerd om altijd te blijven denken: als er mensen zoals die Motown zijn, die ondanks het feit dat ze Palestijn zijn me toch niet haten, dan moet het ooit goed komen. Ik heb het zelfs over je gehad in mijn sjoel, waar we uiteraard over dit conflict praten.
Ik ken je verder niet, maar ik smeek je: laat je niet zo verblinden door haat en woede. We zijn alletwee mensen, en we zitten nota bene hier in Nederland. Als wij het hier al niet meer kunnen, hoe moet het daar dan lukken? Wij zijn de toekomst van die twee volken, onze kinderen zullen ooit trots moeten kunnen zijn op hun geschiedenis en hun afkomst. Helaas zijn we kleine schakeltjes in dit geheel, maar ik blijf geloven dat wij hier wel degelijk verschil kunnen maken. Nogmaals, blijf in godsnaam bedenken dat ook ik een mens ben, zoals ik dat met jou probeer. Alle kleine beetjes helpen.
Sterkte AA.
quote:Beste motown,
Op donderdag 11 april 2002 02:14 schreef motown het volgende:Zou je (puur om nieuwsgierigheid aan mijn kant) misschien iets over je achtergrond en de betrokkenheid daarvan met het conflict uit de doeken willen doen?
Ik heb hier al eerder gepost. Totdat ik spuugzat was van het moddergegooi hier en ik me voornam om niet meer te reageren.
"Helaas" kon ik dit volhouden en heb weer gereageerd. De dag erna las mijn posts terug en bemerkte ik tot mijn schrik dat ik gepost had onder mijn kloon (die ik overigens zelden gebruik).
Ik heb lang nagedacht of ik onder die naam verder moest posten (vond dat namelijk een beetje laf).
Ik heb het zo gelaten. Mijn belangrijkste reden was dat de inhoud, de strekking van mijn posts niet is veranderd, die zijn gelijk aan mijn posts onder mijn originele nick. Dus ik heb niet het idee dat ik mensen misleid heb.
Gezien je vraag naar mijn achtergrond, ga ik twijfelen.
Als ik posters hier beledigd heb door dit handelen, dan bied ik bij deze mijn excuses aan.
quote:Ik wist het! Ik wist het! Ik wist het!
Op donderdag 11 april 2002 02:37 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Beste motown,
Ik heb hier al eerder gepost. Totdat ik spuugzat was van het moddergegooi hier en ik me voornam om niet meer te reageren.
"Helaas" kon ik dit volhouden en heb weer gereageerd. De dag erna las mijn posts terug en bemerkte ik tot mijn schrik dat ik gepost had onder mijn kloon (die ik overigens zelden gebruik).
Ik heb lang nagedacht of ik onder die naam verder moest posten (vond dat namelijk een beetje laf).
Ik heb het zo gelaten. Mijn belangrijkste reden was dat de inhoud, de strekking van mijn posts niet is veranderd, die zijn gelijk aan mijn posts onder mijn originele nick. Dus ik heb niet het idee dat ik mensen misleid heb.
Als ik posters hier beledigd heb door dit handelen, dan bied ik bij deze mijn excuses aan.
Dacht het vanmiddag al, maar bij deze een dikke zoen
quote:Maar absolutelyarrogant, het land van mijn moeder wordt binnengevallen. Je kunt toch niet werkelijk van mij eisen dat ik medeleven heb voor degenen die haar volk collectief onrecht aandoet? Medelijden voor de soldaten? Nee, verdorie. Ze weten dat ze fout bezig zijn. Ze weigeren maar dienst of eisen een overplaatsing naar Israelisch gebied.
Op donderdag 11 april 2002 02:05 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
quote:Maar waar ga je dan vechten? En tegen wie? Volgens mij denk je daar nooit echt goed over na.
En ja, ik ben zo'n gek die gaat vechten als het erop aankomt.
quote:Da's grappig... Leden van het Nederlands Palestina Commitee werden tijdens het verspreiden van flyers voor de demonstratie a.s. zaterdag juist door Joden geintimideerd en uitgemaakt voor "nazi's", alleen omdat ze wilden protesteren tegen onrecht. Ik moet er werkelijk niet aan denken dat je nichtjes en neefjes iets zou overkomen (en dat is uit de grond van mijn hart, kinderen zijn altijd onschuldig), maar bewaking in Nederland? Niet een tikje overdreven? Ze hebben tenminste bewaking. We bekommert er zich om mijn familie daar in de Westbank? De internationale pers is zo'n beetje de enige die ze kan beschermen, en die zijn door Israel nu ook uit het gebied gegooid. What next?
Mijn nichtjes en neefjes gaan hier in Nederland al naar school met bewaking, bij mij in de buurt wordt volop gedemonstreerd, joden worden nazi's genoemd, in de kroeg, tram, supermarkt en op tv hoor ik mensen zeggen dat we aan een holocaust bezig zijn...
quote:Mijn Oma en wijlen Opa aan mijn vader's kant hebben tijdens WO-II nog meegewerkt aan het verzet door illegaal een drukkerij van de Trouw te opereren. Ze hebben op hun manier meegevochten voor de vrijheid die jij en ik nog altijd in dit land mogen genieten. Ik ben apetrots op hen daarvoor, laat dat duidelijk zijn! Natuurlijk vind ik het vreselijk en onbeschrijflijk wat er toenertijd met de Joden is gebeurd, en ik maak me dan ook pisnijdig om iedereen die van de holocaust misbruikt durft te maken voor politiek gewin. Ik
Mijn opa, oma, mijn schoonouders hebben in kampen gezeten. Geloof mij maar, elke jood heeft wel een kampverleden, en me een nazi noemen treft me in het diepst van mijn ziel. Hoe denk je dat we ooit nog kunnen praten, als zelfs in Nederland geen rede meer te vinden is?
Wat het vergelijken van de Israelische acties met nazi-praktijken betreft: ten eerste: hoe zit het met het labelen van Palestijnen door Israelische soldaten? De standrechtelijke executies zonder berechting? Zelfs voor de escalatie had ik nog gelezen over een vrouw die als IDF-soldate in de Palestijnse gebieden heeft gediend. Ze heeft ontslag genomen en heeft vol schaamte gezegd in een interview dat ze tijdens het vernederen van Palestijnen door hen in hun eigen gebied aan te houden en te fouilleren zichzelf net een SS'er voelde. "Wat de nazi's met ons deden, dat doen we nu met hen", iets in die strekking was het volgens mij wat ze zei.
quote:Israel <-> Jezelf... Palestina <-> Mijzelf... Waar vervagen de lijnen soms...?
En vergeef me dat ik weer een emotioneel betoog hou, ik word er gefrustreerd van en vind mezelf echt niet leuk als ik als een soort slachtoffer moet smeken om gehoord te worden. Ik spreek niet voor Israel, alleen namens mezelf.
quote:Ik heb jou nooit een nazi en een terrorist genoemd! Maar (hoe triest ook) beschouw ik je wel als een van de vele pionnen op Sharon's schaakbord. Als hij jou zou vragen om de Palestijnse gebieden in te trekken, zogenaamd "om Israel te verdedigen", zou jij volgens mij in a heartbeat gaan...
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik zo uitzonderlijk ben dat ik wél geloof dat er een oplossing is. Maar hoe harder je roept dat ik een nazi en een terrorist ben, hoe minder ik me in jou kan verplaatsen.
quote:Maar hoe kun je aan dat feit uberhaupt twijfelen? Ik je niet haten "ondanks het feit dat ik Palestijn ben"? Heb jezelf niet door hoe bekrompen dat is? Ik weet zelf drommels goed dat er Joden en ook Israeli's zijn die de Palestijnen als mensen beschouwen, sommigen van hen zijn zelfs onvoorwaardelijk tegen de Israelische bezetting. Mijn haat voor Israel is (nogmaals) absoluut niet etnisch of religieus. Dat is onzin. Ik haat de Israelische politiek en de meeste Israelische politici, alsmede de Israelische militaire bevelhebbers en soldaten die plezier hebben in het verrichten van oorlogsmisdaden. Reken je jezelf daartoe? (Please God, let her answer no to this question.
In elk topic hier heb ik geprobeerd om altijd te blijven denken: als er mensen zoals die Motown zijn, die ondanks het feit dat ze Palestijn zijn me toch niet haten, dan moet het ooit goed komen.
quote:En hoe reageerde men daar? (Niet snauwend bedoeld, gewoon nieuwsgierig.)
Ik heb het zelfs over je gehad in mijn sjoel, waar we uiteraard over dit conflict praten.
quote:Die laatste quote is without a doubt een van de mooiste stukjes die je ooit geschreven hebt, absolutelyarrogant...
Oh, waarom moest je ook zonodig met al je talenten of all things een militaire carriere kiezen, trut?
* motown bedoelt die laatste zin in een afkeurende doch bezorgde geest
Wat je ook doet, ga alsjeblieft nooit de Palestijnse gebieden in... Ik smeek je.
Het ga je goed, absolutelyarrogant. Ik hoop dat we elkaar nog vaak spreken hier en dat we ooit eens gaan lunchen in een dan verenigd en neutraal Jeruzalem dat de hele wereld en tegelijkertijd ook weer niemand zal toebehoren.
quote:Okay, alles goed en wel. Maar kun je me asjeblieft nog even vertellen wat je oude nick dan was?
Op donderdag 11 april 2002 02:37 schreef SelfKicker het volgende:[..]
Beste motown,
* motown must admit he's a bit confused now
quote:Geef het aan een goed doel. Dat is het beste wat je ermee kunt doen en het zal je goed doen. Wat je er anders ook van koopt, blij zul je er niet mee worden.
Op donderdag 11 april 2002 02:14 schreef golfer het volgende:[..]
Mij uit het hart gegrepen reaktie...intussen weer wat Euro's "rijker" namens de stichting Maror en met dat "bloedgeld" mijzelf geen raad wetende.
Ik ga niet voor jou beslissen wat een "goed doel" is en wat niet. Dat laat ik aan jouw eigen geweten over.
quote:Zoals jij dat denkt, denk ik dat mijn medeburgers door sicko's aangevallen worden. Laten we nou eens proberen te stoppen met zeggen wie er slechter is. Please? Let's agree that we're both wrong. Niet elke soldaat is iemand die kickt op treiteren en martelen, niet elke Palestijn is een suicide bomber.
Op donderdag 11 april 2002 02:47 schreef motown het volgende:[..]
Maar absolutelyarrogant, het land van mijn moeder wordt binnengevallen. Je kunt toch niet werkelijk van mij eisen dat ik medeleven heb voor degenen die haar volk collectief onrecht aandoet? Medelijden voor de soldaten? Nee, verdorie. Ze weten dat ze fout bezig zijn. Ze weigeren maar dienst of eisen een overplaatsing naar Israelisch gebied.
Volgens de VN heeft elk land het recht zichzelf te verdedigen als het aangevallen wordt.
quote:Zoals jij mijn regering slecht en eng vindt, vind ik dat van de jouwe. Tegen hen zou ik dus vechten, en dat ik daarbij dingen moet doen die ik niet goedkeur of kan rijmen met mijn geweten is het risico van het vak.
Maar waar ga je dan vechten? En tegen wie? Volgens mij denk je daar nooit echt goed over na.
quote:De joodse basisschool is al meermalen bedreigd en in het verleden is gebleken dat die bedreigingen serieus genomen moeten worden. Vandaar de bewaking. Breaks my heart...
Da's grappig... Leden van het Nederlands Palestina Commitee werden tijdens het verspreiden van flyers voor de demonstratie a.s. zaterdag juist door Joden geintimideerd en uitgemaakt voor "nazi's", alleen omdat ze wilden protesteren tegen onrecht. Ik moet er werkelijk niet aan denken dat je nichtjes en neefjes iets zou overkomen (en dat is uit de grond van mijn hart, kinderen zijn altijd onschuldig), maar bewaking in Nederland? Niet een tikje overdreven? Ze hebben tenminste bewaking. We bekommert er zich om mijn familie daar in de Westbank? De internationale pers is zo'n beetje de enige die ze kan beschermen, en die zijn door Israel nu ook uit het gebied gegooid. What next?
quote:Ik wou het net al over je mailtje zeggen, maar bedenk goed dat er een enorme propaganda machine aan het werk is. Niet alles is wat het lijkt, niet alles wat je hoort is waar. Excessen, mijn beste. Zowel de aanslagen van Palestijnen als de misdragingen van soldaten zijn excessen. En als we dat als waarheid aannemen zijn we er allemaal ingetrapt en hebben de grote machthebbers ons precies waar ze ons hebben willen. Blijf alsjeblieft geloven dat er achter die waardeloze bullshit mensen zitten die echt nog wel een besef van goed en kwaad hebben. Alsjeblieft.
Wat het vergelijken van de Israelische acties met nazi-praktijken betreft: ten eerste: hoe zit het met het labelen van Palestijnen door Israelische soldaten? De standrechtelijke executies zonder berechting? Zelfs voor de escalatie had ik nog gelezen over een vrouw die als IDF-soldate in de Palestijnse gebieden heeft gediend. Ze heeft ontslag genomen en heeft vol schaamte gezegd in een interview dat ze tijdens het vernederen van Palestijnen door hen in hun eigen gebied aan te houden en te fouilleren zichzelf net een SS'er voelde. "Wat de nazi's met ons deden, dat doen we nu met hen", iets in die strekking was het volgens mij wat ze zei.
quote:De reden dat ik nog steeds in Nederland ben is juist het tegenovergestelde. Ik weet dat jij mij persoonlijk geen nazi noemt, maar het doet me desalniettemin wel pijn als je mijn volk nazi's noemt. Net zoals het jou pijn doet als ik zeg dat Palestijnen sicko's zijn ( je vraagt toch niet voor niets of ik soms denk dat het genetisch bepaald is?).
Israel <-> Jezelf... Palestina <-> Mijzelf... Waar vervagen de lijnen soms...?
[..]Ik heb jou nooit een nazi en een terrorist genoemd! Maar (hoe triest ook) beschouw ik je wel als een van de vele pionnen op Sharon's schaakbord. Als hij jou zou vragen om de Palestijnse gebieden in te trekken, zogenaamd "om Israel te verdedigen", zou jij volgens mij in a heartbeat gaan...
quote:Zoals ik al zei, voor mij is de dialoog met jou inmiddels bijna tot een symbool voor dit conflict geworden, waar ik hoop uit put voor de toekomst. Daarom vraag ik je om niet te haten. Haten is zo zinloos, want het brengt ons niet verder.
Maar hoe kun je aan dat feit uberhaupt twijfelen? Ik je niet haten "ondanks het feit dat ik Palestijn ben"? Heb jezelf niet door hoe bekrompen dat is? Ik weet zelf drommels goed dat er Joden en ook Israeli's zijn die de Palestijnen als mensen beschouwen, sommigen van hen zijn zelfs onvoorwaardelijk tegen de Israelische bezetting. Mijn haat voor Israel is (nogmaals) absoluut niet etnisch of religieus. Dat is onzin. Ik haat de Israelische politiek en de meeste Israelische politici, alsmede de Israelische militaire bevelhebbers en soldaten die plezier hebben in het verrichten van oorlogsmisdaden. Reken je jezelf daartoe? (Please God, let her answer no to this question.)
quote:Net als ik, hoopvol. Als er respect kan ontstaan en begrip kan ontstaan door zoiets onpersoonlijks als internet, moeten we daar hoop uit putten voor de toekomst. En als er iets gebeurt, vraagt men me of ik jou gesproken heb en of ik weet of alles goed gaat met jouw familie en spreekt men hun bezorgdheid voor mijn Palestijnse vriend uit. One of the wonderful blessings of communication. ( Doe ik zelf ook hoor, kijken of met de jouwen alles in ieder geval okee is.)
En hoe reageerde men daar? (Niet snauwend bedoeld, gewoon nieuwsgierig.)
quote:Ben er regelmatig geweest, maar niet in uniform. Maak je maar niet druk over mijn talenten lieve schat, they are not going to waste.
Oh, waarom moest je ook zonodig met al je talenten of all things een militaire carriere kiezen, trut?
Wat je ook doet, ga alsjeblieft nooit de Palestijnse gebieden in... Ik smeek je.
quote:J.
Op donderdag 11 april 2002 02:49 schreef motown het volgende:[..]
Okay, alles goed en wel. Maar kun je me asjeblieft nog even vertellen wat je oude nick dan was?
* motown must admit he's a bit confused now
P.s Welterusten iedereen. Morgen verder.
Vrede
Shalom en
quote:Yes! Ik wist het!
Op donderdag 11 april 2002 03:28 schreef SelfKicker het volgende:[..]
J.
Vrede
Shalom en
[afbeelding]
Glad you're still here, welterusten en morgen gezond weer op.
quote:Juan, you sunofa... Goed om je hier weer te zien.
Op donderdag 11 april 2002 03:28 schreef SelfKicker het volgende:[..]
J.
Vrede
Shalom en
[afbeelding]
quote:Stoute meid... Je had allang in bed moeten liggen...
Op donderdag 11 april 2002 03:36 schreef absolutelyarrogant het volgende:[..]
Yes! Ik wist het!
Glad you're still here, welterusten en morgen gezond weer op.
()
quote:Nog iets wat in mijn mailbox verscheen. Ik sluit me hierbij aan, afgezien dat met de paus. Die oude lul mag van mij namelijk in de stront zakken, maar dat is goed voor een andere topic.
Plz bring back the sun to HIS BIRTH PLACESpeak up against the Israeli Occupation of our land.
===============================================From Bethlehem local churches and Organizations
An extremely unprecedented dangerous measure
Dear friends,
It is the first time since the fourth century in which Christians of
Faith were prevented from performing the Sunday mass in the Church of
nativity. Yesterday April 7, The Israeli occupation forces prevented
people of Christian faith from arriving into the Church of Nativity to
attend the Sunday service. This unprecedented move from the side of the
Israeli occupation forces is an extreme violation to International law
and norms.
We strongly condemn this extreme and highly threatening procedure. We as
well condemn the siege of the Birth Place of Jesus Christ. We
as well strongly condemn the acts of killings of innocent civilians, the
arrestment of hundreds of innocent people, the destruction and
vandalizing of the ancient parts of our beloved city. This city of
peace, which hoisted many of the world political and religious leaders
including his holiness the Pope, during its Bethlehem 2000 celebrations.Please raise your voices with ours calling for an end to the Israeli
occupation. Let us work together to lift the siege and insure that no
one will think again of attacking our holy shrines.Signed by:
The Charitable Antwanian Society
The Orthodox Charitable society-Bethlehem
The Orthodox Charitable society-Beit Sahour
Mar Afram Charitable Society
The Latin Monastery-Bethlehem
Bethlehem International Center.
Dar AlKalemah Academy
The House of the Cardinal
The Arab Orthodox Club-Beit Jala
The Arab Orthodox Club-Beit Sahour
The Latin Monastery-Beit Sahour
The Latin Monastery-Beit Jala
The Roman Catholic Monastery-Bethlehem.
The Roma Catholic Monastery-Beit Sahour
The Roman Catholic Monastery-Beit Jala
The Evangelical Lutheran Church-Bethlehem
The Evangelical Lutheran Church-Beit Sahour
The Evangelical Lutheran Church-Beit Jala
YMCA-Beit Sahour
The Bible College-Bethlehem.
The Catholic work Institute.
The Greek Orthodox Church-Bethlehem
The Greek Orthodox Church-Beit Sahour
The Greek Orthodox Church-Beit Jala
PCR
===========================================
WE ARE NOT ANOTHER "ANTONE LAHD"
AND OUR PEOPLE ARE NOT TERRORISTS!
quote:Kan weer eens niet slapen, heb ik sinds Pesach last van, rara hoe zou dat komen? Ga het nu maar proberen. Truste, en ook jij morgen gezond weer op.
Op donderdag 11 april 2002 03:42 schreef motown het volgende:
Stoute meid... Je had allang in bed moeten liggen...![]()
(
)
Sympathie is geen grondrecht, dat verdien je of je verspeelt het. En de Israelische regering heeft het verspeeld en maakt de situatie elke dag erger door te weigeren met open ogen naar de toekomst te kijken en zich alleen bezig te houden met niet terzake doende retoriek en aggressie tegenover de Palestijnen.
Hoe hard Sharon ook gelooft dat hij Palestina kan tegenhouden en kleinhouden, het gaat er komen en het zal zelfstandig zijn. Net zo goed als er een halve eeuw geleden een Israel is gekomen.
quote:..en van waar dat agressief gedrag jegens de paus? Heeft hij je iets gedaan..??
..Nog iets wat in mijn mailbox verscheen. Ik sluit me hierbij aan, afgezien dat met de paus. Die oude lul mag van mij namelijk in de stront zakken, maar dat is goed voor een andere topic..
quote:begrijpelijk, totdat jouw vrouw om zou komen, lekker makkelijk praten achter je bureau, welvarend leven en alles wat je maar wil hebben
War is hell
quote:off topic
Ernstig offtopic:
tsssk no problem, zo heftig belangrijk is fokzine heus niet om het logo (?) ervan te gebruiken bij een demonstratie dus relaxed, en voorkom dat je nog over complottheorieen gaat dromen
lol wie denken ze eigenlijk wel dat ze zijn? Most populair magazine in the world? ghehe
quote:goed gesproken, inderdaad ja! Europa komt overgens met 'strafmaatregelen'!
Op donderdag 11 april 2002 10:13 schreef HiZ het volgende:Hoe hard Sharon ook gelooft dat hij Palestina kan tegenhouden en kleinhouden, het gaat er komen en het zal zelfstandig zijn. Net zo goed als er een halve eeuw geleden een Israel is gekomen.
GLG
1.Ariel Sharon en zijn eigenschap om niet naar de internationale gemeenschap te luisteren: Sharon heeft hierdoor absoluut zijn krediet verspeelt en wat hij ook zegt, ik geloof hem niet meer. Sharon en zijn regering mogen hiervoor berecht worden.
2.Palestijnse terrreurgroepen die menen dat aanslagen door het opblazen van mensen in winkelstraten, bussen, Israel onder druk kunnen zetten om de bezette gebieden op te geven: Niet dus. Ik vind het niet verkeerd als mensen opgepakt en berecht worden die het lid zijn van dit soort terreurgroepn
3. Van Arafat geloof ik gewoon dat zijn invloed beperkt is. Waarom Israel dan ook steeds Arafat verantwoordelijk houdt voor die zelfmoord aanslagen is onbegrijpelijk.
4. Het negeren van internationale afspraken door Israel is iets wat zeer kwalijk is. Veel dingen hadden voorkomen kunnen worden als Israel zich aan de afspraken had gehouden.
Aan de andere kant begrijp dat de mensen in Israel zich niet echt veilig voelen omringd door moslims. Het is juist een uitdaging voor Israel om te laten zien dat zij goed met andere staten zouden op kunnen schieten.
5. Ieder die zich ten doel stelt om het vredesoverleg op wat voor manier dan ook te saboteren moet hard aangepakt worden.
6. Voor de rest voel ik mee met de Palestijnen die vechten voor erkenning en rechtvaardigheid en voor de Israeliers, die zich steeds onveiliger voelen in hun staat door al zelfmoord aanslagen. Bij beide partijen zijn daders en slachtoffers van dit ellendige conflict.
7. Het word gewoon tijd dat Joden, Christenen en Moslims elkaar meer gaan waarderen. Mensen die geloven dat mensen van andere godsdiensten uitgeroeid mogen worden in de naam van hun god zijn lager bacterien op dat moment.
8. Ik hoop dat mensen zich in dit topic met elkaar zullen verzoenen en dat we samen zullen strijden tegen het extremisme en terrorisme wat ons parten speelt.
quote:eens met elk punt!
Op donderdag 11 april 2002 12:29 schreef breaky het volgende:
Ik wou gewoon een paar punten van mijn mening geven hierzo:1.Ariel Sharon en zijn eigenschap om niet naar de internationale gemeenschap te luisteren: Sharon heeft hierdoor absoluut zijn krediet verspeelt en wat hij ook zegt, ik geloof hem niet meer. Sharon en zijn regering mogen hiervoor berecht worden.
2.Palestijnse terrreurgroepen die menen dat aanslagen door het opblazen van mensen in winkelstraten, bussen, Israel onder druk kunnen zetten om de bezette gebieden op te geven: Niet dus. Ik vind het niet verkeerd als mensen opgepakt en berecht worden die het lid zijn van dit soort terreurgroepn
3. Van Arafat geloof ik gewoon dat zijn invloed beperkt is. Waarom Israel dan ook steeds Arafat verantwoordelijk houdt voor die zelfmoord aanslagen is onbegrijpelijk.
4. Het negeren van internationale afspraken door Israel is iets wat zeer kwalijk is. Veel dingen hadden voorkomen kunnen worden als Israel zich aan de afspraken had gehouden.
Aan de andere kant begrijp dat de mensen in Israel zich niet echt veilig voelen omringd door moslims. Het is juist een uitdaging voor Israel om te laten zien dat zij goed met andere staten zouden op kunnen schieten.5. Ieder die zich ten doel stelt om het vredesoverleg op wat voor manier dan ook te saboteren moet hard aangepakt worden.
6. Voor de rest voel ik mee met de Palestijnen die vechten voor erkenning en rechtvaardigheid en voor de Israeliers, die zich steeds onveiliger voelen in hun staat door al zelfmoord aanslagen. Bij beide partijen zijn daders en slachtoffers van dit ellendige conflict.
7. Het word gewoon tijd dat Joden, Christenen en Moslims elkaar meer gaan waarderen. Mensen die geloven dat mensen van andere godsdiensten uitgeroeid mogen worden in de naam van hun god zijn lager bacterien op dat moment.
8. Ik hoop dat mensen zich in dit topic met elkaar zullen verzoenen en dat we samen zullen strijden tegen het extremisme en terrorisme wat ons parten speelt.
GLG
quote:Vonden deze mensen het ook vreselijk dat de Joden eeuwenlang niet de Grot van de Aartsvaders in Hebron niet binnen mochten komen? Waar waren deze mensen toen over de hele wereld synagogen in de fik werden gestoken? Waar waren deze mensen toen het graf van Jozef in Nablus in vlammen opging, hetgeen de eerste daad van de Palestijnen was toen ze het bestuur hierover kregen?
Op donderdag 11 april 2002 03:44 schreef motown het volgende:Een hele lijst mensen die het erg vinden dat er een zondag geen dienst gehouden kon worden in de Geboortekerk.
Ik ben het met je eens dat een gebedsruimte met rust gelaten moet worden. Maar om op deze manier het te laten overkomen dat de Joden er bewust en moedwillig voor zorgen dat de Here Jezus, die ze nog niet eens als Messias willen erkennen, niet gediend kan worden, vind ik (met een understatement) niet correct.
Het is het leger om de mensen te doen, niet om het gebouw waarvan de bescherming misbruikt wordt. Het is ze te doen om de oorlogsactiviteiten van de strijders, niet om de religieuze praktijken van de geestelijken.
quote:
Op donderdag 11 april 2002 12:29 schreef breaky het volgende:
Ik wou gewoon een paar punten van mijn mening geven hierzo:1.Ariel Sharon en zijn eigenschap om niet naar de internationale gemeenschap te luisteren: Sharon heeft hierdoor absoluut zijn krediet verspeelt en wat hij ook zegt, ik geloof hem niet meer. Sharon en zijn regering mogen hiervoor berecht worden.
Mee eens2.Palestijnse terrreurgroepen die menen dat aanslagen door het opblazen van mensen in winkelstraten, bussen, Israel onder druk kunnen zetten om de bezette gebieden op te geven: Niet dus. Ik vind het niet verkeerd als mensen opgepakt en berecht worden die het lid zijn van dit soort terreurgroepn
Ik vind dat dit soort mensen gewoon allemaal opgepakt moeten worden.. probleem is dat je dat pas kan doen als Israel zich terug trekt uit bezet gebied3. Van Arafat geloof ik gewoon dat zijn invloed beperkt is. Waarom Israel dan ook steeds Arafat verantwoordelijk houdt voor die zelfmoord aanslagen is onbegrijpelijk.
Arafat krijgt pas de overhand als er wat positiefs verandert in het dagelijks leven van de Normale man in bezet gebied. Palestijns gezag aanvallen betekend gewoon dat de kanaal van Dialoog door Israel wordt vermoord en dan rest er nog maar 1 kanaal over voor de gewone Palestijn: Geweld!4. Het negeren van internationale afspraken door Israel is iets wat zeer kwalijk is. Veel dingen hadden voorkomen kunnen worden als Israel zich aan de afspraken had gehouden.
Aan de andere kant begrijp dat de mensen in Israel zich niet echt veilig voelen omringd door moslims. Het is juist een uitdaging voor Israel om te laten zien dat zij goed met andere staten zouden op kunnen schieten.
Israel krijgt op dit moment de hand gerijkt van Arabische staten die het geweld echt maar ook echt beu zijn en het liefst vrede willen maar wel op '67 grens en die zal ook onbespreekbaar worden denk ik. Maar in Israel leeft denk ik nog steeds het beeld van "joden in zee drijven" en deels gegronde wantrouwen jegens de staten om zich heen.Vertrouwen in die regio kan pas als er wederzijdse betrekkingen komen en die komen er alleen als Israel zich terug trekt tot 67 grens. Verder vind ik dat een staat zoals Israel zich schandalig gedraagt mbt mensen rechten. Mensen in Israel zouden beter moeten weten en lering moeten trekken uit het verleden.5. Ieder die zich ten doel stelt om het vredesoverleg op wat voor manier dan ook te saboteren moet hard aangepakt worden. Helemaal mee eens maar wel aanpakken in die zin dat er rekening wordt gehouden met verdragen die internationaal aanvaardt zijn.
6. Voor de rest voel ik mee met de Palestijnen die vechten voor erkenning en rechtvaardigheid en voor de Israeliers, die zich steeds onveiliger voelen in hun staat door al zelfmoord aanslagen. Bij beide partijen zijn daders en slachtoffers van dit ellendige conflict. mee eens.. Ik wil er aan toe voegen dat beide regeringen weinig doen om een beter beeld van elkaar te krijgen en mensen te stimuleren om op bredere schaal contact te hebben.
7. Het word gewoon tijd dat Joden, Christenen en Moslims elkaar meer gaan waarderen. Mensen die geloven dat mensen van andere godsdiensten uitgeroeid mogen worden in de naam van hun god zijn lager bacterien op dat moment.Mee eens
8. Ik hoop dat mensen zich in dit topic met elkaar zullen verzoenen en dat we samen zullen strijden tegen het extremisme en terrorisme wat ons parten speelt. lijkt me leuker en zinvoller dan de hele dag bekvechten
9. Ik vind dat er een oplossing moet worden gezocht voor de vluchtelingen want als je dat niet fair oplost krijg je het probleem gewoon weer.
.
TUNIS (ANP) - Bij een explosie in de buurt van een synagoge op het Tunesische eiland Djerba, zijn donderdag zeker vijf mensen om het leven gekomen. Ongeveer twintig mensen raakten gewond, zo hebben de autoriteiten gemeld.
De 'Ghriba' synagoge is het joodse oudste gebedshuis in Afrik en geldt als een van de heilige plekken binnen het jodendom. In Djerba woont circa eenderde van de 3000 Tunesische joden. De politie heeft het gebied rond de synagoge afgezet.
Ze moeten gvd van die mensen afblijven. Deze gasten op pakken en op de markt zetten... stenigen dat zooitje dat denkt bij ons synagoges in brand te kunnen steken en mensen voor hun geloof te doden. Die joodse mensen hebben zich altijd al veilig gevoeld onder ons en dit laten we door geen enkele extremist vergallen.
gvd ik ben zo kwaad!!
quote:van eene e.oudevrielink@chello.nl
Stomme lul met je linkse gezwam op fokzine! Ik wordt doodziek van jou. Lang leve Israel, weg met de Palestenengooiers. Dood aan Arafat. Lang leve Sharon!En waarom noem je jezelf in satansnaam 'Good Looking' Gobling als je zo'n foeilelijke kop hebt!?!!!?!?!!!!?!
Blijf van fokzine weg of ga de zielige arme palestenengooiertjes helpen!
Dickhead!
Blijf weg van fokzine of ga de zielie blablabla...
gosh, men ik ben impressed! echt!
GLG
quote:Inderdaad erg triest
Op donderdag 11 april 2002 13:56 schreef Chadi het volgende:
Doden bij explosie in synagoge in Tunesië
TUNIS (ANP) - Bij een explosie in de buurt van een synagoge op het Tunesische eiland Djerba, zijn donderdag zeker vijf mensen om het leven gekomen. Ongeveer twintig mensen raakten gewond, zo hebben de autoriteiten gemeld.De 'Ghriba' synagoge is het joodse oudste gebedshuis in Afrik en geldt als een van de heilige plekken binnen het jodendom. In Djerba woont circa eenderde van de 3000 Tunesische joden. De politie heeft het gebied rond de synagoge afgezet.
Ze moeten gvd van die mensen afblijven. Deze gasten op pakken en op de markt zetten... stenigen dat zooitje dat denkt bij ons synagoges in brand te kunnen steken en mensen voor hun geloof te doden. Die joodse mensen hebben zich altijd al veilig gevoeld onder ons en dit laten we door geen enkele extremist vergallen.![]()
gvd ik ben zo kwaad!!
Gewoon van mekaars gebedshuis afblijven en al helemaal zo ver van de strijd
quote:mja.... offensief gaat doodleuk door....
Op donderdag 11 april 2002 13:56 schreef Chadi het volgende:
Doden bij explosie in synagoge in Tunesië
TUNIS (ANP) - Bij een explosie in de buurt van een synagoge op het Tunesische eiland Djerba, zijn donderdag zeker vijf mensen om het leven gekomen. Ongeveer twintig mensen raakten gewond, zo hebben de autoriteiten gemeld.De 'Ghriba' synagoge is het joodse oudste gebedshuis in Afrik en geldt als een van de heilige plekken binnen het jodendom. In Djerba woont circa eenderde van de 3000 Tunesische joden. De politie heeft het gebied rond de synagoge afgezet.
Ze moeten gvd van die mensen afblijven. Deze gasten op pakken en op de markt zetten... stenigen dat zooitje dat denkt bij ons synagoges in brand te kunnen steken en mensen voor hun geloof te doden. Die joodse mensen hebben zich altijd al veilig gevoeld onder ons en dit laten we door geen enkele extremist vergallen.![]()
gvd ik ben zo kwaad!!
ik ben benieuwd wat Powel kan bereiken, die komt vandaag aan in Israel, en tegen de wil van Sharon wenst hij wel te willen praten met Arafat.....
GLG
quote:geheel mee eens.
Op donderdag 11 april 2002 14:19 schreef Chadi het volgende:
Maakt mij geen fuck uit wat Israel flikt maar van deze mensen blijven ze gewoon af. Deze mensen hebben eeuwen met ons geleefd en zijn bij ons gekomen omdat ze vervolgd werden en nu gaat een zooitje extremisten hier de boel lopen verneuken.. denk het niet. Ik ben blij met de toegevoegde waarde van de Joodse gemeenschap in Marokko en omstreken en wil dat ook zo houden. Ben je tegen wat Israel doet ga je demostreren of je meldt je bij Hezbollah of zo maar geen mensen aanvallen omdat ze joods zijn.
GLG
quote:Chadi, voor een moslim ben je eigenlijk toch wel zwaar okee...
Op donderdag 11 april 2002 14:19 schreef Chadi het volgende:
Maakt mij geen fuck uit wat Israel flikt maar van deze mensen blijven ze gewoon af. Deze mensen hebben eeuwen met ons geleefd en zijn bij ons gekomen omdat ze vervolgd werden en nu gaat een zooitje extremisten hier de boel lopen verneuken.. denk het niet. Ik ben blij met de toegevoegde waarde van de Joodse gemeenschap in Marokko en omstreken en wil dat ook zo houden. Ben je tegen wat Israel doet ga je demostreren of je meldt je bij Hezbollah of zo maar geen mensen aanvallen omdat ze joods zijn.
quote:Sluit ik me bij aan.
Op donderdag 11 april 2002 15:04 schreef SilkTie het volgende:
Chadi, respect.
quote:
Op donderdag 11 april 2002 15:13 schreef Youssef het volgende:
quote:guess dat hij er dus ook mee eens is
Op donderdag 11 april 2002 16:07 schreef SilkTie het volgende:[..]
GLG
At least six people were killed and 20 were wounded when a truck exploded Thursday at the historic Ghriba synagogue on the Tunisian island of Jerba.
Foreign Ministry sources told Ha'aretz, that while the Tunisian authorities' claim that the blast was an accident was not unexpected, the Foreign Ministry believes that it was a terror attack.
"Our estimation, which is not based on hard evidence, but which is not baseless, is that it was a terror attack aimed at the synagogue," said a senior Foreign Ministry source. "It is not located on a main road, it is an isolated place, and to get there you have to want to get there. There is a special road leading up to the synagogue."
Foreign Ministry sources added that an outside section of the synagogue had been burnt, and that one Jew inside the building had suffered smoke inhalation.
A Tunisian government source claimed the blast was an accident, but witnesses also voiced suspicions that it was an attack on a symbol of the Jewish community in the North African country amid Arab anger at Israel's offensive in the West Bank.
Four of those killed were German tourists, said Perez Trabelsi, a Jewish leader who holds an annual pilgrimage to the historic Ghriba synagogue. He said the fifth was the truck driver.
Helicopters were mobilized to bring the injured to Jerba's regional hospital. They suffered from burns of varying degrees of seriousness.
Security services and judicial authorities have begun an investigation into the causes of the blast.
French radio reported that the Ghirba synagogue is one of the oldest in Africa. The synagogue, with its chandeliers, mosaics and arches, is a popular Jewish tourist attraction Jews.
According to tradition, the first Jews came to Jerba in biblical times, bringing a stone from the first Temple, destroyed by the Babylonians in 586 B.C.E. The stone is kept in a grotto at Jerba's synagogue, one of Judaism's holiest sites.
The first documented evidence of a Jewish community in Jerba dates from the 10th century C.E. By the 18th century Jerba was an important Jewish cultural center and home to traders, craftsmen and Hebrew publishing firms.
As tensions have escalated in the Middle East, synagogues in Europe, notably in France, have been targeted by attacks. In the most serious case, a synagogue in the southern French city of Marseille was burned to the ground on March 31.
Hoop inderdaad dat het een ongeluk is geweest... en anders gewoon het zaakje op pakken en met tak en wortel. Mocht het een ongeluk zijn dan mag die gas maatschappij en dat geldt niet alleen voor Tunesie maar ook voor Marokko wel een keer maatregelen nemen om dit soort dingen te voorkomen. Het is namelijk al de zoveelste keer dat zo'n vrachtwagen uit elkaar spat zonder dat daar maatregelen tegen worden genomen om het Risico te beperken.
quote:Wat van belang is voor het stoppen van de oorlog in Israel is inderdaad om te voorkomen dat 'haatgevoelens' en 'onmacht' omgezet zullen worden in aanslagen buiten Israel.
Op donderdag 11 april 2002 16:34 schreef Chadi het volgende:Hoop inderdaad dat het een ongeluk is geweest... en anders gewoon het zaakje op pakken en met tak en wortel. Mocht het een ongeluk zijn dan mag die gas maatschappij en dat geldt niet alleen voor Tunesie maar ook voor Marokko wel een keer maatregelen nemen om dit soort dingen te voorkomen. Het is namelijk al de zoveelste keer dat zo'n vrachtwagen uit elkaar spat zonder dat daar maatregelen tegen worden genomen om het Risico te beperken.
GLG
quote:Ik wordt kotsmisselijk als ik zulke berichten lees
'Dit is een strijd die we niet kunnen winnen'
11 april 2002- Van onze correspondent Ferry Biedermann
'Hij heeft een week lang gevochten in Bethlehem zonder een schrammetje op te lopen, om vervolgens gewoon hier in Israël te worden opgeblazen in een bus'. Luitenant Dotam Fux staat nerveus te wachten buiten de operatiekamer in het Rambam Ziekenhuis in Haifa. Daar ligt zijn vriend en strijdmakker Liron Silvani onder het mes. Silvani is een van de veertien gewonden bij de zelfmoordaanslag die woensdagochtend het leven kostte aan acht Israëli's.
De bomaanslag op de lijnbus tussen Haifa en Jeruzalem komt op de dertiende dag van het Israëlische offensief tegen de Palestijnen op de Westoever. De aanslag is opgeëist door Hamas.'Uit het hart van onze bezette steden, laten we Sharon en zijn generaals zien dat er geen beschermende muur is', stelde de groep in een verwijzing naar de naam van de Israëlische militaire operatie 'beschermende muur'. De dader zou een 22-jarige inwoner zijn geweest van het vluchtelingenkamp van Jenin waar deze week zwaar is gevochten tussen soldaten en militanten. Het is niet duidelijk wanneer hij uit het kamp naar Israël kwam.
De Palestijnse kabinetssecretaris Ahmed Abdel Rahman zei dat de aanslag het logisch gevolg was van de Israëlische acties in de Palestijnse steden, waarbij melding wordt gemaakt van honderden doden. Israël begon het offensief na een zelfmoordaanslag in Netanya die het leven eiste van 29 mensen. De meeste slachtoffers in de bus waren soldaten en reservisten op de terugweg naar hun bases. Liron Silvani was op weg terug naar zijn eenheid die in actie is in Bethlehem.
Zijn commandant, Fux, is zelf in Bethlehem licht gewond geraakt aan zijn oog en is daarom zelf ook thuis in Haifa. Hij weigert te praten over wat er in Bethlehem bijvoorbeeld bereikt is met het offensief. Wel weet hij dat dit soort aanslagen niet zijn te voorkomen. 'We kunnen het doen afnemen maar helemaal verhinderen gaat gewoon niet. Dit is een strijd die we niet kunnen winnen'.
Op de plek van de aanslag, een paar kilometer ten zuid-oosten van Haifa, zijn 's middags alleen een zwartgeblakerd deel van het wegdek en grote plekken gedroogd bloed te zien. Ooggetuigen vertellen in de media over het vreselijke tafereel dat dat zich er enkele uren eerder afspeelde.
'Er lagen lichaamsdelen over de hele weg, met benen eraf geblazen en schoenen en laarzen overal eromheen', vertelde een man. De bus werd van het wegdek afgetild en de mensen werden door de ramen naar buiten geblazen.
In Israël heeft de aanslag de houding alleen nog maar verhard. Premier Sharon heeft herhaald dat de militaire acties door zullen gaan tot hun doel is bereikt. De moeder van een van de gewonden staat in de hal van het Rambam Ziekenhuis in een doktersjas. Ze is net bij haar 18-jarige dochter geweest die aan het bijkomen is na een operatie. 'Iedere moeder zou voor slechts een minuut moeten voelen wat ik nu doormaak. Dan zou de kritiek op ons wel ophouden', zegt Larissa Yarushevsky.
Ze vindt dat de aanval op de Palestijnen moet worden opgevoerd. 'Iedere keer als we ons iets terugtrekken, slaan ze meteen toe. Wij moeten gewoon doorgaan.'
Opeens breekt er geschreeuw en gejoel uit in de gang buiten de operatiekamer. Minister van Gezondheid, Nissim Dahan, bezoekt het ziekenhuis en wordt onmiddellijk omringd door woedende familieleden.
'Wat doet de regering hieraan, waarom ruimen we die terroristen niet eens en voor altijd op', roept de vader van Liron Silvani. Dahan legt de schuld bij de buitenlandse druk om het offensief af te ronden: 'Als er meer slachtoffers vallen, dan zal de Amerikaanse regering, President Bush en Colin Powell die ons willen stoppen, verantwoordelijk worden gehouden.'
Waarom grijpt Europa nou niet in gvd...
GLG
http://www.jpost.com/Editions/2002/04/11/News/News.46720.html
quote:
After an investigation, the IDF announced that an IDF sniper was shooting at an armed man, believed to be a Palestinian terrorist, who was standing next to the monk, and accidentally hit Sinianian
quote:Ze volgen de lijn van de VS!!
Op donderdag 11 april 2002 16:46 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Bron : Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/nieuws/internationaal/1018414771804.html
[..]Ik wordt kotsmisselijk als ik zulke berichten lees
Waarom grijpt Europa nou niet in gvd...
GLG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |