abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72112184
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt,

Ik heb 2 maanden terug nog het volgende gehad wat niet erg slim was.

Ik heb me op een dag ziek gemeld van werk, en de volgende ochtend ben ik dus niet op werk verschenen (ik was immers ziek gemeld)

Een manager heeft me dus gebeld, maar ik nam niet op. Toen hebben ze naar mijn huistelefoon gebeld en toen nam één van me ouders op. Die zei dat ik met vrienden weg was, maar ik was dus gewoon naar een vriend toe helpen. ( voor een paar uur)

Vervolgens heb ik een gesprek gehad hierover, en ben een functie gezakt. (niet op papier, want die functie staat niet op papier) En daarmee was dat gedaan.

Kan dit nog een reden zijn om mijn contract niet te verlengen?

Het lijkt me toch niet? Anders hadden ze mij wel op staande voet ontslagen?
Hmz, het is niet netjes in ieder geval.
Heeft je baas je destijds iets laten tekenen? Een officiële waarschuwing bijvoorbeeld?

In de ogen van je baas kan dit een reden zijn, maar als hij dit niet officieel heeft gedaan d.m.v. een waarschuwing die je moest tekenen bijvoorbeeld is niet iets wat stand zou houden.
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:02:49 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72112199
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Bedankt,

Ik heb 2 maanden terug nog het volgende gehad wat niet erg slim was.

Ik heb me op een dag ziek gemeld van werk, en de volgende ochtend ben ik dus niet op werk verschenen (ik was immers ziek gemeld)

Een manager heeft me dus gebeld, maar ik nam niet op. Toen hebben ze naar mijn huistelefoon gebeld en toen nam één van me ouders op. Die zei dat ik met vrienden weg was, maar ik was dus gewoon naar een vriend toe helpen. ( voor een paar uur)

Vervolgens heb ik een gesprek gehad hierover, en ben een functie gezakt. (niet op papier, want die functie staat niet op papier) En daarmee was dat gedaan.

Kan dit nog een reden zijn om mijn contract niet te verlengen?

Het lijkt me toch niet? Anders hadden ze mij wel op staande voet ontslagen?
Als je ziek bent, ben je toch ziek?

Dat kan een reden zijn om je contract niet te "verlengen". Imo is het zelfs een hele goede reden.

Ontslag op staande voet kan bij zoiets niet. Daarvoor is het vergrijp niet erg genoeg.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72112210
Nee, ik heb nooit iets ervoor getekend.
Ik ga er een belletje aanwagen voor een gesprek
pi_72112234
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Nee, ik heb nooit iets ervoor getekend.
Ik ga er een belletje aanwagen voor een gesprek
Succes
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:09:45 #55
65960 sanger
pi_72112347
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:02 schreef Schokbreker het volgende:

[..]

Hmz, het is niet netjes in ieder geval.
Heeft je baas je destijds iets laten tekenen? Een officiële waarschuwing bijvoorbeeld?

In de ogen van je baas kan dit een reden zijn, maar als hij dit niet officieel heeft gedaan d.m.v. een waarschuwing die je moest tekenen bijvoorbeeld is niet iets wat stand zou houden.
Wat moet er stand houden dan? De werkgever kan gewoon geen nieuw contract aanbieden.
pi_72112426
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat moet er stand houden dan? De werkgever kan gewoon geen nieuw contract aanbieden.
Daar heb je gelijk in.
Ik bedoelde meer dat als dit een juridische kwestie zou worden en TS zijn baas zou dit als argument aandragen om hem bijvoorbeeld te ontslaan - er van uit gaan dat wettelijk gezien TS een vast contract heeft - het totaal geen stand houdt.
Oplosing is simpel.
pi_72112559
Ik heb nooit (in 5,5 jr) geen officiële waarschuwing gehad. En je kunt pas ontslagen worden als je iets van 3 officiële waarschuwingen hebt gehad. En dat heb ik dus nooit gehad...
pi_72116321
Je bent waarschijnlijk nog vrij jong? Als je ouders een rechtsbijstandverzekering hebben kan dat in veel gevallen ook voor hun kinderen gelden. Zoek dat eens uit als ze een rbv hebben.
pi_72120680
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:31 schreef Brad het volgende:
Je bent waarschijnlijk nog vrij jong? Als je ouders een rechtsbijstandverzekering hebben kan dat in veel gevallen ook voor hun kinderen gelden. Zoek dat eens uit als ze een rbv hebben.
Jup 21
Ik zal ze het is vragen...
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:52:58 #60
65960 sanger
pi_72126412
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik heb nooit (in 5,5 jr) geen officiële waarschuwing gehad. En je kunt pas ontslagen worden als je iets van 3 officiële waarschuwingen hebt gehad. En dat heb ik dus nooit gehad...
En dan nog alleen na een kantonrechterprocedure.
pi_72126864
Hoe verder ik naar beneden las, hoe meer ik het gevoel kreeg dat het verhaal nog wel een (hetzij klein) staartje had.... Hoewel het niet netjes is wat TS gedaan heeft, is het volgens mij nog geen reden voor ontslag. Al helemaal niet bij een vast contract...
pi_72173148
Oke alles ligt wat gecompliceerder dan ik dacht.. ik heb een gesprek gehad met me baas...

En hij had al contact gehad met het hoofdkantoor, en die hadden alles uitgezocht en die zeiden dat ik fout zat vanwege het volgende:

Ik ben aangenomen op 21/03/2004 t/m 21/09/2004 (6 maand)
Verlenging op 21/09/2004 tot 21/09/2005 (12 maand)

Op 1-12-04 komt er een nieuwe eigenaar op het restaurant, in de info brief staat dit erover:

Je gaat bij mij per 30-11-04 uit dienst en komt per 1-12-04 in dienst van....

Verlenging op 21/09/2005 tot 21/09/2006 (12 maand)
Verlenging op 21/09/2006 tot 21/09/2007 (12 maand)
Verlenging op 21/09/2007 tot 21/09/2008 (12 maand)
Verlenging op 21/09/2008 tot 21/09/2009 (12 maand)

En hij zei ook dat ze het contract berekenen per kalenderjaar

De baas zat ook al te "dreigen" tegen mij van "wat denk je hier mee te bereiken, de relatie tussen ons word er niet beter op"

What 2 do?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2009 15:38:35 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 15:46:06 #63
65960 sanger
pi_72173405
De nieuwe eigenaar neemt alle plichten (en dus rechten van werknemers) normaal gesproken over. Daarnaast kun je opvolgend werkgeverschap waarschijnlijk ook heel aannemelijk maken.

Wat te doen? Dat is moeilijk. In je recht staan, en je recht krijgen zijn twee verschillende dingen. De arbeidsverhouding zal indd niet beter worden, maar je hebt wel een baantje waar de werkgever je niet makkelijk kan lozen.

Overigens worden contracten niet per jaar gerekend, maar op basis van de echte duur.
pi_72173814
Hmm ik zou toch maar eens juridische hulp gaan zoeken die dit even haar fijn kunnen uitleggen. Naar mijn idee klopt het niet wat je werkgever zegt, mede vanwege het opvolgend werkgeverschap wat sanger ook al zegt. En contracten op jaarbasis is inderdaad onzin, die gaan inderdaad op de feitelijke duur.

Dat je baas vind dat de relatie er niet op vooruit gaat vind ik persoonlijk nogal onprofessioneel, want jij probeert gewoon uit te zoeken wat je rechten zijn en het zou hem sieren als hij je daar in ieder geval bij zou helpen.

Nogmaals, ik zou informatie proberen in te winnen via het juridisch loket of rechtsbijstand.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:41:23 #65
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72180385
quote:
"wat denk je hier mee te bereiken, de relatie tussen ons word er niet beter op"
De relatie die wat hem betreft over een paar weekjes volledig ten einde is? Inderdaad een heel sterk argument van hem.
pi_72181188
Jeetje Marko... wat een gezeik...

Blijkbaar wil ie je toch graag kwijt? Juridisch gezien denk ik dat Sanger gelijk heeft.. Ik vraag me alleen af of het zin heeft om daar wat mee te doen. Lekker werken kan je er nu toch niet meer denk ik
pi_72181292
Ik voel me gewoon hard genaaid, elke keer als ze me nodig hadden stond ik voor hun en voor andere werknemers klaar. Elke keer weer..

En dan dit, echt gewoon smerig
pi_72310751
Kleine update: het Juridisch Loket geeft me gelijk. Binnenkort weer een afspraak met het JL

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2009 18:50:25 ]
pi_72798925
Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke afloop van dit verhaal..
Waarom rennen?
De wereld draait toch om mij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')