Iddquote:Op woensdag 22 april 2009 00:50 schreef -Techno- het volgende:
Manjetron en manjeetja dat klinkt idd veeeeel beter
quote:Op woensdag 22 april 2009 00:50 schreef -Techno- het volgende:
Manjetron en manjeetja dat klinkt idd veeeeel beter
Uit het Grieks? Dus al die Griekse filosofen zaten lekker een broodje bapao uit de magnetron te smikkelen?quote:Op woensdag 22 april 2009 00:57 schreef NumberNine het volgende:
Ik gok erop dat dit een nogal slechte trolpoging is, maar anders zet je jezelf hier flink voor lul. De reden dat magnifiek uitgesproken wordt als manjifiek, is dat het een Frans leenwoord is. Magneet en magnetron komen niet van het Frans, maar van het Grieks. Het slaat dan ook helemaal nergens op om het op z'n Frans uit te spreken.
quote:Op woensdag 22 april 2009 00:59 schreef Slickk het volgende:
[..]
Uit het Grieks? Dus al die Griekse filosofen zaten lekker een broodje bapao uit de magnetron te smikkelen?
quote:Op woensdag 22 april 2009 00:59 schreef Slickk het volgende:
[..]
Uit het Grieks? Dus al die Griekse filosofen zaten lekker een broodje bapao uit de magnetron te smikkelen?
quote:In Nederland wordt het apparaat magnetron genoemd en in Vlaanderen meestal microgolfoven of kortweg microgolf. Daarmee is Nederland waarschijnlijk het enige land waar de oven genoemd is naar de interne component die de microgolfstraling opwekt, de magnetron. In Vlaanderen en in de rest van de wereld is de naam gebaseerd op de werking van de oven met microgolven.
Ik had het andersom. Ik krijg altijd flashbacks van ene rene frogert voor me als iemand "manjetron" zegt. In de Jordaan zeggen ze het allemaal goedquote:Op woensdag 22 april 2009 00:47 schreef trabant het volgende:
Wat is dat voor achterlijke taalverkrachting?![]()
Het is immers [manjetron] en [manjeet]. Gek genoeg zeggen diezelfden 'magnifiek' dan weer wel goed. Het woord 'design' staat buiten de discussie. Dat is al helemaal een leenwoord.
En hoe precies is dat aan de orde hier ? Daarbij heb je niet eens gelijk, 2× een half = 1.quote:Op woensdag 22 april 2009 01:42 schreef FrituurVetPet het volgende:
Twee keer een halve magnetron is een kwart magnetron trouwens!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |