quote:Op woensdag 22 april 2009 08:44 schreef Houzer het volgende:Ik heb namelijk gehoord dat er DVD's bestaan met wit licht (niet die van Marco Borsato).
Maar een DVD die heel vel wit licht uitzend waardoor je scherm weer wit brand.
Klopt het trouwens dat je scherm een dag en nacht op ruis laat staan dat dit ook al helpt?
Als ik de DVD van M. Borsato afspeel verneuk ik zeker mn schermquote:Op woensdag 22 april 2009 08:47 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]![]()
Je kunt je TV een tijdje op wit beeld zetten, na een paar weken zal het dan wel weer gelijk zijn gebrand.. Maar de verkleurde pixels kun je niet meer terugkrijgen naar hoe het was ofzo..
Je TV uit laten.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:11 schreef Damzkieee het volgende:
Hoe kun je inbranden beter voorkomen dan?
Niet teveel dezelfde zenders kijken ofwat?
Wat bedoel je met break-in periode?quote:Op woensdag 22 april 2009 09:32 schreef Bonov het volgende:
Vaak word gewoon een dag of nacht ruis aanbevolen. Bij de meeste zo niet alle plasma's moet je het contrast naar ongeveer 50% terugschroeven in de break-in periode.
Ik heb een Panasonic 42" plasma, vorig jaar gekocht, en ik heb geen instellingen aangepast, en gewoon tv gekeken, en ik heb nergens last van. Ik heb geen inbrandingen in mijn scherm, en die heeft echt wel veel meer dan 200 uur aan gestaan.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:41 schreef Bonov het volgende:
Bij Panasonic is het wel iets van 200 uur.
hoezo ik ben een spamhoer...quote:Op woensdag 22 april 2009 09:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je schijnt inbranden gedeeltelijk te kunnen "terugdraaien". Het ging toen om een ingebrand rtl loge maar las toen op www.htforum.nl dat je wanneer je de computer aansluit en je plasme als scherm gebruikt je het logo negatief op het beeld moet laten komen en zo zou je na enige tijd de schade kunnen beperken. Wel een post van een 3 jaar terug maar ook met een pioneer scherm.
Tip; check www.htforum.nl
't is tegenwoordig veelal slecht retentie en das prima te verhelpen.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:10 schreef nuget het volgende:
[..]
hoezo ik ben een spamhoer...
OT: terugdraaien van ingebrande schermen is niet mogelijk (in-ge-brand jeweetz)
Geen Plasma kopen.quote:Op woensdag 22 april 2009 09:11 schreef Damzkieee het volgende:
Hoe kun je inbranden beter voorkomen dan?
Niet teveel dezelfde zenders kijken ofwat?
Geen TV kopen dusquote:
Hier een Pioneer plasma (de PDP508XD), en na iets van anderhalf jaar ook geen last van inbrandingen...quote:Op woensdag 22 april 2009 10:32 schreef Damzkieee het volgende:
Voor mij idem als CoolGuy. Ook een Panasonic, maar niks geen last
LCD gaat langer meequote:Op zaterdag 25 april 2009 00:32 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Geen TV kopen dus
Een beeldkanon kan inbranden, en een LCD kan last hebben van image sticking, wat eigenlijk als hetzelfde ervaren wordt.
De 'gevoeligheid' voor inbranden scheelt wel per merk enz.
htforumquote:Op woensdag 22 april 2009 09:30 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Je schijnt inbranden gedeeltelijk te kunnen "terugdraaien". Het ging toen om een ingebrand rtl loge maar las toen op www.htforum.nl dat je wanneer je de computer aansluit en je plasme als scherm gebruikt je het logo negatief op het beeld moet laten komen en zo zou je na enige tijd de schade kunnen beperken. Wel een post van een 3 jaar terug maar ook met een pioneer scherm.
Tip; check www.htforum.nl
Omdat het gros van 't volk voor LCD gaat waarschijnlijk, "omdat die langer meegaan".quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:42 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Waarom maakt bijna niemand meer plasma's dan? Financieel denk ik
Welkom in 2006.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Omdat het gros van 't volk voor LCD gaat waarschijnlijk, "omdat die langer meegaan".
(nog los van dat ziet LCD er niet uit trouwens, plasma heeft een veel lekkerder beeld)
Ik heb hele mooie lcd's gezien. En Plasma's verliezen volgens mijn pa veel sneller hun helderheid.quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
Omdat het gros van 't volk voor LCD gaat waarschijnlijk, "omdat die langer meegaan".
(nog los van dat ziet LCD er niet uit trouwens, plasma heeft een veel lekkerder beeld)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |