abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 14:10:50 #51
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68270228
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat valt er te discussieren?

Ik zeg: "Types als jij hebben er juist voor gezorgd dat we in deze situatie terecht zijn gekomen."
Nou zeg, en ik heb gewoon de Nederlandse nationaliteit!
quote:
Jij antwoordt: "Helemaal niet waar, er zijn helemaal geen problemen, en jij bent een vuile gore fascist die maar aan de zijlijn moet blijven staan!"
Ik zeg helemaal niet 'er zijn geen problemen'. Dat schuiven de Wilders fanboys iedereen maar in de schoenen, maar het berust zelden op wat er daadwerkelijk gezegd wordt.

Overigens bedoelde ik vooral Wilders, en niet zozeer zijn stemmers. Of vind je het juist goed, dat artikel van de grondwet wordt geschrapt?
quote:
Nou, dan zijn we wat mij betreft uitgepraat hoor. Dan laat ik de lezer liever zelf oordelen over de omvang van de problemen, en over wie hier nou eigenlijk de werkelijke fascist is.
Volgens mij ben ik de enige die ze nog leest, maar evengoed succes met je missie!
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:12:06 #52
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68270268
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:05 schreef Document1 het volgende:
Kan hier maar 1 ding op zeggen, blij dat ik niet meer in Nederland woon Echt in de jaren 90 was het al gezeik met die marokanen en het zal alleen maar erger worden....

Oh en die mensen die zeggen; Binnenkort barst de bom en nemen we het recht in eigen handen.... dat roepen we ook al 15 jaar

Nederland zal nooit Nederland meer worden en daar kan je het Paarse kabinet uit de jaren 90 voor bedanken....
Oh... Wat heeft dat Paarse kabinet precies verkeerd gedaan dan?
  woensdag 22 april 2009 @ 14:17:07 #53
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68270433
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nou zeg, en ik heb gewoon de Nederlandse nationaliteit!
Dus?
quote:
Ik zeg helemaal niet 'er zijn geen problemen'.
Hoe moet ik
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
In Amsterdam is het in grote lijnen beter geworden. De afvoerputjes van de stad zijn opgeruimd. Nu hebben we Slotervaart e.d. maar dat zijn nog steeds wijken met relatief weinig criminaliteit (in vergelijking met bv de Bijlmer 15 jaar terug).
dan interpreteren?

15 jaar geleden waren er volgens links überhaupt nog geen problemen en sindsdien zijn de problemen volgens jou alleen nog maar minder geworden. Het lijkt me dus duidelijk waar jij hiermee naartoe wilt: bagatelliseren en net doen of het niet waar is. Maar de tijd voor dit soort misplaatste "nuanceringen" is echt voorbij. Hier trapt echt niemand meer in.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 22 april 2009 @ 14:23:06 #54
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68270619
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:17 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dus?
Ik was even verbaasd.
quote:
Hoe moet ik
[..]

dan interpreteren?

Als antwoord op jouw stelling dat het allemaal veel erger is geworden. Dat beeld is niet geheel in lijn met de realiteit. Het ligt een stukje genuanceerder dan dat.

Maar daarmee ontken ik niet dat er problemen zijn. Dat zit dan echt tussen jouw oren.
quote:
15 jaar geleden waren er volgens links überhaupt nog geen problemen en sindsdien zijn de problemen volgens jou alleen nog maar minder geworden.
Als je andermans woorden blijft verdraaien wordt het natuurlijk nooit wat met die discussie Lemmeb
quote:
Het lijkt me dus duidelijk waar jij hiermee naartoe wilt: bagatelliseren en net doen of het niet waar is. Maar de tijd voor dit soort misplaatste "nuanceringen" is echt voorbij. Hier trapt echt niemand meer in.
Jij verdraait mijn woorden richting bagatelliseren. Is iets heel anders.

Zo gaat het wel vaker bij jou volgens mij. Jij roept iets en trekt het volledig in het extreme, en iedere nuancering van jouw ongenuanceerde uitspraak is vervolgens een bagatellisering van problemen.

Tsja....

Ik snap het wel denk ik. Misschien heb ik hetzelfde wel en trek jij de zaken in het extreme omdat je juist niet wil dat het probleem gebagatelliseerd wordt. Dan kun je beter meteen hoog inzetten.

Ik daarentegen heb een dagtaak aan het nuanceren van dergelijke ongenuanceerde uitspraken (van wie dan ook).

Zit daar misschien het hele probleem?
pi_68270698
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:48 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Restecp dat je de mishandeling van een koppel gebruikt om Wilders stemmers te bashen.
Ik gebruik niets. Het is de Wilders aanhang op Fok! die de mishandeling misbruiken om hun eigen wensen door te laten schemeren in een "voorspelling" van de toekomst.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:31:59 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68270886
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:23 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik was even verbaasd.
Dat mag, maar ik zou niet weten waarom.

Volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van de gemiddelde PVV-stemmer. Een beeld als zouden het werkelijk "racisten" zijn.
quote:
Als antwoord op jouw stelling dat het allemaal veel erger is geworden. Dat beeld is niet geheel in lijn met de realiteit. Het ligt een stukje genuanceerder dan dat.

Maar daarmee ontken ik niet dat er problemen zijn. Dat zit dan echt tussen jouw oren.
[..]

Als je andermans woorden blijft verdraaien wordt het natuurlijk nooit wat met die discussie Lemmeb
[..]

Jij verdraait mijn woorden richting bagatelliseren. Is iets heel anders.
Je zegt het hier toch echt, bijna letterlijk:
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
In Amsterdam is het in grote lijnen beter geworden. De afvoerputjes van de stad zijn opgeruimd. Nu hebben we Slotervaart e.d. maar dat zijn nog steeds wijken met relatief weinig criminaliteit (in vergelijking met bv de Bijlmer 15 jaar terug).
M.a.w.: 15 jaar terug was de criminaliteit in Amsterdam, bijvoorbeeld in wijken als de Bijlmer, volgens jou veel erger dan nu. In grote lijnen is het volgens jou beter geworden.

Maar als je 15 jaar geleden überhaupt riep dat er problemen waren met multicriminaliteit, dan werd je meteen voor gek versleten. Immers, er bestonden toen volgens de gevestigde orde, waar jij ook toe behoort, helemaal geen problemen met allochtonen!

Samenvattend en concluderend:
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:17 schreef Lemmeb het volgende:
15 jaar geleden waren er volgens links überhaupt nog geen problemen en sindsdien zijn de problemen volgens jou alleen nog maar minder geworden. Het lijkt me dus duidelijk waar jij hiermee naartoe wilt: bagatelliseren en net doen of het niet waar is. Maar de tijd voor dit soort misplaatste "nuanceringen" is echt voorbij. Hier trapt echt niemand meer in.
Snap je het nu wel?
pi_68270887
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:26 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ik gebruik niets. Het is de Wilders aanhang op Fok! die de mishandeling misbruiken om hun eigen wensen door te laten schemeren in een "voorspelling" van de toekomst.
Als mensen stellen dat zulke incidenten gemakkelijk zouden kunnen escaleren wanneer mensen het zat zijn het slachtoffer te worden van dit geweld is dat niet hetzelfde als jouw interpretatie dat men dit dan ook hoopt of wenst, ondanks de onderbouwing met een uitspraak van Wilders uit 2004.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68270892
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:10 schreef moussie het volgende:

[..]

wat lul jij nou .. het is juist paars dat al die illegalen, waarvan de VVD/CDA-stemmende beunhazen jaren geprofiteerd hebben, eindelijk heeft aangepakt ..

Wat ons de das om gaat doen is het populisme dat zijn entree heeft gedaan met Pim Fortuyn
Paars heeft nooit geluistert naar de klachten die toen er toen al waren onder de bevolking, alles werdt weggewuift onder het mom van.... oeeeehhhhh dat klinkt wel heel rasicme achtig, laten we gauw nog meer geld pompen in kansloze Marokaanse buurthuizen.
pi_68271038
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als mensen stellen dat zulke incidenten gemakkelijk zouden kunnen escaleren wanneer mensen het zat zijn het slachtoffer te worden van dit geweld is dat niet hetzelfde als jouw interpretatie dat men dit dan ook hoopt of wenst, ondanks de onderbouwing met een uitspraak van Wilders uit 2004.
Het is dus louter toeval dat steeds dezelfde gasten met dit soort voorspellingen komen? (Niet dat het nieuw is, dit werd tien jaar geleden ook al geroepen.)
pi_68271320
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het is dus louter toeval dat steeds dezelfde gasten met dit soort voorspellingen komen? (Niet dat het nieuw is, dit werd tien jaar geleden ook al geroepen.)
Wat mij betreft wel, maar ik moet daarbij wel toegeven dat ik, anders dan jij, niet bezig ben met het turven van voorspellingen die gedaan zijn in de afgelopen tien jaar door bepaalde lieden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68272719
quote:
Bestuurslid Saïd Kaaouas van de Marokkaansevereniging Al Amal zegt gehoord te hebben dat de vrouw is begonnen met de handtastelijkheden.
Bekend en veel voorkomend probleem in Nederland, inderdaad. Blanke vrouwen die alleen en uit het niets groepen Marokkaanse jongens aanvallen. Goed dat dit ook eens gezegd wordt.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_68273162
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:32 schreef Document1 het volgende:

[..]

Paars heeft nooit geluistert naar de klachten die toen er toen al waren onder de bevolking, alles werdt weggewuift onder het mom van.... oeeeehhhhh dat klinkt wel heel rasicme achtig, laten we gauw nog meer geld pompen in kansloze Marokaanse buurthuizen.
en wie heeft jou die onzin wijs gemaakt ?
pleased to meet you
  woensdag 22 april 2009 @ 15:42:47 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68273265
quote:

[..]

Klopt als een bus.
pi_68273284
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:26 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Bekend en veel voorkomend probleem in Nederland, inderdaad. Blanke vrouwen die alleen en uit het niets groepen Marokkaanse jongens aanvallen. Goed dat dit ook eens gezegd wordt.
Beter lezen, er schijnt eerst iets gezegd te zijn door de lui, maar de vrouw is begonnen met handtastelijkheden ..

en als dat klopt is die vrouw dus gewoon fout, je gaat geen mensen slaan al beledigen ze je nog zo hard ..
pleased to meet you
  woensdag 22 april 2009 @ 15:44:54 #65
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68273331
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Beter lezen, er schijnt eerst iets gezegd te zijn door de lui, maar de vrouw is begonnen met handtastelijkheden ..

en als dat klopt is die vrouw dus gewoon fout, je gaat geen mensen slaan al beledigen ze je nog zo hard ..
Achja. Geeft die Marokkaantjes maar weer een vrijbrief tot het uiten van beledigingen en bedreigingen. Schelden doet lekker toch geen zeer, heh moussie?
  woensdag 22 april 2009 @ 15:52:01 #66
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68273559
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat mag, maar ik zou niet weten waarom.

Volgens mij heb jij een heel verkeerd beeld van de gemiddelde PVV-stemmer. Een beeld als zouden het werkelijk "racisten" zijn.
[..]

Je zegt het hier toch echt, bijna letterlijk:
[..]

M.a.w.: 15 jaar terug was de criminaliteit in Amsterdam, bijvoorbeeld in wijken als de Bijlmer, volgens jou veel erger dan nu. In grote lijnen is het volgens jou beter geworden.
Qua criminaliteit staan we er in A'dam bij mijn weten beter voor dan 15 jaar terug ja
quote:
Maar als je 15 jaar geleden überhaupt riep dat er problemen waren met multicriminaliteit, dan werd je meteen voor gek versleten. Immers, er bestonden toen volgens de gevestigde orde, waar jij ook toe behoort, helemaal geen problemen met allochtonen!
Jij pleurt alles en iedereen die niet gediend is van die peroxide olifant in onze Delftse porceleinkast maar op één hoop. Ik durf wel te zeggen dat ik een stuk minder bij de gevestigde orde hoor dan jij vermoedt, ouwe PVV rebel, dus wat dat betreft begint het wel een beetje vermoeiend te worden eigenlijk.

Je blijft je maar verschuilen achter het feit dat 'de gevestigde orde' maar niets doet. Maar ondertussen steun je nog steeds een halve zool zonder enig hoger politiek benul of enig respect voor zaken als onze grondwet of zelfs maar de door hem geprezen 'vrijheid van meningsuiting'. Ik vind hem nog best sympathiek overkomen, maar ja, daar gaat het niet om he? Zijn fascinatie voor de islam zou voer voor psychologen zijn, ware het niet dat hij een de deur bij Israel platloopt.

En nu ga je mij er van beschuldigen de boel te bagatelliseren omdat 15 jaar geleden een groep mensen waar ik niet eens op gestemd heb volgens jou te weinig aandacht gaven aan 'multicriminaliteit', en ik nu een observatie doe die niet overeenkomt met wat jij beweert over de criminaliteitsijfers.
quote:
Samenvattend en concluderend:
Je bent een beetje een multiouwehoer
  woensdag 22 april 2009 @ 15:53:41 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68273609
quote:

[..]

quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Klopt als een bus.
Nee hoor. Er staan maar liefst 5 grammaticale en spelfouten in, dingen als 'racisme achtig' niet meerekenend.
  woensdag 22 april 2009 @ 15:54:49 #68
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68273645
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Qua criminaliteit staan we er bij mijn weten beter voor dan 15 jaar terug ja
Alsjeblieft... dat geloof je toch zeker zelf niet???
  woensdag 22 april 2009 @ 15:55:06 #69
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68273653
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Alsjeblieft... dat geloof je toch zeker zelf niet???
In A'dam.

En je kunt als je wil nog eens rustig teruglezen wat ik exact zei.
pi_68273687
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Achja. Geeft die Marokkaantjes maar weer een vrijbrief tot het uiten van beledigingen en bedreigingen. Schelden doet lekker toch geen zeer, heh moussie?
Vrijheid van meningsuiting (het recht om te beledigen volgens sommigen) anyone?
  woensdag 22 april 2009 @ 15:56:38 #71
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68273708
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

In A'dam.

En je kunt als je wil nog eens rustig teruglezen wat ik exact zei.
Ik ken alleen maar mensen die wegvluchten uit die stad, in het bijzonder vanwegen de criminaliteit en intimidatie door allochtonen. Ze willen ineens allemaal naar Haarlem.
  woensdag 22 april 2009 @ 15:58:47 #72
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68273779
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik ken alleen maar mensen die wegvluchten uit die stad, in het bijzonder vanwegen de criminaliteit en intimidatie door allochtonen. Ze willen ineens allemaal naar Haarlem.
Als het net zulke dramaqueens als jij zijn verbaast het me niets.

Ik ga wel effe op zoek naar cijfers. Hoeven we ook niet in een eeuwige discussie te geraken
pi_68273848
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:43 schreef moussie het volgende:

[..]

Je bent vast een vrouw, he? Heb je vandaag nog Marokkaantjes betast, voor je hier je gal komt spuwen. Kutvrouwen.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_68273895
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Al doet het nog zo zeer, slaan mag niet ..
pleased to meet you
  woensdag 22 april 2009 @ 16:03:40 #75
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68273954
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Al doet het nog zo zeer, slaan mag niet ..
Ja, zo dacht men 40 jaar geleden. Tegenwoordig denkt men daar toch iets genuanceerder over. Niks mis met een opvoedende tik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')