abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 14:52:57 #151
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68304671
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:50 schreef rubbereend het volgende:
Hoe achterhalen ze eigenlijk welke kaarten in de zwarthandel terecht zijn gekomen?
Goede vraag.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 23 april 2009 @ 15:07:40 #152
177242 Irien
Innit though
pi_68305183
Too Many DJ's Beirut Ik ben heel benieuwd naar Beirut, ik heb soms wat moeite met de aparte stem van die zanger, maar een optreden van deze band moet echt een belevenis zijn!
Between the click of the light and the start of the dream
pi_68305445
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:41 schreef ebeaydojraes het volgende:
en wat denk je dat zo'n registratie systeem kost?
De helft van het geld van het niet werkende systeem gaan onze servicekosten dan ook naar beneden?
pi_68305513
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:50 schreef rubbereend het volgende:
Hoe achterhalen ze eigenlijk welke kaarten in de zwarthandel terecht zijn gekomen?
Van verschillende doorverkoop sites ook 1 kaarjte bestellen en zo denkt men te weten welke batches daar terecht zijn gekomen. (verder weet men het natuurlijk niet en kan men niets bewijzen, maar maakt men het publiek wel bang om geen doorverkoop kaarten te kopen)
  donderdag 23 april 2009 @ 15:38:49 #155
191178 WalterSobchak
calmer than you are
pi_68306378
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Van verschillende doorverkoop sites ook 1 kaarjte bestellen en zo denkt men te weten welke batches daar terecht zijn gekomen. (verder weet men het natuurlijk niet en kan men niets bewijzen, maar maakt men het publiek wel bang om geen doorverkoop kaarten te kopen)
Ze zullen toch echt wel actie gaan ondernemen. Want alleen bang maken om geen kaarten te kopen bij die bureautjes is niet in het voordeel van Mojo. Niet-verkochte kaartjes leveren immers ook geen omzet meer op het festival zelf..
Ik weet niet hoe die bureaus precies te werk gaan, maar als er heel veel tickets betaald zijn met 1 rekeningnummer, valt wel te achterhalen of dat een ticketbureau is. Vervolgens blokkeer je de kaarten (ik denk dat ze nog wel hun geld terugkrijgen minus serviceskosten), en gooi je nieuwe in de verkoop (die vervolgens weer door opkopers gekocht worden )
Are these the nazis, Walter?
  donderdag 23 april 2009 @ 15:41:52 #156
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68306499
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bewijzen is gemakkelijk.

Want als je 1 kaartje bestelt van zo'n doorverkoopsite, dan staan de naam en adres en klantnummer erop. Dus dan kun je zo een search doen en zien wat ze nog meer gekocht hebben.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:42:55 #157
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68306548
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:38 schreef WalterSobchak het volgende:

[..]

Ze zullen toch echt wel actie gaan ondernemen. Want alleen bang maken om geen kaarten te kopen bij die bureautjes is niet in het voordeel van Mojo. Niet-verkochte kaartjes leveren immers ook geen omzet meer op het festival zelf..
Ik weet niet hoe die bureaus precies te werk gaan, maar als er heel veel tickets betaald zijn met 1 rekeningnummer, valt wel te achterhalen of dat een ticketbureau is. Vervolgens blokkeer je de kaarten (ik denk dat ze nog wel hun geld terugkrijgen minus serviceskosten), en gooi je nieuwe in de verkoop (die vervolgens weer door opkopers gekocht worden )
Dat vraag ik me dus af. Volgens de algemene voorwaarde mag je niet doorverkopen en de sites zijn daar toch schuldig aan. Dan verwerp je toch automatisch je rechten?
  donderdag 23 april 2009 @ 15:52:56 #158
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_68306944
Als ze van al die zwarthandelsites het geld houden en de vrijgekomen plaatsen weer gaan verkopen verwacht ik toch wel serieus een aantal sherpa's bij de brug hoor
Tranquillo
pi_68306949
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:42 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus af. Volgens de algemene voorwaarde mag je niet doorverkopen en de sites zijn daar toch schuldig aan. Dan verwerp je toch automatisch je rechten?
De grote vraag is of je als organisator dat wel in de algemene voorwaarden mag zetten,maar of het eigenlijk wel rechtsgeldig is. Ik kan ook contracten opstellen waarin de grootste onzin staat die mensen gewoon ondertekenen maar als het voor de rechter komt zal die me hard uitlachen.

Wanneer ik die kaartjes niet mag doorverkopen dan zou de organisator ze zelf moeten terug kopen in het geval ik verhinderd ben en dat doet mojo ook niet.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:54:36 #160
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68306996
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De grote vraag is of je als organisator dat wel in de algemene voorwaarden mag zetten,maar of het eigenlijk wel rechtsgeldig is. Ik kan ook contracten opstellen waarin de grootste onzin staat die mensen gewoon onderteken maar als het voor de rechter komt zal die me hard uitlachen.

Wanneer ik die kaartjes niet mag doorverkopen dan zou de organisator ze zelf moeten terug kopen in het geval ik verhinderd ben en dat doet mojo ook niet.
Er staat dat je met toestemming wel mag doorverkopen

En tja, ga het eens uitzoeken.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:56:53 #161
253257 NLtracks
Van eigen bodem.
pi_68307082
quote:

[..]

De grote vraag is of je als organisator dat wel in de algemene voorwaarden mag zetten,maar of het eigenlijk wel rechtsgeldig is. Ik kan ook contracten opstellen waarin de grootste onzin staat die mensen gewoon ondertekenen maar als het voor de rechter komt zal die me hard uitlachen.
Dat is volgens mij ook juist de bedoeling. Als je ermee akkoord gaat, heb je je daaraan te houden.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:58:31 #162
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68307139
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:56 schreef NLtracks het volgende:

[..]

Dat is volgens mij ook juist de bedoeling. Als je ermee akkoord gaat, heb je je daaraan te houden.
Nou, dat klopt, maar hij heeft een punt: niet álles mag in de algemene voorwaarden.
Persoonlijk denk ik dat dit er wel in mag.
pi_68307261
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:58 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nou, dat klopt, maar hij heeft een punt: niet álles mag in de algemene voorwaarden.
Persoonlijk denk ik dat dit er wel in mag.
Zou er ook in de algemene voorwaarde mogen staan dat alle vrouwen verplicht 1 middag topless daar moeten lopen
  donderdag 23 april 2009 @ 16:04:08 #164
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_68307314
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  donderdag 23 april 2009 @ 16:04:30 #165
253257 NLtracks
Van eigen bodem.
pi_68307322
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou er ook in de algemene voorwaarde mogen staan dat alle vrouwen verplicht 1 middag topless daar moeten lopen
Je zou eens moeten weten wat mensen allemaal voor je doen als je een pak aanhebt en een redelijke camera meesjouwt..
  donderdag 23 april 2009 @ 16:07:50 #166
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_68307438
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:04 schreef NLtracks het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten wat mensen allemaal voor je doen als je een pak aanhebt en een redelijke camera meesjouwt..
Ik wil net zeggen, daar heb je geen AV voor nodig
  donderdag 23 april 2009 @ 16:14:20 #167
220881 PraatPlaat
Praatplaatindemaak
pi_68307654
quote:

[..]

Het lijkt me dat ze dit bij Mojo van tevoren echt wel juridisch gechecked hebben, ze zijn daar natuurlijk ook niet achterlijk. Bovendien is er een paar weken geleden een kort geding tegen de KNVB geweest omdat zij ook kaarten ongeldig hadden gemaakt. De KNVB heeft dat toen gewonnen.
pi_68309150
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:14 schreef PraatPlaat het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ze dit bij Mojo van tevoren echt wel juridisch gechecked hebben, ze zijn daar natuurlijk ook niet achterlijk. Bovendien is er een paar weken geleden een kort geding tegen de KNVB geweest omdat zij ook kaarten ongeldig hadden gemaakt. De KNVB heeft dat toen gewonnen.
Jullie hebben echt teveel vertrouwen in grote organisaties dat die hun zaakjes op orde zouden hebben.

Het lijkt me dat budgettecikt gewoon niet de ballen om op het knvb tickets heeft om een hoger beroep aan te tekenen.
  donderdag 23 april 2009 @ 17:22:45 #169
220881 PraatPlaat
Praatplaatindemaak
pi_68309642
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jullie hebben echt teveel vertrouwen in grote organisaties dat die hun zaakjes op orde zouden hebben.

Het lijkt me dat budgettecikt gewoon niet de ballen om op het knvb tickets heeft om een hoger beroep aan te tekenen.
Ik heb er inderdaad wel vertrouwen in. Grote bedrijven als de KNVB en Mojo gaan echt niet zo hoog van de toren blazen als ze niet 100% zeker weten dat ze goed zitten. Ik neem aan dat ze daar juristen voor inhuren of misschien zelf in dienst hebben. Ik heb daar meer vertrouwen in dan in mensen op fora die doen alsof ze vanalles van (contract)recht weten... :-)
pi_68310760
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:22 schreef PraatPlaat het volgende:

[..]

Ik heb er inderdaad wel vertrouwen in. Grote bedrijven als de KNVB en Mojo gaan echt niet zo hoog van de toren blazen als ze niet 100% zeker weten dat ze goed zitten. Ik neem aan dat ze daar juristen voor inhuren of misschien zelf in dienst hebben. Ik heb daar meer vertrouwen in dan in mensen op fora die doen alsof ze vanalles van (contract)recht weten... :-)
Laat ik het zo stellen als die kaartjes doorverkoop echt niet zou mogen waarom zouden die bedrijfjes die deze kaarten doorverkopen nog steeds niet gesloten zijn. Het zal toch vast wel wat meer voeten in de aarde hebben en juridisch niet haalbaar zijn om steeds maar weer opnieuw die bedrijfjes aan te pakken. Ja ik baal er ook van dat veel kaartjes voor woekerprijzen verkocht worden, maar als mojo en knvb echt zo sterk stonden dan zouden die bedrijfes al lang niet meer bestaan.

En even een verhaaltje over voorwaarden. Ik kan een huurcontract opstellen dat jij een kamer mag huren voor 1000 euro en dat het huurcontract steeds met een maand verlengd wordt. Jij stapt meteen naar de huurcommise toe en die zegt tegen mij dat die kamer maar volgens het puntensysteem voor 150 euro verhuurd mag worden, dan moet ik met terugwerkende kracht deze huurprijs aan jou door rekenen. Vervolgens woon je meer dan 1 jaar in die kamer en kan ik je er ook niet zomaar meer uit zetten of je moet een paar maanden je huur niet betaald hebben. En terwijl ik dit toch het netjes op papier had gezet en jij ook je handtekening onder dat vel papier hebt gezet dat je in principe instemde met die voorwaarden.

Bij een mojo kaartje staat er nog niet eens een handtekeing van de koper op dat kaartje.
pi_68310791
Ach, het is nu wachten op de eerste rechtzaak van zo'n klein ticketbureau.
  donderdag 23 april 2009 @ 18:10:12 #172
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68310916
uhmzz geen idee of men dit weet, maar de rechter heeft er al eens een uitspraak over gedaan (toen met Ill Divo ofzo) en het mag. zelfs de consumentenbond e.d. juicht het toe
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_68311072
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
uhmzz geen idee of men dit weet, maar de rechter heeft er al eens een uitspraak over gedaan (toen met Ill Divo ofzo) en het mag. zelfs de consumentenbond e.d. juicht het toe
Ja men kan wel alles toejuigen, maar daar hebben legtieme handelaren natuurlijk schijt aan.

Als ik toch een partij spullen op de kop tik voor een bepaalde prijs wie is er dan gerechtigd om te zeggen dat ik deze niet mag doorverkopen tegen een hogere prijs.

Wanneer mojo zwarthandel wilt verbannen zou ik het niet meer dan logisch vinden dat kaartjes op naam gesteld moeten worden. Verder zou mojo dan ook zelf kaartjes terug moeten kopen wanneer ik als legitieme koper toch verhinderd ben. Dat risico wil mojo ook weer niet nemen.
pi_68311388
Iemand nog 2 kaartjes kopen? https://www.seatwave.nl/buy/ticketpage.aspx?tsgID=1020072&TicLumpID=1
Via discountverkoop.nl gekomen. Wat een oplichters. Een kleine 1000 euro, met 'slechts' 142 euro servicekosten. Wat een koopje!
  donderdag 23 april 2009 @ 18:50:51 #175
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68312065
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja men kan wel alles toejuigen, maar daar hebben legtieme handelaren natuurlijk schijt aan.

Als ik toch een partij spullen op de kop tik voor een bepaalde prijs wie is er dan gerechtigd om te zeggen dat ik deze niet mag doorverkopen tegen een hogere prijs.
Maar dat is het punt nu juist. De rechter heeft gezegd dat die voorwaarde van niet meer dan 110% doorverkoop dat dat mag.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')